Socrat rašė:
Na, Wanderer, gal jau skelbk atsakymą.
Na ir as maniau kad laikas skelbti atsakyma nes praejo dvi savaites ir atmosfera pakankamai ikaitusi:-
tai "LINCOLN-TWELVE mod."KB"277B.1934m
Sis automobilis stovi Rygoje Motors Muzujuje.
Trumpa sio automobilio istorija/
"1934mTSRS teritorijoje vazinejo 300 "Lincoln"markes automobiliu.75 is ju priklause"INTURISTUI"("MOTOR".1934m.lapkritis)
Po pusantru metu,nuo "didziosios depresijos" pradzios 1931.msausyje amerikieciu firma "Lincoln Motor Ltd."Detroite pradejo gaminti nauja serija prabangiu automobiliu naujo modelio,kuriam buvo suteiktas indeksas"K".Pradedant 1932m."Lincoln K"buvo pradetas gaminti tipu:"KA"
(jo baze-3454mm)ir "KB"(baze-3683).Antabieju modeliu buvo montuojami "V"formos 12 cilindru varikliai,bet jie skyresi turiu ir galingumu:6,29ltr.120A.J.prie2900aps/min."KA"modelio automobiliuose ir7,34ltr,150A.J.prie3400aps/min.montuojami "KB"modelio automobiliuose.
Kaip reta tokio tipo varikliai pasirodo esa netriuksmingi elastingi ir dinamiski.Nuo 1933m."KA"modelio automobiliams montuojami modifikuoti
varikliai kuriu turis ir galingumas liko toks pats o apsukos padididejo nuo
2900 iki 3400 aps/min.Visus metus varikliai buvo modernizuojami ir 1933m pabaigoje turi padidino iki 6,782ltr,pastate aliuminine cilindru bloko galvute,pastate papildoma tepalo radiatoriu.Nuo to laiko variklis tapo universaliu ir montuojamas iki 30-uju pabaigos i visus "Lincoln"mode-
lius.
Labiausiai vykes"Lincoln"ir bendrai pripazintas buvo"LINCOLN-TWELVE"
"KB"V12 271 serijos.Sis modelis buvo gaminamas su dviem tipais kebulu:Vienas elegantiskas 4-duru,7-vietu "sedanas"(jo indeksas-277A) ir 4-duru 7-vietu"Pullmann-Limousine",kurio kebulas pagamintas is aliuminio(indeksas 277B),is isores sie automobiliai mazai kuom skyresi viens nuo kito.Viduje"277B"keleiviu salonas nuo vairuotojo buvo atskirtas sienele su pakeliamu stiklu.Sis patobulinimas pirkejui kainavo 200 doleriu.
1934mfirma pagamino 210 automobiliu"277A"modelio ir 215 egzemplio-
riu"277B",is kuriu dalis buvo nupirkta i TSRS del vyriausybiniu reikalu
"liaudies tarnas"Aleksejus Pieskovas(rasytojas M.Gorkis)pestute vaikscioti nemego.Bet taip pat greit vazineti su automobiliu -nebuvo M.Gorkio stichija,.Bet Pieskovu seimoje buvo,kas mego greit vazineti.Tai Maksimas-Gorkio sunus is pirmos santuokos.Kalbama,kad jis buvo uzkietejes automobilistas ir su "Lancia",kuri priklause Pieskovu seimai,dalyvaudavo profesionaliose lenktynese.
"Lincoln KB v-12 mod.277B"buvo nevienintelis M.Gorkio automobilis.
Taip,si automobili M.Gorkiui padovanojo Tarybine vyriausybe 1934m.uz nuopelnus vystant ir itvirtinant tarybine literatura.9Tuo metu M.Gorkis buvo Rasytoju sajungos valdybos sekretorius).O jis kaip sekretorius turejo ir tarnybinius automobilius is Kremliaus garazu,kurie buvo skirti ypatingiems atvejams ir oficialiems isvaziavimams."Lincoln" daugiausiai naudojosi jo seimos nariai.
Tarp kitko yra liudijimas,kad M.Gorkis ne karta su "Lincoln" vazinejo..tik ne kaip vairuotojas ,o kaip keleivis,ir net buvo kalbama ,kad"Lincoln"M.Gorkis labiausiai mego is visu kitu savo automobiliu.Bet va neilgai jis pasinaudojo juo.1936m."uzgeso tarybines literaturos"saule.M.Gorkis mire.
Tuo metu laikai buvo ne patys geriausi ir lengviausi ir nenoredami i save atkreipti demesi aplinkiniu M.Gorkio palikuonys "Lincoln"pastate i garaza uzmiescio vilojeSpiridonovkoje.Taip "Lincoln"prastovejo iki pradzios 60uju.
Tuo metu skeitesi rasytojo anukiu-seseru Marijos ir Darijos Pieskovu nuosavybe.Kurios retkarciais(karta imetus ar reciau) isvaziuodavo su seimomis i uzmiescio Pamaskveje vila.
Ivairiu paradoksu buvo su sio automobilio naudojimosi.Faktiskai seserys buvo "Lincoln"savininkes.O M.Gorkio muziejaus,kurio garaze buvo automobilis administracija "Lincoln"laike dalimi muziejaus fondu,todel kiekvienas isvaziavimas su "Lincoln"sukeldavo daug sunkumu ir keblumu.
Kad "Lincoln"saugomas muziejuje-tai skambiai pasakyta,o salygos kuriomis buvo "saugomas"automobilis su kiekvienais metais vis blogejo.
Kad "Lincoln"isstatyti iekspozicija nebuvo nei kalbos,nes tam muziejus neturejo tinkamu patalpu.
Apie tai,kad automobili parduotiprivaciam asmeniui seserys net girdeti nenorejo,nes "Lincoln"laike ne tik senelio relikvija ,bet laike kad tai visos salies turtas ir vieta jam turi but rasta kokiame nors valstybiniame muziejuje.
Pastayti kokiame nors Maskvos muziejuje nepasiseke:arba didelis eksponatas netiko muziejaus darbuotojams,arba muziejus negarantavo,kad "Lincoln"bus pastytas i pastoviai veikiancia ekspozicija,tai
netenkino sesru Pieskovu.
Galu gale 1987m.isgirdusios apie statoma pirma tuometineje TSRS teritorijoje automobiliu muzieju Rygoje ir isitikinusios,kad "Lincoln"jame bus sudarytos palankiausios salygos.Sesrys Pieskovos "Lincoln"pardave
"Motors muziejuij"Rygoje.
Kilo skandalas.M.Gorkio muziejaus administracija pareikalavo tuoj pat grazinti jam(muziejuij)priklausanti ,kaip jai atrode,eksponata,grasinant
ivairiomis sankcijomis ir pasekmemis.Vienok sanderis is juridines pues atliktas buvo be priekaistuir apsisaukeliai"savininkai"liko be "Lincoln"
ORigos muziejus papilde savo ekspozicija dar vienu prabagiu amerikietisku 30uju metu automobiliu su dokumentais patvirtinanciais,kad
"Lincoln"priklause istoriniam asmeniui.....