***
Kokius veiksmus turi atlikti senovinės technikos savininkas, kad jam priklausanti transporto priemonė būtų pripažinta istorine motorine transporto priemone? Į tai ir pabandysime atsakyti, populiariai ir vaizdžiai paaiškindami naujosios tvarkos reikalavimus.
Pirmiausia, reikėtų įsitikinti, ar Jūsų transporto priemonė atitinka LR istorinės transporto priemonės įstatymo apibrėžimą. T.y. Jūsų transporto priemonė – pagaminta prieš 30 metų ar anksčiau ir šis modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų. Be to, Jūsų transporto priemonė turi būti originali, tinkama eksploatuoti ir Jūsų tvirtinimu, nebus naudojama kasdienėms reikmėms...
Tolimesniam darbui Jums prireiks kompiuterio, interneto, daugiafunkcinio spausdintuvo, fotoaparato ir šiek tiek kompiuterinių žinių bei įgūdžių! O jeigu dar draugėn pasikviesite kaimyną ar kaimynę, tai kaip mat galėsime pradėti darbą.
Jau pasiruošę? Taigi, pirmyn!
1. Pradžiai, susipažinkite su istorinės TP techninės apžiūros atlikimo tvarka: https://www.vta.lt/istoriniu-transporto ... pazinimas/
Jeigu kažko ir nesupratote – ne bėda! Tiesiog, žingsnis po žingsnio sekite mūsų nurodymus ir viskas paaiškės proceso metu. Važiuojam!
2. Persisiųskite ir užpildykite „Transporto priemonės informacinį aprašą“...
Tolimesnius nurodymus ir pildymui paruoštus dokumentų pavyzdžius rasite Senovinių automobilių klubo "Klasika" svetainėje: https://www.klasika.us/2021/03/28/istor ... ansportas/
Nuo 2021 m. vasario 1 d. įsigaliojo teisės aktų pakeitimai, reglamentuojantys istorinių motorinių transporto priemonių pripažinimo tvarką. Juose numatyta, kad istorinės motorinės transporto priemonės bus tikrinamos techninės apžiūros stotyse, pagal išankstinę registraciją.Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.
Dėkojame už supratingumą.
Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai
Moderatoriai: Baronas, Moderatoriai
Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.
Plačiau: Visos taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.
Plačiau: Visos taisyklės
-
- Forumietis
- Pranešimai: 396
- Užsiregistravo: 07 Geg 2004, 17:15
Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
- moderatorius
- Pranešimai: 2067
- Užsiregistravo: 15 Lap 2006, 20:03
- Miestas: Kaunas
Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai
Man patinka punktas, kad pats savininkas butinai turi pateikti brosiuras, naudotojo instrukcijas, technine literatura ir panasia medziaga. Klasikine situacija, kai vezi savo automobili ivertinti ekspertams, neturintiems nei pakankamai ziniu, nei budu ar saltiniu tas zinias, esant reikalui, gauti. Bet turintiems pazymejima, kad jie ekspertai.
Tada, jei kas negerai, vel ieskai medziagos ir ja teiki ekspertams, kad jie pervertintu. Ir tada uz ta ekspertine nuomone pilnai susimoki, paciam atlikus puse darbo
Tada, jei kas negerai, vel ieskai medziagos ir ja teiki ekspertams, kad jie pervertintu. Ir tada uz ta ekspertine nuomone pilnai susimoki, paciam atlikus puse darbo
-
- Forumietis
- Pranešimai: 1253
- Užsiregistravo: 31 Sau 2014, 14:49
- Miestas: Šilutė
Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai
Kiekvienas atvejis ir nuomonė skirtingi. Manau gerai, kad savininkas įtraukiamas į šį procesą.
Man pernai registruojant seną automobilį įprastine tvarka, taip pat reikėjo ekspertizės dėl duomenų papildymo - taršos mokesčio nustatymui.
Kadangi automobilis buvo remontuotas ne vienerius metus, tai ir pats savo noru rinkau ir pirkau visą su automobiliu susijusią literatūrą. Buvo malonu , kai buvau "pasikaustęs" apie savo automobilį . Ekspertas domėjosi sukaupta literatūra, ją skanavo, fotografavo ir manau rėmėsi literatūros duomenimis nustatant trūkstamus duomenis (variklio originalumu, kubatūra,galia....).
Man pernai registruojant seną automobilį įprastine tvarka, taip pat reikėjo ekspertizės dėl duomenų papildymo - taršos mokesčio nustatymui.
Kadangi automobilis buvo remontuotas ne vienerius metus, tai ir pats savo noru rinkau ir pirkau visą su automobiliu susijusią literatūrą. Buvo malonu , kai buvau "pasikaustęs" apie savo automobilį . Ekspertas domėjosi sukaupta literatūra, ją skanavo, fotografavo ir manau rėmėsi literatūros duomenimis nustatant trūkstamus duomenis (variklio originalumu, kubatūra,galia....).
-
- Forumietis
- Pranešimai: 22
- Užsiregistravo: 28 Geg 2022, 19:51
Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai
Sveiki,
gal kas plačiau galėtų papasakot apie tą istorinės transporto priemonės techninę apžiūrą iš praktinės pusės?
Perskaičiau tuos TA dokumentus, ir supratau, kad grubiai tariant, tikrina viską, išskyrus žibintų sureguliavimą, CO/CH ir stabdžių efektyvumą.
O kaip kiti niuansai? Ar labai tikrina pakabą ant kratytuvo?
Ir dar vienas dalykas, neraminantis mane - mašinoj išblukę šoniniai posūkių stikliukai. Sudėjau oranžines lemputes, tai spalva gaunasi tokia kaip turi būti, tik ar gali nepraleisti dėl išblukimo?
Būčiau dėkingas už bet kokią info iš tų žmonių, kurie varė istorines auto per TA...
gal kas plačiau galėtų papasakot apie tą istorinės transporto priemonės techninę apžiūrą iš praktinės pusės?
Perskaičiau tuos TA dokumentus, ir supratau, kad grubiai tariant, tikrina viską, išskyrus žibintų sureguliavimą, CO/CH ir stabdžių efektyvumą.
O kaip kiti niuansai? Ar labai tikrina pakabą ant kratytuvo?
Ir dar vienas dalykas, neraminantis mane - mašinoj išblukę šoniniai posūkių stikliukai. Sudėjau oranžines lemputes, tai spalva gaunasi tokia kaip turi būti, tik ar gali nepraleisti dėl išblukimo?
Būčiau dėkingas už bet kokią info iš tų žmonių, kurie varė istorines auto per TA...
-
- Forumietis
- Pranešimai: 604
- Užsiregistravo: 03 Sau 2011, 21:47
- Miestas: Radviliškis
Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai
Aš praėjau mopedo. Tai labai liberaliai viskas.
-
- ekspertas
- Pranešimai: 8588
- Užsiregistravo: 09 Vas 2004, 11:24
- Miestas: Alytus
Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai
Prieš porą savaičių. Volga 1961 metų. Tikrino visas šviesas. Paklausė, ar tais metais nebūdavo saugos diržų. Pasiteiravo, ar galima pajudinti pakabą. Pasakiau, kad nesmarkiai galima, tai parodė pora nekaltų vietų- atseit, šiek tiek kliba. Ir viskas- apžiūra pereita.
Forume rašome lietuviškai. !!!
-
- Forumietis
- Pranešimai: 22
- Užsiregistravo: 28 Geg 2022, 19:51
Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai
Visgi man nebuvo taip paprasta.
Kadangi mašiną iki manęs jau daug kas krapštė, tai teko vėl viską perrinkinėt, perdarinėt kad būtų normaliai. O perdarinėti reikėjo viską, pradedant sėdynėmis, baigiant perveržtais ratų guoliais ir trūkstamom ratų veržlėm, kurios beje važiuojant atsisuko... 2 mėnesius lygiai užtrukau nuo pirmos dienos kai prisiliečiau prie šitos mašinos iki kol nuvažiavo į TA.
Per TA labai žiūri dokumentus. Galima sakyti tikrina kiekvieną raidę. Buvom neteisingai užpildę padangų rūšį, t.y. įrašę radialines, nors ten stovėjo diagonalinės. Tai kontrolierius nepatingėjo, apėjo aplink pastatą ten kur mašina buvo priparkuota vien tam, kad patikrint šitą faktą. Gerai, kad draugė telefone sugebėjo pataisyti tą *.doc'ą ir jiems išsiųsti, nes jei būtų nepavykę, tektų mokėti už pakartotinę pusę dokumentų tikrinimo sumos, t.y. arti 60 EUR.
Šiaip tikrina viską, ką mato. Tikrino šviesas visas, valytuvus, apiplovimo mechanizmą, saugos diržus, signalą, ranka judino žibintus, bamperius, ir t.t. Taip pat atidžiai apžiūri stabdžių vamzdelius ir žarneles, kuro žarneles ir net filtriuką apžiūrėjo
Stabdžius tikrina važiuojant. Pakabą klibina rankomis, kiek tai įmanoma.
Netikrino salono apipūtimo ventiliatoriaus, vaistinėlės ir gesintuvo
Kadangi 2 mėn pats tvarkiau viską, buvau maždaug ramus. Bet pasirodo be reikalo
Kol nuvažiavau iki TA, prasitrynė pusašio apsauga ir pradėjo bėgti greičių dėžės alyva. DT.
Paskui kontrolierius pasikvietė kitą kontrolierių, nuėmė plastmasinę apsaugą nuo vairo kolonėlės ir vienas sukiojo vairą, o kitas žiūrėjo laisvumą. Pasirodo, kad tas vairo reduktorius biški kliba, grynai 1 mm, nes vienas iš varžtų išsitempęs. Taigi PT
Iš nedidelių trūkumų užrašė, kad išblukę posūkių stikliukai, bet neturi įtakos skleidžiamai šviesai (buvau užsakęs oranžines lemputes iš USA, nes tokio cokolio oranžinių aplamai niekas niekur neturi ir negamina )
Dar pas mus padaryta nesąmonė su ta tech. apžiūra ir registravimu. Formaliai nepraeini TA nes ne istoriniai numeriai. Reikia eiti į Regitrą, keisti numerius, tada vėl į TA, mokėti už "pakartotinę"... Tai liečia ir paprastas auto, ne tik istorines. Mano manymu, labai blogas mechanizmas
Žodžiu, ekspertinzei, visoms TA, numeriams ir pan išleidom arti 180 EUR. Tai tokie būtų įspūdžiai
Kadangi mašiną iki manęs jau daug kas krapštė, tai teko vėl viską perrinkinėt, perdarinėt kad būtų normaliai. O perdarinėti reikėjo viską, pradedant sėdynėmis, baigiant perveržtais ratų guoliais ir trūkstamom ratų veržlėm, kurios beje važiuojant atsisuko... 2 mėnesius lygiai užtrukau nuo pirmos dienos kai prisiliečiau prie šitos mašinos iki kol nuvažiavo į TA.
Per TA labai žiūri dokumentus. Galima sakyti tikrina kiekvieną raidę. Buvom neteisingai užpildę padangų rūšį, t.y. įrašę radialines, nors ten stovėjo diagonalinės. Tai kontrolierius nepatingėjo, apėjo aplink pastatą ten kur mašina buvo priparkuota vien tam, kad patikrint šitą faktą. Gerai, kad draugė telefone sugebėjo pataisyti tą *.doc'ą ir jiems išsiųsti, nes jei būtų nepavykę, tektų mokėti už pakartotinę pusę dokumentų tikrinimo sumos, t.y. arti 60 EUR.
Šiaip tikrina viską, ką mato. Tikrino šviesas visas, valytuvus, apiplovimo mechanizmą, saugos diržus, signalą, ranka judino žibintus, bamperius, ir t.t. Taip pat atidžiai apžiūri stabdžių vamzdelius ir žarneles, kuro žarneles ir net filtriuką apžiūrėjo
Stabdžius tikrina važiuojant. Pakabą klibina rankomis, kiek tai įmanoma.
Netikrino salono apipūtimo ventiliatoriaus, vaistinėlės ir gesintuvo
Kadangi 2 mėn pats tvarkiau viską, buvau maždaug ramus. Bet pasirodo be reikalo
Kol nuvažiavau iki TA, prasitrynė pusašio apsauga ir pradėjo bėgti greičių dėžės alyva. DT.
Paskui kontrolierius pasikvietė kitą kontrolierių, nuėmė plastmasinę apsaugą nuo vairo kolonėlės ir vienas sukiojo vairą, o kitas žiūrėjo laisvumą. Pasirodo, kad tas vairo reduktorius biški kliba, grynai 1 mm, nes vienas iš varžtų išsitempęs. Taigi PT
Iš nedidelių trūkumų užrašė, kad išblukę posūkių stikliukai, bet neturi įtakos skleidžiamai šviesai (buvau užsakęs oranžines lemputes iš USA, nes tokio cokolio oranžinių aplamai niekas niekur neturi ir negamina )
Dar pas mus padaryta nesąmonė su ta tech. apžiūra ir registravimu. Formaliai nepraeini TA nes ne istoriniai numeriai. Reikia eiti į Regitrą, keisti numerius, tada vėl į TA, mokėti už "pakartotinę"... Tai liečia ir paprastas auto, ne tik istorines. Mano manymu, labai blogas mechanizmas
Žodžiu, ekspertinzei, visoms TA, numeriams ir pan išleidom arti 180 EUR. Tai tokie būtų įspūdžiai
-
- Naujokas
- Pranešimai: 1
- Užsiregistravo: 13 Rgs 2022, 11:38
Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai
Kiek kreipia dėmesį į kėbulo būklę?
Turiu seną mašiną, viskas ten originalu, tvarkinga.
Kadangi automobiliui daug metų, tai ant kėbulo yra požymių. Nuo amžiaus spalva pablukus. Bamperiai vietomis nubrozdinti, smulkus įlenkimas durelėse.
Bet niekas į akis per daug nekrenta, TA praeina, niekam nekliūna. Ar praeitų "istorinio automobilio TA" ?
Turiu seną mašiną, viskas ten originalu, tvarkinga.
Kadangi automobiliui daug metų, tai ant kėbulo yra požymių. Nuo amžiaus spalva pablukus. Bamperiai vietomis nubrozdinti, smulkus įlenkimas durelėse.
Bet niekas į akis per daug nekrenta, TA praeina, niekam nekliūna. Ar praeitų "istorinio automobilio TA" ?
-
- Forumietis
- Pranešimai: 22
- Užsiregistravo: 28 Geg 2022, 19:51
Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai
Dėl kėbulo būklės negaliu pasakyt, nes pas mane buvo idealus kėbulas.
Jei praeina normalią TA, tai istorinę praeis be problemų taip pat, nes istorinėm reikalavimai žymiai mažesni
Jei praeina normalią TA, tai istorinę praeis be problemų taip pat, nes istorinėm reikalavimai žymiai mažesni