Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.

Kas yra alyvos filtras

Čia rasite viską, kas netelpa į kitas temas, tačiau žinutės turi būti susiję su transporto priemonėmis.

Moderatoriai: Shumeras, tadas1991, TADAS 125, Moderatoriai

Užrakinta
Vartotojo avataras
Pozityvus
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 501
Užsiregistravo: 11 Gru 2010, 20:31
Miestas: Kaunas
Susisiekti:

Kas yra alyvos filtras

Standartinė Pozityvus »

Alyvos filtras yra transporto priemonės variklio komponentas, skirtas naudojamos alyvos valymui nuo įvairių nešvarumų. Variklio alyvoje galima aptikti skirtingo dydžio teršalų (nuo 8 iki 60 mikrometrų), tačiau kartais pasitaiko ir mažesnių, pvz. 1 mikrometrų nešvarumų, kurie laikomi pavojingiausiais. Tokie smulkūs teršalai taip smarkiai poliruoja cilindrų paviršių, kad alyva nebegali prie jo prikibti, dėl ko pradingsta galimybė sudaryti vadinamąją alyvos plėvelę. Tokie smulkūs nešvarumai daugiausiai būna suodžiai, kurių iki galo negali sulaikyti filtras. Kaip veikia alyvos filtras ir kada jį reikėtų keisti Iš esmės, variklio alyvos filtrų veikimo principas yra gana paprastas. Vairuotojui užvedus variklį aktyvuojamas alyvos siurblys, kuris pradeda varinėti alyvą iš karterio per visą sistemą. Alyvai pradėjus judėti joje, tam tikru momentu ji patenka į alyvos filtro korpusą, kuriame yra filtravimo elementas. Veikiant siurblio sukeliamam slėgiui, alyva yra praleidžiamą pro minėtąjį elementą ir tokiu būdu valoma, o tada patenka į alyvos kanalą, iš kur yra išleidžiama atgal į cirkuliaciją. Tokiu būdu, švari alyva vėl kartoja tą patį ratą ir renka naujai susidariusius nešvarumus iš sistemos. Alyvos filtrai neturi tiksliai nustatyto tarnavimo termino, tačiau juos visada yra rekomenduojama keisti tuo pat metu, kai keičiama variklio alyva. Taip užtikrinamas optimalus variklio komponentų sutepimas nauja, švaria alyva.

Kokie būna alyvos filtrai
Automobiliuose daugiausiai naudojami dviejų tipų alyvos filtrai:
• Su įdėklais. Šie komponentai išsiskiria tuo, kad reikia keisti tik patį filtravimo elementą – įdėklą.
Jeigu jis nėra pažeistas, alyvos filtro korpusas lieka tas pats, naujo pirkti nereikia. Kaip pavyzdį paimkime Knecht OX 339/2D alyvos filtro įdėklą. Tai yra apvalios formos, 69 mm aukščio, 67 mm skersmens komponentas, kurio vidinės ertmės skersmuo yra 24 mm. Komplekte su įdėklu taip pat tiekiama tarpinė, skirta korpuso sandarinimui. Filtravimo elementas gaminamas iš specialaus popieriaus pluošto, kuris užtikrina efektyvų alyvos valymą. Šis įdėklas, kaip ir dauguma kitų prieinamų produktų iš šios kategorijos, tinka ne vienam automobiliui – jį galima sumontuoti tam tikruose Citroen, Fiat, Ford, Jaguar, Toyota, Volvo, Opel ir dar kelių kitų gamintojų modeliuose.
• Korpusiniai. Šiuo atveju keičiamas visas komponentas, t. y. korpusas ir filtravimo elementas, kadangi jis nėra išardomas. Abiejų tipų komponentų kainos iš esmės yra ganėtinai panašios.

Kaip pakeisti alyvos filtrą
Keitimo procedūros kompleksiškumas priklauso nuo to, kokioje vietoje jūsų automobilyje sumontuotas alyvos filtras. Jeigu prieiga prie jo padaryta iš variklio skyriaus, filtrą pakeisti bus iš tiesų paprasta ir tai galima padaryti net dar nenuleidus senos alyvos. Jeigu filtras sumontuotas su prieiga iš automobilio dugno, keitimas bus kiek sudėtingesnis:
1. Pirmiausia reikės atsukti filtro korpusą pasinaudojant atitinkamais instrumentais.
2. Tada reikia nuimti seną tarpinę ir uždėti naują, prieš tai ją šiek tiek sutepus nauja alyva.
3. Rankomis užsukite naują filtrą (arba jo korpusą, jeigu keitėte įdėklą) į montavimo vietą. Jeigu tam norite naudoti specialų raktą, nepersistenkite su jėga, kad nepažeistumėte sriegio.
4. Prisukus filtrą ir alyvos kaištį, įpilkite naują alyvą ir kelioms minutėms užveskite variklį.
5. Užgesinkite variklį ir patikrinkite, ar niekur neatsirado alyvos nuotėkio požymių. Taip pat patikrinkite alyvos lygį ir papildykite, jeigu to reikia.

Štai ir viskas, alyvos filtro keitimas atliktas – kaip matote, tai nėra itin sudėtingas procesas.
Užrakinta