Oldtimers forumas

Senovinių transporto priemonių gerbėjai
Dabar yra 2024 Bal 28 Sek, 23:30

Visos datos yra UTC + 2 valandos





Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2004 Bir 01 Ant, 20:33 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Sau 29 Ket, 12:38
Pranešimai: 2228
Miestas: Kaunas
LIAMA - Lietuvos istorinių automobilių ir motociklų mėgėjų asociacija

Kęstučio g. 70 LT-3000 Kaunas.
Tel. (8-37) 360098, faks. 361172.
El.paštas: [email protected]

TRUMPAI APIE LIAMA

Senovinių automobilių ir motociklų mėgėjų judėjimas Lietuvoje prasidėjo prieš 30 metų, 1974 metais įkūrus senovinių automobilių klubą “Rieduva”. Klubas per kelis metus pažadino visuomenės domėjimąsi senovine automototechnika, Lietuvos automobilizacijos istorija, apjungė Lietuvos senovinių automobilių ir motociklų mėgėjus į vieną greit įgijusią autoritetą visuomeninę organizaciją, organizavo renginius, sprendė visas tuo metu šio judėjimo dalyviams iškylančias problemas. Buvo tampriai bendradarbiaujama su Latvijos ir Estijos senovinės automototechnikos mėgėjais bei ten įkurtais AAK ir Unic klubais. Tuo metu Pabaltijo respublikų klubai, suderinę tarpusavyje, naudojosi vieninga senovinės autotechnikos klasifikacija bei latvių pasiūlyta transporto priemonės būklės 1000 balų vertinimo sistema.

Lietuvai atgavus nepriklausomybę, Rieduvos klubas dėl įvairių priežasčių pristabdė savo veiklą. Ilgainiui Lietuvos miestuose ėmė kurtis nauji savarankiški klubai. Deja, daugelis iš jų nėra oficialiai registruoti. Senovinės automototechnikos mėgėjų judėjime atsirado ir naujos veiklos kryptys – tai senovinės technikos kolekcionavimas, muziejų steigimas, restauracinių dirbtuvių kūrimas, atskirų markių automototechnikos klubų organizavimas ir t.t. Kiekvienas klubas ėmė spręsti tik jam rūpimas problemas. Niekas nesirūpino bendromis šiame judėjime iškylančiomis problemomis, niekas nebekoordinavo bendros šio judėjimo dalyvių veiklos.

Istorinės automototechnikos mėgėjų veteranų, buvusių Rieduvos klubo narių, istorinę automototechnika besidominčių klubų, transporto muziejaus, istorinės technikos kolekcininkų bei restauratorių iniciatyva įkurta Istorinių automobilių ir motociklų mėgėjų asociacija. Asociacijos LIAMA tikslas – vienyti Lietuvoje veikiančius transporto priemonių klubus, muziejus, automobilių ir motociklų kolekcininkus bei kitas organizacijas, saugančias, propaguojančias ar remiančias istorinės technikos restauravimą, gaminimą bei išsaugojimą, plėtoti, populiarinti, skatinti ir remti su senovinėmis, istorinėmis bei netradicinėmis transporto priemonėmis susijusią veiklą, rūpintis šių transporto priemonių, jų aksesuarų, o taip pat vaizdinės, rašytinės bei kitos vertingos medžiagosišsaugojimu, organizuoti renginius, propaguojančius šių transporto priemonių istoriją bei vystymosi raidą, bendradarbiauti su valstybinėmis ir valdžios institucijomis, sprendžiant istorinės technikos išsaugojimą bei propagavimą Lietuvoje, bendradarbiauti su užsienio šalių istorinių automobilių ir motociklų federacijomis, asociacijomis, fondais, istorinių bei netradicinių transporto priemonių veiklą plėtojančiomis organizacijomis ir kt. Į asociaciją priimami Lietuvoje oficialiai registruoti klubai, muziejai, turintys istorines transporto priemones savo ekspozicijose, kolekcionieriai ir kt.

Asociacijos veikloje aktyviai dalyvauja istorinės bei netradicinės automototechnikos klubų atstovai, restauratoriai, kolekcininkai, istorikai. Asociacijos taryba, remdamasi tarptautinių organizacijų dokumentaisbei šios veiklos veteranų Lietuvoje sukaupta patirtimi, paruošė istorinio automobilio ir istorinio motociklo sąvokų išaiškinimą, nustatė Europos šalių praktiką atitinkančią istorinių automobilių bei motociklų klasifikaciją, autentiškumo grupes, pasiūlė istorinės technikos kolekcionieriaus sampratą ir t.t.

Taip LIAMA padarė pirmuosius žingsnius, kuriant iki šiol Lietuvoje neegzistuojančią teisinę bazę, kuri reglamentuotų klausimus, susijusius su istorinės automototechnikos išsaugojimu bei kita su tuo siejama veikla. Pavyzdžiui, iki šiol Lietuvoje neišspręsti istorinės technikos valstybinės techninės apžiūros, draudimo ir daugelis kitų klausimų, nors Europos Sąjungos valstybėse tai senai sutvarkyta. Tarp kitų šiuo metu LIAMA sprendžiamų klausimų – istorinių transporto priemonių istorinio –techninio vertinimo kriterijai, pasiūlymai dėl specialių valstybinio numerio ženklų istorinei automototechnikai išdavimo tvarkos.


Asociacijos dokumentai

DĖL ISTORINIO AUTOMOBILIO IR
ISTORINIO MOTOCIKLO SĄVOKŲ
IŠAIŠKINIMO


Lietuvos istorinių automobilių ir motociklų mėgėjų asociacijos (LIAMA) taryba 2004 m. balandžio 24 d. posėdyje, remdamasi tarptautinės istorinių automobilių federacijos FIVA dokumentais, nustatė šias istorinio automobilio ir istorinio motociklo sąvokas.

Istorinis automobilis – tai išsaugota istorinė kelių transporto priemonė:
kuri varoma mechaniškai,
pagaminta daugiau nei prieš 25-erius metus,
saugoma bei prižiūrima istoriškai teisingoje būklėje,
kurią turintis asmuo ar organizacija globoja dėl jos istorinės ar techninės vertės,
kuri nėra naudojama kasdieninėms transporto reikmėms,
kuriai pagal prašymą gali būti išduota LIAMA Identifikacinė kortelė.

Istorinis motociklas – tai išsaugota istorinė dviratė ar triratė kelių transporto priemonė:
kuri varoma mechaniškai,
pagaminta daugiau nei prieš 25-erius metus,
saugoma bei prižiūrima istoriškai teisingoje būklėje,
kurią turintis asmuo ar organizacija globoja dėl jos istorinės ar techninės vertės,
kuri nėra naudojama kasdieninėms transporto reikmėms,
kuriai pagal prašymą gali būti išduota LIAMA Identifikacinė kortelė

Prezidentas Kęstutis Indziulas


DĖL ISTORINIŲ AUTOMOBILIŲ IR
ISTORINIŲ MOTOCIKLŲ KLASIFIKACIJOS


Lietuvos istorinių automobilių ir motociklų mėgėjų asociacijos (LIAMA) taryba 2004 m. balandžio 24 d. posėdyje, remdamasi tarptautinės istorinių automobilių federacijos FIVA dokumentais, nustatė šią istorinių automobilių ir istorinių motociklų klasifikaciją:

A klasė Automobiliai ir motociklai pagaminti iki 1904 m. gruodžio 31 d.
PIRMTAKAI

B klasė Automobiliai ir motociklai pagaminti nuo 1905 m. sausio 1 d. iki 1918 m. gruodžio 31 d.
VETERANAI

C klasė
Automobiliai ir motociklai pagaminti nuo 1919 m. sausio 1 d. iki 1930 m. gruodžio 31 d.
SENJORAI

D klasė
Automobiliai ir motociklai pagaminti nuo 1931 m. sausio 1 d. iki 1945 m. gruodžio 31 d.
PRIEŠKARINIAI KLASIKAI

E klasė
Automobiliai ir motociklai pagaminti nuo 1946 m. sausio 1 d. iki 1960 m. gruodžio 31 d.
POKARINIAI KLASIKAI

F klasė
Automobiliai ir motociklai pagaminti nuo 1961 m. sausio 1 d. iki 1970 m. gruodžio 31 d.
JUNIORAI F

G klasė
Automobiliai ir motociklai pagaminti nuo 1971 m. sausio 1 d. ir daugiau nei prieš 25-erius metus, skaičiuojant nuo pirmos einamųjų metų dienos
JUNIORAI G

Prezidentas Kęstutis Indziulas


DĖL ISTORINIŲ AUTOMOBILIŲ
AUTENTIŠKUMO GRUPIŲ NUSTATYMO


Lietuvos istorinių automobilių ir motociklų mėgėjų asociacijos (LIAMA) taryba 2004 m. balandžio 24 d. posėdyje, remdamasi tarptautinės istorinių automobilių federacijos FIVA dokumentais, nustatė šias istorinių automobilių autentiškumo grupes:

I grupė – Visiškai autentiškos transporto priemonės

Kelių transporto priemonė, tokia, kokia buvo pagaminta, nepakeista ir nedaug nudėvėta, visiškai originali, įskaitant interjero ir išorės apdailą, išimtys gali būti tik padangoms, uždegimo žvakėms, akumuliatoriaus baterijai ir kitiems greitai susidėvintiems elementams.


II grupė – Originaliostransporto priemonės

Buvusi eksploatacijoje, bet niekada nerestauruota kelių transporto priemonė, su žinoma jos eksploatacijos istorija, originalios komplektacijos, padėvėtoje būklėje. Įprastai nusidėvinčios dalys gali būti pakeistos dalimis pagal to laikotarpio specifikaciją. Leidžiamas periodinis dažymas, lyginimas, apmušalų pakeitimas.


III grupė –Restauruotos transporto priemonės

Kelių transporto priemonė su žinomu identiškumu, pilnai ar dalinai išardyta, atnaujinta ir vėl surinkta. Galimi tik nedideli nukrypimai nuo gamintojo specifikacijos tuo atveju, kai nėra identiškų detalių ar medžiagų. Originalios gamintojo dalys turi būti naudojamos visur kur įmanoma, bet gali būti keičiamos kitomis pagal tą pačią specifikaciją. Išorės ir vidaus apdaila turi būti tokia, kaip ir to periodo specifikacijoje.


IV grupė – Atstatytos transporto priemonės

Į vieną kelių transporto priemonę surinktos dalys nuo vienos ar kelių to paties modelio transporto priemonių, kiek įmanoma labiau atitinkančių originalią gamintojo specifikaciją. Dalys gali būti pagamintos atstatymo procese arba pagamintos ne tuo periodu (kaip kėbulas, variklio blokas, cilindrų galvutė arba kitos neturinčios identifikavimo žymių dalys). Išorė ir vidaus apdaila turi būti kiek galima arčiau to periodo specifikacijos.


Prezidentas Kęstutis Indziulas



DĖL ISTORINIŲ MOTOCIKLŲ
AUTENTIŠKUMO GRUPIŲ NUSTATYMO


Lietuvos istorinių automobilių ir motociklų mėgėjų asociacijos (LIAMA) taryba 2004 m. balandžio 24 d. posėdyje, remdamasi tarptautinės istorinių automobilių federacijos FIVA dokumentais, nustatė šias istorinių motociklų autentiškumo grupes:


I grupė – Visiškai autentiškos transporto priemonės

Dviratė ar triratė kelių transporto priemonė, tokia, kokia buvo pagaminta, nepakeista ir nedaug nudėvėta, visiškai originali, įskaitant išorės apdailą, išimtys gali būti tik padangoms, uždegimo žvakėms, akumuliatoriaus baterijai ir kitiems greitai susidėvintiems elementams.


II grupė – Originaliostransporto priemonės

Buvusi eksploatacijoje, bet niekada nerestauruota dviratė ar triratė kelių transporto priemonė, su žinoma jos eksploatacijos istorija, originalios komplektacijos, padėvėtoje būklėje. Įprastai nusidėvinčios dalys gali būti pakeistos dalimis pagal to laikotarpio specifikaciją. Leidžiamas periodinis dažymas, lyginimas, sėdynių apmušalų pakeitimas.


III grupė – Restauruotos transporto priemonės

Dviratė ar triratė kelių transporto priemonė su žinomu identiškumu, pilnai ar dalinai išardyta, atnaujinta ir vėl surinkta. Galimi tik nedideli nukrypimai nuo gamintojo specifikacijos tuo atveju, kai nėra identiškų detalių ar medžiagų. Originalios gamintojo dalys turi būti naudojamos visur kur įmanoma, bet gali būti keičiamos kitomis pagal tą pačią specifikaciją. Išorės apdaila turi būti tokia, kaip ir to periodo specifikacijoje.


IV grupė – Atstatytos transporto priemonės

Į vieną dviratę ar triratę kelių transporto priemonę surinktos dalys nuo vienos ar kelių to paties modelio transporto priemonių, kiek įmanoma labiau atitinkančių originalią gamintojo specifikaciją. Dalys gali būti pagamintos atstatymo procese arba pagamintos ne tuo periodu (kaip rėmas, variklio blokas, cilindrų galvutė arba kitos neturinčios identifikavimo žymių dalys). Išorė apdaila turi būti kiek galima arčiau to periodo specifikacijos.

Prezidentas Kęstutis Indziulas

(visa informacija paimta iš www.rieduva.lt )


Dalintis: Dalintis Facebook
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos



   Panašios temos   Autorius   Atsakymai   Peržiūrėta   Paskutinis pranešimas 
Naujų neskaitytų pranešimų šioje temoje nėra. Tema turi prikabintų failų Parduodu Knygos apie traktorius

forume Skelbimai

D.R.P.

0

194

2024 Kov 30 Šeš, 21:32

D.R.P. Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų neskaitytų pranešimų šioje temoje nėra. Tema turi prikabintų failų Parduodu Margarino reklaminė iškaba. Skarda, šilkografija, apie 1955

forume Skelbimai

Linis

0

6600

2022 Lie 14 Ket, 12:27

Linis Peržiūrėti naujausius pranešimus



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 9 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume Patvirtinkite tapatybę
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Patvirtinkite tapatybę
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  




Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

 Paskutinės sukurtos temos 
Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Kolekcininkai ryja seilę

kęstutis » 2021 Sau 25 Pir, 0:06

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Knyga "Viešasis transportas Marijampolės krašte"

Paviekšniai » 2019 Rgs 26 Ket, 0:51

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų IŽ-50

Fon » 2019 Spa 09 Tre, 18:34

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Savamokslio meistro kūriniai: nuo pikapo iki traktorių

Paviekšniai » 2019 Rgs 15 Sek, 20:35

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Kelionė su JAWA 350/360 į Italiją 2017

spoileriz » 2017 Spa 19 Ket, 17:49

Naujų pranešimų nėra Senas transportas

kęstutis » 2018 Bal 21 Šeš, 11:09

Naujų pranešimų nėra Pedalais minamų mašinėlių mokymai CCCP (dokumentika)

Rapka » 2017 Spa 25 Tre, 7:45

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Pigu palyginus ir idomu

evris » 2017 Spa 19 Ket, 22:57

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų augism pasivažinėimai: į Kurtuvėnus su Gauja

augism » 2017 Bir 29 Ket, 8:31

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Straipsnis iš 1909m. savaitraščio "ŠALTINIS"

geguzis12 » 2016 Geg 28 Šeš, 10:57


 Paskutinės aktyvios temos 
Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Kolekcininkai ryja seilę

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2021 Sau 26 Ant, 12:42

Direktorius Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Knyga "Viešasis transportas Marijampolės krašte"

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2020 Vas 21 Pen, 16:01

Algimantas Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų IŽ-50

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2019 Spa 10 Ket, 18:14

Fon Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Savamokslio meistro kūriniai: nuo pikapo iki traktorių

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2019 Rgs 15 Sek, 20:35

Paviekšniai Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Švediški kariniai dviračiai

[ Eiti į: 1, 2, 3, 4 ]

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2019 Geg 07 Ant, 6:18

pabllo Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Kelionė su JAWA 350/360 į Italiją 2017

[ Eiti į: 1, 2, 3 ]

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2019 Sau 25 Pen, 8:59

Raimis Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų KAG

[ Eiti į: 1 ... 5, 6, 7 ]

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2018 Gru 28 Pen, 15:26

Paviekšniai Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų „Vilniaus troleibusams“ – 50 metų!

[ Eiti į: 1 ... 6, 7, 8 ]

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2018 Spa 26 Pen, 7:23

Rudge Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Senas transportas

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2018 Bal 21 Šeš, 11:09

kęstutis Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Pedalais minamų mašinėlių mokymai CCCP (dokumentika)

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2017 Spa 25 Tre, 7:45

Rapka Peržiūrėti naujausius pranešimus



Įvairiais klausimais rašykite forumo administracijai į

Oldtimers administracija


Į viršų