Sveiki, apgailestaujame už laikinus nesklandumus, forumas yra atnaujinamas, kad veiktų geriau, saugiau ir paprasčiau.
Ačiū

Vykdomas projektas VOLVO T-31 1952 metų

Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.

Moderatoriai: TVR, rcepa, Moderatoriai

Forumo taisyklės
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.

Plačiau: Visos taisyklės
Skelbti atsakymą
Vartotojo avataras
Raimis
ekspertas
ekspertas
Pranešimai: 8585
Užsiregistravo: 09 Vas 2004, 11:24
Miestas: Alytus

Re: VOLVO T-31 1952 metų

Standartinė Raimis »

Ko gero esmė ta, kad raketiniam (reaktyviniam) kurui atsparumas detonacijai neaktualus.
Forume rašome lietuviškai. :Lietuva: !!!
Vartotojo avataras
marjaxxx
Aukcionų arbitras
Aukcionų arbitras
Pranešimai: 1623
Užsiregistravo: 05 Spa 2007, 13:50
Miestas: Panevėžys - Vilnius

Re: VOLVO T-31 1952 metų

Standartinė marjaxxx »

Teisingai Raimis sako. Reaktyviniuose varikliuose atsparumas detonacijai nėra aktualus, ten kitoks veikimo principas. Tikrai nežinau, ar toks išvalytas ir be priemaišų žibalas tinka seniems vidaus degimo varikliams, ar nepakenks. Dirbu su šiuo kuru, bet įsigyti ir pats nelabai galiu.
Seniau būdavo galima nusipirkti žibalo Baltic Petroleum degalinėje Kalvarijų g, Vilniuje.
Tik nereikia jo maišyti su aviaciniu benzinu (jo oktanas ~100)
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1252
Užsiregistravo: 31 Sau 2014, 14:49
Miestas: Šilutė

Re: VOLVO T-31 1952 metų

Standartinė kęstutis »

Nuėmiau degimą. Velenas jungiantis degimą stipriai kliba. Taigi susiradau veiklos ardyti jungiamajį velenėlį. Subiręs guolis ir išplakta guoliavietė. Smagu kad pavyko surasti visus 8 šratus, vadinasi į karterį niekas nenukeliavo ir tarp dantračių niekas nesimakalavo :roll: .
DSC01741.JPG
DSC01774.JPG
DSC01775.JPG
DSC01777.JPG
DSC01780.JPG
DSC01820.JPG
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1252
Užsiregistravo: 31 Sau 2014, 14:49
Miestas: Šilutė

Re: VOLVO T-31 1952 metų

Standartinė kęstutis »

Guoliai abu stovėjo 6202 -15x35x11. Kadangi viena guoliavietė išplakta teko guolį keisti į mažesnių matmenų (6002 - 15x32x9) ir tekinti įvorę. Remonto darbams nupirkti du guoliai, fiksatoriai ir metalo gabalas tekinimui. Tekinta įvorė, viskas plauta ir surinkta. Klibėjimo neliko :puiku: . Dėl šio gedimo traktorius turėjo dirbti nestabiliai, nes tai kartu ir apsukų reguliatorius nuo apkrovos.
DSC01792.JPG
DSC01796.JPG
DSC01805.JPG
DSC01808.JPG
DSC01813.JPG
DSC01816.JPG
Vartotojo avataras
tadas1991
moderatorius
moderatorius
Pranešimai: 2067
Užsiregistravo: 15 Lap 2006, 20:03
Miestas: Kaunas

Re: VOLVO T-31 1952 metų

Standartinė tadas1991 »

marjaxxx rašė:Teisingai Raimis sako. Reaktyviniuose varikliuose atsparumas detonacijai nėra aktualus, ten kitoks veikimo principas. Tikrai nežinau, ar toks išvalytas ir be priemaišų žibalas tinka seniems vidaus degimo varikliams, ar nepakenks. Dirbu su šiuo kuru, bet įsigyti ir pats nelabai galiu.
Seniau būdavo galima nusipirkti žibalo Baltic Petroleum degalinėje Kalvarijų g, Vilniuje.
Tik nereikia jo maišyti su aviaciniu benzinu (jo oktanas ~100)

Jei kalbate apie ta kura, kuriuo varomi sovietiniu/rusisku sraigtasparniu varikliai, tai tikrai mazmenineje rinkoje jo dabar jau nebera taip laisvai. Tiek degalinese, tiek antrineje rinkoje, kur budavo galima nesunkiai gauti is su aviacija susijusiu imoniu. Nes, tarkim, atliekant remonta reikia isleisti ir nuimti kuro baka. Su tuo kuru viskas gerai, bet pagal aviacijos saugumo standartus jo nebegalima supilti atgal del galimo uzterstumo, reikia utilizuoti. Tarkim buvo pilnas, berods apie 500L, bakų du. Utilizavimas kainuoja. Net jei verte neigiama ir is tikruju lyg ir pliusini priduodamas, dazniausiai transportas ir saugojimas nepadengia, ir dar rupintis tuo. Todel seniau labai laisvai daugumoj vietu budavo galima truputi to gerio nusirasyti darbuotojams. Kas plovimui ar lempoms, kas vietoj kuro seniems dyzeliniams automobiliams. Isbandyta, veikia, vaziuoja ir kuriasi net ir dideliam salty puikiai, ir dumingumas mazesnis. Tik kai naudojau gryna, pildavau truputi dvitaktes alyvos, siurblio ir purkstuku tepimui, nes zibalas truputi sausesnis uz dyzeli. Zmones sako, veikia ir su senesnemis Common rail sistemomis, bet del saugumo maisydavo 50/50 su dyzeliu. Dabar labai sugrieztejusi apskaita ir saugumo standartai, todel priejimas toks, kad net turintiems pazistamu ar giminiu kraniukai neatsisuka. Tektu pirkti legaliai, turbut tik dideli kieki, gal net reikia tam tikru licenciju ar talpu. Na, kaip ir pats sakai, o gal kazkur panasiai ir dirbi :) Budavo jo ir kitose degalinese, kol Lukoil dar buvo Lukoil. Teko matyti ir Alytuje, ir kazkurioj vienoj Kaune. Bet tai buvo seniai.
Del naudojimo kurui varikliui, kur kuras spaudziamas ir uzdegamas, tai labai svarbu detonacines savybes. Ir, aisku, savybe lengvai uzsidegti nuo kibirksties, nes yra daug skysciu, kurie neuzsidegtu niekaip, nors ir nedetonuotu.
Jei butu mano valia, as turbut benzinui ir ruosciau varikli. Jo prieinamumas tiketina dar gan ilgai bus gan lengvas ir atviras. Tik dabar turim be svino ir su etanoliu. Tad reikia imti ta i galva. Pirmiausia, kad paruosti voztuvus ir lizdus darbui be svino (arba maisyti su kalio priedais), antra zarnos, karbiuratoriaus gumos turi buti atsparios. Senu automobiliu gumines kuro sistemos dalys daznai nelabai megsta siuolaikiska kura, nors dega jis visai gerai.
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1252
Užsiregistravo: 31 Sau 2014, 14:49
Miestas: Šilutė

Re: VOLVO T-31 1952 metų

Standartinė kęstutis »

Kad bandyti pilti į traktorių aviacinį kurą (dar vadinamą žibalu) , tai neturiu nei minčių. Bet ar tai nėra aviacinio kuro JET A-1 pravardė - žibalas?
https://www.orlenlietuva.lt/LT/OurOffer ... T-A-1.aspx
Tas traktorinis žibalas turėtų būti kažkoks pigus "marmalas" tarp benzino ir dyzelinio kuro. Kažin ar tai sumaišius proporcijomis namų sąlygomis nesigautu naminis žibalas :D :roll: .
Pas mano traktorių stovi du bakai : 4 litrų talpos benzinui ir 60 litrų žibalui. Vadinasi traktorius vedamas ant benzino ir apšilus keičiama kuro rūšis persukant kranelio padėtį. Jei paprasto žibalo nepavyks gauti panašia kaina į benziną, tada naudosime tik benziną. Bet su laiku manau būtų galima ir paeksperimentuoti vietoje žibalo pilti dyz. kuro ir benzino mišinį :galvoti: . Kalbant apie dabartinį benziną, kad jis be švino ir kenkia senam transportui. Manau kad laboratoriniais tyrimais būtų galima tai ir pagrįsti. Bet Pvz. turėjome M412 -1974m. Jis gyveno kai benzinas dar buvo su švinu. Į šį auto buvo įdėta dujinė įranga ir daug važiuota. Ir varikliui nuo propano - butano mišinio niekas nenutiko, o ten švino nėra. Tiesa laikas nuo laiko kai profilaktiškai tikrindavome vožtuvų šiluminius tarpelius, buvo pastebėta kad šiluminis tarpelis su laiku truputį sumažėja. Vadinasi trintis buvo mažesnė, nei vožtuvo įsėdimas į lizdą. Bet jei su rusišku varikliu pravažiuojama be remonto virš 100 000 km. manau varikliui tai nekenkia. Dabartiniai auto varikliai nors ir pritaikyti darbui be švino, bet dedant dujas rekomenduoja dėti ir tepalo lašines - kad vožtuvai riebiau galėtų dirbti :D . Bet kad nuo tepalo lašinės užsidega Čekas - skaitoma mažesnė blogybė :lol: .
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Re: VOLVO T-31 1952 metų

Standartinė npn »

kęstutis rašė:Kad bandyti pilti į traktorių aviacinį kurą (dar vadinamą žibalu) , tai neturiu nei minčių. Bet ar tai nėra aviacinio kuro JET A-1 pravardė - žibalas?
https://www.orlenlietuva.lt/LT/OurOffer ... T-A-1.aspx


Nežinau ar galima laikyti pravarde. Čia kaip su benzinu, bendrai tai taip vadiname, tačiau tai apima viską nuo automobilinio su žemu oktaniniu skaičium, etanoliu iki aviacinio švinuoto avgas ar kitų variantų. Žibalas irgi, lempai užtenka, kad dega (dažnai tuos skysčius įvardina aptakiai net be žodžio žibalas), o aviacijoje kuro parametrai ir kokybė gyvybiškai svarbūs - 10 km aukštyje temperatūros visada labai žemos ir vandens buvimas degaluose gali reikšti katastrofą. Reaktyvinių variklių kuras turi variantų. Jet A užšalimo taškas -40, Jet A-1 iki -47, Jet B retai naudojamas, skirtas ypač atšiaurioms sąlygoms, lakus, su atsparumu -60. Ir pastarasis, regis, žibalo ir benzino mišinys.
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1252
Užsiregistravo: 31 Sau 2014, 14:49
Miestas: Šilutė

Re: VOLVO T-31 1952 metų

Standartinė kęstutis »

Perrinktas ir išvaizda atnaujintas starteris. Kaip pats traktorius , taip ir starteris matosi kad buvo remontuotas. Stovi neišdilusios įvorės, angliukai praktiškai nauji. Traktoriui originali sistema turėtų būti 6V. Skaičiau švedų forumuose, kad neapsikenčia 6V sistemos ir perdarinėja į 12V. Starterį palikdami 6V tik keisdami jo pritraukėją į 12V. Žinoma keičiamas generatorius ir krovimo rėlė. Manau ir pas mano traktorių atliktas šis patobulinimas. Generatoriaus išvaizda ir tvirtinimas originalui atitinkantis, bet ženklinimas 14V. Pats starteris turi ženklinimą 6V, bet pritraukėjas matosi kad perdarinėtas. Galinio žibinto lemputė rasta 12V. Darau išvadą kad galėsiu naudoti 12V akumuliatorių. Starterį planuoju išbandyti vietoje, viską surinkus.
DSC01900.JPG
DSC01907.JPG
DSC01948.JPG
DSC01950.JPG
DSC01953.JPG
DSC01956.JPG
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1252
Užsiregistravo: 31 Sau 2014, 14:49
Miestas: Šilutė

Re: VOLVO T-31 1952 metų

Standartinė kęstutis »

Tvarkytas kuro bakas. Bako apačioje ir šonuose vietomis atsilupę dažai, nes bakas buvęs cinkuotas :D . Seni dažai lengviau skutosi su metaline špakliuote ir peiliu, nei šveičiant vėliniu diskiniu šepečiu. Vietose kur bakas prisispaudžią prie laikiklio - pagauta metalo korozija. Bakas dar ne kiauras, bet ......................... Šias vietas užtepiau - šalto suvirinimo mišiniu. Bakų vidus puikiai pavyko išvalyti su virtuvės puodų šveistuku, nes vidus taip pat cinkuotas tik sienelės apkibusios riebiais miltais. Į didžiąją talpyklą tai pavyksta ir ranką įkišti , nes manau tam specialiai padaryta didelio skersmens užpylimo anga. Matomai tas senasis žibalas buvo linkęs teršti bakus. Bakas gruntuotas ir dažytas.
Teko išsivertus skaityti švedų straipsnį ir jo diskusijos komentarus. Tai truputis pastebėjimų: Žibalo oktano skaičius buvo apie 60. Jis užsidegdavo tik kaitinamas, todėl virš karbiuratoriaus stovi bendras įsiurbimo ir išmetimo kolektorius atskirais kanalais kad kaitinti paduodamą žibalo ir oro mišinį į cilindrus. Variklis užvedamas benzinu ir pasiekus darbinę temperatūrą persukamas kranelis ant žibalo. Norint gesinti kranelis persukamas ant benzino ir po dviejų minučių gesinamas. Jei užmiršus persukti užgesinamas ant žibalo ir variklis atvėsta - reikia iš karbiuratoriaus plūdės kameros išleisti ant ŽEMĖS žibalą tam skirto kranelįo pagalba ir pradėti ciklą benzinu. Vienas komentavo kad žibalas buvo apie dešimt kartų pigesnis už benziną. Be to įdomus faktas kad ūkininkai negalėdavo laikyti dideles benzino talpyklas dėl gaisro pavojaus. O žibalui apribojimų nebuvo, nes jis dega tik kaitinant 88888) . Yra pasisakymas kad šiais laikais maišė benziną ir dyz. kurą 50x50 ir puikiai traktorius dirbo :D .
http://www.classicmotor.se/artiklar/exp ... nsinmotor/
DSC01910.JPG
DSC01913.JPG
DSC01922.JPG
DSC01931.JPG
DSC01940.JPG
DSC01959.JPG
Rammstein
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 175
Užsiregistravo: 18 Geg 2019, 17:15

Re: VOLVO T-31 1952 metų

Standartinė Rammstein »

Nuostabu. Niekada ankščiau nesidomėjau traktoriais, bet jūsų tema nuolatos seku. Užkabino. Gražiai dirbate.
Skelbti atsakymą