III dalis. Projektai 1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga. 2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas. 3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai. 4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.
Užsiregistravo: 2012 Spa 01 Pir, 10:50 Pranešimai: 58 Miestas: Vilnius
Pannonija bako rudys Turėdamas keturis Pannonijos bakus svarsčiau kurį pasirinkti dažymui. Trys bakai turėjo išorinius trūkumus, bet jų vidus labai gerai išsilaikė. Ketvirto bako išorinė išvaizda lenkė paminėtuosius tris bakus, bet dėl netinkamo laikymo ir neatliktu konservavimo darbų bako vidus pasidengė rūdimis kaip pelėsiais sūris. Užtat ketvirtas bakas turėjo vieną sveriamą privalumą prieš konkurentus, originalius Pannonijos lipdukus ant chromuotų šonų. Po kelių dienų svarstymo favoritų buvo išrinktas bakas su lipdukais. Šiame poste norių pasidalinti darbo procesais, kurie buvo nuveikti siekiant atsikratyt korozijos Pannonijos bako viduje.
Korozija išeik arba papjausiu! Korozijos likvidavimui bako viduje pradėjau teirautis meistrų patarimų. Populiariausiais patarimas sulauktas iš meistru: “Skrosk baką tada, smėliuok vidų”. Bako skrodimas pasirodė komplikuotu sprendimu. Toks pasiūlymas vienareikšmiškai buvo atmestas, 21 amžius kieme, o meistrai vis siūlo lanką kaip medžioklės įrankį.
Jūros krantai Pasikapstęs www platybėse sutikau patrauklesnį rudžių šalinimo būdą. Dalinuosi receptu:
1. Įberti į baką grubaus smėlio su smulkaus kalibro akmenukais (tiktu žvyras), kiekis toks kad akmenys turėtu erdvės laisvokam judėjui bako viduje 2. Į baką įpilti benzino arba dyzelinio kuro. 3. Užgermitizuoti bako angas. 4. Baką įdėti į automobilį ir leisti mūsų keliams padaryti darbą už jūs.
Visi turbūt matėt kaip atrodo stiklo šukė išmesta ant jūros kranto. Trinties jėgos nušlifuoja stiklą su smėlio ir bangų pagalba. Toks pats efektas turėjo būti ir su bako vidumi nes paplūdimį ir jūrą aš supyliau į baką, liko tik reguliariai kelti bangas. Atsikratyti tokių būdu korozijos nepavyko, nes reikėtu ypatingai daug važinėti, patartina labai nelygiais keliais, kad sukelti bangas jūroje. Pastoviai vartyti baką tam, kad akmenukai trintųsi į paviršiaus plotą, kuriame yra korozijos.
Elektrolizė Elektrolizė buvo mano antrasis korozijos šalinimo būdas. Pradėjau domėtis ties šia tema. Internete krūva pavyzdžiu ir būdu kaip valyti rūdys nuo metalinių paviršių pasinaudojant elektrolizę. Pavyzdžių esmė: įpyliau, pamaišiau, įjungiau maitinimą, laiko intervalas, nuvaliau, rudžių kaip nebūta. Ar verta aprašinėti, kaip gamintis elektrolitą ir elektrolizę? Manau verta, nes visuose pavyzdžiuose trukdavo detalių. Būtu patogu surinkti medžiagą į vieną vietą ir išdėstyti medžiagą taip, kad nereiktu gilintis į chemijos vadovėlius.
1. Elektrolito paruošimas Paruošti elektrolitui reikia paprasto vandens ir valgomosios sodos.
1.1 Valgomąją sodą pakepinti tam, kad gauti kalcinuotą sodą (KS). Kepinti tol kol nustos išsiskirti (kažkokia chem. Medžiaga). Patartina valg. sodą kepinti gerai vedinamoje patalpoje. Aš atlikau šia procedūrą virtuvėje ant viryklės. p.s. Kai kurie naudoja skalbimo sodą. Jos kepinti nereikia. 1.2 Elektrolito proporcija vanduo/KS pagal interneto šaltinius: 4L/1x valgomasis šaukštas, 3L/1x arbatinis šaukštelis. Konkretumo mažai, gal kas pakomentuos kaip tinkamai išlaikyti proporcijas gaminant elektrolitą. Arba pasiūlys alternatyvas.
2. El. maitinimas Pateiktuose žemiau nuorodose naudojama 6V - 12V pastovi įtampa. Srovė priklauso nuo elektrolito tankio kiek suprantu ir maitinimo prietaiso galios. Gal kas gali pakomentuoti. 3. Elektrolizė Į baką supyliau pagamintą elektrolitą. Paruošiau metalinį strypą. Strypas atliks Anodo(+) vaidmenį, bakas atliks Katodo(-) vaidmenį. Kadangi stripas pagal logišką seką turi būti kišamas į baką, strypui palietus baką, įvyks trumpas jungimas. Fantazijos reikalas, kaip išvengti trumpo jungimo, aš panaudojau plastikinį butelį(savotiška tarpinė tarp bako ir strypo). Perpjoviau butelį išilgai, susukau jį kaip ruloną tam, kad tilptu į baką. Tai pat pridariau rulone kuo daugiau skylių, kad efektyviau vyktu elektrolizė. Sukišau į baką “saugiklį” nuo trumpo jungimo. Anodui padariau kamštį, kad jis neįkristu giliau į baką. Principas matosi foto medžiagoje. Pajungiau akumuliatoriaus pakrovėjo teigiama gnybtą prie Anodo, neigiamą gnybtą prie Katodo. Įjungiau maitinimą. Pradėjo vykti elektrolizė. Dėl silpnos srovės procesas užtruko keliais savaites. Kadangi bakas sudarytas iš dviejų pusių, pirmą savaitę butelis su anodų mirkė kairėje bako pusėje, antrą savaitę dešinėje bako pusėje. Anodą teko intervalais prasivalyti, nes apauginėjo nešvarumais, mažėjo srovės pralaidumas. Pajungimo metu pakrovėjas rodė 1A srovę. Po kelių dienų srovė nusistovėjo ties 0.5A. Lyginant su žemiau pateiktais straipsniais elektrolitu tekėjo per silpna srovė. Ateityje paaiškėjo, kad pakrovėjas buvo ant mirties slenksčio. Rezultate gavau baką be rudžių, bet ne tokį blizganti kaip nuorodose, o apaugusi kažkokią juoda konsistencija.
Na ir kantrybės turėjimas mirkyti dvi savaites Pirmasis jūsų pasirinktas būdas buvo geras, bet gal žvyras buvo nekoks. Tam labai tinka skalda ar smulkesnės veržlės. Smagiai papurčius visai gerai išsivalo, o ir plius treniruotė rankoms
Užsiregistravo: 2011 Sau 03 Pir, 21:47 Pranešimai: 603 Miestas: Radviliškis
Žiemą rasti žvyro sunkoka, o jei jau eiti į Senukus, tai geriau pirkti smulkią skaldelę. Aštresni kraštai. Nusipirkau 2 kg, ir visam gyvenimui, nes jie tik išsipurvina, bet nesidėvi Tiesa... bešokant šamano šokį su baku rankose labai svarbu naudoti laikmatį, ir iš anksto nusistatyti laiką, kiek kratysi baką. Labai pravartu darbą dirbti keletą dienų. Nepaprastai nuobodus ir varginantis darbas. Aš esu skaitęs visokių juokingų išradimų kratymo tema: 1) pritaisyti prie pakeltos auto stebulės, įjungus 1 bėgį palikti 10 min. 2) Įvynioti į poroloną ir dėti į skalbyklę be vandens; 3) Dėti ne į skalbyklę, o į betono maišyklę... Bet kuriuo atveju, aš neįstengiau kratyti ilgiau kaip 20 min. Baką praskalauju su rūdžių rišikliu, ir po 24 val. naudoju. O dar forume kažkas rašė apie kažkokią vokišką chemiją, sukurtą specialiai tam reikalui.
Užsiregistravo: 2004 Bal 23 Pen, 12:38 Pranešimai: 1920 Miestas: VILNIUS
Vokiška chemija yra, kainuoja apie 40Eur, bet mechaninio apdirbimo nieks nepakeis. Kračiau ne vieną baką, juodas darbas. Geriausia pritaisyti prie kokio lėtaeigio reduktoriaus ir laikas nuo laiko keisti bako padėti. Vienas malonumas. Tada jau galima naudoti ir įvairias chemijas.
_________________ Domina-ieškau-perku Motociklai ir jų dalys iki 1945 Sportinė technika-automobiliai, motociklai Ir viskas, kas su tuo siejasi 86988919vienas
Užsiregistravo: 2012 Spa 01 Pir, 10:50 Pranešimai: 58 Miestas: Vilnius
Cituoti:
O dar forume kažkas rašė apie kažkokią vokišką chemiją, sukurtą specialiai tam reikalui.
Vokiška chemija yra, kainuoja apie 40Eur
Koks chemijos pavadinimas? Kur galima įsigyti? Nuoroda?
Cituoti:
Smagiai papurčius visai gerai išsivalo, o ir plius treniruotė rankoms.
Tiesa... bešokant šamano šokį su baku rankose labai svarbu naudoti laikmatį, ir iš anksto nusistatyti laiką, kiek kratysi baką. Labai pravartu darbą dirbti keletą dienų. Nepaprastai nuobodus ir varginantis darbas. Aš esu skaitęs visokių juokingų išradimų kratymo tema: 1) pritaisyti prie pakeltos auto stebulės, įjungus 1 bėgį palikti 10 min. 2) Įvynioti į poroloną ir dėti į skalbyklę be vandens; 3) Dėti ne į skalbyklę, o į betono maišyklę... Bet kuriuo atveju, aš neįstengiau kratyti ilgiau kaip 20 min. Baką praskalauju su rūdžių rišikliu, ir po 24 val. naudoju.
Kračiau ne vieną baką, juodas darbas. Geriausia pritaisyti prie kokio lėtaeigio reduktoriaus ir laikas nuo laiko keisti bako padėti. Vienas malonumas.
Norėtusi palengvinti šį procesą, labiau automatizuoti. Būtu pravartu turėti prietaisą, kuris galėtu sukti baką 360 laipsnių dvimatėje plokštumoje. Pritvirtinai baką, įbėriai skaldos/veržlių, nustatei timerį ir ilsiesi sau.
Norėčiau pamatyti pragaro skalbyklę į kurią tilptu bakas
Užsiregistravo: 2009 Lie 09 Ket, 10:46 Pranešimai: 138 Miestas: Kaunas
Del bako, labai neblogas budas su betono mesalka, tik baka reik det ne i vidu, o pritvirtinti isoreje ( pora rulonu lipnios juostos, ar viena didesni) paleidi mesalka ir rezultatas nenuvyle.
_________________ Perku radijo taškus ir viską kas su jais susiją , stiprintuvus ,stogų stulpelius ir kt .......
Užsiregistravo: 2004 Rgs 16 Ket, 17:29 Pranešimai: 552 Miestas: Šiauliai
Savo auto naudojau ši skysti. Meistras kuris tvarkė baką tikrai ne pirmą baką tvarkė. Tai jam patiko. Vokiška chemija. Gamykla Elektrėnuose. Biocircle. Vadybininkai dirba visoje Lietuvoje. Priveš, patars, ....
Užsiregistravo: 2012 Spa 01 Pir, 10:50 Pranešimai: 58 Miestas: Vilnius
Akriliniai dažai Kaip minėjau ankščiau, dažyti Pannonijos kėbulo dalis pasirinkau bazinius akrilinius dažus. Kadangi akriliniai dažai savo sudėtyje turi laką, papildomai dengti laku dalis atsisakiau. Pasekoje, menkas brūkštelėjimas per nudažytą akriliniais dažais paviršių palieka žymes. Svarbu dažant akriliniais dažais, pasidengti dažyta paviršių laku, tam kad nudažyti paviršiai tarnautu ilgiau.
Ornamentai (juostos) Ornamentų piešimui naudojau akrilinius dažus ir teptuką. Ornamentų išvedimui panaudojau dviejų tipų lipniasiąs juostas, paprastą popierinę dažymo juostą ir spec. dažymo juostą, kuriuos apibrėžimo nežinau, prisegu nuotrauką. Spec. juostą gavau iš pažįstamo, kur įsigyti irgi nenumanau.
Išvedinėjant ornamentus galiniai šakiai nusprendžiau išnaudoti popierinės dažymo juostos likutį, kuris praleido skardiniame garaže žiemą. Kitų dalių ornamentų išvedimui panaudojau spec. juostą.
Piešimui naudotas teptukas buvo grubios struktūros (tokį radau namie), piešiant ornamentus atsirasdavo oro burbuliukai (žr. video). Išdžiuvus ornamentų dažams burbuliukai paliko smulkias įdubas dažytose juostose.
Šalinant izoliaciją nuo galinės šakės išvydau liūdna vaizdą. Senos izoliacijos lipnioji medžiaga prarado lipnias savybes ir neglaustai prigludo prie detalės paviršiaus, ko pasekoje juostos dažai prasiskverbė po izoliacija. Neilgai verkšlenęs ėmiausi taisyti ornamentą. Milimetras po milimetro naudojant ašmenį, kruopščiau apipjauščiau už ribų išsiliejusius dažus. Apipjaustęs išlindusias dešras, iš naujo apklijavau sugadintą ornamentą lipnia juosta, praplatinęs ornamento plotį. Smulkiu švitriniu popieriumi apvaliau sugadintą ornamentą ir padengiau dažais iš naujo. Problema buvo išspręsta. Rezultatas nuotraukoje. Nuėmus spec. juostą nuo kitų dalių, buvo ryški ribą tarp ornamento ir paviršiaus. Bendra nudažytų ornamentu kokybę esu nelabai patenkintas. Teks pieštis iš naujo.
Iš ornamentų piešimo pamokos susidariau tokią išvadą:
1. Piešiant ornamentus teptuku netinka grubaus plauko teptukas, nes pasilieka oras pačiame teptuke 2. Išvedinėjant ornamentus, geriau naudoti spec. lipnią juostą, nes pastaroji geriau priglunda prie paviršiaus. Tai pat spec. izoliacija yra labai plona, susidarys mažesnis lygių skirtumas tarp ornamento ir dažomo paviršiaus. 3. Piešiant ornamentą teptuku, stengtis dengti kuo plonesniu dažu sluoksniu, susidarys mažesnis lygių skirtumas tarp ornamento ir dažomo paviršiaus. 4. Nenaudoti senų, popieriaus pagrindo dažymo izoliacijų
Naudinga būtu susipažinti, kaip taisyklingai piešti ornamentus:
1. Kokiomis priemonėmis dažyti ? 2. Kokie dažai skirti ornamentų piešimui? 3. Nudažius ornamentus ar reikia visą paviršių padengti lakų? 4. Kaip padaryti, kad ornamentų lygis nesiskirtu nuo bendro paviršiaus ? 5. Kas Vilniuje apsiima ornamentų piešimu ? 6. Naudingo nuorodos susijusios su ornamentais?
Užsiregistravo: 2005 Lie 08 Pen, 20:02 Pranešimai: 470 Miestas: Šiauliai
Ta spec. juosta tai kontūrinė juosta. Ja prekiauja automobilinių dažų parduotuvėse. https://www.google.lt/search?q=konturin ... D-cQsAQIJw Kad geriau susilietų dažai, juosta reikia nulupti netrukus po dažymo (15-20 min). Kad gauti plonesnį dažų sluoksnį, dažus purkšti pulverizatoriumi. Tada visą detale reikia apklijuoti. O šiaip juostelės piešiamos "iš rankos", ilgo plauko teptukais. Procesas vadinasi pinstriping . Google tau padės.
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 30 svečių
Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume Patvirtinkite tapatybę Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Patvirtinkite tapatybę Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite prikabinti failų šiame forume