Sveiki, apgailestaujame už laikinus nesklandumus, forumas yra atnaujinamas, kad veiktų geriau, saugiau ir paprasčiau.
Ačiū

Nuo zilo kompresoriaus iki rimto projekto...

Čia diskutuojama apie viską kas susiję su senovinėmis transporto priemonėmis, išskyrus sritis kurios patenka į kitas forumo kategorijas.
Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.

Plačiau: Visos taisyklės
Skelbti atsakymą
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Standartinė npn »

mindeeee rašė:O tai senos galvutės negi negalima perdaryt kiek? Negi būtina nauja gamint? :?


Priklausomai nuo galvutės. Viskas galima tik ar nebūtų sudėtingiau nei naują (nepalyginamai paprastesnę nei gamyklinę variklio) padaryti. Galima bandyti pavyzdžiui viską nuardyti, užvirinti vožtuvų kotelių skyles, žvakių skyles ir atbulinius vožtuvus tvirtinti įsiurbimo ir išmetimo kolektorių angų skylėse (pvz uždengiant plokštelėmis su įsriegtomis skylėmis). Tai leistų juos įdėti pakankamai didelius, kas mano nuomone yra gerai. Kuo mažiau visokių perėjimų, susiaurėjimų tuo geriau.
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Standartinė npn »

Batareykius rašė:Žinoma viską galima padaryti, tačiau toks variantas irgi priimtinas. Nereiktų pirkt galvutės kartu su variklių ir pats konstravimas labai nesudėtingas (Mano asmeninė nuomonė).


Dažniau jei jau parduodamas veikiantis tai visas, pardavėjai nesuinteresuoti iškomplektavimu. Nebent sugedęs, bet tada gali ir kompresoriui nebetikti.
Batareykius
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 24
Užsiregistravo: 14 Rgp 2007, 18:28
Miestas: Pakruojis

Standartinė Batareykius »

Kadangi ši tema mane labai užkabino, tai susiradau kažkada seniai daryta laboratorinį darbą, kai matavome variklio pasiprešinimus sukimuisi. Tuo metu mes tyrėme puikiai veikiantį 1990 metų gamybos volkswagen golf 1,6 dyzelinį variklį, kurio velenas buvo sujungtas su troleibuso elektros varikliu.
Pradžioje sukome šaltą variklį ir matavome pasipriešinimams nugalėti reikalingus sukimo momentus esant skirtingiems variklio sūkiams. Po to pakartojome bandymą varikliui sušilus.
Žemiau pateikiu bandymo rezultatus:
Mums aktualūs dydžiai yra:
n - veleno sukimosi dažnis, aps/min;
Mm - sukimo momentas reikalingas, nugalėti variklio pasipriešinimams, Nm;
Pm - galia, reikalinga nugalėti pasipriešinimams, Nm.

Pagal šiuos duomenis galime maždaug parinkti silpniausią mums reikalinga variklį.
Tik pastabėlė butu tokia, kad dyzelinio variklio pasipriešinimai didesni nei benzininio ir didesniam varikliui pasipriešinimai būtų taip pat didesni.
Prikabinti failai
Dyzelinio variklio pasipriešinimai
Dyzelinio variklio pasipriešinimai
Batareykius
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 24
Užsiregistravo: 14 Rgp 2007, 18:28
Miestas: Pakruojis

Standartinė Batareykius »

npn rašė:
Batareykius rašė:Žinoma viską galima padaryti, tačiau toks variantas irgi priimtinas. Nereiktų pirkt galvutės kartu su variklių ir pats konstravimas labai nesudėtingas (Mano asmeninė nuomonė).


Dažniau jei jau parduodamas veikiantis tai visas, pardavėjai nesuinteresuoti iškomplektavimu. Nebent sugedęs, bet tada gali ir kompresoriui nebetikti.


Na dažnai auto dalių pardavėjai lengvai parduoda galvutę, jei jos kam nors prireikia, o jei pardavėjas nesutinka parduot vien bloko, tai gali būti, kad jis nenori parodyti cilindrų išdilimo. Perkant variklį su galvute nežinai kokios būklės jis yra, o be galvutės viskas matosi.
Batareykius
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 24
Užsiregistravo: 14 Rgp 2007, 18:28
Miestas: Pakruojis

Standartinė Batareykius »

Dar kitos grupės darytame bandyme variklio temperatūrai esant 17 laipsniu Celcijaus, ties 900 aps/min pasiekiamas 82 Nm pasipriešinimo sukimo momentas ir 7,71 kW galia.
Vartotojo avataras
Almys
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 101
Užsiregistravo: 13 Sau 2010, 19:38
Miestas: Šilalė

Standartinė Almys »

Aš bandysiu taip daryti ,perdaryti velenėlį,kad jis 1ir4 cilindru vožtuvus darinėtu kartu taip pat 2-3. Taip pat reikia padaryt ,kad velenėlis ir alkūninis velenas suktusi vienodu greičiu.Pro įsiurbimo vožtuvus paims orą ,o pro išmetimo stums orą lauk.Apsukų variklio didesnių kaip 1000 manau tikrai nereikia kadangi 4 cilindrai turetų pilnai pakakt.Toks varijantas paprastesnis ir manau pigiausias.
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Standartinė npn »

Almys rašė:Aš bandysiu taip daryti ,perdaryti velenėlį,kad jis 1ir4 cilindru vožtuvus darinėtu kartu taip pat 2-3. Taip pat reikia padaryt ,kad velenėlis ir alkūninis velenas suktusi vienodu greičiu.Pro įsiurbimo vožtuvus paims orą ,o pro išmetimo stums orą lauk.Apsukų variklio didesnių kaip 1000 manau tikrai nereikia kadangi 4 cilindrai turetų pilnai pakakt.Toks varijantas paprastesnis ir manau pigiausias.


Čia kaiptik matau tikrai pakankamai sudėtingus dalykus:
1. Velenėlio perdarymas. Čia greičiau naujo gamyba, kas bent jau garažo sąlygom.. na nelabai realu, čia ne kokį strypą ištekint (nežinau gal turi galimybių kokioje įmonėje)
2. Krumpliuoto skriemulio diržui ar žvaigždutės grandinei gamyba irgi nėra paprasta, galioja tas pats kas 1 atveju.

+ Nors šiaip viskas ir gražu, bet tai bus papildomas galios švaistymas, nes kompresoriuje toks priverstinis vožtuvų atidarinėjimas netikslingas. Siurbiamas ir išleidžiamas oras pats sėkmingai gali atsidarinėti spyruoklinius vožtuvus.
Paskutinį kartą redagavo npn 13 Sau 2010, 21:07, redaguota 1 kartą(us).
Batareykius
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 24
Užsiregistravo: 14 Rgp 2007, 18:28
Miestas: Pakruojis

Standartinė Batareykius »

Almys rašė:Aš bandysiu taip daryti ,perdaryti velenėlį,kad jis 1ir4 cilindru vožtuvus darinėtu kartu taip pat 2-3. Taip pat reikia padaryt ,kad velenėlis ir alkūninis velenas suktusi vienodu greičiu.Pro įsiurbimo vožtuvus paims orą ,o pro išmetimo stums orą lauk.Apsukų variklio didesnių kaip 1000 manau tikrai nereikia kadangi 4 cilindrai turetų pilnai pakakt.Toks varijantas paprastesnis ir manau pigiausias.


jei padarysi kad paskirstymo velenas suktųsi tokių pat greičiu kaip ir alkūninis velenas, tai vožtuvas, atsidaręs viršutiniame taške, užsidarys viduriniame stumoklio eigos taške.

Beje dėl išmetimo vožtuvo:
Varikliuose besibaigiant darbo taktui, stumokliui dar nepasiekus apatinio taško, atsidaro išmetimo vožtuvas. Įkaitusios dujos veržiasi lauk dėl slėgio - prasideda išmetimo taktas, stumoklis kyla į viršų ir jam dar nepasiekus viršutinio rimties taško atsiveria įkvėpimo vožtuvas. Viršutiniame rimties taške,išmetimo ir įsiurbimo taktų sandūroje būna atviri abu vožtuvai - per išmetimo angą įkaitusios dujos teka dėl įnercijos lauk, nors stumoklis ir pradeda leistis žemyn (taip geriau išvalomas cilindras) tuo pačiu momentu pro įsiurbimo vožtuvą taip pat pradeda veržtis dujos, kurias taip pat stumia įnercijos jėga (ilguose įkvėpimo vamzdžiuose nuo filtro iki vožtuvo oras įsibėgėja ir net užsidarius įkvėpimo vožtuvui, oras atsitrenkęs į vidinę jo sienelę sukelia nedidelį slėgį, po to vožtuvui atsidarius dėl slėgio ir iš paskos tekančio oro inercijos jėgos oras veržiasi i cilindro vidu net ir tada kai stumoklis dar kyla į viršų prieš išmetimo takto pabaiga). Tai vadinama vožtuvu persidengimu.
Dėl to jei neperdirbtumėte paskirstymo veleno bus momentų, kai bus atviri abu vožtuvai ir dujos ims veržtis iš resyverio ne tik į cilindrą, bet ir lauk pro įsiurbimo vožtuvą.
Jei dar sulygintumėte paskirstymo ir alkūninio velenų sukimosi dažnius, tai pas jus bus taip: leidžiantis stumokliui žemyn ties jo eigos viduriu užsidarytų įsiurbimo vožtuvas, stumoklis nusileistu su uždarais vožtuvais, pradėtų kilti į viršų ir tik ties stumoklio eigos viduriu atsidarytų išmetimo vožtuvas, po to ties viršutiniu mirties tašku būtų šiek tike atviri abu vožtuvai.
Vartotojo avataras
Almys
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 101
Užsiregistravo: 13 Sau 2010, 19:38
Miestas: Šilalė

Standartinė Almys »

Taigi aš ir rašiau kad velenėlį reikia perdaryt tik gal neviską smulkiai aprašiau,ošiaip viską reikia daryti bandymo metodu.
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Standartinė npn »

Almys rašė:Taigi aš ir rašiau kad velenėlį reikia perdaryt tik gal neviską smulkiai aprašiau,ošiaip viską reikia daryti bandymo metodu.


Gilinimasis į teoriją, juolab variklio veikimas nėra slapta technologija, leidžia išvengti laiko gaišimo su klaidingais bandymais.
Čia paprasčiau nei su motoru, bet vistiek reikia tam numatyti tinkamą kumštelių formą, nekalbant, kad velenėlį reikia labai tiksliai apdoroti, kietinti darbinius paviršius. Bet ar yra logika kai galimi paprastesni, pigesni sprendimai (ir jie naudojami gamykliniuose, matyt ne be racionalaus pagrindo).
Skelbti atsakymą