IZh 56 k

Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.

Moderators: TVR, rcepa, Moderatoriai

Forum rules
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.

Plačiau: Visos taisyklės
Infektus
Forumietis
Forumietis
Posts: 188
Joined: 2006 May 25 Thu, 20:51
Location: Vilnius

IZh 56 k

Post by Infektus »

IZH 56 k
Pagamino metai: 1960 m.
Jau ilgą laiką galvoju pradėti restauruoti turimą iž 56 su lopšeliu. To tikslo geresniam atlikimui nutariau sukurti temą, kurioje galėčiau išsiaiškinti daug rūpimų klausimų: spalvos kodai, tam tikrų detalių padengimo klausimai ir pan. Tikiuosi padėsite atsakyti į būsimus klausimus.
Iš esmės ilgą laiką norėjau motociklą palikti toks koks yra. Labai džiugino tas, kad po storu dažų sluoksniu atradau tikrą spalvą su juostelėmis, todėl pirminis variantas turėjo būti toks: originalūs esami dažai , atnaujinti chromai, kapitalus visų mazgų perrinkimas. Pradėjus šį planą įgyvendinti teko persigalvoti - bene blogiausias dalykas, kad lopšio spalva nėra autentiška ir labai skirtinga nuo motociklo, nedaug, bet persigalvoti padėjo ir kiti kiek mažiau blogesni dalykai lopšys nuo motociklo skyrėsi spalva, atsirado vis daugiau vietų, kurias reikia virinti, o šalinant jau kažkieno dažymą pasirodė, kad motociklas po tokios operacijos gali būti rainas ir nevertas įdėto darbo. Nenorint turėti pusiau luptą, pusiau skustą daiktą nutariau motociklą kapitaliai restauruot, nors ir kaip bebūtų gaila atsisakyti pirminės idėjos.
Kol kas neturiu tikslo motociklo padaryti kuo greičiau, todėl projektas vyks vėžlio greičiu. Be to šalia šio projekto turiu dar pora projektų ,kurie šiandiena yra prioritetiniai.

Gaila, neturiu daug pirminių nuotraukų. Tikiuosi ateityje įprasiu fotografuoti atliekamus darbus :)


P.S.
Gal kas gali pasiūlyti įsigyti šias dalis:
-Oro pompa;
-rankinė pavarų perjungimo svirtis ant variklio
Attachments
2014-05-21 12.05.11.jpg
2014-05-21 12.03.11.jpg
862358722
User avatar
iz 49
Forumietis
Forumietis
Posts: 357
Joined: 2007 May 31 Thu, 16:39
Location: Vilnius

Re: IZh 56 k

Post by iz 49 »

Sekmes darbuose, lauksim tolimesniu darbu nuotrauku bei aprasymu.
Infektus
Forumietis
Forumietis
Posts: 188
Joined: 2006 May 25 Thu, 20:51
Location: Vilnius

Re: IZh 56 k

Post by Infektus »

Motociklo atsiradimo istorija.
Tik pradėjus domėtis motociklais akys visad krypo į vadinamus ,,opozitus” – dnepr, ural ir kitus, juos laikiau patikimesniais, kokybiškesniais ir pan. tuo tarpu rusiškieji dvitakčiai atrodė įtartinai Kodėl? Praktiškai visur juos mačiau apžliaugusiais tepalais, sunkiai važiuojančiais, todėl gal būt susidarė tokia nuomonė, jog su tokiu motociklu kažkur toliau važiuoti tiesiog sunkiai įmanoma. Tiesa ir japoniški motociklai tuo metu atrodė nesutaisomi, priešingai negu rusiškieji ,,opozitai“.
Laikas bėgo į ,,rankas“ atsidūrė labai gero stovio JAWA 360 – ji kiek reabilitavo tarybinių dvitakčių klausimą – su ja pavyko gan neblogai pakeliauti po Lietuvą. Pasirodė, kad tie 2T nėr jau tokie baisūs – visai nebėga tie tepalai, jei juos pili santykiu ne 1:25 ( ar kiek ten knygutei nurodyta), o 1:50 ir pan. Na bet, kur vakariškoji Čekoslovakija ir kur rytietiškas Iževskas.. Vistiek galvojau, kad ižas yra tragedija. Na apie iž tragedija galvoju ir šiandiena, bet tik tai kas liečia dviejų cilindrų variklius su magišku užrašu ,,JUPITER“.
Pirmas ,,ižas“ pas mane atsidūrė su visiška kuriozine situacija. Su draugu nutarėme leistis Antano Poškos ir Gedimino ir Birutės Ilgūnų 1972 m. kelionės takais. Šioje kelionėje A. Poškai buvo jau beveik 70 metų ir jie tryse vienu motociklu Iž jupiter 2 k nutarė nuvykti nei arti, nei toli – iki magiškojo Kaukazo. Nors tuo metu garaže jau turėjau ir vakarietiškos technikos kaip BMW, Honda, Yamaha, Royal enfield kuriais važiuoti iki to magiškojo Kaukazo būtų lengviau ( gal išskyrus Royal enfield), bet proto užteko tik nusipirkt dar vieną motociklą – iž planeta 4-5. ( dėl to nesigailiu). Pirminė mintis buvo paprasta – viską persirinkti, o jei taip jau bus, kad motociklas nevažiuot tai jį ir palikti kažkur toli nuo Lietuvos.
Pradėjus dairytis legendinio iž 2013-2014 metais pasirodė, kad tie ižai jau kiek prabrango, bet vieno forumiečio dėka atsirado vienas padorus variantas. Gavus pasiūlymą įsigyti jį vėlyva sekmadienio vakarą jau kitą pirmadienio popiete ižas buvo garaže ir kas svarbiausiai ižas užsivedė be pastangų! Nesvarbu, kad variklio švaistiklis buvo linkęs, bet variklis dirbo kaip bitė. Renkant ižą pamačiau, kad ižai nuo ,,opozitų” skiriasi savo gražesniu metalų liejimu, suvirinimo siūlėmis ir pan. Prieš pat išvažiuojant į kelione su Iž į Kaukazą buvo nupirkas ir antras ižas iš Nemenčinės gyventojo Voitecho už gal +-1500 litų
Nuvažiavus iki Azerbaidžiano ir net sugryžus iš jo nuomonė apie ,,ižus“ dar labaiu pasitaisė. Įveikti 10 tūkst. Km buvo praktiškai be gedimų, o atsižvelgiant, kad kai kuriuos kalnus teko ,,imti“ pirmu bėgiu iki dugno tai buvo labai gerai. Taip pat sugryžus iš Kaukazo dar labiau pradėjau domėtis XX a. kelionių motociklu istorija – pasirodo buvo renkamasi važiuoti tik su ,,dvitakčiais“. Tikiuosi nesupyksite, bet pridėsiu iš šių kelionių nuotraukų ( iš istorinių XX a. kelionių), tikiuosi šių kelionių istorija kadanors baigsiu rašyti knygos pavidalu - jau esu šį darbą parašęs magistrinio darbo pavidalu ir jį apsigynęs, tikiuosi šį darbą patobulinti. Na o apie Kaukazo kelionę galite pažiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=0F7emuHj7kU
Attachments
Antanas Poška su Gediminu Ilgūnu 1972 m.
Antanas Poška su Gediminu Ilgūnu 1972 m.
Kelionės komanda 1972 m.
Kelionės komanda 1972 m.
Vito Jankausko kelionių nuotraukos. Tikslūs metai ir vieta nėra žinomi
Vito Jankausko kelionių nuotraukos. Tikslūs metai ir vieta nėra žinomi
862358722
Infektus
Forumietis
Forumietis
Posts: 188
Joined: 2006 May 25 Thu, 20:51
Location: Vilnius

Re: IZh 56 k

Post by Infektus »

Tokia oro pompa mano motociklui yra tinkama?
Attachments
Screenshot_2018-01-01-15-53-45.png
862358722
User avatar
iz 49
Forumietis
Forumietis
Posts: 357
Joined: 2007 May 31 Thu, 16:39
Location: Vilnius

Re: IZh 56 k

Post by iz 49 »

Infektus wrote:Tokia oro pompa mano motociklui yra tinkama?

Netinka. Turetu buti tokia.
Attachments
7974D4AD-1C00-407E-A872-1A73442DA407.jpeg
User avatar
Ledūklis
Forumietis
Forumietis
Posts: 1412
Joined: 2004 Feb 29 Sun, 1:03
Location: Alytus

Re: IZh 56 k

Post by Ledūklis »

Pūmpa čia atrodo Minsko.

Labai įdomi istorija. Keista, kad po tokios kelionės Yžai neatbaidė :D Šaunuoliai, gerai pasiruošėt. Viencilindrio vibracija kūno neatkrėtė?
Tel. 86 vienas 558 vienas 44.
Infektus
Forumietis
Forumietis
Posts: 188
Joined: 2006 May 25 Thu, 20:51
Location: Vilnius

Re: IZh 56 k

Post by Infektus »

Visai gerai buvo, kai įpranti viskas gerai :) Kai pradėjau važiuot dėl perkrauto rėmo visas rėmas buvo ,,kaip styga", todėl sunku buvo valdyti, o vėliau pripratus viskas gerai
Ledūklis wrote:Pūmpa čia atrodo Minsko.

Labai įdomi istorija. Keista, kad po tokios kelionės Yžai neatbaidė :D Šaunuoliai, gerai pasiruošėt. Viencilindrio vibracija kūno neatkrėtė?
862358722
Infektus
Forumietis
Forumietis
Posts: 188
Joined: 2006 May 25 Thu, 20:51
Location: Vilnius

Re: IZh 56 k

Post by Infektus »

variklis perrinktas ir laukia rėmo namuose :)
Attachments
22555405_431735150554125_1099635439817368588_o.jpg
862358722
Infektus
Forumietis
Forumietis
Posts: 188
Joined: 2006 May 25 Thu, 20:51
Location: Vilnius

Re: IZh 56 k

Post by Infektus »

Gal kas žino kokia turėtų būti žalio ižo spalva? RAL 6033?
https://www.drive2.ru/b/478750178673689013/

Gal galėtų kas nors įdėti kokiomis dar spalvomis buvo dažomi iž 56? kažkada buvo lyg tokia tema, tik nepamenu kur :)
862358722
User avatar
Ledūklis
Forumietis
Forumietis
Posts: 1412
Joined: 2004 Feb 29 Sun, 1:03
Location: Alytus

Re: IZh 56 k

Post by Ledūklis »

Dėl šviesiai žalios RAL'ų atsakyta PM. Dar buvo dažomi tamsiai žalia, mėlyna, juoda, šviesiai ruda.
Tel. 86 vienas 558 vienas 44.
Post Reply