Peržiūrėti neatsakytus pranešimus | Peržiūrėti aktyvias temas
Autorius |
Žinutė |
WANDERER
|
Parašytas: 2005 Bir 02 Ket, 22:11 |
|
Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 20:39 Pranešimai: 4225
|
Hanoveriskas variantas "liaudisko automobilio"
"HANOMAG"-tai "Hannoverische Maschinenbau AG"trumpinys.Tai labai sena Vokietijos firma kuri buvo ikurta net 1835m.Ji buvo gerai zinoma Vokietijos gelezinkelininkams,nes gamino garvezius.Savo debiuta transporto gamyboje,kuris juda ne gelezinkeliais padare 1905m,kada pradejo gaminti garo sunkvezimius.Bet tikroji slove atejo 1924m.,kada pagamino pirmaji lengvaji automobili"Hanomag Kommissbrod",
Nuo to laiko ,kai Hitleris tapo Vokietijos kancleriu,jis pastoviai puoselejo"liaudisko automobilio"ideja.Si ideja ji domino,ne kaip transporto priemone,bet kaip moksklo ir dideles darbo apimties pramoninis produktas.Kuris gali aprupinti darbo uzimtumu dideli bedarbiu skaiciu ir tuo paciu nuimti socialine itampa.
Daugelis Vokietijos automobiliu gamintoju-ZUNDAPP,NSU,STANDART SUPERIOR,OPEL ir tame tarpeHanomag-pasiule savo projektus(liaudiskus vezimus).Bet pas visus buvo vienas pagrindinis trukumas:del siu projektu realizavimo neturejo nei papildomu lesu bei gamybiniu plotu.Apie ka galima kalbeti ,jeitas pats "Volkswagen KdF"kurio gamybai pinigus rinko visa salis,taip ir nesugebejo pastatyti pilnai gamyklos ir iki karo buvo surinkti38(30 buvo surinkti Daimler Benz A.G.)egzemplioriai.
"Vabalas"ir "Hanomag 1.3"-Hanoverio variantas "liaudisko automobilio"kuom tai panasus viens i kita ir ne del to kad kazkuris nuo kito persipaise eskiza.Paprasciausiai mada egzistavo ne tik maudimosi kostimeliu iskarpose.
"Hanomag 1,3"kebulo stampus gamino amerikieciu firmos"Ambi Budd"
Vokietijos filialas.Tarp kitko tas pats filialas pagamino pagal Tedo Ulricho brezinius,aptakius kebulusir "ADLER" ir "VOLVO' ir kitoms europietiskoms firmoms.Sis kebulu tipas vadinosi"Autobahn Kurier"Ir cia mada susiliejo su praktiskumu.30-uju viduryje Vokietijoje buvo isvystytas geru autostradu tinklas,Ir automobiliu kebulu projektavimo darbuose kebulo aptakumo skaiciavimas tapo pirmaeiliu dalyku.Tradicinis kebulas lyg tai su nukirstu galu ir skrynios formos bagazine sudare salygas paskui save oro sukuriams,kas didino kuro sanaudas.O automobilis su laso formos kebulu priekyje ir nuozulnia galine kebulo dalimi leido sutaupyti iki 2ltr. kiekvienam 100km.
Pirkejas atsivertes"Hanomag 1,3"firmini prospekta is karto pamatydavo uzrasa"Naujiems keliams-nauji reikalavimai"ir toliau tekstas asipriesinimo koficientas priespriesiam vejui suvesta iki minimumo.Be problemu automobilis gali vaziuoti 100km/h greiciuvisa valanda.Vidutines kuro sanaudos-9,5ltr.100km.
Pilnai metalinis ,dvieju duru kebulas"Hanomag 1,3"su nuozulnia galine stogo dalimi,zibintais sumontuotais priekiniuose sparnuose su "V"formos priekiniu stiklu buvo istikruju paskutiniu mados sauksmu.Konkurentai-OPEL,FIAT-NSU 1100,ir netgi MERCEDES BENZ 130,170H su savo priekiniu langu ir zibintais sumontuotais atskirai ant sparnu,ziurejosi kaip keistuolis kuris issipuose i pliaza su dryzuotu triko pagal amziaus pradzios mada, nors 30-taistaip rengesi gal tik gimnastai cirke-shapito.
Madingas kebulas buvo ,ne vienintelis charakteringas "Hanomag 1,3"bruozas
Variklis(1298ccm) 4 cilindru eileje isvystydavo 32A.J.prie 3600aps/min,
galinguma.,gaudamas kuro misini parosta "SOLEX"karbiuratoriaus su pneumatiniu kuro stabdimu.
Pirmos dalies pabaiga
tesinys sekanti karta
Prikabinti failai: |
1,3b.jpg [ 10.01 KiB | Peržiūrėta 4040 kartus(ų) ]
|
3,1a.jpg [ 19.19 KiB | Peržiūrėta 4040 kartus(ų) ]
|
3,1ab.jpg [ 8.78 KiB | Peržiūrėta 4040 kartus(ų) ]
|
Dalintis:
|
|
|
Į viršų |
|
|
kitoks
|
Parašytas: 2005 Bir 03 Pen, 14:52 |
|
|
Forumietis |
|
Užsiregistravo: 2004 Vas 20 Pen, 11:31 Pranešimai: 2019 Miestas: Vilnius
|
II dalis
Hanomag 1,3
Kitas charakteringas bruozas-centrinio tepimo sistema.Visu pirma-skirtingai nuo kitu automobiliu si sistema aptarnaudama sutepdavo net 65 taskus.Antra - jos esminis ypatumai tas,kad besitrinanciom detalem sutepti buvo naudojamas ne konsistencinis tepalas,bet tos pacios rusies tepalas,kuris buvo naudojamas variklio tepimui.Kaip sakoma-uzpylei ir uzmirsai.Ir vairuotojui patogiau ir automobiliui komfortiskiau.Skystas tepalas turi eile pranasumu , o svarbiausias tas kad greiciau atstaoma tepaline plevele ant besitrinanciu detaliu pavirsiaus.Taip pat kaip kremo lygiam saules idegimui isradimas tapo zingsniu i prieki lyginant su pudros nausdojimu
Bet svarbiausias bruozas-elektra.Hanomag 1,3 tapo vienu pirmuju ,savo klaseje,Vokietijoje automobiliu kuriame buvo sumontuota 12 voltu elektros iranga>Itampos padidinimas leido automobylyje sumontuoti daugiau elektros prietaisu kuriuos saugojo net 14 saugikliu.Apsvietimas valdomas rankeneles pasukimu centrinio perjungejo i tri padetis:0-apsvietimas pilnai isjungtas,1-ijungti pazibinciai priekyje,salono apsvietimo sviestuvas,galiniai pazibinciai ir numerio apsvietimas.Butent taip nes galinis automobilio numeris buvo ne metalinis,o buvo dazomas juodais dazais ant baltais dazais nudazytos stiklines ploksteles,kuri tamsiu paros metu aiskiai sviete.2-sioje padetyje ijungta pagrindiniu zibintu trumpos sviesos,o tolimos perjungiamos su kojos pagalba paspaudus specialu pedala.Ijungus tolimas sviesas prietaisu skydelyje uzsidegdavo violetines spalvos kontroline lempute.
Uz papildoma mokesti galima buvo sumontuoti papildomus zibintus-ieskiklius duru sonuose,taip degikli cigaretems uzsidegti ir svarbiausiai"TELEFUNKEN"radio imtuva,kurio garsas pliaze uzgozdavo bet kuri patefona...
Antros dalies pabaiga, tesinys sekanti karta.
p.s. teksta pateike WANDERER
|
|
Į viršų |
|
|
kitoks
|
Parašytas: 2005 Bir 09 Ket, 18:46 |
|
|
Forumietis |
|
Užsiregistravo: 2004 Vas 20 Pen, 11:31 Pranešimai: 2019 Miestas: Vilnius
|
.....
bet stai vienas skirtumas,jei maudantis drabuziai trukdo tai automobilyje kiekviena papildoma detale suteikia komfortiskumo'
Pavyzdziui koduota uzdegimo spynele prie vairo koloneles ir jeigu uzmirsai keturiu skaiciu koda,skaityk ,kad niekur nevaziuosi.Arba benzino bako uzpilimo anga. ji ne tik paslepta bagazineje nuo pasaliniu akiu,bet dar turi apsaugine leksteke,is kurios kiekvienas pro sali pratekejes benzino lasas patenka i baka.O kokios priekines sedynes-aisku ne sezlongai,bet nugareles atsiversdavo i prieki,tuo paciu atverdamas galimybe komfortiskai patekti ant galiniu sedyniu.
Maudyniu sezonas Baltijos juroje kartais uzsitesdavo ir iki spalio men.,bet tais metais baigesi kartu su kalendorine vasara,nes 1939,09.01.vokieciu kariai perzenge Lenkijos siena.Pajurio kopos pasidenge suodziais paliktais pravaziuojanciu tanku ir paracho dumais, o HANOMAg pradejo gaminti wermachtui transporterius ir sunkvezimius.Is likusiu detaliu ir daliu"Hanomag 1,3"buvo gaminami iki iki 1941 m.vidurio,bet pagal isorini vaizda ir komplektacija,tai buvo stabo automobiliai,bet ne ekipazams pasivazinejimui prie juros.
Po karo firma dar bande gaminti lengvuosius automobilius,veliau buvo susijungimai ir perpardavinejimai,Dar veliau firmos neliko.O jos gamybineje bazeje siandien surenkami MERCEDES SPRINTER.
Bendrai pasakius "Hanomag 1,3"neturejo sansu tapti "liaudisku automobiliu,nors "HANOMAG"pradejes 1938 m.gaminti "Hanomag 1,3" iki 1941m vidurio pagamino 9248 automobilius (nuo 1939m.iki 1941m vidurio pagamino 249 automobilius su vairu desineje puseje).Paskutinio "Hanomag 1,3"isriedejusio pro gamyklos vartus vaziukles numeris buvo 1138937.
Savikaina sio modelio buvo auksta,del ko negalima buvo nuleisti pardavimo kainos,iki vyriausybes reikalaujamos-1200RM,bet ir pats automobilis buvo sunkus ir turejo "gera apetita"kurui,del ko negalejo patekti i ypatingai mazu automobiliu klase.
Technines charakteristikos
Galingumas 32 A.J. /3600 aps/min
kubatura 1298ccm
ilgis/plotis/auksktis 4230/1600/1680mm
kuro sanaudos 9,5ltr/100km
isibegejimas iki 100km/h 20s
kaina 3175RM
p.s. tekstą ir nuotraukas pateikė WANDERER
Prikabinti failai: |
3_1c_251.jpg [ 11.21 KiB | Peržiūrėta 3952 kartus(ų) ]
|
3_1e_413.jpg [ 12.52 KiB | Peržiūrėta 3952 kartus(ų) ]
|
3_1d_312.jpg [ 10.08 KiB | Peržiūrėta 3919 kartus(ų) ]
|
|
|
Į viršų |
|
|
WANDERER
|
Parašytas: 2008 Sau 14 Pir, 22:17 |
|
Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 20:39 Pranešimai: 4225
|
.....
Prikabinti failai: |
a163_188.jpg [ 39.6 KiB | Peržiūrėta 3801 kartus(ų) ]
|
|
|
Į viršų |
|
|
WANDERER
|
Parašytas: 2008 Sau 15 Ant, 8:52 |
|
Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 20:39 Pranešimai: 4225
|
tadas1991 rašė: Yra vienas apleistas ir Kaune. Jau buvau įdėjęs nuotraukas šiame forume, poto buvo apie jį skelbimas autozebroj, bet kiek mačiau tai vis dar stovi. Jei ką domina, galiu užrodyti, smagu būtų matyti atgimstant tokį egzempliorių.
Labai gerai,kad idejai sia iliustracija
|
|
Į viršų |
|
|
WANDERER
|
Parašytas: 2008 Spa 10 Pen, 17:51 |
|
Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 20:39 Pranešimai: 4225
|
.....
Prikabinti failai: |
hanomag.jpg [ 56.16 KiB | Peržiūrėta 3639 kartus(ų) ]
|
|
|
Į viršų |
|
|
pulpitas
|
Parašytas: 2008 Spa 10 Pen, 20:04 |
|
Užsiregistravo: 2005 Geg 24 Ant, 21:47 Pranešimai: 551 Miestas: Kaunas
|
anksčiau esu matęs tą mėlyną Hanomag'ą Kaune viename iš daugiabučių Kiemų Dainavos mikrorajone
|
|
Į viršų |
|
|
WANDERER
|
Parašytas: 2008 Spa 18 Šeš, 13:02 |
|
Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 20:39 Pranešimai: 4225
|
,,,,,
Prikabinti failai: |
han1300.jpg [ 74.24 KiB | Peržiūrėta 3554 kartus(ų) ]
|
|
|
Į viršų |
|
|
Dabar prisijungę |
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 11 svečių |
|
Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume Patvirtinkite tapatybę Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Patvirtinkite tapatybę Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite prikabinti failų šiame forume
|
|
|
|
Paskutinės sukurtos temos |
|
Kolekcininkai ryja seilę
kęstutis
» 2021 Sau 25 Pir, 1:06
|
|
Knyga "Viešasis transportas Marijampolės krašte"
Paviekšniai
» 2019 Rgs 26 Ket, 1:51
|
|
IŽ-50
Fon
» 2019 Spa 09 Tre, 19:34
|
|
Savamokslio meistro kūriniai: nuo pikapo iki traktorių
Paviekšniai
» 2019 Rgs 15 Sek, 21:35
|
|
Kelionė su JAWA 350/360 į Italiją 2017
spoileriz
» 2017 Spa 19 Ket, 18:49
|
|
Senas transportas
kęstutis
» 2018 Bal 21 Šeš, 12:09
|
|
Pedalais minamų mašinėlių mokymai CCCP (dokumentika)
Rapka
» 2017 Spa 25 Tre, 8:45
|
|
Pigu palyginus ir idomu
evris
» 2017 Spa 19 Ket, 23:57
|
|
augism pasivažinėimai: į Kurtuvėnus su Gauja
augism
» 2017 Bir 29 Ket, 9:31
|
|
Straipsnis iš 1909m. savaitraščio "ŠALTINIS"
geguzis12
» 2016 Geg 28 Šeš, 11:57
|
Paskutinės aktyvios temos |
|
Kolekcininkai ryja seilę
forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga
Paskutinis pranešimas:
2021 Sau 26 Ant, 13:42
Direktorius
|
|
Knyga "Viešasis transportas Marijampolės krašte"
forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga
Paskutinis pranešimas:
2020 Vas 21 Pen, 17:01
Algimantas
|
|
IŽ-50
forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga
Paskutinis pranešimas:
2019 Spa 10 Ket, 19:14
Fon
|
|
Savamokslio meistro kūriniai: nuo pikapo iki traktorių
forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga
Paskutinis pranešimas:
2019 Rgs 15 Sek, 21:35
Paviekšniai
|
|
Švediški kariniai dviračiai
[ Eiti į: 1, 2, 3, 4 ]
forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga
Paskutinis pranešimas:
2019 Geg 07 Ant, 7:18
pabllo
|
|
Kelionė su JAWA 350/360 į Italiją 2017
[ Eiti į: 1, 2, 3 ]
forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga
Paskutinis pranešimas:
2019 Sau 25 Pen, 9:59
Raimis
|
|
KAG
[ Eiti į: 1 ... 5, 6, 7 ]
forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga
Paskutinis pranešimas:
2018 Gru 28 Pen, 16:26
Paviekšniai
|
|
„Vilniaus troleibusams“ – 50 metų!
[ Eiti į: 1 ... 6, 7, 8 ]
forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga
Paskutinis pranešimas:
2018 Spa 26 Pen, 8:23
Rudge
|
|
Senas transportas
forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga
Paskutinis pranešimas:
2018 Bal 21 Šeš, 12:09
kęstutis
|
|
Pedalais minamų mašinėlių mokymai CCCP (dokumentika)
forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga
Paskutinis pranešimas:
2017 Spa 25 Tre, 8:45
Rapka
|
Įvairiais klausimais rašykite forumo administracijai į
|