SU MONARCHO ANTSPAUDU
Dar 1939metais Rumunijos princas,veliau tapes Rumunijos karaliumi Michajus I budamas 18 metu gavo dovanu:"
Mercedes-
Benz 540K Special Roadster".Daudamas si automobili dovanu,jis tapo jauniausiu tokio modelio savininku.Tais laikais jis kainavo 28000 Reichsmarkiu,ir brangesniu tuo laiku modeliu nebuvo.
Mercedes Benz firmos kebulu atelje SINDELFINGEN tokio tipo kebulus pagamino dvidesimt penkiems automobiliams.Michajaus I automobilis yra is antrosios serijos-kurios pirmuosius automobilius sios serijos firma parode 1938 metais.Lyginus su
"Special Roadster" 1935–1937m.m.nauji roadster'iai gavo platesnes duris,atsargini rata denge speciaulus gaubtas,kebulo sonais nusitese dvi dekoratyvines juostos,pabrezdamos automobilio verzluma.Taip pat jis turejo taip vadinama "uosvienes"sedyne,ir kad lengviau butu ant jos patek-ti buvo sumontuotos pries galinius sparnus-dvi atlenkiamos paminos-laipteliai.Taip siame automobilyje buvo sumontuotas radijo aparatas.Penkiu pavaru greiciu deze turejo paaukstinta pavara(schnellgang),o stabdziu sistema turejo vakumini stiprintuva,stabdziu bugnai turejo specialia iranga,kad juos ausintu.Abiejos vaziuokles pakabos buvo nepriklausomos-priekine ant isilginiu traukiu,o galine sumontuota pagal schema"svyruojantys pusasiai".Bet pagrindine"magiska"iranga tai buvo priverstinis oro priputimas,kuris leisdavo tam tikra laiko tarpa vaziuoti,net 170km/h greiciu...Tikrai sis automobilis buvo karaliaus vertas.....
IS KARALIAUS GARAZO I KIJEVO KOMISO PARDUOTUVE
Po sosto atsisakymo Michajus I i Sveicarija pasieme daug istoriniu ir meno vertybiu,kurios vos tilpo i sesis gelezinkelio vagonus.O "
Mercedes Benz 540k Special Roadster"liko stoveti garaze.Neuzilgo paliktas sis automobilis buvo pargabentas i Maskva.Kas juo vazinejo nera zinoma,tik numanoma,kad auksto rango kariskiai.1960metu pavasari sis automobilis buvo pastatytas kijevo komiso"Киевспорткультторга "Червоноармейской
gatveje 25.Tuo metu jis buvo nebe juodas,o perdazytas balta spalva.Salia "
Mercedes Benz 540K"stovejo kitas automobilis"Cadilac 61"kuris po karo veziojo N.Chrusciova......
Atvaziaves is Astrachanes NKVD veteranas ilgai stovejo parduotuveje ziuredamas i siuos du automobilius ir niekaip negalejo apsispresti,kuri pirkti:ar dvivieti rodsteri,ar keturvieti kabrioleta.Galu gale jis nusipirko "Cadilac 61"jis buvo erdvesnis ir geresnes komplektacijos.Veliau pasirode,kad jis buvo pakankamai tvirtas,nes dar gera desimtmeti vazinejo Astrachanes gatvemis.Neuzsilaike ilgai ir "
Mercedes Benz 540K Special Roadster",tiesa tuo metu vietoj orginalaus variklio su kompresoriumi stovejo jau "ZiS 110"variklis.Bet ne tai liudino naujaji seimininka.Rodsteris budamas labai grazus buvo visai nepritaikytas tarybinei tikrovei.Ir tada seininkas sio M-B 540K"nutare parduoti,o vietoj jo nusipirkti:
Москвич-2140
,Juk tai vis del to naujas modelis...
Eiliniu "M-B 540K"savininku tapo Maskvos skulptorius Владимир Артамонов.Jis si automobili restauravo savo dirbtuvese.Jis ji nudaze raudonai,bet taip ir nerado jo orginalaus variklio.Iki 1985m.sis automobilis dalyvaudavo Maskvos klubo"CAMC"organizuojamuose renginiuose.1985m si automobili isigijo naujas seimininkas Водопьянов.
1990metais sis automobilis atsidure vel Kijeve ir buvo pasleptas vieme is priemiesciu.Bet 1996 metais sis automobilis atsidure Vokietijoje "Kienle Automobiltechnik"firmos dirbtuvese.Firma sugaiso 12000 zmogaus darbo valandu sukomplektuodama ir restauruodama si automobili.Restauravimo darbai pradeti 1996 metais o uzbaigti 2002 metais.Tais paciais metais si automobili isstate pardavimui,bet parduoti pasiseke,tik 2005 metais.Nusipirko si automobili vienas rusu verslininkas jo pavarde neskelbiama,o su mokejo daugiau nei 3mln. euru......