Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.

Moderators: TVR, rcepa, Moderatoriai

Forum rules
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.

Plačiau: Visos taisyklės
_Valdas_
Forumietis
Forumietis
Posts: 175
Joined: 2009 Jun 08 Mon, 15:56
Location: Degučių k.

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Post by _Valdas_ »

Galima keisti ir vieną, dažnai taip tenka daryt ir nesuki galvos(dėl svorių), tiesiog jei dėl savęs ir sau, tai pasverti dar stūmoklius (dėl viso pikto) ir viskas. Smagu, kad Suzuki's krutinamas, malonu temą stebėt :)

04-09: pamiršau pridurt, ka reiktų svert porą, t.y. stūmoklį su švaistikliu. Kuo mažesni skirtumai - tuo mažiau vibracijų ir maloniau dirbs. Kęstutis viską teisingai susakė, galima palikt net ir 3 stūmoklį, tik kol šaltas turės "piston slap", t.y. duslų barškėjimą. "piston slap" itin pažįstamas Subaru savininkams :) Nėra tai tragiška, bet kai užvedi šaltą motorą - nemalonu. A jei dar pirkėjas nežinantis niuansų - palaikys už motoro defektą....

Spėju, kad stūmokliai čia bus trumpi, japonas taupė "materiolą", o trumpi ir vartos daugiau, ir dyla greičiau (sijonas, ne žiedų vieta, užtat atsiranda mano anksčiau minėtas "piston slap").
Last edited by _Valdas_ on 2018 Apr 09 Mon, 13:32, edited 1 time in total.
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Posts: 1252
Joined: 2014 Jan 31 Fri, 15:49
Location: Šilutė

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Post by kęstutis »

Cilindrams matuoti prietaisas (vidmatis) turėtų būti matuojant nustatomas mikrometru. Stūmoklių sijonai matuojami mikrometru. Na tikėtina kad matuojant ir su mikrometru rasit viena kitaip. Bet visgi išmatavimo su slankmačiu nereikėtų imti už pagrindą. Matuojant mikrometru stūmoklį , matavimo įvežimas daromas mikrometro gale ratuku. Su slankmačiu to prispaudimo neišgaunam. Kas dėl 3 stūmoklio skaičių tobulybės nėra, bet manau tas laisvumas gal gali varikliui pridėti šiek tiek barškesio. Bet kompresijai tai įtakos negalėtu turėti - tam žiedai ir jų tarpai. Stūmoklių diametras ties žiedais manau dar mažesnis. Keičiant vieną stūmoklį , sverti reikia ir svorius davesti iki leistinumu reikėtų , nes tai variklis dirbantis aukštom apsukom. Kaip tas stūmoklis atrodo, ar trumpu sijonu? :susigedes:
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Post by Vima »

Ačiū _Valdas_ ir Kęstutis už informaciją. Na taip, sutinku, jeigu jau daryti, tai daryti tinkamai. Nusipirkau 75-100 mikrometrą ir dar kartą viską permatavau. Matmenys šiek tiek pakito, stūmoklių dydžiai į gerąją pusę, o štai cilindrų į blogąją. Neperrašinėsiu matmenų čia, pakeisiu aukščiau esančiuose postuose. Reziumuojant, 1,2 ir 4 cilindrai su stūmokliais yra dar ribose, nors ir jau labai minimaliai. Jų visų išdilimas labai panašus. O štai 3 cilindras išdilęs labiausiai ir jau reikalautų remonto, taip pat labiausiai sudilęs yra 3 stūmoklis. Klausimas, kodėl taip galėjo nutikti. Į šį cilindrą buvo įkritusi kažkokia dalis (matosi žymės ant stūmoklio ir galvutės). Norėčiau patikrinti jo švaistiklio geometriją, ar nėra jis netyčia lenktas. Kažko labai baisaus ant stūmoklio sijono nesimato, žiedai irgi nebuvo prikepę. Gal jis tiesiog ilgą laiką dirbo blogu mišiniu :?

Reziume pradedu galvoti, jog visgi aš darysiu jam 1-ą remontą. Tiesiog visi matmenys arba jau ribiniai, arba netoli to. Plius kažkodėl pirmo remonto grupė yra pigesnė už nominalinę (bent jau žiedai per pusę) :?
Attachments
IMG_5291.JPG
IMG_5305.JPG
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Post by Vima »

Toliau matavau alkūninio veleno išdilimą. Ant pačio veleno yra iškaltas kodas, kuris nurodo gamyklinius kakliukų storius. Matuota mikrometru, x ir y kryptimis. Įdomu tai, jog visi 3 pagrindiniai kakliukai, kuriais alkūninis velenas laikomas korpuse yra vienodi, o švaistikliniai turi skirtingus storius. Kodėl taip padaryta :? Ar čia tiesiog gamybos procese kas gavosi tas gavosi. Pritaiko skirtingų storių indėklus ir viskas :puiku:

Švaistikliniai kakliukai
1 - 2 stūmoklių pora turi būti: 39.984 - 39.992, išmatuota 39.99
3 - 4 stūmoklių pora turi būti: 39.976 - 39.984, išmatuota 39.98

Pagrindiniai kakliukai

turi būti: 39.984 - 39.992, išmatuota 39.99
Attachments
IMG_5156.JPG
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Post by Vima »

Toliau matavau alkūninio veleno indėklų tarpelį. Neturiu mažo vidmačio, todėl naudojau specialias plastikines juosteles (Plastigauge). Šis metodas nėra labai tikslus, bet gali apytiksliai įvertinti bendrą būklę.

Kaip tai daroma: tarp veleno ir indėklo dedama plastikinė juostelė ir mazgas surenkamas varžtus užveržiant reikiama jėga. Ypatingai svarbu, kad veržiant velenas nepasisuktų ir kad ta juostelė nebūtų uždėta ant tepalo kanalų. Po to mazgas išrenkamas ir specialios linijuotės pagalba įvertinamas tarpelis. Kuo jis mažesnis, tuo juostelė bus labiau išspausta ir atvirkščiai - kuo didesnis, tuo mažiau.

Šiaip galvoju įsigyti teleskopinių vidinių ertmių matuoklių komplektą, kaip pvz.

https://www.amazon.com/16-Telescopic-Ga ... BF93DTMXCE

Gal kas esat bandęs, galit parašyti kokių nors atsiliepimų?
Attachments
IMG_5296.JPG
IMG_5300.JPG
IMG_5302.JPG
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Post by Vima »

Matavimo rezultatai:

Pagrindiniai kakliukai - tarpelis turi būti 0.02 - 0.044 (max - 0.08). Išmatuota: 0.05 - 0.063 - 0.05
Išvada: Vidinis išdilęs labiau nei kraštiniai, visus būtų gerai keisti, plius vienas iš jų yra pažeistas (matosi gilūs įbrėžimai, kilmė neaiški).

Švaistikliniai kakliukai - tarpelis turi būti 0.032 - 0.056 (max - 0.09). Išmatuota: visi po 0.038

Plastikinę juostelę stengiausi dėti ten, kur turėtų būti didžiausias išdilimas, nors ne visur pavyko dėl alkūninio veleno padėties ir tepalo angų. Todėl gal ir gavosi vienodi tarpeliai, nors vizualiai jie išdilę skirtingai (kairės pusės 1-2 atrodo daug geriau, nei kad dešinės pusės 3 - 4 cilindrų pora). Čia reikėtų tikslesnio matavimo. Plius kyla klausimas, kodėl pats išdilimas abiem atvejais šone yra didesnis, toliau einant link centro mažėja. Ar tai dėl to, jog alkūninis velenas stovėjo blogai išcentruotas? Centravimas atliekamas dviem C pusžiedžiais, kurie yra skirtingo storio ir dedasi savo atitinkamose pusėse. Tarkim to nežinant ir sudėjus atvirkščiai galima alkūninį pastumti į šoną. Gaila pats to nežinojau ir ardydamas nepatikrinau

Patys C pusžiedžiai puikaus stovio, tarpelis tarp alkūninio veleno ir korpuso (juos sudėjus į savo vietas) artimas minimaliai vertei - 0.045 mm
Attachments
IMG_5303.JPG
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Post by Vima »

Išmatavau žiedus. Matuoti kompresinių žiedų storiai, nesuspausto žiedo ir įdėto į cilindrą tarpeliai. Žiedai nėra sudilę, visi matmenys normos ribose. Tik nesuspaustų žiedų tarpeliai gerokai didesni,nei turėtų būti (max 8.8 mm - matuota apie 11mm). Ką šis matavimas reiškia ir kam jis atliekamas?
Attachments
IMG_5306.JPG
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Post by Vima »

išėmiau pirštus ir išmatavau. Visi tvarkingi, išdilimas normos ribose. Tačiau štai 3 stūmoklio pirštas ir švaistiklio galvutė atrodo prastokai. Nuotraukose matosi, pusė paviršiaus sveika, kita pusė - dilus gana smarkiai. Lenktas švaistiklis?
Attachments
IMG_5308.JPG
IMG_5310.JPG
Geras pirštas
Geras pirštas
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Posts: 1252
Joined: 2014 Jan 31 Fri, 15:49
Location: Šilutė

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Post by kęstutis »

C formos indeklai - pusžiedžiai minėjot kad dedasi du, storesnis ir plonesnis. Bet tai turėtų būti tada jų keturi. Du ploni ir du stori ir sudaryti o formas. Jų paskirtis manau išcentruoti velena kad atitiktų gale statmenumas grandinelei. Pas auto jų paskirtis atlaikyti apkrova minant sankaba. Čia turbūt iš galo veikiamų apkrovų nėra? Kalbant dėl veleno centravimo indeklu atžvilgiu, pagrindiniu indeklu kraštai neturi griebti veleno šonų. Dėl švastikliu tai jie turi savo vietas velene ir laisvuma į šonus tarp stūmoklio kraštų, tai šiam mazgui veleno centravimas tarkim 2 mm paslinkimui įtakos manau neturi.
Kalbant apie senus stūmoklius , jų sijonai trumpi. Nesiūlau, bet esu girdėjęs kad sijonus firmos plečia, bet kas tai daro ir ar pasiteina nežinau.
Vima
Forumietis
Forumietis
Posts: 403
Joined: 2009 Mar 22 Sun, 22:48
Location: Kaunas

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Post by Vima »

kęstutis wrote:C formos indeklai - pusžiedžiai minėjot kad dedasi du, storesnis ir plonesnis. Bet tai turėtų būti tada jų keturi. Du ploni ir du stori ir sudaryti o formas. Jų paskirtis manau išcentruoti velena kad atitiktų gale statmenumas grandinelei. Pas auto jų paskirtis atlaikyti apkrova minant sankaba. Čia turbūt iš galo veikiamų apkrovų nėra? Kalbant dėl veleno centravimo indeklu atžvilgiu, pagrindiniu indeklu kraštai neturi griebti veleno šonų. Dėl švastikliu tai jie turi savo vietas velene ir laisvuma į šonus tarp stūmoklio kraštų, tai šiam mazgui veleno centravimas tarkim 2 mm paslinkimui įtakos manau neturi.
Kalbant apie senus stūmoklius , jų sijonai trumpi. Nesiūlau, bet esu girdėjęs kad sijonus firmos plečia, bet kas tai daro ir ar pasiteina nežinau.


Jie visgi yra tik 2, nes apatinėje korpuso dalyje yra specialūs praplatėjimai, laikantys C formos indėklus savo vietose. Na kogero taip, sumaišius juos vietomis, pasislinkimas būtų milimetro dalys (nepamenu tiksliai, reikia pasižiūrėti storių skirtumą) ir tai neturėtų kažkaip labai įtakoti. Jokių šoninių apkrovų šiam alkūniniam velenui nėra (vienoje pusėje generatorius, kitoje tiesiog dantratis)

Gal yra kokių minčių kodėl taip netolygiai dilo 3 stūmoklio pirštas ir švaistiklis :? Kitas klausimas, ar galima į tokį švaistiklį dėti bronzines įvores?
Post Reply