Alfa Romeo Spider 2.0 1982 m

Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.

Moderators: TVR, rcepa, Moderatoriai

Forum rules
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.

Plačiau: Visos taisyklės
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Re: Alfa Romeo Spider 2.0 1982 m

Post by Vima »

O vat kairė pusė man paliko daug mįslių kurioms atsakymų kolkas neturiu, nebent kelias hipotezes. Tarpeliai tarp priekinio sparno ir durelių dar pusė bėdos, kėbulo linijos sutampa. Bet vat su galiniu sparnu jau nebe. Durelių korpusas remiasi į spyną, todėl uždarant reikia truputį pridėti jėgos. Na ir tarpeliai visiška pieva. Žiūrint į kebulo linijas atrodytų, jog dureles reikia sukelti, tačiau viršus jų jau dabar yra šiek tiek aukščiau už galinio sparno viršų. Tarpelis tarp durų apačios kampo ir sparno - slenksčio sankirtos taip pat labai mažas. Pačios durelės stovi tvirtai, nėra visiškai jokio klibėjimo iš vyrių, priekis, panašu irgi tvirtas, nes viršutinis ir apatinis tarpeliai yra vienodi. Galvojau gal pats kėbulas yra pasmukęs ties durelių galu, bet atstumas tarp priekinio lango statramsčio ir galinio sparno viršaus vienodi abiejose pusėse, reiškiasi jis nėra lenktas kairėje pusėje.

Kelios teorijos:

1. Pats kėbulas yra sveikas, "sumestas" sparnas gal būt dėl virinimo. Tokį variantą mačiau priekyje dešinėje pusėje, kur dėl virinimo išsigaubė sparnas ir vietoj to, kad bandyti kaip nors jį lyginti užkrautas didžiulis sluoksnis špakliaus. Visgi aš linkęs abejoti šia teorija, nes toje vietoje kur mažiausias tarpelis (1.5 mm) špakliaus kiekis minimalus.

2. Aš žinau, jog ši mašina yra "gavusi" į galą. Matosi kad kreiva galinė panelė, keistos lempos, šiek tiek palenktos vidinės pertvaros, bet vėlgi didelių pažeidimų nesimato. Pats galinis sparnas turi truputį bangelių virš arkos, bet ten dar neaišku, gal dar kas virinta ir dėl to yra tos bangelės. Sparnas neturi daug špakliaus, vizualiai atrodo lygus, o ir iš vidaus, kiek per visokias pertvaras eina pamatyti, niekur nesimato jokios bangos ar lenkimo. Pačios galinės kairės pusės pervaros, prie kurių tvirtinasi sparnas ir dedasi durų užraktas vizualiai atrodo visiškai nepažeistos ir sveikos. Todėl man niekaip neaišku kaip tas galinis sparnas sugebėjo taip keistai susisukti.

3. Pats baisiausias variantas, ir kažkodėl galvoju labiausiai tikėtinas, yra kad visgi smūgis nebuvo toks jau visai vietinės reikšmės, o perėjo per galinę kebulo dalį ir deformavo kairę pusę. Dar apžiūrinėjimo metu man pasirodė, kad galinis kairės pusės lonžeronas atrodo kažkaip įtartinai, bet ten tokia vieta, kur geriausiai galima apžiūrėti tik nuėmus važiuoklę ir jo forma skiriasi nuo dešinės pusės, todėl vizualiai labai sunku pasakyti. Kas šioje teorijoje glumina, tai, kad abu galiniai sparnai nėra keisti, tarpeliai tarp galinio dangčio yra panašūs, patys sparnai, ypač viršutinė dalis špakliuota labai nedaug.

4. Kėbulas "susimetė" slenksčių keitimo metu. Aš kaip suprantu, buvo atliekami slenksčių virinimo darbai, po to špakliuota ir ši mašina daugiau niekur nebevažiavo. Tai paaiškina, kodėl tarp spynos ir durelių nesimato jokių ilgalaikio trynimosi žymių.

Gal kas daugiau pasimatys kai nusiimsiu išorinius slenksčius ir pasimatys galinių pertvarų tvirtinimo vietos. Gal ten viskas išpuvę ir kėbulas po truputį sukasi bestovėdamas.
Attachments
IMG_2452.jpg
IMG_2454.jpg
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Re: Alfa Romeo Spider 2.0 1982 m

Post by Vima »

Po viso to, ką atradau truputį suabejojau tolimesnių darbų seka. Yra keli variantai, nelabai žinau kurį rinktis geriau.

1 variantas. Susitvirtinti kebulo viršų kaip yra dabar, gamintis rėmą, montuoti prie automobilio kėbulo, jungti verstuvus ir pasikelti viską į viršų. Tai leis kėbulą išstatyti horizontaliai (Garažo grindys pas mane su nuolydžiu), taip pat išsimatuoti įstrižaines ir įsitikinti ar geometrija nėra pažeista, bent jau kiek tai įmanoma išmatuoti be specialaus stendo. Nusiardžius važiuoklę pradėti tvarkyti slenksčius ir dugną. viską sutvarkius, jeigu reikia, leisti žemyn ir vežti kėbulo geometrijos atstatymui (tikriausiai galinės dalies). Aš tikiuosi kad taip iškėlus kėbulą ir naudojant pakankamai tvirtus vamzdžius bus galima preliminariai išsimatuoti ar dugno jėgos elementai su slenksčių balkiais nėra kaip nors iškrypę. Isitikinus, jog dugnas tvirtas, slenksčiai sutvarkyti ir ši dalis yra tiesi, pradėti remontuoti galinę dalį. Plius beardant gal būt pasimatys tikroji priežastis ir tada bus lengviau surasti problemos sprendimo būdą

2 variantas. Vežti dabar tikrinti geometriją. Didžiausia baimė tame, kad mane su tokia kėbulo būkle tiesiog išvys lauk, o ir judinti ją norisi labai minimaliai.

Žodžiu, yra apie ką pagalvoti :galvoti: Gal būtų kokių pasiūlymų ir kaip Jūs elgtūmėtės šiuo atveju?
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Posts: 1252
Joined: 2014 Jan 31 Fri, 15:49
Location: Šilutė

Re: Alfa Romeo Spider 2.0 1982 m

Post by kęstutis »

O kaip ant tokių verstuvų pastatyti , o po darbų nuimti automobilio kėbulą, kai verstuvai palindę po auto ir jie neturi kėlimo funkcijos? :roll:
Dėl kairės pusės durų tarpo. Čia auto yra kabrioletas ir stogo konstrukcijos nėra. Vadinasi padidinta apkrova tenka apatinei kėbulo daliai.
Gal dėl avarijos - stuktelėjus į galą, priekinis tiltas gaunasi kaip atrama ir gali gautis linkimas.
Gali būti dėl puvimo ar kairės pusės dugno ir balkio išpjaustymo susilpnėjus konstrukcijai.
Gali būti ir dėl virinimų pasekmė, kai pradeda temptis metalas - gal po virinimo pamatė kad deformavosi ir puolė pjauti balkius kad atpalaiduoti tarpą. Pabandykite su dankratu kelti kairę pusę ir stebėti ar nesikeis tarpas ir durų padėtis. :galvoti:
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Re: Alfa Romeo Spider 2.0 1982 m

Post by Vima »

Toje pavyzdinėje nuotraukoje norėjau parodyti tik skersinių tvirtinimą prie važiuoklės ir priekinio traverso, verstuvai be abejonės mano atveju bus ne po kėbulu, bet išorėje, todėl kilnoti aukštyn žemyn nebus problemų.

Šiandien nusigrežiau/išsipjoviau sostų bėgelių tvirtinimo kronšteinus. Pasidariau matavimus, kad žinočiau į kurias vietas reikės juos privirinti atgal pakeitus grindis. Įdomu tai, jog vairuotojo sostas yra perstumtas per 3 cm arčiau vidurio, nei kad keleivio. Gal jų sėdynės taip part skiriasi, reikės atkreipti dėmesį ateityje.

Taip pat dar šiek tiek patyrinėjau kairį šoną. Spyna yra 5 mm perstumta link durelių, lyginant su dešine puse, todėl durelės ir kabinasi, nors pats viršus kaip ir ok. Pats sparnas man irgi neaiškus, pavaliau šiek tiek špaklių - ten kažkas su juo tikrai daryta. Dėl kėlimo su domkratu panašią mintį ir pats turėjau, reikės būtinai pabandyti, ačiū Kęstuti :labas:

Ir aplamai, reikia pradžiai nusivalyti tą špaklių, turėtų vaizdas būti aiškesnis. Tai padaryti planavau dar rudens pradžioj, bet nespėjau. Bandysiu ateinantį savaitgalį išsitraukti Alfą lauk, jeigu oras bent kiek leis, nes garaže valyti nenoriu.

Kuo geriau valyti špaklių, nes jo ten kilogramai. Galvoju su kampiniu šlifuokliu ir švitriniu diskeliu, arba dar bandyti su vieliniu taip pat. Griovių gal neprisidarysiu su juo
Attachments
IMG_2474.jpeg
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Re: Alfa Romeo Spider 2.0 1982 m

Post by Vima »

Raudonai apvestas yra griovys, pilnas špakliaus. Nežinau kokio gylio, bet jis tikrai gilesnis, nei 1 mm. Jo ten tokio neturėtų būti
Attachments
IMG_2473.jpeg
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Re: Alfa Romeo Spider 2.0 1982 m

Post by Vima »

Pabandžiau prikelti domkratu kairį šoną - durelės atsipalaidavo. Reiškiasi visgi tikriausiai tai rūdžių rezultatas, o ne smūgio. Aišku, kairės pusės sparno standumo briaunos smarkiai nesutampa su durelių, čia jau bus kažkas priburta su pačiu sparnu, ateitis parodys.

Kolkas tolimesnis darbų planas toks:
- sutvirtinti kėbulą durelių angų srityje
- nusišveisti špaklių
- paimti 2 storesnius vamzdžius ant jų pritvirtinti kėbulą, prisitvirtinti prie verstuvų ir pasikelti į viršų
- Internete radau važiuoklės ir dugno stiprumo elementų atstumus nuo centrinės linijos. Pasikėlus bus galima patikrinti ar
dugnas ir važiuoklės taškai simetriški. Pagal gautus rezultatus bus sprendžiama ką daryti toliau
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Re: Alfa Romeo Spider 2.0 1982 m

Post by Vima »

Sutvirtinau durų angas. Kiek mačiau kituose pavyzdžiuose, dauguma restauratorių kažko labai daugiau nestiprina, nebent pjausto abu slenksčius vienu metu, tada jau gamina pilnesnį rėmą. Aš galvoju, jog pradžiai užteks, paskui jei matysiu, jog reikia, pastiprinsiu papildomai.
Attachments
IMG_2476.jpeg
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Posts: 1252
Joined: 2014 Jan 31 Fri, 15:49
Location: Šilutė

Re: Alfa Romeo Spider 2.0 1982 m

Post by kęstutis »

Gal čia jų silpna vieta, kad ir kitur durys pasmukusios.
Aš tai bandyčiau prikelti kairį šoną palankiausioje vietoje ir ties durų stojkės viršum ir galinio sparno viršum ( ar dar kaip gudriau) įrėmus padankratuoti, kad tos durys prikiltų ir tik tada dėti sutvirtinimą.
ro1.jpg
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Re: Alfa Romeo Spider 2.0 1982 m

Post by Vima »

kęstutis wrote:Gal čia jų silpna vieta, kad ir kitur durys pasmukusios.
Aš tai bandyčiau prikelti kairį šoną palankiausioje vietoje ir ties durų stojkės viršum ir galinio sparno viršum ( ar dar kaip gudriau) įrėmus padankratuoti, kad tos durys prikiltų ir tik tada dėti sutvirtinimą.
ro1.jpg


Aš susitvirtinau abi puses taip, nežiūrint jog su dešine puse viskas tvarkoje. Kairę pusę prisivirinau pakėlęs domkratu, bet nuleidus durys vėl įsirėmė. Jūsų mintis remti į priekį ir į galinę dalį kogero geresnė. Gal netyčia atsistatys šoninės briaunos. Bet šiaip aš tą galiu atlikti ir jau mašiną pakėlęs ir nusiėmęs slenkstį, nes kolkas sunku suprasti kas ten negerai su ta vieta.
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Re: Alfa Romeo Spider 2.0 1982 m

Post by Vima »

4 valandos juodo darbo ir kėbulas keliais kg lengvesnis. Radau visokių įdomių dalykų, bet apie juos vėliau

Klausimas: kuo laikinai užtepti nušveistas skardas kad nepradėtų rūdyti ir būtų galima jas šveisti vėliau?
Attachments
IMG_2479.JPEG
Atrodo radau geltoną spalvą. Bet dar iki jos ten buvo 2 juodos, 1 raudona ir tik po to geltona. Tikriausiai originaliai ji buvo juoda
Atrodo radau geltoną spalvą. Bet dar iki jos ten buvo 2 juodos, 1 raudona ir tik po to geltona. Tikriausiai originaliai ji buvo juoda
IMG_2481.JPEG
IMG_2482.JPEG
Post Reply