Aš pats gyvenu užsieny, tad nusprendžiau ji atsivežti ir legalizuotis, nes jokių dokumentų jis neturi. Norėjau pasidalinti visu procesu, gal kam nors tai bus naudinga, nes turint angliškus dokumentus galima visada atgal į Lietuvą atsivežti ir lengvai prisiregistruoti.
Taigi prieš isvežant motociklą, tam kad apsidrausti kelionėje ir turėti bent kokį popierėlį, susisiekiau su didžiausiu Anglijos klasikinių motociklų klubu (The Vintage Motor Cycle Club arba VMCC
http://www.vmcc.net), kurie turį įgaliojimą išduoti motociklo identifikavimo sertifikatą (Statement of Search). Taip pat jis bus reikalingas norint įregistruoti motociklą vėliau, nes jame klubas suranda ir patvirtina kad tai tikrai toks modelis, metai ir visa kita. Beje, jie niekada nebuvo susidūrę su Iž markės motociklais ir neturėjo jokių duomenu savo bibliotekoj, tad teko pačiam jiems siūsti literatūrą ir manualus.
Užpildžiau formą, prisegiau motociklo nuotraukas su rėmo ir variklio numeriais (variklis B/N), sumokėjus 27,50£ ir sertifikatas po savaitės atkeliavo į namus (1 foto). Nebūtina jo turėti kartu su motociklu, bet pačiam truputi lengviau ant širdies buvo turint popierį kartu su motociklu.
Tada per kurjierius, kurių šiomis dienomis apstu, ižas pakraunamas kartu su sertifikato kopija ir jos pildyta forma, kurioje yra įrašytas mano vardas ir už 120e pristatomas prie pat durų Anglijoje.
Pirmas dalykas kurį reikia nuveikti, tai pranešti muitinei (HMRC NOVA), jog motociklas buvo importuotas. Pagal įstatymus, tą reikia padaryti per 14 dienų o realybėje kad ir per ilgesnį laiko tarpą nes niekur jis neegzistuoja ir niekas nežino kada jis buvo atvežtas. Tam reikia užpildyti šią formą (tiksliau trečdalį jos, nes motociklas skaitosi klasikinis):
http://www.2cvgb.co.uk/images/stories/d ... a-form.pdfKadangi klasikinės transporto priemonės yra neįtrauktos į jokius VAT (PVM) ir kelių mokesčius, nieko papildomai už importą nereikia mokėti. Kartu su forma įtraukiau laišką (patartinas dalykas nes tada jiems kyla mažiau klausimų dėl popierių) ir parašiau jog motociklas priklausė seneliui ir paveldėtas iš jo, jog importuojamas iš Lietuvos, ir kad dokumentai senai prarasti kai ji dar buvo okupuota ir atgavus nepriklausomybei visa vistema keitėsi, ir blah blah.. Taip pat prisegiau motociklo nuotraukas su matomu rėmo ir variklio numerio vieta. Po poros savaičių atėjo laiškas (2 foto) kuriame jie viskuo patenkinti ir išdavė Notification Reference (numeriukas, kurio reikia registruojant motociklą).
Pusė pradžios jau yra
Prieš atliekant technikinę motociklą reikia apsidrausti. Čia viena iš lengviausių registravimo etapų, nes draudėjų pilna ir kainos svyruoja nuo keliasdešimt iki kelių šimtų svarų, priklausomai kokiam laikui draudiesi, vairuotojo amžiaus stažo ir kitų detalių.
Toliau sekė motociklo techninės apžiūros atlikimas (MOT) bent kuriame tam kvalifikuotame servize pristatant draudimą ir dar dėl visako parodant iš muitinės gautą laišką. Jei ten darbuotojai supratingi ir neišrankūs, jie papildomai pareikalaus tik spidometro kurie rodo mylias per valandą (tam tinka dviračio spidometras prisegtas prie vairo) ir angliško priekinių šviesų stiklo. Kadangi tų metų gamintas stiklas buvo neišrankus keliams ir neturėjo šviesų kreipiančiųjų, jiems labai tas tiko. Palikęs motociklą dienai ir 35 svarus, atsiėmiau praeitos technikinės popierėlį su patarimais pasikeisti galinius amortizatorius (iš kurių likę tik spyruoklės) ir prasitekint galinio rato stabdžių diską, nes stabdant matomai mušė per kojelę. Beje, jei motociklas yra datuotas iki 1960 metų sausi 1, jam nereikia jokios technikinės! Deja šito nežinojau prieš pildydamas motociklo paieškos certifikatą....
Ir galiausiai turint motociklo sertifikatą, NOVA muitinės laišką, draudimą ir technikinę (MOT), galiausiai pildoma pagrindinė motociklo registravimo forma v55/5 (
https://www.gov.uk/government/uploads/s ... V355X5.pdf) Ją galima nemokamai užsisakyti internetu iš
https://www.gov.uk/dvlaforms kurios tenka laukti apie 10 dienų.
Su apsišarvavusia kantrybe ir VMCC patarimais užpildoma dalis formos, pridedami visi prieš tai turėti popierėliai ir dar papildomai pridedant:
1.motociklo nuotraukas
2.dar vieną beveik identišką laišką paaiškinant kodėl jis be dokumentų
3.paso ir vairavimo pažymėjimo kopijas
4.pora laiškų patvirtinančių gyvenamajį adresą (elektros, telefono, banko, medicininio, kokiu kitokių mokesčių oficialaus laišką)
5. 55 svarus, kuriam čekį galima išsiimti pačiame pašte (jokiu būdu nesiunčiant grynujų)
Ir visas storas laiškas keliauja į DVLA (Regitros atitikmuo).
Po poros ar daugiau savaičių gaunami motociklo dokumentai jei visi popieriai nusiūsti ir jiems nekyla nesutapimų ar klausimų.