Oldtimers forumas

Senovinių transporto priemonių gerbėjai
Dabar yra 2024 Bal 26 Pen, 22:41

Visos datos yra UTC + 2 valandos



Forumo taisyklės


I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.

Plačiau: Visos taisyklės



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 23 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2, 3  Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2010 Gru 21 Ant, 19:39 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis

Užsiregistravo: 2004 Bal 15 Ket, 6:26
Pranešimai: 169
Miestas: Vilnius
Sveiki, forumiečiai,
Šimtą metų nesilankiau forume, bet dabar, įsisukus vienam projektui (MOTOpress žurnalas), galiu vėl skirt laiko oldtaimeriams. Tiesa, kita prasme. Norėčiau žurnale plėtoti retro skyrelį (restauruoti senoviniai motociklai, patarimai, gal kiek istorijos). Pažįstu keletą forumiečių, kurie labai puikiai atrestauravo savuosius žirgus, bet tikiu, kad jų yra dar daugiau.
Jei tik turete noro prisidėti prie šios skilties popiliarinimo, turite atrestauravę (ar žinote kas turi) ekskliuzyvinį motociklą - mielai "apdoročiau" betkokią informaciją šia tema. Laukiami betkokie pasiūlymai ar pastabos. Galite rašyti tiek čia (forume ar PM), tiek paštu [email protected].

Аčiū!


Prikabinti failai:
zurnalas_motopress_nr3_ukmerge-560x397.jpg
zurnalas_motopress_nr3_ukmerge-560x397.jpg [ 82 KiB | Peržiūrėta 2232 kartus(ų) ]

_________________
Niekada nesakyk niekada!
Dalintis: Dalintis Facebook
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2010 Gru 21 Ant, 19:54 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2006 Bal 24 Pir, 20:27
Pranešimai: 529
Miestas: Klaipėda
Kiek aš ieškojau info apie šį Lietuvoj gaminta motociklą, ir še tau :) Beto, ką reiškia ekskliuzyvinis motociklas? Vargu ar dar rasite, ką panašaus kaip AM.


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2010 Gru 21 Ant, 20:08 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis

Užsiregistravo: 2004 Bal 15 Ket, 6:26
Pranešimai: 169
Miestas: Vilnius
Motociklą "čiupinėjome" gyvai - auksinių rankų darbas! Daugiau info yra straipsnyje, bei kelių žmonių (gamyklos darbuotojo bei vyro, kurį prieš ~50 m. p. Antanas pavėžino, prisiminimuose).
Technikos yra "konvejerinę" ir vienetinę neskirstysime, Lietuvoje oldtaimerių tiek mažai, jog liktume laimingi parašę ir apie serijinius, bet retai sutinkamus modelius...

_________________
Niekada nesakyk niekada!


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 2010 Gru 21 Ant, 22:05 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis

Užsiregistravo: 2009 Bir 08 Pir, 14:56
Pranešimai: 175
Miestas: Degučių k.
mindazzz rašė:
Sveiki, forumiečiai,
Šimtą metų nesilankiau forume, bet dabar, įsisukus vienam projektui (MOTOpress žurnalas), galiu vėl skirt laiko oldtaimeriams. Tiesa, kita prasme. Norėčiau žurnale plėtoti retro skyrelį (restauruoti senoviniai motociklai, patarimai, gal kiek istorijos). Pažįstu keletą forumiečių, kurie labai puikiai atrestauravo savuosius žirgus, bet tikiu, kad jų yra dar daugiau.
Jei tik turete noro prisidėti prie šios skilties popiliarinimo, turite atrestauravę (ar žinote kas turi) ekskliuzyvinį motociklą - mielai "apdoročiau" betkokią informaciją šia tema. Laukiami betkokie pasiūlymai ar pastabos. Galite rašyti tiek čia (forume ar PM), tiek paštu [email protected].

Аčiū!


Gal galima didesnę straipsnio foto, kad paskaityti būtų galima? Arba nuoroda straipsnin (jei yra elektroninė versija).

Ačiū :wink:

_________________
Audi 80 Quattro
Iž Planeta 5
RIGA 13


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 2010 Gru 21 Ant, 22:09 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis

Užsiregistravo: 2004 Bal 15 Ket, 6:26
Pranešimai: 169
Miestas: Vilnius
_Valdas_ rašė:
mindazzz rašė:
Sveiki, forumiečiai,
Šimtą metų nesilankiau forume, bet dabar, įsisukus vienam projektui (MOTOpress žurnalas), galiu vėl skirt laiko oldtaimeriams. Tiesa, kita prasme. Norėčiau žurnale plėtoti retro skyrelį (restauruoti senoviniai motociklai, patarimai, gal kiek istorijos). Pažįstu keletą forumiečių, kurie labai puikiai atrestauravo savuosius žirgus, bet tikiu, kad jų yra dar daugiau.
Jei tik turete noro prisidėti prie šios skilties popiliarinimo, turite atrestauravę (ar žinote kas turi) ekskliuzyvinį motociklą - mielai "apdoročiau" betkokią informaciją šia tema. Laukiami betkokie pasiūlymai ar pastabos. Galite rašyti tiek čia (forume ar PM), tiek paštu [email protected].

Аčiū!


Gal galima didesnę straipsnio foto, kad paskaityti būtų galima? Arba nuoroda straipsnin (jei yra elektroninė versija).

Ačiū :wink:

AM – Ukmergėje gimęs motociklas

Tekstas Mindaugo Šimėno
Nuotraukos Tomo Kavaliausko

Ar yra tekę girdėti motociklų gamintoją AM? Tai itin mažu, vos vieno vieneto tiražu išleistas motociklas, sukurtas ir išbandytas Ukmergėje daugiau nei prieš 50 metų.

Ukmergėje įsikūrusios gamyklos „Vienybė“ teritorijoje stovi motociklas, apie kurį sužinojome iš gero pažįstamo. Žinojome tik tiek, kad tai savomis rankomis pagaminta transporto priemonė, o jos kūrėjas, Antanas Monkevičius (inicialai – AM), jau palikęs šį pasaulį. Atvykome į Ukmergę tikėdamiesi rasti motociklą ir bent vieną žmogų, galintį papasakoti jo istoriją.

Pasakoja senas „vienybietis“ Zenonas Augutis, dirbantis gamykloje nuo 1965 metų

Zenonai, kokia šio motociklo istorija?
Nesu daug prisidėjęs prie šio motociklo gamybos, bet bandysiu šiek tiek prisiminti. Tai Antano Monkevičiaus, buvusio Ukmergės „Vienybės“ darbuotojo, kūrinys. Antanas buvo žmogus, kuriam kiekvienas naujas iššūkis atverdavo vis naujas galimybes. Šis motociklas buvo ne išimtis. Panaudodamas vokiečių karinės technikos atliekas bei „Vienybės“ darbo sąlygas jis galėjo įgyvendinti kiekvieną savo idėją. Motociklui netgi buvo numatyta šoninė priekaba, bet po to, kai kai Antanas užsiėmė lengvojo automobilio gamyba, motociklas buvo paliktas nuošalėje. Be to, tokiam sunkiam motociklui (manyčiau, jog jo svoris siekia 400 kg – red. past.) priekabos nebuvimas reikštų ir valdymo nebuvimą, tad Antanas daug juo nevažinėjo.

Kada jis pradėtas gaminti?
Tiksliai neatsakysiu, bet apie 1955–1960 metus.

Kokiu tikslu buvo gaminamas motociklas?
Antano pasaulėžiūrą galėčiau prilyginti garsiam keliautojui Matui Šalčiui. Galbūt ir jo idėja buvo pakeliauti po pasaulį. O ar motociklas būtų pasiteisinęs, ar ne, tai čia jau kitas klausimas. Antanas buvo toks žmogus, kuris greitai išspręsdavo visas problemas. Tačiau ne viskas buvo jo valioje. Tuometinė valdžia iš Antano atėmė jo paties sukonstruotą automobilį, teigdama, jog tai gali būti pinigų pasipelnymo šaltinis. Neva automobiliais reikia važinėti svarbesniems žmonėms. Kiek vėliau jis sukonstravo ir katerį su GAZ A („polutarka“) varikliu, kuris dar ilgai buvo naudojamas pramogoms.

Grįžkime prie motociklo. Gal žinote tikslesnes jo charakteristikas?
Iš tiesų tai vienas iš dviejų pagamintų variklių šiam motociklui. Šis – tobulesnis. 2 cilindrai eilėje, keturtaktis, „kabantys“ vožtuvai. Tikslaus darbo tūrio nežinau, bet maždaug apie vieną litrą, gal kiek mažiau. Viskas buvo pagaminta čia pat, „Vienybėje“: alkūninis velenas, stūmokliai, švaistikliai. „Vienybė“ daug metų gamino stūmoklius Panevėžio autokompresorių gamyklai. Gamykloje taip pat veikė liejykla, tad nebuvo jokių problemų išlieti ir variklio bloką. Tiesa, karbiuratorius panaudotas nuo kito agregato. Tik juo oro srautas eina ne žemyn, kaip įprasta, o kyla į viršų. Generatorius pritaikytas nuo automobilio. Starteris – kojinis. Savadarbė pavarų dėžė taip pat kiek neįprasta. Nežinau kodėl, bet Antanas vietoj krumpliaratinės sistemos pasirinko grandininę. Šakutės stumdo žvaigždes ir šios keičia perdavimo skaičių. Toliau sukamasis judesys perduodamas kardanu į reduktorių. Šis – irgi savadarbis. Sankaba ir rankinė, ir kojinė, nes pavaros perjungiamos dešiniąja ranka. Gaila, bet trūksta kai kurių variklio vidaus detalių, dangtelių. Vargu ar jas kas suras – juk motociklas, prieš vėl sugrįždamas į mūsų gamyklą, ilgai stovėjo paliktas likimo valiai.

Zigmas Krogertas, vienas iš nedaugelio Antano pavėžintų žmonių, kiek vėliau prisijungė prie mūsų ir taip pat pasidalijo savo prisiminimais.

Zigmai, kokia buvo Jūsų pažintis su šiuo motociklu?
Motociklas pradėtas kurti dar Smetonos laikais. Aš buvau trečiokas ketvirtokas, kai Antanas svarstė įvairius variklio montavimo variantus: ir skersai, ir išilgai. Kadangi „Vienybės“ įmonė buvo sukurta bendradarbiaujant su vokiečiais, tad nemažai vokiškos technikos „Vienybėje“ buvo remontuojama. Tačiau pats motociklas galutinai buvo užbaigtas tik rusų laikais, kai Antanas baldų kombinate dirbo vyr. mechaniku inžinieriumi. Antanas gyveno netoli manęs. Vieną dieną jis pasiūlė mane pavežti – atsisakyti negalėjau. Nors pervažiavus per visą miestą atgal turėjau ateiti pėsčias, įspūdžių buvo tiek daug, jog mintyse vis svajojau, kaip pats kažką panašaus pasigaminsiu. Motociklo garsas buvo su niekuo kitu nesupainiojamas, kaip ir jo išdėstymas. 2 cilindrus, pastatytus išilgai, man regis turėjo tik tuometiniai „Nortonai“. Panašų variklį turėjo ir HARLEY-DAVIDSON. Šiame variklyje abu stūmokliai į viršų kildavo kartu, tik vienas atlikdavo suspaudimo veiksmą, kai tuo tarpu kitas – jau išleisdavo sudegusį mišinį. Ko gero, viduje aptiktume ir balansinį veleną. Taip niekada ir nepaskaičiavome, kiek pavarų motociklas turi – tam reikėtų užvesti variklį, bet sukimo momento variklis „pagamindavo“ į valias. Tais metais, kai buvo pradėtas gaminti šis motociklas, sportiniai NSU turėjo 3 pavaras ir jų pakakdavo. Šis motociklas juk galios ir „momento“ turi dar daugiau.

Ar buvo kokių nors keblumų gamybos procese?
Antanas, gamindamas šį motociklą, netgi specialiai buvo pasigaminęs koordinatines tekinimo stakles. Bloko viduje yra tokių ertmių, jog su paprastomis staklėmis jų tiesiog nebūtų įmanoma padaryti. Pasigaminti įrangą visuomet būdavo daug daugiau darbo, nei pagaminti patį daiktą. Antanui visa tai atrodydavo paprasta, viskas jam sekdavosi ir niekur nematydavo jokių sunkumų. O tuo metu jam buvo vos 30 metų.

Koks motociklo likimas?
Minčių yra visokių. Kadangi „Vienybėje“ planuojama sukurti muziejų, neabejoju, kad ir Antano motociklas čia atras vietą. Buvo žmonių, kurie norėjo šį motociklą nupirkti, bet čia jo vieta, čia jis gimė, lai čia ir lieka.

_________________
Niekada nesakyk niekada!


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2010 Gru 21 Ant, 22:31 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis

Užsiregistravo: 2005 Rgs 27 Ant, 13:33
Pranešimai: 832
Miestas: Rokiškis-Vilnius
Skaiciau apie si moto jau seniau(jusu zurnale).. Labai saunu,,kad paviesinai apie si moto nes manau dauguma pirma kart regi si modeli :shock: :D

_________________
Perku viską kas susije su Lietuvos MOTOCIKLIZMO JUDĖJIMU TARPUKARYJE (ženkliukai,nuotraukos,medaliai, pažymėjimai ir t.t.)
tel.nr. 862564562


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2010 Gru 21 Ant, 23:16 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Spa 16 Šeš, 15:48
Pranešimai: 992
Miestas: Žemaitija
Ačiū. Man tai buvo naujiena. :roll:

_________________
1937 MB320 Pulmanlimousine
1957 M1M Minsk
1986 MB 190D


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2010 Gru 23 Ket, 23:14 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis

Užsiregistravo: 2009 Bir 08 Pir, 14:56
Pranešimai: 175
Miestas: Degučių k.
Ačiū. Man taip pat didelė ir negirdėta naujiena.

_________________
Audi 80 Quattro
Iž Planeta 5
RIGA 13


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2010 Gru 24 Pen, 10:32 
Atsijungęs
Forumo rėmėjas
Forumo rėmėjas

Užsiregistravo: 2005 Gru 03 Šeš, 10:38
Pranešimai: 1145
Miestas: Kaunas
Jooo, rimtas projektas. Labai noreciau pamatyti ji gyvai. Ar imanoma tai butu padaryti? Dekui.

_________________
Mob. 8 650 88 526
Kaunas


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2010 Gru 27 Pir, 15:29 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis

Užsiregistravo: 2004 Bal 15 Ket, 6:26
Pranešimai: 169
Miestas: Vilnius
Manau, galima ir gyvai. Reikia nuvažiuoti į Ukmergės "Vienybės" gamyklą ir gražiai pasiprašyti vidun - apsauga įprastai nieko neįleidžia

_________________
Niekada nesakyk niekada!


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 23 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2, 3  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos



   Panašios temos   Autorius   Atsakymai   Peržiūrėta   Paskutinis pranešimas 
Naujų neskaitytų pranešimų šioje temoje nėra. Tema turi prikabintų failų Parduodu motociklų dalys

forume Parduodu dalis ir kita

StasysP

2

17823

2023 Rgp 10 Ket, 22:40

StasysP Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų neskaitytų pranešimų šioje temoje nėra. Tema turi prikabintų failų Parduodu Motociklų knygutės

forume Parduodu dalis ir kita

StasysP

0

9712

2023 Rgp 10 Ket, 21:37

StasysP Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų neskaitytų pranešimų šioje temoje nėra. Tema turi prikabintų failų Parduodu Sovietiniu motociklu karbiuratoriai

forume Parduodu dalis ir kita

dalius-nsu

1

11481

2022 Gru 02 Pen, 11:06

dalius-nsu Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų neskaitytų pranešimų šioje temoje nėra. Perku Perku motociklų duslintuvus

forume Perku dalis ir kita

Raimis

1

12501

2023 Lie 04 Ant, 11:20

Raimis Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų neskaitytų pranešimų šioje temoje nėra. Tema turi prikabintų failų Parduodu Garažo valymas -motociklų smulkmenos

forume Skelbimų archyvas

Interesantas

1

8821

2022 Vas 20 Sek, 10:29

Interesantas Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų neskaitytų pranešimų šioje temoje nėra. Tema turi prikabintų failų Parduodu Atiduodu:nežinomų motociklų žiedai

forume Parduodu dalis ir kita

augism

0

9919

2023 Spa 11 Tre, 14:44

augism Peržiūrėti naujausius pranešimus



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 113 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume Patvirtinkite tapatybę
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Patvirtinkite tapatybę
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron



Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas


 Paskutinės aktyvios temos 
Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų IZH JUPITER-2 1969 m. PDF instrukcija/katalogas

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Bal 13 Šeš, 17:19

Jonas Kakava Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Tarybiniai dokumentai - auto registravimas

[ Eiti į: 1, 2 ]

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Kov 28 Ket, 10:43

marjaxxx Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra senovinis lempinis imtuvas su UTB (FM)

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Kov 26 Ant, 9:08

satsek12 Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Senos automobilinės radijos perdarymas į FM

[ Eiti į: 1, 2 ]

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Kov 26 Ant, 9:06

satsek12 Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Išmetimo kolektoriaus dažymas

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Vas 26 Pir, 10:34

Valkata Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Dazymas

[ Eiti į: 1 ... 33, 34, 35 ]

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Vas 19 Pir, 22:41

kukutis Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Nesikuria audi 1.6d 1985m

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Vas 04 Sek, 18:03

Audifanas123 Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Iž-49 Saturno ženklo vieta ant variklio sankabos dangčio

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Sau 21 Sek, 21:31

Smygolas Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Pakonsultuokite dėl smėliavimo

[ Eiti į: 1 ... 13, 14, 15 ]

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Sau 16 Ant, 19:02

npn Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Motociklo su (sovietiniai dokumentais) registravimas

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2023 Rgs 25 Pir, 7:28

virginijus007 Peržiūrėti naujausius pranešimus



Įvairiais klausimais rašykite forumo administracijai į

Oldtimers administracija


Į viršų