Oldtimers forumas

Senovinių transporto priemonių gerbėjai
Dabar yra 2024 Bal 27 Šeš, 23:21

Visos datos yra UTC + 2 valandos





Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Trabant
StandartinėParašytas: 2004 Kov 08 Pir, 14:46 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Sau 29 Ket, 12:38
Pranešimai: 2228
Miestas: Kaunas
Plastikinė svajonė

Pasakyk bet kuriam vokiečiui tik vieną stebuklingą žodį: Trabant. Ir išvysi kaip jo veide atsispindi visa gama jausmų. Atrodytų maža mašinėlė, nuo asfalto neįmanoma įžiūrėti. Tuo tarpu rytų vokiečiai dėl jos lipo ant sienos. Vieni perkeltine prasme - dėl galimybės ją įsigyti, eilėje tekdavo stovėti dešimt, o neretai ir daugiau metų. Kiti tiesiogiai, nes Vakarų Vokietijoje Trabantais niekas nevažinėjo.

Gyvenimas beveik nusisekė

Trisdešimt metų Eberhardas Kripendorfas dirbo Noies Doičland (nežinau kaip vokiškai) laikraštyje. Jis nerašė apie Honekerio vizitus, nerašė straipsnių tema "Mokytis iš Tarybų Sąjungos - mokytis laimėti". Buvo jis beveik nepastebimas kuklus korektorius, tačiau dauguma jo kursiokų iš Leipcigo universiteto germanistikos fakulteto atvirai jam pavydėjo - nejuokai juk dirbti Berlyne, CK organuose! 1987 metai. Kartą į metus senojo Leipcigo centre Eberhardas susitikdavo su bendrakošiais, gurgšnodavo saldoką Bockbier ir dejuodavo: didžiausia gyvenimo svajonė vis dar neišsipildžiusi. Taip, jis kelis kartus važiavo su savo brangiausiąja Lota į broliškąją Bulgariją atostogauti Auksinių kopų kurorte, prieš porą metų praleido vasarą Garguose, prieš metus žmonos brolis - VDR Valstybinio saugumo ministerijos majoras "suveikė" jiems kelialapį į uždarą vilą prie Rostoko. Gyvenimas lyg ir nusisekė: paaugo gražuolė dukrelė Elkė, prieš metus jų bute buvo atliktas planinis remontas, o dvi savaites metuose Kripendorfų šeima, kaip VDR sodininkų-mėgėjų sąjungos narė, praleisdavo savo vasarnamyje netoli Potsdamo, augino rožes ir net visai netikėtai gavo diplomą kažkokioj parodoj Erfurte. Bet savos mašinos, nors ir mažos, Eberhardas neturėjo.

Paprasta, patikima, socialistiška

Eberhardas savo svajonės istoriją žinojo puikiai. Iškentėjo ir suprasto. Specialiame albume saugojo visas žinutes apie ją, iškirptas iš laikraščių.
Kai Berlinas pasidavė, vėjas išsklaidė parako dūmus, o rytinė Vokietijos dalis virto sovietų okupacine zona, jos gyventojai nieko nelaukę puolė kurti socializmą.
Nacionalizuoti Cvikau Auto-Union cechai, prieš karą buržuazijai gaminę Horch ir Audi automobilius. Čia 1948 metais atnaujinta prieškarinio DKW F-8 modelio gamyba, naujasis modelio pavadinimas - IFA.
Mažylė staigiai užsitikrino milžinišką populiarumą ne tik jaunoje respublikoje, bet ir už jos ribų. Nejuokai. Šiomis mašinėlėmis lakstė Leningrado 1-ojo taksiparko vairuotojai. Paprastumas ir patikimumas - pagrindiniai jos privalumai. Automobilyje tiesiog nebuvo tokių gedimų sukelėjų kaip benzino pompa, paskirstytojas - jį pakeitė dvi babinos, kiekvienam cilindrui po vieną:), vandens pompa - vandens cirkuliaciją užtikrino temperatūrų skirtumas. Po metų atsirado naujas F-9 modelis, su trijų cilindrų širdimi. Įdomu tai, kad F-9 buvo leidžiamas ir Vakarų Vokietijoje. Tačiau buvo akivaizdžių skirtumų: gamyba ten pradėta metais vėliau, mašina turėjo prieškarinį dviejų cilindrų variklį ir buvo leidžiama net iki 1963 metų, tuo tarpu VDR analogas užleido pozicijas Vartburgui visu dešimtmečiu anksčiau.

Duroplastas

Tai buvo tik gėlytės. Cvikau parengė tikrą bombą, kuri turėjo iškelti socialistinį automobilį visa galva aukščiau buržuazinės automobilių pramonės. Naujajam automobiliui plastikiniu kėbulu priskirtas indeksas P-70 Zwikau. Tokiu dalyku tais laikais galėjo pasigirti nebent Chevrolet Corvette, brangus, mažaserijinis automobilis. Duroplastas - taip buvo pavadinta medžiaga kėbului, sukurta VDR specialistų. Be to, automobilis sutrumpėjo, nors kabinoje atsirado dar daugiau erdvės. Mašina gavo 12-kos voltų elektroįrangą ir modernesnį karbiuratorių. Nors variklio darbinis tūris ir nepasikeitė, tačiau dėl didesnio suspaudimo laipsnio, mašinos galingumas ryškiai padidėjo. Automobilio serijinė gamyba prasidėjo 1955 metais, o po keturių metų jis užleido vietą Trabantui - mašinai, tapusiai legenda.
1964 metais tai buvo labai rimta mašina su dvitakčiu dviejų cilindrų varikliu, išvystančiu 26 a.g. galingumą, kuris leido įsibėgėti iki 100 km/h. Dviejų durų kėbulas iš plastiko pritaikytas važiuoti 4-iems žmogėnams. O prietaisų skydelyje - tik spidometras. Kuro lygis buvo matuojamas tam skirta liniuote, žodžiu, rankiniu būdu. Automobilis buvo varomas dvitakčiu mišiniu: tepalas maišomas su 78 oktaninio skaičiaus benzinu.

Taupkasės pažyma

O 1976 metais įvyko tai, kas nebuvo pažymėta Eberhardo iškarpose, bet buvo be galo svarbu jo šeimai. Būtent tada, sutaupius privalomus 10 tūkstančių markių, šeimos galva kreipėsi į skyriaus viršininką su prašymu pirkti mašiną, pridedama ir taupomosios kasos pažyma. Eberhardas pasiruošė laukti, jis puikiai suprato, kad net jo padėtis negarantuoja greito mašinos įsigijimo. Gerai žinojo, kodėl jo kaimynas, mėsinės savininkas, taip greitai įsigijo Trabantą, padėjo tetulė iš Bavarijos, pridėjusi tuos velnio neštus 5 tūkstančius vakarietiškų markių.

Dovana

Nuosavą Trabi Eberhardas gavo beveik kaip dovaną 55-tam gimtadieniui - 1988 metų rudenį gavo ilgai lauktą laišką. O kai mašiną reikėjo atsiimti iš stovėjimo aikštelės, Eberhardui iš susijaudinimo ėmė drėbėti rankos ir kojos, jis greitai pamiršo viską, ko buvo išmokęs vairavimo kursuose. Prie vairo teko sodinti 19-os metų Elkė, kuri irgi buvo išlaikiusi vairavimo egzaminus.
Vakare Eberhardas su žmona atidarė butelį kolekcinio bulgariško brendžio. Pirmoji kelionė į vasarnamį - taip nusprendė visa šeima. Pusę valandos Eberhardas sėdėjo prie vairo ir kaupėsi, paskui nerangiai įjungė pavarą, nuspaudė ekseleratoriaus pedalą ir tuoj pat sparnu užkliudė ketaus stulpą. Kai Lota švelniai palietė jo petį ir mandagiai paklausė, ar nereikėtų pavaikščioti į automobilistų kursus, Eberhardo nervai neišlaikė, jis išlipo iš mašinos ir mintyse smarkiai trenkė plastikinėmis mašinos durelėmis. Jis suprato, kad niekada nebesugebės vairuoti.
Dabar prie vairo Elkė. Ji suorganizavo plastikinio sparno remontą sovietų kariuomenės dalinyje. Eberhardas pats vaikšiojo ir kontroliavo, kaip rusai taiso jo automobilį, - pasirodo nieko gudraus nereikėjo: sluoksnis medžiagos, sluoksnis epoksidinių klijų, špaklis ir dažai. Net pinigų nepaėmė. Eberhardui tai nepatiko, kokia proga leitenantas neima pinigų. Elkė viską išaiškino: Vladimiras ne kadrinis karininkas, čia tarnaus tik dvejus metus, jis nori tapti tarptautiniu žurnalistu, o jai padedant mokosi vokiečių kalbos.
Korektorius tik atsiduso. Prisiminė kaip pats būdamas studentu, padėjo mokytis vokiečių kalbos vienai bulgarei, tiesa, dar iki pažinties su Lota.
1988 metai. Perestroika. Iki Berlyno sienos ir Eberhardo Kripendorfo griuties liko keli mėnesiai. Bet žurnalistas negalėjo net įtarti, kad kartu su VDR mirs ir jo auksinė svajonė. 1991 metais Trabant gamyba nutraukiama.
Golfų ir Kadetų srautas iš vakarų beveik švariai nuplovė Trabantus nuo rytinių Vokietijos žemių kelių ir gatvių. Elkė ištekėjo už Vladimiro, jis nusprendė likti armijoje, o jo dalinį perkėlė į Kaliningrado sritį. Prieš metus pensininkai Kripendorfai buvo pas juos svečiuose, Elkė vis dar važinėja Trabi.
Eberhardas švelniai paliečia jau pajuodusius plastikinius Trabanto, kiekvieno VDR piliečio svajonės, šonus.

(paimta iš www.lithill.lt)


Prikabinti failai:
1.jpg
1.jpg [ 0 Baitų | Peržiūrėta 1272 kartus(ų) ]
2.jpg
2.jpg [ 0 Baitų | Peržiūrėta 1272 kartus(ų) ]
3.jpg
3.jpg [ 0 Baitų | Peržiūrėta 1272 kartus(ų) ]
4.jpg
4.jpg [ 0 Baitų | Peržiūrėta 1272 kartus(ų) ]
Dalintis: Dalintis Facebook
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos



   Panašios temos   Autorius   Atsakymai   Peržiūrėta   Paskutinis pranešimas 
Naujų neskaitytų pranešimų šioje temoje nėra. Tema turi prikabintų failų Parduota Trabant 601

forume Parduodu transportą

kadafi

1

1428

2023 Lie 23 Sek, 15:37

virginijus007 Peržiūrėti naujausius pranešimus



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 7 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume Patvirtinkite tapatybę
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Patvirtinkite tapatybę
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  




Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

 Paskutinės sukurtos temos 
Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Kolekcininkai ryja seilę

kęstutis » 2021 Sau 25 Pir, 0:06

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Knyga "Viešasis transportas Marijampolės krašte"

Paviekšniai » 2019 Rgs 26 Ket, 0:51

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų IŽ-50

Fon » 2019 Spa 09 Tre, 18:34

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Savamokslio meistro kūriniai: nuo pikapo iki traktorių

Paviekšniai » 2019 Rgs 15 Sek, 20:35

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Kelionė su JAWA 350/360 į Italiją 2017

spoileriz » 2017 Spa 19 Ket, 17:49

Naujų pranešimų nėra Senas transportas

kęstutis » 2018 Bal 21 Šeš, 11:09

Naujų pranešimų nėra Pedalais minamų mašinėlių mokymai CCCP (dokumentika)

Rapka » 2017 Spa 25 Tre, 7:45

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Pigu palyginus ir idomu

evris » 2017 Spa 19 Ket, 22:57

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų augism pasivažinėimai: į Kurtuvėnus su Gauja

augism » 2017 Bir 29 Ket, 8:31

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Straipsnis iš 1909m. savaitraščio "ŠALTINIS"

geguzis12 » 2016 Geg 28 Šeš, 10:57


 Paskutinės aktyvios temos 
Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Kolekcininkai ryja seilę

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2021 Sau 26 Ant, 12:42

Direktorius Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Knyga "Viešasis transportas Marijampolės krašte"

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2020 Vas 21 Pen, 16:01

Algimantas Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų IŽ-50

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2019 Spa 10 Ket, 18:14

Fon Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Savamokslio meistro kūriniai: nuo pikapo iki traktorių

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2019 Rgs 15 Sek, 20:35

Paviekšniai Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Švediški kariniai dviračiai

[ Eiti į: 1, 2, 3, 4 ]

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2019 Geg 07 Ant, 6:18

pabllo Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Kelionė su JAWA 350/360 į Italiją 2017

[ Eiti į: 1, 2, 3 ]

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2019 Sau 25 Pen, 8:59

Raimis Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų KAG

[ Eiti į: 1 ... 5, 6, 7 ]

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2018 Gru 28 Pen, 15:26

Paviekšniai Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų „Vilniaus troleibusams“ – 50 metų!

[ Eiti į: 1 ... 6, 7, 8 ]

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2018 Spa 26 Pen, 7:23

Rudge Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Senas transportas

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2018 Bal 21 Šeš, 11:09

kęstutis Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Pedalais minamų mašinėlių mokymai CCCP (dokumentika)

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2017 Spa 25 Tre, 7:45

Rapka Peržiūrėti naujausius pranešimus



Įvairiais klausimais rašykite forumo administracijai į

Oldtimers administracija


Į viršų