Eisinas rašė:
Kad svajotojai galėtų įgyvendinti savo svajas galimi du variantai: pirmas - svajotojas pats turi ne tik svajonių, bet patirties remontuojant mašinas, antras - svajotojas pats prie mašinų nesikrapšto, bet turi pinigų ir kreipiasi į pvz. tadą1991 ir manau tadas įdėtų Volgai, tarkim, merso variklį.
Neįdėčiau ir nesiimčiau, nes nesugebėčiau, todėl ir nekeliu tokių sapnų, kaip tai pavadino Zazrali.
Mano kolkas šedevras buvo vietoj 1,8i benzininio variklio pakeista į 1,7D variklį. Mašina Citroen ZX, dyzelis irgi nuo citroen, tik kitokio. Dėjau su visa dėže, nors ir jos tiktų, bet būtų prastai su perdavimu nuo 44kw dyzelio maitinti 74kw benzininio dėžę. Dabar taip:
1. Pagalvės tos pačios ir geometrija ta pati, tad užsideda variklis viens prie vieno.
2. Pusašiai su šlicais tinka tie patys nuo benzo. Ilgis truputį skirtųsi, bet iš vidinių granatų eigos pakako normaliam darbui.
3. Aušinimo žarnos labai panašiose vietoje, tad irgi pavyko prijungti priduriant ar patrumpinant truputį vos keliose vietose
4. Pavarų traukės tiko, nes kaip ir sakiau - dėžės vienodos. Teko tik persukti nuo vienos dėžės ant kitos vieną skardą su nukreipimo obuoliu ir nupresuoti ir užpresuoti skirtingo ilgio perjungimo svirteles.
5. Spidometro trosai ir perdavimai - viskas identiška
6. Sankabos trosai ir svirtelės - beveik idetiška, teko tik pareguliuoti trosą
Tikrasis darbas:
1. Sujunginėti elektrą. Dyzelio seno elektra paprasta, tad sunku jį užmaitinti nėra, bet persukti ir priderinti temperatūros, tepalo slėgio daviklius ir jų fiškutes. Reikia surasti ir teisingai prijungti žvakių pakaitinimo relę, atsivesti į skydelį jos lemputę, nors galima gi ir knopkę net be paprastos relės pastatyt. Iškarpomi ir atjungiami visi nebereikalingi benzininio variklio prietaisai ir jų laidynai bei laidai užizoliuojami - taip atsiranda daugiau vietos po kapotu.
2. Sujungti išmetimą. Man pasisekė, nes gavau papigiai labai panašaus lenkimo kampo ir tinkamo diametro vamzdžio gabalą su jau tinkamo diametro žiedu - pakako tik pripjauti pagal tinkamus ilgius ir suvirinti.
3. Bake panaikinamas siurblys, vietoj jo dedamas dyzelio paėmimo lėtai užsipildantis ir išbėgantis indelis su sietu, grįžtamasis vamzdelis prailginamas iki pat bako dugno, mat benze ten tiesiog pila atgal bakan kaip iš kranelio, o dyzely tokiu atveju užsiorintų visa sistema.
4. Taikomas dyzelinis filtras su rankinio pompavimo siurbliu
5. Naikinamas kuro filtras po mašinos dugnu, sujungiant žarneles vamzdeliu.
6. Nuo dyzelio pritaikomas škyvo sukamas vakuumo siurblys ir sujungiamas teisingai su stabdžių stiprintuvo pūsle. Siurblio išmetimo galas prijungiamas prie įsiurbimo kolektoriaus
7. Norėdamas išlaikyti veikiantį tachometrą, keičiau dyzelinį smagratį į buvusį benzininį, kad būtų galima prijungti ir veiktų daviklis. Pasisekė, kad tiek smagračio flanšas, tiek starterio žiedas, tiek abi sankabos, pasirodo irgi vienodos, tad tiko. Bet nebeliko galimybės užsikaiščiuoti smagratį, keičiant paskirstymo diržą.
8. Kadangi mašina buvo su vairo stiprintuvine kolonėle, o dyzelius imtas iš bestiprintuvinio automobilio, tai dar ir priderinau neoriginalų vairo stiprintuvo siurblį.
Darbo buvo darant be jokios specialios įrangos lauko ir mažo garažo su duobe sąlygomis - apie savaitė-dvi laisvų vakarų, kartais ir visų popiečių.
Dabar įsivaizduokit, kad paimtas variklis nuo skirtingo gamintojo ir skirtingo modelio - praktiškai netiks niekas, ką išvardinau, kas tiko. Nei dėžė, nei sankaba, (jei dėžė su varikliu - netiks kardanas, kulisa, spidometro trosas, sankabos mynimo mechanizmas), nei variklio tvirtinimas, nei aušinimas, nei...
Darbo yra daug, tikslaus ir preciziško, neturėčiau tam sąlygų ir reikalingų žinių. Todėl ir nesapnuoju.
Artimiausias projektas - įdėti variklį vietoj 1,7D > 1,7TD. Netinka aušinimas (TD variklis su išsiplėtimo bakeliu atskiru, o ne prie radiatoriaus, plius yra tepalo aušintuvas ir degimo ankstinimas pagal antifrizo temperatūrą), oro traktas. Teks vėl derinti pavarų traukes. Reiks žiūrėti, ar palikta pakankamai vietos kėbule, kad užtektų sutalpinti turbiną, būsiančią už variklio, storesnį kaminą. Labai tikiuosi, kad pusašiams gamintojas palikęs pakankamai atsargos, nes su esamais 44kw ir maksimalus greitis 135kmh yra gerai, bet 33proc - 66kw, turbininio sukimo momento ir greičio iki 180kmh gal ir nebelaikys.
Taip pat, reikės vėl priderinti vakuumo pompą, nes variklyje, kuris dedamas, nors ir dyzelis, tokios nėra - stabdžiai maitinimai hidrosiurblio per slėgio reguliatorių ir srautų skirstytuvą (hidraulinis citroen variantas). Taip pat, tikiuosi irgi kažkaip priderinti tachometrą, nes jo toje mašinoje nebuvo, o važiuojant su turbo, daug labiau negu atmosferikui, yra gana aktualūs apsisukimai, orientuojantis į kuro sąnaudas.
Ai, dar reikės sugalvoti, kaip kažkokiais plonais, bet plačiais kanalais nukreipti oro srautą į interkūlerį, kuris yra virš variklio.
Va tiek vat skiriasi varikliai, kurių kubatūra ir gamintojas bei modelis yra tie patys, tik vienas XUD7, o kitas XUD7TE
Čia realios kalbos ir realūs darbai. Diskutuojam - kiek žinosiu, tiek padėsiu. Bet kalbant apie variklio iš kito gamintojo keitimą labai panašu, kad diskutuojantys nebus keitę paprasčiausios sankabos. Nenoriu nieko įžeisti, tik galbūt supažindinti. Atsiprašau, jeigu ne pačiu draugiškiausiu būdu