GINTIL rašė:
Romanas rašė:
Jeigu neklystu, tai ant rato yra ,,Opel" kalpokas. Todėl manau, kad tai Opel P4.
Pasirodo ir pagal kalpoka galima identifikuoti visą automobilį...
O aš bandžiau iš profilio jį įsivaizduoti...
Taip kartais galima indentifikuoti automobili ir pagal rato kalpoka(nuotrauka 1937m),nes tais laikais kalpoku nekaitaliodavo ir pvz. Opel kalpoko nededavo BMW automobiliams ir atvirksciai.
Na o dabar kas ivyko pries 70metu:
1935m vasario men.Berlyno autosalone buvo pristatytas "Opel 1,2"ipedinis
"OPEL P4",o serijine sio modelio gamyba prasidejo tu paciu metu rugsejo men.Isore nuo savo pirmtako"P4"skyresi tuo,kad radiatoriaus apdaila buvo ne vertikali,o nuozulni ir priekyje jo pritvirtintas stilizuotas dirizablis- "cepelinas"
Variklio gaubtas slepe visiskai nauja 1100ccm varikli,kuris kaip ir jo pirmtakas isvystydavo 23 A.J.galinguma.Sis priekyje patalpintas keturiu cilindru variklis su sone isdestytais voztuvais,1074ccm talpos(67,5x75mm)(1937m gavo nauja 1,3ltr.varikli),
termosifonine vandens ausinimo sistema(nuo 1936metu gaminamas su vandens siurbliu)ir krentancios sroves "Opelio"karbiuratoriumi("Karterio"licenzija)nuo 1936m buvo naudojamas sekanciame modelyje -"Kadet".Kitos "P 4" technines charakteristikos(ilgis,plotis,aukstis):3340x1425x1650mm,baze 2286mm,priekinis tarpuratis-1168mm,uzpakalinis-1118mm,svoris 755kg,gale patalpinto bako talpa-25ltr,maksimalus greitis-85km/h
Sis idomus automobilis buvo gaminamas sekanciais variantais:
- 2 duru normal sedanas (kebulo kodas -LZ-EH)su atsarginiu ratu gale
- 2 duru special sedanas(kebulo kodas - LZ-EV)su bamperiais atsarginiu ratu desinio priekinio sparno nisoje,si kebulo tipas labiausiai paplites
- 2 duru kabriolet sedanas(kebulo tipas -CL)
- 3 duru furgonas,0,5t keliamosios galios,su 1,3l varikliu buvo gaminamas
nuo 1935m11men. iki 1938m.02men.
- 3duru furgonas 0,5t keliamosios galios,su 1,1l varikliu gamintas nuo 1938.03 iki 1940.04
- 1937-1938m.m. buvo gaminamas kariskas variantas"Kiubelwagen"su 1,3l varikliu 28A.J.galios(labai reti automobiliai)
Normal sedanas turejo triju pavaru greiciu deze,visi kiti variantai turejo 4 pavaru greiciu dezes.
19936metu "OPEL"firmos reklaminiame prospekte sis automobilis charakterizuojamas taip:"Tikras keturvietis automobilis...uz tokia kaina panasios masinos anksciau nebuvo galima isigyti"Tai uzuomina i kai kurious anu laiku automobilius,daugiau panasejusius i motovezimelius,vienok kainavusius labai brangiai ir del to neturejusius paklausos."OPEL P4"modelio visuomenine reiksme buvo ta ,kad uz labai maza kaina-1450 RM-pirkejui buvo siulomas masiskai gaminamas automobilis.1935-1937metais tai buvo pigiausias automobilis.Kasddien ju buvo pagaminama mazdaug po 250 vienetu,Is viso buvo pagaminta 65864
plius (1935.11-1938.02 pagaminta 15672 furgonu variantu;1938.03-1940.04 pagaminta 7405 furgonai)
OPEL p4 gaminti nuo 1935m.09mem iki1937m.12men.ju modifikacijos "furgonai"iki 1940;"kiubelwagen"(1937-1938m.m.)
Pries dvidesimt metu keliuose dar buvo galima sutikti nes tarp restauratoriu buvo populiarus automobilis,keli automobiliai buvo Lietuvoje
vienas Alytuje kitas Panevezyje,o vienas su "furgono"kebulu ilgai stovejo
Kaune,nuosavo namo Ringuvos gatveje kieme,taciau veliau jis dingo.
2002m senoviniu autobiliu ir motociklu saskrydyje,kuris vyko Burbiskio dvare(Radviliskio raj.)buvo pademonstruota tokio "P4"atrestauruota vaziuokle,matomai,kad greitu laiku pamatysime pilnai restauruota "OPEL P4"...