Sveiki, apgailestaujame už laikinus nesklandumus, forumas yra atnaujinamas, kad veiktų geriau, saugiau ir paprasčiau.
Ačiū

Rūgštys ir jų panaudojimas

Čia diskutuojama apie viską kas susiję su senovinėmis transporto priemonėmis, išskyrus sritis kurios patenka į kitas forumo kategorijas.

Moderatoriai: Baronas, Moderatoriai

Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.

Plačiau: Visos taisyklės
Skelbti atsakymą
Black
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1625
Užsiregistravo: 21 Sau 2007, 12:40

Rūgštys ir jų panaudojimas

Standartinė Black »

Sveiki, bendraminčiai.
Besidomėdamas alavavimo darbais radau informacijos, kad kai kuriais atvejais, prieš padengiant skardą prisodrintu fliusu, pirmiausia paviršius nutepamas fosforo rūgštimi. Pradėjau domėtis daugiau ir štai ką radau:

Fosforo rūgštis arba ortofosforo rūgštis yra neorganinė rūgštis, cheminė formulė – H3PO4. Gryna rūgštis yra kietos būsenos ir baltos spalvos, lydosi 42,35 °C temperatūroje, suformuodama bespalvį skystį. Tačiau dažniausiai naudojamas 85 % vandeninis tirpalas.

Fosforo rūgštimi apdorojami metalai jų koroziniam atsparumui didinti, taip pat pašalinti rūdims.

Fosforo rūgštis naudojama ir maisto pramonėje: mėsos konservavimui, kepimo miltelių, sūrių gamybai, vaisvandenių rūgštinimui.

Rūgštis naudojama stomatologijoje apnašų ėsdinimui ant dantų paviršių ar ertmėse, kur bus plombuojama ar naudojami kiti dantų įtaisai. Fosforo rūgštis naudojama kaip katalizatorius aspirino sintezėje.

Informacija iš Wikipedijos. Štai kodėl kola išplauna radiatorių :lol: .
Dirbdamas su "Volvo", feno ir grandyklės pagalba nuvaliau vieną galinį sparną ir pastebėjau, kad skardos paviršius išmargintas melsvais nubėgimais, lyg būtų kokia rūgštimi aplietas (vėliau įdėsiu nuotrauką). Buvo net kilusi mintis, kad fenas įkaitina iki mėlynumo. Dabar galvoju, kad prieš gruntuojant, visgi paviršius būdavo apdirbamas fosforo rūgštimi.

Giliau parūdijusį metalą labai sunku nuvalyti taip, kad galima būtų be vargo alavuoti - galvoju, kad fosforo rūgštis galėtų būti išeitis giluminėms rūdims išėsdinti. Gal atsiras daugiau besidominčių ir pasidalins savo žiniomis su visais.
Vartotojo avataras
Raimis
ekspertas
ekspertas
Pranešimai: 8585
Užsiregistravo: 09 Vas 2004, 11:24
Miestas: Alytus

Standartinė Raimis »

"Buvanolio" pagrindinė sudedamoji dalis.
Forume rašome lietuviškai. :Lietuva: !!!
virgas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2131
Užsiregistravo: 12 Rgs 2004, 09:52
Miestas: Alytus

Standartinė virgas »

Visi rudziu surisejai ir modifikatoriai pagaminti ortofosforo rugsties pagrindu. nežinau, kaip su alavavimu. Ji palieka fosfatu plevele ant metalo, prie jos, speju, nelips tau alavas. Man atrodo- geriausias pagrindas alavui- mechaniskai idealiai nuvalytas pavirsius ir negailet fliuso.
Vartotojo avataras
viktoras
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 983
Užsiregistravo: 10 Vas 2004, 11:41
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Standartinė viktoras »

Gerb. Black, mano supratimu, kad alavas gerai sukibtu su metalu reik fliuso, kuris istrpintu riebalus, oksidus ir pan. ir tam tikslui naudojamas boraksas? Ar to neuztenka? Del fosforo rugsties tai sutinku su Virgiu, kad ta fosfatine plevele tik pablogins sukibima.
Kazkada tarybmeciu dar prisimenu kaip fliusa naudojom cinko chlorida, t.y. istirpindavom pora cinko gabaliuku druskos rugsty
Oldtimeristui nanotechnologijos yra viskas, kas užsukama mažesniu nei 22 raktu.
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Standartinė npn »

Na dažymui fosfatuotas paviršius gerai, sukibimas geresnis, toks apdorojimas naudojamas gaminant automobilius, bet alavavimui tai manau reik švaraus gražaus plieno.. Nebent su tos rūgšties tirpalu pašalinus rūdis, kažkaip ji turi savybę kitaip nei kitos veikti labiau rūdis, o ne patį metalą. Nors su ja neteko bandyti, esu naudojęs tik nežinomos sudėties rūdžių šalinimo priemonę (bet yra tikimybė, kad su fosforo rūgštim).
Black
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1625
Užsiregistravo: 21 Sau 2007, 12:40

Standartinė Black »

Gerb. Viktorai, matai aš per chemijos pamokas mokykloje tikrai "neblizgėjau" :lol:. Dabar noriu išsiaiškinti kai ką. Taip, fliusas iš Wurth'o labai geras, bet nusmėliuotos skardos vien tik jo pagalba padengti alavu nepavyksta. Nežinau kas trukdo - gal likusios rūdžių mikro dalelės, gal smėlio. Galvoju, kad, jeigu prieš fliusą apdirbus paviršių kad ir cinko chloridu, gal efektas būtų? Šviežiai šlifuota skarda pasidengia be problemų.
Gal kas žinote, kur būtų galima įsigyti, kad ir nedidelį kiekį grynos druskos rūgšties? Cinko? Taip pat ortofosforo 85% rūgšties(berods tokios stipriausios koncentracijos būna skystame pavidale)? Bandyčiau eksperimentuoti.
Npn, kiek pasidomėjau, fosforo arba ortofosforo rūgštis yra viena iš nedaugelio, kurios beveik nereaguoja su metalu, bet puikiai "ėda" oksidus, rūdis. Kam man to reikia? Aš jau ne kartą susidūriau su situacija, kuomet kokia nors detalė akytai, kartais net kiaurai prarūdijusi. Tuomet nei bėgt nei rėkt - lyg ir gera detalė, nesinori pjaustyti ar blynais virinti. Alavavimas būtų labai gera išeitis, dargi nesugadinant originalo. Jeigu su fosforo rūgštimi pavyktų išimti rūdis gal ir alavuoti tą vietą pavyktų? Gal papildomai apdirbus cinko chloridu?
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Standartinė npn »

Black rašė:Npn, kiek pasidomėjau, fosforo arba ortofosforo rūgštis yra viena iš nedaugelio, kurios beveik nereaguoja su metalu, bet puikiai "ėda" oksidus, rūdis. Kam man to reikia? Aš jau ne kartą susidūriau su situacija, kuomet kokia nors detalė akytai, kartais net kiaurai prarūdijusi. Tuomet nei bėgt nei rėkt - lyg ir gera detalė, nesinori pjaustyti ar blynais virinti. Alavavimas būtų labai gera išeitis, dargi nesugadinant originalo. Jeigu su fosforo rūgštimi pavyktų išimti rūdis gal ir alavuoti tą vietą pavyktų? Gal papildomai apdirbus cinko chloridu?


Na nuo smulkių detalių tai sėkmingai minėtom cheminėm priemonėm pavyko pašalint rūdis, tiesa nebuvo tokios, kad skylės būtų. Ten kur stipriai pažeistas metalas aišku lieka nelygus paviršius. Nežinau kaip su alavavimu būtų, ruošiau tik cinkavimui. Gal tektų pašveist pašalinant fosfato plėvelę kur reikia (nes šiaip ji naudinga) Gal nebūtina tokia žvėriška koncentracija, čia, įtariu, tik laiko klausimas kiek laiko reiks laikyti užmerktą detalę... Gal verta paeksperimentuoti pamerkus į rūdžių surišėją fosforo rūgšties pagrindu. Jei kažkoks toks metodas pasiteisintų, gal net ir auto kėbulą pavyktų fragmentais (nes nerealu pamerkti visą) apdoroti pvz. pastačius po apačia didelio ploto vonelę ir pakankamai ilgą laiką pilant/apipurškinėjant tuo tirpalu (galėtu cirkuliuoti ratu panaudojant nubėgusį vonelėn). Neprieinu niekaip iki tokių bandymų. Isigijau ir profesionalaus rūdžių nuėmėjo (kaip teigiama naudojimui ten kur negalima smėliuoti), bet praktiškai irgi netestuotas, greičiausiai iškorėjusio metalo neįveiktų.
Black
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1625
Užsiregistravo: 21 Sau 2007, 12:40

Standartinė Black »

Npn, ar rūdžių nuėmėją gavai iš Vabalų forumo dalyvio? Skaitinėjau ir aš tą temą - skamba labai įtikinamai, bet Vilnius man tolokai ir nesiryžau paskambinti tam žmogui.
Aš kaip tik kėbulo detalių apdirbimą ir turiu omeny. Kartais detalė būna lyg ir sveika, bet kur ne kur pažeista giluminių rūdžių. Virinant metalas deformuojasi, o jeigu sukalinėjimui/išlyginimui nėra priėjimo... žodžiu - supranti, manau, mano idėją.
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Standartinė npn »

Black rašė:Npn, ar rūdžių nuėmėją gavai iš Vabalų forumo dalyvio? Skaitinėjau ir aš tą temą - skamba labai įtikinamai, bet Vilnius man tolokai ir nesiryžau paskambinti tam žmogui.
Aš kaip tik kėbulo detalių apdirbimą ir turiu omeny. Kartais detalė būna lyg ir sveika, bet kur ne kur pažeista giluminių rūdžių. Virinant metalas deformuojasi, o jeigu sukalinėjimui/išlyginimui nėra priėjimo... žodžiu - supranti, manau, mano idėją.


Taip iš to paties, kooperavomės keletas mercedes entuziastų įsigyti po nedidelį bandomąjį kiekį. Pats dar nenaudojau, bet kiti pirkę bandė.
Vartotojo avataras
viktoras
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 983
Užsiregistravo: 10 Vas 2004, 11:41
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Standartinė viktoras »

druskos rugsties yra pirkt senukose 30 proc. tirpalas, o cinka kazkada is senu galvaninu elementu emiau.
Oldtimeristui nanotechnologijos yra viskas, kas užsukama mažesniu nei 22 raktu.
Skelbti atsakymą