Jawa 354, 1961 metai (atkuriamieji darbai)

Perdarytos senovinės technikos (hotrod) skyrelis yra skirtas diskusijoms apie senovinę techniką, kuriai yra daugiau nei 30 metų ir kuri turi esminių perdarymų.

Moderators: TVR, Moderatoriai

User avatar
Giedryz
Forumietis
Forumietis
Posts: 236
Joined: 2012 Aug 07 Tue, 10:04
Location: Alytus
Contact:

Re: Jawa 354, 1961 metai (atkuriamieji darbai)

Post by Giedryz »

Taip atsitiko, kad dauguma "jawistų" tiek šiais tiek senais laikais naudojo apsauginius lankus. Tai va su draugo pagalba gavau senų laikų lankus kaip pavyzdį.
Suradau žmogų kuris man sulenkė kaip turi būti. Draugas pagamino laikiklius. O as tik apdirbau lankus ir sukabinau kaip jie turėtų buti.
Attachments
P80709-174904-COLLAGE.jpg
P80710-103843.jpg
Trys poros lankų jau beveik yra. beliko tik kad kas gražiai su "tig" suvirintų ;)
Trys poros lankų jau beveik yra. beliko tik kad kas gražiai su "tig" suvirintų ;)
Jawa jau matuojasi apsauginius lankus..
Jawa jau matuojasi apsauginius lankus..
User avatar
Giedryz
Forumietis
Forumietis
Posts: 236
Joined: 2012 Aug 07 Tue, 10:04
Location: Alytus
Contact:

Re: Jawa 354, 1961 metai (atkuriamieji darbai)

Post by Giedryz »

Sveiki, seniai čia ką be rašiau. Kažkaip labai atsilieku su aprašymu. Jawai darbų padaryta daug ir įvairių, tai pamėginsiu nepasimesti ir viską nuosekliai išdėstyti. Dabar truputėlis aprašymo ir foto iš jawa elektroninės sistemos ;)
Kadangi aš motociklą naudosiu važinėjimui, tai iškarto nusprendžiau "pamodinti" uždegimo sistema iš paprastos kontaktinės padaryti be kontaktinę elektroninę užvedimo sistemą. Pradžioje dėjau motorolerio, po to minsk motociklo, bet ir viena ir kita puikiai veikė kol nereikėjo toliau ir ilgiau važiuoti. Pravažiavus vienu prisėdimu apie vieną šimtą kilometrų su motociklo "minsk" sistema pradėdavo nedirbti vienas cilindras... Su motorolerio Honda uždegimo sistema pravažiavus kelis šimtus km sudegė komutatorius, po to uždegimo ritė.. Man tokios sistemos nepasiteisino, tai gerokai vėliau isigijau "vape" uždegimo sistemą... Sistema puikiai dirba ir po ilgesnių kelionių. Nėra problemos net praėjus metams ir apie 3000 km praleistų kelyje ;)
Attachments
Ištekinamas laikiklis elektroniniam degimui.
Ištekinamas laikiklis elektroniniam degimui.
Uždegimo sistema pritaikyta iš motorolerio Honda
Uždegimo sistema pritaikyta iš motorolerio Honda
Nepasiteisinus sistemai konstruojama kita. Su kita uždegimo rite ir su "minsk" motociklo komutatoriumi.
Nepasiteisinus sistemai konstruojama kita. Su kita uždegimo rite ir su "minsk" motociklo komutatoriumi.
Laidų su jungimai ;)
Laidų su jungimai ;)
Bandymai paleisti su nauja uždegimo sistema.
Bandymai paleisti su nauja uždegimo sistema.
User avatar
Giedryz
Forumietis
Forumietis
Posts: 236
Joined: 2012 Aug 07 Tue, 10:04
Location: Alytus
Contact:

Re: Jawa 354, 1961 metai (atkuriamieji darbai)

Post by Giedryz »

Kurį laika, tai apie vienus metus jawa buvo poilsyje, niekas nebuvo daroma. Varikliui reikėjo pilno kapitalinio remonto, reikėjo vape sistemos.. Darbų buvo pilna kitoje srityje...
Imtasi pilno kapitalinio remonto variklio. Padaryta klaida kad varikli daviau tvarkyti kitam. Kaina tiko, žmogus gerai žinomas ir turintis tikrai gerus atsiliepimus tokių variklių remonte... Tačiau man kaip visada "Svetimomis rankomis tik žarijas galima žarstytis". Šitas posakis pasitvirtino 100 proc.
Suinvestavus į varikli nemažai pinigėlių, susitarus su meistru aptarus visus niuansus buvo duotas variklis į remontą. Pasirodo meistras nežino kas yra kapitalinis remontas (grupes, alkūninio, sankabos, guolių keitimas ir apiplovimas nėra KAPITALINIS REMONTAS) Pasiėmus variklį, negana to, kad dirbo tik vienas cilindras, pradėjo leisti tepalai per visur, kur tik įmanoma dar ir po 100 km pradingo antra pavara :(
Teko pačiam per naujo ardytis ir tvarkytis.. Kadangi tai mano pirmas jawos rinktas variklis tai gavosi iš antro karto pasidaryti, taip kaip aš toriu. O dėl variklio remonto, kad leisti remontuoti kitam gavau labai gerą pamoką ir neįkainojamų žinių ;)
Attachments
Keletas detalių į varikį. Visos detalės Čekiškos (y)
Keletas detalių į varikį. Visos detalės Čekiškos (y)
Pilnas "KAPITALINIS" remontas. Tada labai džiaugiausi po to nebuvo dėl ko džiūgauti :(
Pilnas "KAPITALINIS" remontas. Tada labai džiaugiausi po to nebuvo dėl ko džiūgauti :(
keliu į prieki ;)
keliu į prieki ;)
variklis "out"
variklis "out"
Pripirkta detalių donoras varikio ir bandoma viskas iš naujo ;)
Pripirkta detalių donoras varikio ir bandoma viskas iš naujo ;)
Kažkas vis tiek gautis turi
Kažkas vis tiek gautis turi
User avatar
Giedryz
Forumietis
Forumietis
Posts: 236
Joined: 2012 Aug 07 Tue, 10:04
Location: Alytus
Contact:

Re: Jawa 354, 1961 metai (atkuriamieji darbai)

Post by Giedryz »

Eksperimentiniai dalykai :D
Attachments
Naujoviškas velenėlio remontas.
Naujoviškas velenėlio remontas.
"Staklinis" pridirbimas
"Staklinis" pridirbimas
Vėl važiuoja puikiai.
Vėl važiuoja puikiai.
User avatar
Giedryz
Forumietis
Forumietis
Posts: 236
Joined: 2012 Aug 07 Tue, 10:04
Location: Alytus
Contact:

Re: Jawa 354, 1961 metai (atkuriamieji darbai)

Post by Giedryz »

Kadangi jau su varikliu bėdos išspręstos, norisi toliau atstatinėti motociklą.
Teko gauti donorą, nes kaip žinoma 360 ir 354 ratų stebulės visiškai skiriasi ....
Attachments
Donoras ratams
Donoras ratams
Prieš
Prieš
Po. <br />Taip pat tuštumą pripildžiau uždarų ertmių purškalo.
Po.
Taip pat tuštumą pripildžiau uždarų ertmių purškalo.
User avatar
Giedryz
Forumietis
Forumietis
Posts: 236
Joined: 2012 Aug 07 Tue, 10:04
Location: Alytus
Contact:

Re: Jawa 354, 1961 metai (atkuriamieji darbai)

Post by Giedryz »

Važiuoti važiuoja, tačiau reikia kad puikiai važiuotų ir valdytųsi, tai sukomplektuoti originalūs 354 amortizatoriai.
Attachments
Visko neprireiks, bet ....
Visko neprireiks, bet ....
Riebokšliai, įvorės tik nauji ir geriausios kokybės, taip sakė kur pirkau
Riebokšliai, įvorės tik nauji ir geriausios kokybės, taip sakė kur pirkau
354
354
IMG_20191017_102238.jpg
IMG_20191017_133434.jpg
User avatar
Giedryz
Forumietis
Forumietis
Posts: 236
Joined: 2012 Aug 07 Tue, 10:04
Location: Alytus
Contact:

Re: Jawa 354, 1961 metai (atkuriamieji darbai)

Post by Giedryz »

Kaip pirmas daromas motociklas ir iš galima sakyti "nieko" tai tikrai daug buvo ardymų ir surinkimų, pilnai surinkus po pirmo surinkimo teko išardyti nes neapsikenčiau žiūrėti į blogai stovinčius pakojus, jie klebėjo ne tiesiai stovėjo ir panašiai.
Attachments
Išpjaunamas senas sulankstytas pakojų tvirtinimas.
Išpjaunamas senas sulankstytas pakojų tvirtinimas.
Pagamintas naujas ir įvirintas į rėmą.
Pagamintas naujas ir įvirintas į rėmą.
User avatar
Giedryz
Forumietis
Forumietis
Posts: 236
Joined: 2012 Aug 07 Tue, 10:04
Location: Alytus
Contact:

Re: Jawa 354, 1961 metai (atkuriamieji darbai)

Post by Giedryz »

Kadangi moto išardytas ir vėl surinktas reikia ta proga susidėti naujus ratus, o kaip nauji ratai su senomis padangomis ?
Attachments
Mito padangos
Mito padangos
Elektra padaryta, ruošimasis į TA apžiūrų centrą.
Elektra padaryta, ruošimasis į TA apžiūrų centrą.
Pirma kelionė iki legalizavimo.
Pirma kelionė iki legalizavimo.
User avatar
Giedryz
Forumietis
Forumietis
Posts: 236
Joined: 2012 Aug 07 Tue, 10:04
Location: Alytus
Contact:

Re: Jawa 354, 1961 metai (atkuriamieji darbai)

Post by Giedryz »

Būtų puiku jei TA apžiūra butu gavusi...
1. Pasirodo "novadielas" galinis atšvaitas neatitinka standarto.
2. Mano motociklas yra su priekaba "kaleske"
Galinis atšvaitas buvo nulakuotas žibintų laku, o va su priekaba up... Bet kaip žinodamas ir nujausdamas berenkant jawa pasiūlė vienas žmogus lopšelį už 130e tai ir nupirkau ir buvau užmetęs kluone ant aukšto... Tenka nusiimti ir žiūrėti atidžiau, nes jau atsibodo rusiški numeriai ir dar tėtės vardu motociklas :D
Attachments
Ruošimasis lakavimui.
Ruošimasis lakavimui.
Žibintų ar stiklo lakas 4 e.
Žibintų ar stiklo lakas 4 e.
IMG_20191217_110553.jpg
puikiai
puikiai
User avatar
Giedryz
Forumietis
Forumietis
Posts: 236
Joined: 2012 Aug 07 Tue, 10:04
Location: Alytus
Contact:

Re: Jawa 354, 1961 metai (atkuriamieji darbai)

Post by Giedryz »

Priekaba traukiama į dienos šviesa. Netvarkyta nėra stabdžių, ratas gal nesisuka .. Reikalų bus, bet tikslas, kol kas jawa legalizuoti, o priekaba lauks savo eile. O ta eile manau bus tada kaip bus nuspręsta visą jawa perdažyti...
Kol kas perdažyti ir padaryti pilnai idealia poreikio nėra, gal dėl to kad man šis motociklas yra prisiminimas ir šeimos relikvija. Tėtė kiek pasakojo tai ją jau jis gavo (nusipirko už 750 rublių Aleksoto turguje), taupė ilgai, gal apie metus, ir neišgalėjo naujos ipirkti tai nupirko dėvėtą, ir iki tol kol ji buvo vėl atrasta tokia "baisi" ir buvo...
Tas atradimas buvo labai mažas, popieriai, rėmas ir kiauras bakas, degimo detalės, sparnas supuvęs... Net iš vis nesitikėjome rasti, nes galvota buvo kad tėtės jawa jau seniai seniai metalo lauže, nes po armijos grįžęs tėtis jau nelabai moto norėjo, stengėsi žigulį įsigyti ... tai motociklas taip ir liko pamiršta...
Attachments
gabenam iki jawos.
gabenam iki jawos.
kažkaip reikia prijungti
kažkaip reikia prijungti
Gaminti, pirkti, dažyti trūkstami laikikliai.
Gaminti, pirkti, dažyti trūkstami laikikliai.
&quot;santuoka&quot; su lopšeliu įvyko
"santuoka" su lopšeliu įvyko
Po TA iškarto ir priregistruota.
Po TA iškarto ir priregistruota.
Post Reply