Dėkoju už atsakymus ir išaiškinimus.
Dėl istorinio statuso ir visų niuansų. Šiaip pakankamai seniai seku situaciją kas liečia istorines auto, ir, mano nuomone, situacija netgi lengvėja. Anksčiau istorinėm auto reikėdavo gauti atitikties sertifikatą iš kažkokių akredituotų ale autoklubų. Žinoma, už tai jiems reikėdavo susimokėti "simbolinį" mokestį. Dabar to neliko, nes vertinimą atlieka T.A. kontrolierius (ne bet koks, žinoma). Seniau reikėdavo, kad būtų praėję bent 30 metų nuo modelio gamybos pabaigos, dabar užtenka 25 metų. Po truputį leidžia vadžias.... Nematau ženklų, kad istorinėms auto būtų ruošiami kažkokie apsunkinimai.
Taip, perdarymo galimybės ribotos, dėl ružavos spalvos ir dujų taip pat. Stroikėse dirbt galėsi, tik negalėsi būtent su auto daryti komercinės veiklos. Bet pats kaip statybioras, galėsi laisvai į stroijkę atvaryt su istorine, nors ir kasdieną. Jokių reglamentuotų (kažkokiais teisės aktais) apribojimų ar sankcijų tam bent jau kol kas nėra.
Let's get real, tie, kas darosi istorinio statuso TP, tikrai nesiruošia ten daryti modifikacijas, dėt dujas ar varyt į stroijkę
Kvailų klausimų dėl "numerių kombinacijos" tikrai nebus. Vilniuje pilna mašinų su įvairiausiais numeriais (pradedant nuo tų olandiškų, kurie parašyti tiesiog markeriu, ir jie iš tiesų yra galiojantys, baigiant vardiniais numeriais iš dviejų-trijų simbolių kombinacijos). Numeriu jau nieko nebenustebinsi. 2 metus važinėjau su H numeriais, niekad niekam nekilo jokių klausimų, nebuvo jokių problemų parkinguose, apmokant už stovėjimą ar pan...
Dėl registracijos - na, šiaip registracija tokia pati kaip ir visoms auto. Niekur net liudijimo pastabose nepažymėta, jog TP statusas istorinis. Stipriai abejoju, kad registracija gali keistis. Nes, jei neklįstu, šiai dienai dar laikoma galiojančia registracija, kurios liudijimas yra laminuotas plastikinis popieriukas (kuris ėjo nuo ~1993 m.).
Taip, sutinku, pirminis istorinio statuso gavimas yra šiek tiek miglota procedūra (dėl to, kaip ir minėjot, papldomo popierizmo ir reikalingų pateikimui duomenų), o ir kaina būna žymiai didesnė, nei standartiškai. TA/ekspertizę praėjau iš antro karto, nes pirmą kartą tiesiog nustatė, kad atsilaisvinus vairo kolonėlė ir bėgo alyva iš greičių dėžės (pats nepastebėjau nei vieno, nei kito defekto, kuomet ruošiausi TA). Jei ekspertizė nepraeinama ties popierizmu, tai pakartotinė kainuoja laaabai brangiai. Bijau sumeluot, bet man regis kaina kaip pirminės.