Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
Forumo taisyklės
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.
kęstutis rašė:Rėmas bendrai su visa važiuokle tai tikrai masyviai atrodo .Pats rėmo metalas nėra labai storas. Pastuksenus per balkius, tai skamba kaip skarda. Rėmas nurengtas ir smėliuotas... Po smėliavimo rėmas gruntuotas, dažytas graviteksu ir akriliniais dažais.
Šitokiam rėme turėtų būti apstu sunkiai prieinamų arba visai uždarų vietų, katras sunku arba neįmanoma nusmėliuoti, o rūdims ir smėliui kauptis- pats tas. Kaip su tom vietom elgėtės?
Visumoje rėmas jau išgyvenęs 66 metus ,buvo gan gerame stovyje. Teko virinti tik vieną tvirtinimo su kėbulu ausį ir tai tik porą skylių euro monetos dydžio. Skersiniai rėmo balkiai turi gamyklinių skylių, tai ten kiek įmanoma iš vidaus su smėliu ir dažais praeita. Na o išilginiai balkiai tai jie keturkampio uždaro metalo gaminiai neturintys nei mažiausios skylės - tai matomai gamykliškai su sandarumu bandoma išlaikyti ir švarą. Norint juos valyti iš vidaus su smėliu - tektų balkius pjauti pusiau išilgai, smėliuoti , gruntuoti ,virinti. Per naujai virintas siūles gruntas iš vidaus nudegtų, virinimo procese vėl vyksta cheminės reakcijos ir virintos vietos iš vidaus gali pradėti intensyviau rūdyti. Tai ir net nežinau ar toks darbas duotų naudos . Kitas būtų galimas variantas - pragręžus balkius juos pilnus pripilti tepalo, po paros rėmą apvertus tepalą išleisti lauk ir skyles sandarinti su varžtais. Bet ar tai duotų naudos, aš nežinau . Jei turite kokių pastebėjimų, ar patarimų - pasidalinkite.
Tvarkome galinio tilto pusašius. Reikia smėliuoti surūdijusias stabdžių būgnų lėkštes. Bet norint jas nuimti reikia imti lauk aboimą ir guolį. Iš pirmo žvilgznio guoliai pasirodė geri ir reiktų keisti tik riebokšlius. Nuspręsta pusašį nuo guolio nedraskyti ir tik sandarinti prie guolio vietas prieš smėliavimą. Smėliuota ir gruntuota. Imant lauk seną riebokšlį, paaiškėjo kad jis imasi su papildoma įvore. Priėjus prie seno guolio jį sutepiau nauju guolių tepalu ir įdėjau naują riebokšlį. Imu antrą pusašį ir išėmus riebokšlį paaiškėjo, kad sekantis senas guolis blogas - turi laisvumą ir jaučiasi strigimai . Taigi peršasi mintis, kad teks ardyti pusašius abu. Remonto žinyne rašo, kad dedamas pusašis ant preso ir 20 tonų jėga nupresuojama aboima ir guolis kartu. Tam tikslui pasigaminau spec. nuimtuvą. Per didelius vargus pusašį pavyko išardyti Na ir susiduriame su sekančia problema - senas guolis tai colinio matmens .
Gal bus kam įdomu, patalpinu pusašio brėžinius ir guolį. Pusašiai kairinis ir dešininis yra skirtingi. Vienas trumpesnis, kitas ilgesnis, tai ardant kitą pusašį teks tobulinti pasigamintą prietaisą pusašio išardymui. Kad pusašiai seno transporto būna nevienodi anksčiau kaip ir nesusidūriau, kol neteko gamintis įrankio. Gal žinote ar ir pas kitų senų auto pusašiai yra skirtingų ilgių
Nupirkti pusašiams guoliai. Jų matmenys -38.892x80.000x27.508x21.000mm Senas žymėjimas 4G-88/28. Naujas žymėjimas 208KRR4 arba 88128R - jų žymėjimai skirtingi, bet matmenys tokie patys .
Ardant antrą pusašį teko perdarinėti nuėmimo prietaisą, nes kairės pusės pusašis trumpesnis. Ištekinau intarpą dėl ilgio sutapatinimo su dešiniuoju ir bandome ardyti. Bet ten tokia probleminė vieta kad man prakaitas varva, o pusašis nei krust. Tik trekšt ir veržimas palengvėjo - o pusašio tarpas nuo stupicos tai nepasikeitė. Na galvojau, kad jau prisidirbau ir sulaužiau stupica. Bet pasirodo lūžo nuėmimo prietaiso virinimo siūlė. Po didelių vargų išardytas ir antras pusašis. Pusašių guolių surinkimui ištekinau intarpą, kad spaudžiant neliesti guolio šratų ir spaudžiau naudojant tekinimo stakles. Pusašiai surinkti ir nudažytos vietos kur reikia dažų.