Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.

Jawa 559 + Velorex 560 Remontas

Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.

Moderatoriai: TVR, rcepa, Moderatoriai

Forumo taisyklės
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.

Plačiau: Visos taisyklės
Vartotojo avataras
virginijus007
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1240
Užsiregistravo: 11 Kov 2009, 12:12
Miestas: Mažeikiai

Re: Jawa 559 + Velorex 560

Standartinė virginijus007 »

ancezas rašė:baltas kantas padangos atrodo super
Dėkui, bus ir priekinis ;)
Nupirkčiau dalis šiai technikai (ar donorus):
Trabant 601; 600; 500
Volkswagen Passat B2 Syncro
Ford Transit MK1
Jawa 353;354
+37062436168
tauras000
Forumo rėmėjas
Forumo rėmėjas
Pranešimai: 831
Užsiregistravo: 30 Kov 2011, 15:37
Miestas: Druskininkai

Re: Jawa 559 + Velorex 560

Standartinė tauras000 »

virginijus007 rašė:
pauliuxas rašė:
aivaras. rašė:O ar tau tiek uždėtu skardų netrukdys pravesti laidus?
taigi nuimti eina
virginijau jau senokai rodei savo projektą :galvoti: matosi jog galiniai amortikai kitos spalvos ir varžtai ir iki galo nesukišęs :taip:
beje jei tavo jawa 1970m ar neturėtų buti platus priekinis sparnas?
Daugiau skardų - maloniau akiai :-) Jas atėjus metui visada galima atsargiai, bei gražiai nuimti.
Amortikas buvo tik vienas tada įdėtas kitas, paprastas, kol nebuvau surinkęs gerų amortikų perdažytomis dalimis. Mano Jawa 1970 metų. Platūs (kliošiniai) sparnai ėjo Jawoms iki 1968 metų, o bakai prisukamomis skardomis pradėjo eiti nuo 1970 metų, tad pas mane šie dalykai originalūs ;)

Dabar Jawa atrodo taip, ir kurį laiką taip dar atrodys, nes baigėsi katino dienos, vėl laikas į mokyklą. Begalėsiu prie Jawos padirbėti tik ne kitą, o dar kitą savaitgalį. Tikiuosi, surinksiu pinigų ir nusipirksiu-sutvarkysiu reikalus su variklio trūkstamom-neparuoštom dalim. Kadangi, ateinančią vasarą su šia Jawa planuoju didelę kelionę, noriu variklį susirinkti kiek begaliu geriau, kad nepavestų. Todėl taupau pinigus, kiek beišgaliu ir ieškau trūkstamų dalių, ieškau gerų meistrų, kad iššlifuotų cilindrą, pagal stūmoklį, pagal cilindrų ir stūmoklių diametrų lentelę iš Jawos knygelės, kad atitiktų visi karščio tarpeliai, ir visos kitos reikšmingos smulkmenos. Dar reikia naują pirštą nusipirkti, išreiboriuoti švaistiklio įvorę pagal tą pirštą, padaryti, kad nebūtų jokio laisvumo, ir paskutinis dalykas kurio reikia, tai greičių dėžės velenėlių įvores naujas gauti, nes nauji dantračiai, velenėliai, kad paskui nemestų pavarų ar jos neužsikirstų. Žodžiu, noriu variklį surinkti labai gerai, nes būtų tikrai nesmagu, jeigu nuvažiavus toli nuo namų kažkas subyrėtų. Dabar, varikliui turiu beveik visas naujas dalis. Kurios naujos, kurios restauruotos, dar trūksta šių kelių paminėtų, bet kaip jau visas turėsiu, iškart susirinksiu variklį. Lėtai, neskubėdamas, viską apgalvodamas. :)
O ir šiaip visą Jawą renku naujom, arba labai mažai važiuotom dalim. Pvz.: priekinės šakės, galiniai amortizatoriai labai mažai važiuoti, tik kad perrinkti, išplauti, užpilti naujais gerais tepalais, priekinė šakės, taip pat išplautos išvalytos, jų įvorės (varinės) labai geros, kaip sakiau mažai važiuotos, riebokšliai taip pat dar atrodė gražiai, bet neįdealiai, tad vistiek pakeičiau juos. Vairo kolonėlės guoliai nauji, sutepti, teisingai suveržti, jokio klibėjimo. Galinės šakės įvorės ir pirštas naujas, ir visa kita. Kaip sakiau, arba nauja, arba mažai važiuota. Lėtai renkasi, nes kiekvieną detalėlę pasidėjęs ant kelių išvalau, apžiūriu, sutepu, nuvalau. Jei per daug sudilusi kokia, iškart dedu į šoną, jamu kitas, ieškau iki tol, kol randu tikrai gerą ir patikimą. Žodžiu, tikrai darau iš dūšios, kuo geriau stengiuos viską sudėti, vis visų klausinėdamas patarimų kaip/kas/kodėl būtų geriau. Tikrai daug laiko atima šis visas reikalas, bet manau verta, bei svarbiausia, kad man tai labai patinka. :) Žinoma, kad mano Jawa negražiausia, bet bent pasistengsiu padaryti taip, kad ji manęs ilgame kelyje nenuviltų ir daug džiaugsmo suteiktų. Darau ją gražią sau, o ne kitiems. :)
Šiuo momentu atrodo taip :arrow:
P.S. priekinis ratas yra įdėtas kol kas tik šiaip sau, dėl vaizdo, turiu kitą ratą, kuriam reikia sudėti naujus guolius, teisingai suvaržyti stipinus.
P.P.S. Blogo stovio chromuotos dalys nudažytos pilkais (ale chrominiais) dažais. Laikui bėgant, šios dalys bus keičiamos į naujas perchromuotas. :)
Gražumėlis, tik gaila, kad variklio nėra :D
Perku Jawa 353 duslintuvus, alkūnes, ratlankių lankus
Traktorius: DT-20 1964
Tula TMZ
M-72
Jawa 353
Vartotojo avataras
virginijus007
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1240
Užsiregistravo: 11 Kov 2009, 12:12
Miestas: Mažeikiai

Re: Jawa 559 + Velorex 560

Standartinė virginijus007 »

Sveiki,
Paaukojau vieną būrelio dieną Jawos rato stipinų suvaržymui.
Praėjusios vasaros viduryje, iš tokio senuko, už sakyčiau tikrai mažą kainą buvau nusipirkęs nemažai dalių įvairių Jawai. Iš tų dalių buvo ir šis ratas. Jis mažai važiuotas, ratlankio chromą kai kur labai nedaug jau rūdelės nori pakelti, bet nedaug, tad bendras vaizdas labai gražus. Tas senukas rodos pats buvo padaręs šiam ratui neržaveikos (nerūdijančio plieno) stipinus, bet sakė juos tik taip, „ant durniaus“, susukinėjo, reikėjo ratą teisingai suvaržyti, nes švankavo.
Taigi, praeitą savaitę, aš tą ratą išardžiau (nes ar taip ar taip, jis buvo kreivas, blogai suvaržytas), nublizginau, kiek išėjo - kiek mokėjau stebulę, nusipirkau naują guolį (vieną naują turėjau iš senų laikų išgyvenusį), juos išploviau, sutepiau labai geru spec. guoliams tepalu. Dėja, su stipinų varžymu, aš dar nebuvau susidūręs, tad kreipiausi pagalbos į Tėtį. Jis dėja darbais ir taip apsikrovęs, tad vėl man liko viską aiškintis vienam. Tai paskambinau būrelio vadovui, jis leido atsinešti į būrelį ratą, ir sakė apšvies mane, kaip tas reikalas daromas. :D Pasiėmiau Jawa motociklų remonto knygelę į būrelį taip pat. Atėjęs, ten atradau stipinų varžymo aprašymą - rusiškai. Paprašiau, vadovas man išvertė kaip kas daroma. Na ir kibau į darbą. :D Išsipjoviau kieto medžio pagalį, vietoje ašies, truputį jį apdirbau, įspraudžiau į senus rato guolius (naujų dar nedėjau, kad ko nepridirbčiau netyčia). Tada įsistačiau ratą į spaustuvus, iš kėdės pasidariau stendą matavimui :D Ir pradėjau varžyti. Pradžioje pasukęs ratą tai truputį išsigandau, kaip ratlankis kreivai skriejo. Bet, pavyko susidoroti su šia problema. :geras: Knygelės ir vadovo patarimų, bei savo pirštų ir 5,5 raktelio pagalba ištiesinau ratlankį. Vis dėl to, labai nedidelę paklaidėlę palikau, neišėjo labai jau tiksliai: į šonus paklaida ~0,5mm; į viršų/apačią ~1mm. Iš pirmo žvilgsnio pasukus rato, nesimato jokio švankavimo, tik gerai įsižiūrėjus, matosi šis mažas švankavimas. Ir aš, ir vadovas manom kad toks nedidelis, tikrai nesijaus.
Taigi, dabar bereikia tvarkingai sudėti guoliukus, užmontuoti gerą, bei gražią padangą su gera kamera ir dėti ratą į jo vietą. :)
Jawa tekinis.jpg
Buvau padaręs kelias Jawos nuotraukas, tiesiog šiaip, telefonu ir pamačiau, kad fotoaparatas labai iškraipė Jawos spalvą. :(
Telefonas parodo realią Jawos spalvą :arrow:
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Nupirkčiau dalis šiai technikai (ar donorus):
Trabant 601; 600; 500
Volkswagen Passat B2 Syncro
Ford Transit MK1
Jawa 353;354
+37062436168
Vartotojo avataras
Stumoklis24
Forumo rėmėjas
Forumo rėmėjas
Pranešimai: 952
Užsiregistravo: 09 Vas 2008, 17:27
Miestas: Vilnius- Birzai

Re: Jawa 559 + Velorex 560

Standartinė Stumoklis24 »

Ratas pasakiskai tiesus. Tokie nuokrypiai juokingi.
P.S. pagirk nuo manęs savo vadovą, šaunu kad taip uzsiima su jaunimu ir jiems padeda.
tauras000
Forumo rėmėjas
Forumo rėmėjas
Pranešimai: 831
Užsiregistravo: 30 Kov 2011, 15:37
Miestas: Druskininkai

Re: Jawa 559 + Velorex 560

Standartinė tauras000 »

Pritariu, iš gamyklos nebūna ratas toks tiesus. O tavo sukasi kaip turbina.
Gerą vadovą turi
Perku Jawa 353 duslintuvus, alkūnes, ratlankių lankus
Traktorius: DT-20 1964
Tula TMZ
M-72
Jawa 353
Vartotojo avataras
virginijus007
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1240
Užsiregistravo: 11 Kov 2009, 12:12
Miestas: Mažeikiai

Re: Jawa 559 + Velorex 560

Standartinė virginijus007 »

Sveiki,
Vadovas pats turi Jawa 360, ir savo paauglystėje yra dažęs ir kitą Jawą bei mopedą rodos... Tad prijaučia, ir padeda tokiem kaip aš. :)
Beje, jeigu ne jis, bei jo draugas, nebūčiau išmokęs gerai dažyt ir tuo labiau, kaip teisingai paruošti prieš dažymą dalis, bet nebūčiau dar manau ir po šiai dienai nusidažęs Jawos...
Na, o toliau, užsisakiau dalių, bet jos turbūt nespės iki savaitgalio atkeliauti, kad reiks kažką kitą daryti.. Šiandien nusipirkau laidų laidynui gaminti. Nusipirkau raudono ir juodo po 2 metrus, o mėlyno, žalio, geltonai žalio(visiškai geltono nebuvo, tad tiks toks) ir balto po metrą. Išėjęs iš parduotuvės mąsčiau: „Taigi nuo degimo spynelės iki generatoriaus tikrai metro neužteks, ką jau kalbėti apie atstumą nuo spynelės iki galinės lempos...“. Parėjęs namo, išsitraukiau iš po stalo originalų laidyną, ir pažiūrėjau, kad ištikrųjų.. :idea: Taigi laidų, kai kurių teks eiti pirkti iš naujo... :neigiamai:
Na, bus dar ką veikti ir be laidyno, reikia pabaigti reikalus su pr. ratu, duslintuvais...
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Paskutinį kartą redagavo virginijus007 15 Lap 2013, 01:16, redaguota 1 kartą(us).
Nupirkčiau dalis šiai technikai (ar donorus):
Trabant 601; 600; 500
Volkswagen Passat B2 Syncro
Ford Transit MK1
Jawa 353;354
+37062436168
Vartotojo avataras
virginijus007
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1240
Užsiregistravo: 11 Kov 2009, 12:12
Miestas: Mažeikiai

Re: Jawa 559 + Velorex 560

Standartinė virginijus007 »

Taigi, dar manęs po to karto kai įkėliau nuotraukas su padanga baltu kraštu, bei rato stipinų suvaržymo pradėjo klausinėti:
Iš kur padangą baltu kraštu gavai? Kiek mokėjai?.... Kaip stipinus varžei?...
Na tai iš eilės gal ir atsakysiu.
Padangų voshodinių, mano žiniomis, baltu kraštu nebuvo, tad nesibalamūtinkite. :DD
Guminių baltų žiedų taip pat nepirkau, nors ir labai norėjau: (kol kas bent) ne mano kišenei, tokia prabanga :D. Geriau už tokią kainą nusipirksiu trūkstamų naujų dalių...
Taigi, kraštą aš nudažiau.. Iš tikrųjų ir pats maniau padaręs klaidą, bet ne, kaip tik, eksperimentą. :D Juk jei pradės byrėti dažai (o tiksliau gruntas) nuo padangos, taigi variklio neužkals, cilindro ar dar ko neišbraižys, rato neužkirs ir t.t. Tik atsilups dažai, pačiu blogiausiu atveju! O šiaip, aš pamaniau ir taip: visi sako kad atsilups, nuskilinės ir t.t. ir pan., bet kažkodėl niekas nėra buvęs nudažęs ir važinėjęs tai iš kur žino kad nusilups ir kt.? :D
Gerai, teoriškai, aš sutinku, bet praktiškai ne visada būna taip, kaip teoriškai. Tad sumąsčiau, kad reikia pabandyti.
Dažiau, po Jawos gruntavimo atlikusiu gruntu. Prasiskiedžiau, pasidariau tokį skystoką, apklijavau ratlanki ir kraštą, kad nenumaliavočiau kur nereikia, bei prieš pat dažant padangos dažomą plotą nuploviau/nuvaliau/nuriebalinau vaitspiritu. Bet ta paprasta lipni juostelė man tikrai nepadėjo, atsilupo nevėkšla, įpusėjus dažymui ir toje dalyje teko improvizuoti.
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Nupirkčiau dalis šiai technikai (ar donorus):
Trabant 601; 600; 500
Volkswagen Passat B2 Syncro
Ford Transit MK1
Jawa 353;354
+37062436168
Vartotojo avataras
virginijus007
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1240
Užsiregistravo: 11 Kov 2009, 12:12
Miestas: Mažeikiai

Re: Jawa 559 + Velorex 560

Standartinė virginijus007 »

Taigi, padžiovinus apie 10-20 min. fenu štai toks galutinis vienos pusės rezultatas. Dar, kai daugiau gruntas apdžiuvo, su minusiniu atsuktuvu gražiai pragramdžiau visus grunto išsiliejimus į šonus. Ištikrųjų, neatrodė, kad gruntas taip jau labai lengvai lupasi. Kitą pusę dažydamas, išorinio žiedo (pagal protektorių) nebeapsiklijavau, tik ratlankį apklijavau ir, kaip sakant, dėjau iš rankos. Ir gavosi net geriau, nei su tuo apsiklijavimu. Ratą pasidėjau ant kompiuterinės, galinčios suktis kėdės be atlošo ir tiesiog pamirkiau teptuką į gruntą ir sukau ratą, ir rezultatas gavosi žymiai geresnis, nuvarvėjimas tik vienas (ir tas per žioploką klaidelę). Na, o kaip laikys tai pagyvensim ir pamatysim. Blogiausiu atveju, išimsiu tą ratą ir nušveisiu tą gruntą ir pasibaigs. :D
Ratas po.jpg

Na, o stipinų varžymas.
Tai pirma, gal reikėtų pradėti nuo to, kad ratlankis gali švankuoti į viršų-apačią (ašies/stebulės atžvilgiu) (toks švankavimas rodos vadinasi radialinis), į šonus (toks švankavimas vad. „aštunke“), bei gali švankuoti ir į viršų, į apačią, į šonus. Mano atveju buvo - visur.
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Nupirkčiau dalis šiai technikai (ar donorus):
Trabant 601; 600; 500
Volkswagen Passat B2 Syncro
Ford Transit MK1
Jawa 353;354
+37062436168
Vartotojo avataras
virginijus007
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1240
Užsiregistravo: 11 Kov 2009, 12:12
Miestas: Mažeikiai

Re: Jawa 559 + Velorex 560

Standartinė virginijus007 »

Ratu musimas.jpg
Prieš pradedant varžyti reikia pasiruošti tam vietą. Įsistatyti į ratą ašį ir jį įsitvirtinti spaustuvuose. Ratas turi būtinai neklibėdamas suktis ant guolių, jei norite gerai suvaržyti ratą. Tada reikia pasidaryti stovą pieštukui, ar kreidai, ar markeriui, nes laikant rankoje nepažymėsit tiksliai, juk ne geležiniai robotai esam, kad sugebėtumėm sukti ratą ir dar stovėti sustingę ir nepajudinti rašiklio, nei milimetru. Taigi, aš stovą pasidariau tiesiog iš kėdės. Padėjau ją ant stalo, su žnyplėm prispaudžiau pieštuką prie jos ir pasireguliavau pagal ratą. Geriausia pasidaryti, kad pieštukas, ar kitas žymeklis būtų pačiame rato viršuje, nereiks makaluotis vėliau. Tada pasiimkite stipino galvutę atitinkantį raktą ir jau galėsit pradėti varžymą.
ratas i sonus.jpg
Ratas aukstyn-zemyn.jpg
Manau, pirma reiktų pradėti varžyti nuo šoninio švankavimo/mušimo.
Bent jau man, iš tiesų nereikėjo, kad būtent pieštukas ant to ratlankio pieštų. Aš jo pagalba tik nusistatydavau kurioje vietoje yra ratlankio išlinkimas, jo vidurys bei kraštai (į šonus). Ratą lėtai sukinėdavau, ir stebėdavau tarpą tarp ratlankio ir pieštuko galo. Iš pradžių nei akies nereikėjo primerkti, ant kiek ratlankis kreivai skriejo. Taigi, lėtai suku ratą ir stebiu - bandau surasti išlinkimo vidurį (tą vietą kai tarpas tarp pieštuko ir ratlankio yra pats mažiausias). Kai jį surandu, su markeriu pasižymiu taškelį toje vietoje. Tada vėl suku ratą ir bandau surasti išlinkimo pradžią ir pabaigą. Tada pasižymiu tas vietas (pradžią ir pabaigą) brūkšneliais. Tada atsivarau ratlankio išlinkimo vidurį ir atleidžiu tuos stipinus kurie yra išlinkimo pusėje (stipinus kurie yra arčiausiai arba pačiame išlinkimo viduryje atleidžiu daugiausiai ir einant iki išlinkimo kraštų atleidžiu vis po mažiau), o stipinus, kurie yra priešingoje pusėje išlinkimui priveržiu po tiek pat (arba čiut čiut daugiau, jei išlinkimas didelis), kiek atleidau stipinus išlinkimo pusėje. Ir būtinai visų pirma stipinus reikia atleisti, nes jeigu pirma priveržinėsit sugadinsit stipinų sriegius! Taigi, po šio pavaržymo, pasukite ratą ir mušimas jau turėtų būti mažesnis. Tada vėl kartojate tą patį: vėl susirandate išlinkimo vidurį, kraštus, juos pasižymite, ir pažymėtoje ratlankio dalyje atleidinėjate, bei priveržiate stipinus. Aišku, kad kai išlinkimas darosi vis mažesnis, atleisti ir veržti jau reikia po mažiau. Taip kartojate šį varžymą iki Jums tinkamo rezultato, o jeigu yra ir mušimas aukštyn žemyn, tai į šonus varžant galite per daug nesistengti, nes po suvaržymo aukštyn-žemyn, gali vėl reikėti pasikoreguoti ir dėl mušimo į šonus.
Su mušimu aukštyn-žemyn iš tikrųjų yra beveik ta pati sistema, tik tiek, kad reikia priveržti stipinus iš abiejų pusių(ašies/stebulės atžvilgiu) išlinkime, bei iš abiejų pusių(ašies/stebulės atžvilgiu) išlinkimui priešingoje pusėje stipinus reikia atleisti. Ir žinoma, kad pirma stipinus reikia atleisti, o po to kitus veržti. Taigi, vėl kartojate šį varžymą tol, kol pasiekiate Jums tinkamą rezultatą.
Taigi, suvaržėte stipinus taip, kad iš viršaus-apačios ir iš šonų mušimo nebėra. Tada, dar reikia patikrinti ar visi stipinai yra įsitempę vienodai. Knygelėje yra parašyta, kad stipinus reikia pabarškinti atsuktuvu ar nedideliu rakteliu, ir visi stipinai, pagal galimybę turėtų skambėti vienodai. Aš, kai jau baigiau varžyti dar visus stipinus su rakteliu paveržiau, tiesiog, sukau ratą ir kiekvieną stipiną dar papildomai (nestipriai) po daug maž vienodai paveržiau. Tada dar kartą pasitikrinau lėtai ir paskui greitai sukdamas, ar vėl neatsirado mušimas į kurią nors pusę. Kaip ir neatsirado.
Tada beliko išsiimti ratą, bei susitvarkyti darbo vietą.
Tikiuos teisingai, bei suprantamai paaiškinau, kam reikėjo. Jeigu kas pamatėte kokią klaidą, pataisykite!
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Nupirkčiau dalis šiai technikai (ar donorus):
Trabant 601; 600; 500
Volkswagen Passat B2 Syncro
Ford Transit MK1
Jawa 353;354
+37062436168
Vartotojo avataras
Raimis
ekspertas
ekspertas
Pranešimai: 8606
Užsiregistravo: 09 Vas 2004, 11:24
Miestas: Alytus

Re: Jawa 559 + Velorex 560

Standartinė Raimis »

Šaunuolis, Virginijau. Ne tik pats įgijai patirties, pasidarei naudingą darbą, bet dar ir nepatingėjai smulkiai aprašyti visų veiksmų. Tai tikrai bus naudinga ne vienam kolegai.
Forume rašome lietuviškai. :Lietuva: !!!