Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Čia diskutuojama apie viską kas susiję su senovinėmis transporto priemonėmis, išskyrus sritis kurios patenka į kitas forumo kategorijas.
Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.

Plačiau: Visos taisyklės
Vartotojo avataras
bence
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 40
Užsiregistravo: 15 Rgp 2007, 23:05
Miestas: Kaunas
Susisiekti:

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Standartinė bence »

Atsakymas Kestuciui: savo komplektuka pirkau stai toki, veikia beveik identiskai kaip ir jusu pasidarytas.https://www.tola-tools.de/de/elektronis ... a/ish-izh/
O augism, linkiu nestustot tyrinejimuose, nes manau tai perspektyvu.Beje, lenkai savo Allegro jau siulo led lemputes izam emkem ir t.t.https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-c ... 8004553528
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1252
Užsiregistravo: 31 Sau 2014, 14:49
Miestas: Šilutė

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Standartinė kęstutis »

Mano atvėju motorolerio priekinio žibinto stiklas skaidrus ir led lemputės struktūra matėsi kitokia. Teko tech. apžiūroje sutikti automobilį Audi A6 kuriam prieš dieną policija panaikino tech. apžiūrą. Važiavo su kseonais. Sustabdė, paprašė pakelti kapotą. Pamatė ne originalius šviesų blokelius, gal ir apiplovimų nebuvo ir panaikino. Klausiu tai ką dabar? - išlupau ir su paprastom atvažiavau.
Taigi, kaip gamintojai numatė, taip ir turime važiuoti, nebent taip perdaryti kad niekas net neįtartų. Teko parodoje matyti seną ir gan prabangų automobilį , o farose sudėtos jam nepriklausančios halogeninės lemputės -man tai gadino auto prestižą.
Kontaktinio degimo blogis kad kontaktai dega ir su laiku apsineša, be to jie priklausomi nuo alkūninio veleno guolių. Nes turint guolių laisvumui šokinėja degimo padėtis (kontaktų tarpelis tampa didesnis - mažesnis ir keičiasi uždegimo kampas dėl to ir meta kojelę atgal, išsiderinair t.t - tai buvau skaitęs). Elektroninis šias blogybes pašalino. Bet babynos užkrovimui energija reikalinga - iš akuliatoriaus arba kintama per magnetą. Manau kontaktai, ar el. degimo blokas energijos naudoja mažai, didžioji dalis iškeliauja į indukcinę ritę.
Jei klystu, patasykite?
augism
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 604
Užsiregistravo: 03 Sau 2011, 21:47
Miestas: Radviliškis

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Standartinė augism »

Šią temą pradėjau siekdamas, kad kiekvienas senos technikos mėgėjas už priimtiną kainą galėtų pasidaryti sau elektroninį degimą. Nesuprantu, kaip ten už jį buržujai sugeba užsireikalauti 200 EUR.
Pats perku radiodetales pas kiniecius, jų kaina degimui neviršija 7-10 EUR.
Litavimo valandų kaina... Galvoju, turint noro kiekvienas savarankiškai susilituos. Čia gi smagu!
Mane labiau stabdo įkomponavimo į patį motociklą procesas. Matote, tai kad neturiu aš motociklo. Aišku, galėčiau bandymus daryti ant turimo Simson S50 arba Delta. Bet įdomu būtų prie kokio ИЖ prieiti, ten generatorius atskira dalis, kaip automobiliuose, ar ne?
Vartotojo avataras
virginijus007
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1237
Užsiregistravo: 11 Kov 2009, 12:12
Miestas: Mažeikiai

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Standartinė virginijus007 »

Apie Jawą galiu pasakyti, kad visoms 6V tai bekontaktis el. degimas yra labai geras dalykas. Bet ką aš pats pastebėjau, kad dėl per silpno generatoriaus kentėdavo ir šviesos ir variklio darbas. Situacija yra praktiškai visiškai tokia pat kaip ir su Riga motoriniais dviračiais. Tiek su Riga tiek po to su Jawa tikrai nemažai atvažinėjau. Rigai tai buvau originalų degimą ir generatorių pasilikęs tik variklio darbui, kontaktus reguliariai prieš važiavimus kas kažkiek laiko prižiūrėdavau, atsidaręs dangtelį tikrindavau, ar niekas neatsilaisvinę ir ar veilokėlis ne išdžiūvo, patepdavau lašu ar pora tuo pačiu tepalu kaip ir benzinan pilamu. Ši procedūra man atrodo visai nesunkus ir savotiškai patinkantis dalykas, nes važinėjant su tokia technika atitinkamai ir jos apžiūra ir priežiūra turi būti, jei nenori krapštytis su ta technika tai perki motorolerį naujovišką ir nesuki galvos, o krapštytis su sena technika tai manau yra neatsiejama važiavimo, apskritai, eksploatavimo dalis, kas ir turi savo "cinkelį".
Rigelės šviesom tai buvau pasidaręs tiesiog akumuliatoriuką, kurį turėjau įsimontavęs dviratinėje kaburkoje pakabintoje ant bagažinės, gražiai laidus buvau prametęs kad nesimatytų ir buvo visai neblogai. Tik reikia lempas ir jų akumuliatorių izoliuoti nuo pačios Rigelės org. el. sistemos, nes man pradžioje buvo įtartinai užkaitęs ir greit išsikrovęs akumuliatorius, kai atskyriau/izoliavau atrodo ši bėda baigėsi (nežinau, gal tai buvo tik sutapimas). Su Rigele kelionės man dažniausiai būdavo pirmyn atgal į sodybą (apie 20-30 km) per parą, tai jau gryžęs po kelionės pasijungdavau krauti akumuliatoriuką ir ganėtinai patogiai gyvenau, bet jeigu toliau važinėt, tada jau būtų reikėję manau kažką kito galvot, arba akumuliatoriuką didesnį arba papildomą ar kitą energijos gamybos šaltinį konstruoti.
Na, o Jawai tai manau kibirkškties gamyba labai daug energijos suvartoja, nes originalių 45W nei per kur neužtekdavo. Su šviesom važinėjant sustojus prie šviesoforo reikdavo jungti gabaritus tik, arba visai išjungti, ir tai dar pragazuoti reikdavo, kitaip vienas kuris cilindras jau atsisakydavo ar kalendavo kas antrą trečią sūkį tik. Susikonstravau ir susidėjau vienfazį kintamos srovės generatorių nuo kinietiško motorolerio. Vienfazio nelabai užtenka, situacija palieka panaši kaip su originaliu generatorium, tik toks pliusas, kad šviesos gali jau visai nebešviesti (dėl neprikrovimo) bet cilindrai vistiek abu dirba puikiai iki kol variklis jau vos beapverčia alkūninį veleną, kaip suprantu kibirkšties maitinimui ir lempų maitinimui kinietiški generatoriai turi atskirus kontūrus (smūginės smulkios apvijos ir stambios apvijos). Renkamai 354 (projektų skiltyje) dabar bandysiu konstruoti jau nebe vienfazį, o trifazį (galingesnį) degimą nuo didesnės kubatūros motorolerio, po to bandysiu, žiūrėsiu kas gavosi, žinoma pasidalinsiu rezultatais ir išvadomis.
Kiek pasidomėjau dėl "sportinio intereso" pagal dydžius, išmatavimus Rigai manau įmanoma kažką būtų pritaikyti nuo kinietiškų "technikos stebuklų" taip pat.
Išvada tokia, kad jeigu nori išlaikyti 100 proc originalumą ir technika laikoma tik dėl to kad ją laikyti ir retsykiais pralėkti nedaug, tai galima ir su originaliomis el. sistemomis gyventi pakariaujant. Dėjai didesnį akūmą pilnai prikrautą ir varai, blogiausiu atveju išsijungsi šviesas ir to akumuliatoriaus talpos užteks dar parvažiuoti. Bet, jeigu norima su sena technika mėgautis keliaujant ir pilnai išnaudojant jos potencialą, tikrai rekomenduotina būtų tobulinti el. sistemą dėl aptikimumo.
P.s. Su Jawa 559 pilnai originalia sistema (45w originalia rėle ant generatoriaus), pilnai pertikrinta ir sureguliuota el. sistema, pilnai važiuojant su šviesom kaip priklauso man pavyko nukeliauti į Suomiją ir gryžti be elektros sistemos problemų (buvo tik patikrinama ir prižiūrima). Tai vyko 2014 metais bendras kilometražas apie 2500-3000km (Lietuva-Latvija-Estija-Suomija (Lieksa Jawasakki sąskrydis) ir atgal).
Nupirkčiau dalis šiai technikai (ar donorus):
Trabant 601; 600; 500
Volkswagen Passat B2 Syncro
Ford Transit MK1
Jawa 353;354
+37062436168
Vartotojo avataras
virginijus007
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1237
Užsiregistravo: 11 Kov 2009, 12:12
Miestas: Mažeikiai

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Standartinė virginijus007 »

augism rašė:Šią temą pradėjau siekdamas, kad kiekvienas senos technikos mėgėjas už priimtiną kainą galėtų pasidaryti sau elektroninį degimą. Nesuprantu, kaip ten už jį buržujai sugeba užsireikalauti 200 EUR.
Pats perku radiodetales pas kiniecius, jų kaina degimui neviršija 7-10 EUR.
Litavimo valandų kaina... Galvoju, turint noro kiekvienas savarankiškai susilituos. Čia gi smagu!
Mane labiau stabdo įkomponavimo į patį motociklą procesas. Matote, tai kad neturiu aš motociklo. Aišku, galėčiau bandymus daryti ant turimo Simson S50 arba Delta. Bet įdomu būtų prie kokio ИЖ prieiti, ten generatorius atskira dalis, kaip automobiliuose, ar ne?


Manau jie užsireikalauja kainą, nes tai yra toks kaip oficialus gaminys (ne kokia tai ten "samadielka"), su visa prekine išvaizda ir visais čiki briki. Nusipirkęs naudotojas turi visą intrukciją, visus komponentus, turi viską ko reikia ir dar garantiją (berods). Jam nereikia sukti galvos, išradinėti kažko, vargti, nes jis visą tai turi rankose ir žino kad užsidės ir važiuos - už ką jis ir sumokėjo pinigus. Manau tai yra normalus dalykas, nors mūsų požiūriu, kai mes patys konstruojam tai taip - atrodo didelė kaina. Vieni nori sėsti ir važiuoti, o kiti mato smagumą dar iki sėdimo ir važiavimo - realiai pravažiuoja tik tam, kad pamatyti - "ar pasiteisino mano ta konstrukcija, surinkimas, ar ne..? Jei ne sedėsiu toliau garaže :neigiamai: , nu arba tiek to, rytoj, o jei veiks lėksiu su vėjeliu, o žiūrėk paskui dar kažką naujo sugalvosiu! :puiku: "......

Ir taip, motociklui generatorius jau yra atskiras komponentas iš dar kitų nemažai sudedamųjų dalių el. sistemos.
Nupirkčiau dalis šiai technikai (ar donorus):
Trabant 601; 600; 500
Volkswagen Passat B2 Syncro
Ford Transit MK1
Jawa 353;354
+37062436168
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1252
Užsiregistravo: 31 Sau 2014, 14:49
Miestas: Šilutė

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Standartinė kęstutis »

augism rašė:Šią temą pradėjau siekdamas, kad kiekvienas senos technikos mėgėjas už priimtiną kainą galėtų pasidaryti sau elektroninį degimą. Nesuprantu, kaip ten už jį buržujai sugeba užsireikalauti 200 EUR.
Pats perku radiodetales pas kiniecius, jų kaina degimui neviršija 7-10 EUR.
Litavimo valandų kaina... Galvoju, turint noro kiekvienas savarankiškai susilituos. Čia gi smagu!
Mane labiau stabdo įkomponavimo į patį motociklą procesas. Matote, tai kad neturiu aš motociklo. Aišku, galėčiau bandymus daryti ant turimo Simson S50 arba Delta. Bet įdomu būtų prie kokio ИЖ prieiti, ten generatorius atskira dalis, kaip automobiliuose, ar ne?

IŽ viename daikte yra sukonstruotas generatorius ir kontaktų mechanizmas - degimas. Pas auto generatorius atskiras ir degimas atskiras. Bet veikimo principai pas abiejų vienodi. Pagrindinę kibirkšties darbą atlieka indukcinė ritė ir akumuliatorius. Kontaktai atidaro ir uždaro elektros grandinę į indukcinę ritę ko pasekoje indukcinė ritė daro iškrovas skeldama kibirkštį. Kibirkšties išgavimui joks generatorius ar sukamas judesys nereikalingas. Kadangi indukcinė ritė vartoja daug energijos, generatorius reikalingas akumuliatoriaus energijai palaikyti, jos trūkstant nebeužkraunama tinkamai indukcinė ritė ir nelieka tinkamos kibirkšties. Pas Jawa 6V yra vienfazis generatorius, kurio sužadinimas ir jo darbo pradžia prasideda nuo didesnių apsukų nei min. todėl prie sankryžų nekrauna + įjungtos šviesos, stop signalas, posūkis ir viskas siurbiama iš akumuliatoriaus. Tuomet ir pradeda trūkti energijos indukcinėm ritėm, kurių būna ir ne viena. 12V Jawa problemą išsisprendė, nes pastatytas jau trifazis generatorius, kuris pradeda dirbti ir prie min. apsukų.
augism
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 604
Užsiregistravo: 03 Sau 2011, 21:47
Miestas: Radviliškis

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Standartinė augism »

Hmmm,... Reiškia, degimas dirba siurbdamas energiją iš akumuliatoriaus? Ir taip visuose motocikluose?
Reiškia, mopedo degimo įdiegimas į motociklą - čia jau tam tikrą erezija, taip sakant protestantiška idėja! Supratau.
Na, tada viskas paprastėja. Užduotis: sumažinti watų poreikį degimui išlaikant stiprią kibirkštį, išspręstų šią problemą, t.y. paliktų pakankamai vatų ir šviesoms, ir netgi originalioms.
Auryzzz
Forumo rėmėjas
Forumo rėmėjas
Pranešimai: 302
Užsiregistravo: 28 Rgp 2017, 15:57
Miestas: Panevėžys

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Standartinė Auryzzz »

Pannoniai T5 akumo nereikia degimui.
augism
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 604
Užsiregistravo: 03 Sau 2011, 21:47
Miestas: Radviliškis

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Standartinė augism »

Privačia žinute gavau tokį pranešimą. Ką tai reiškia?
Ir dar apie įpurškimą užmiršai, su įpurškimu 1l sezonui
Auryzzz
Forumo rėmėjas
Forumo rėmėjas
Pranešimai: 302
Užsiregistravo: 28 Rgp 2017, 15:57
Miestas: Panevėžys

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Standartinė Auryzzz »

O ką aš sakiau pirmoj žinutėj: "oj užmėtys akmenim... :)", čia kogero iš tos operos...

Asmeniškai susidūriau su tiesiogine, sakyčiau kažkokia neapykanta, kad darau kitaip nei kiti, keičiu originalą, naudoju ne tą spalvą ir t.t. Man tai nusispjaut, traukiu per dantį juos taip pat kaip ir jie mane... :)
Skelbti atsakymą