Ketaus (stabdžių "suportai") cinkavimo problemos

Čia diskutuojama apie viską kas susiję su senovinėmis transporto priemonėmis, išskyrus sritis kurios patenka į kitas forumo kategorijas.

Moderatoriai: Baronas, Moderatoriai

Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.

Plačiau: Visos taisyklės
Skelbti atsakymą
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Ketaus (stabdžių "suportai") cinkavimo problemos

Standartinė npn »

Kilo poreikis restauruoti stabdžių suportus ir susidūriau su šiokiomis tokiomis problemomis. Jie pagaminti iš ketaus, o jo galvaninis padengimas yra šiek tiek komplikuotas (jei ruošiamas padengimui kaip įprastas plienas, dėl rūgšties poveikio paviršiun lenda anglis ir dėl jos tiesiog nepasidengia). Bet faktas kad originalūs buvo padengti - atskyrus puses matėsi geltonas padengimas, o pati išorė dar buvo ir dažyta.
Nugabenau pas vienus padengėjus - bandant dengti pasireiškė tai ką aprašiau ir konstatavo, kad jie nepadengs. Suportai liko paveikti rūgšties, bet nuvalyti nuo rūdžių. Atidaviau cinkuoti kitur ir atsižvelgdamas į rekomendacijas paviršių mechaniškai nušveičiau iki metalinio blizgesio, kad pašalinčiau paviršinį trukdantį sluoksnį. Teoriškai reikėjo smėliuoti, tai, žinoma, tiktų jų išorei, bet ne vidui ir tikslioms pusių sujungimo plokštumoms. Šį kart padengimas pavyko, nors nebuvo idealu. Viskas būtų neblogai, bet jiems kelias dienas pastovėjus per cinką pradėjo muštis korozija, dar aktyviau ji pasireiškė stumokliukų vietose.
Įdomu ar čia nepavykusio pirmojo bandymo pasėkmės ir jei paruošint rūgštyje laikytų tik trumpai būtų gerai ar dar kažką galvoti. Stumokliukų vietas prašveičiau smulkiu švitriniu ir purkštelėjau aerozolinio cinko, kad padėtis netaptų visai nevaldoma, bet norint naudoti manau čia labai nekokia išeitis, abejoju ar atlaikys stabdžių skysčio poveikį? Visa laimė bandžiau ne su restauruojamo automobilio detalėmis, bet jos praktiškai analogiškos, o rezultato norisi gero..
Paskutinį kartą redagavo npn 23 Rgs 2011, 16:14, redaguota 1 kartą(us).
Vartotojo avataras
Kęstutis 57
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 887
Užsiregistravo: 27 Rgp 2009, 23:58

Re: Ketaus (stabdžių suportai) cinkavimo problemos

Standartinė Kęstutis 57 »

Man detalės iš ketaus taip pat nepasidengė. Nudažiau su aliuminio pudra.
Kęstutis, bet ne tas.
Kaunas, tel. Nr.: 8 687 52321
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Re: Ketaus (stabdžių suportai) cinkavimo problemos

Standartinė npn »

Kęstutis 57 rašė:Man detalės iš ketaus taip pat nepasidengė. Nudažiau su aliuminio pudra.


Na, kad dažymas nelabai išeitis, ypač stabdžių dalims, kurias reikia apsaugoti nuo korozijos ir iš vidaus, nekalbant apie tai, kad stabdžių skystis neigiamai veikia dažus bei neatrodo priimtina danga vietoms, kuriose juda stūmokliukai. Galų gale tai neturėtų būti neįmanoma, užsienio foruomuose paskaičius matosi, kad daro tuos padengimus ir padaro. Apmaudoka, kad čia padengėjai konstatavo problemą po nesėkmingo bandymo, geriau nedarę išvis būtų. Matyt teks bandyti toliau kuo geriau nuvalius mechaniškai, kad būtų galima išvengti ilgų laikymų rūgštyje, tik kažin ar dabartines detales pavyks išgelbėti...
Vartotojo avataras
Raimis
ekspertas
ekspertas
Pranešimai: 8585
Užsiregistravo: 09 Vas 2004, 11:24
Miestas: Alytus

Re: Ketaus (stabdžių suportai) cinkavimo problemos

Standartinė Raimis »

Kažkaip įdomu su tais stūmokliukais. Ar tikrai jų vieta pačios apkabos („suporto“) korpuse? Ar neturėtų būti cilindriuko, kuris nėra tiesiogiai apkabos dalis. Ir dėl cinkavimo- cilindriuko vidus (kur juda stūmokliukas) mano supratimu neturi būti galvaniškai apdirbamas, o tik šlifuojamas.
Forume rašome lietuviškai. :Lietuva: !!!
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Re: Ketaus (stabdžių suportai) cinkavimo problemos

Standartinė npn »

Raimis rašė:Kažkaip įdomu su tais stūmokliukais. Ar tikrai jų vieta pačios apkabos („suporto“) korpuse? Ar neturėtų būti cilindriuko, kuris nėra tiesiogiai apkabos dalis. Ir dėl cinkavimo- cilindriuko vidus (kur juda stūmokliukas) mano supratimu neturi būti galvaniškai apdirbamas, o tik šlifuojamas.


Nežínau ar teisingai supratau, bet manuoju atveju (kalba eina apie 8-9 dešimtmečio Mercedes galinius "suportus", suveržtus iš dviejų dalių, kuriose yra po stumokliuką) stumokliukai įsistato į suportą tiesiogiai t.y. jame nėra kažkokio kitos medžiagos cilindro. Turbūt nelabai yra ir būtinybės, nes chromuotas stumokliukas juda manžete teoriškai net nesiliesdamas prie sienelių. Kalbant apie galvaninį padengimą išardant viduje matėsi irgi geltonas padengimas. Kadmiavimas galbūt, o po nepavykusio padengimo ten atrodė tarsi buvę variuota. Mano manymu vidus šlifuotas ar kažkaip kitaip apdorotas, bet po to jis visas buvo galvaniškai dengiamas, tada suveržtos abi pusės ir dar dažoma išorė. Vidinis padengimas manyčiau gana svarbu, nes stabdžių skystis higroskopiškas ir ilgainiui (aišku skystį kaip priklauso keičiant kas metus gal ir nieko) korozija ten visai įmanoma... O dar virš manžeto kraštelis, kuris liktų tik apsaugota gumine apsauga, būtų ypač jautrus. Jau ir taip nevisus stumokliukus pavyksta ištraukti kai ten pro pažeistą gumą patekę drėgmės... Kita vertus darant padengimą vidaus išsaugoti vistiek neitų...
Vartotojo avataras
loudspeakers
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 334
Užsiregistravo: 15 Sau 2011, 15:38
Miestas: Varėna

Re: Ketaus (stabdžių "suportai") cinkavimo problemos

Standartinė loudspeakers »

Sveiki,

Ar pavyko kam kažkur padengti cinku ketaus suportus?
Iškilo problema su padengimu ir ieškau kaip tai išspręsti.
Beja po nepavykusio padengimo ar cilindriuko vidus nebūna paveiktas/ sugadintas? T.Y. ar reiktų jau kito suporto?

Ačiū.
Smėliavimas , šaltas cinkavimas, rūdžių ėsdinimas ir kt :
https://www.facebook.com/smeliavimas.va ... page_panel
Skelbti atsakymą