npn rašė:O gėdingų dalykų vis tik yra šioje srityje. Neperseniausiai susidūriau su pasiūlymu gal man reikia istorinių numerių, nes juokų reikalas, keli šimtai eur ir "yra kas daro ir primerkia akį". Tai yra problema, o ne kad "per nauji" auto gauna šį statusą. Įprastai kitose srityse jei esi kažkoks ekspertas, specialistas, kuris kažką vertina tai turi kvalifikaciją patvirtinantį dokumentą. Ir jis nesuteikiamas už gražias akis, yra terminuotas, kad būtum priverstas išmanyti savo sritį ir jo dažniausiai niekas nenori prarasti, todėl nepasirašinėja ant bet ko. Čia, panašu, jokia atsakomybė negręsia, sąžinė negraužia. Ką čia gaila, vienu mažiau ar daugiau. Tai kaip galim norėti pavyzdžiui techninių apžiūrų ne pas monopolininkus ar dar kažko...
Dėl techninių apžiūrų ne pas monopolininkus, tai turbūt jūs turėjot omeny, kad pas mus dar ne laikas. Aš galvoju, kad apie tai reikia svarstyti labai atsargiai. Ta sistema su laisva rinka yra labai demokratiška, ir veikia keliose valstybėse, kurios laikomos daug labiau ekonomiškai ir kitaip pažengusios už mus, kaip Norvegija, Anglija. Ir ten kyšininkavimas ir draugų praleidinėjimas labai aktyvus, gal net aktyvesnis už mūsiškę sistemą. Kuri vis dar šiek tiek korumpuota, bet už tat valstybės prižiūrima. Ir kontrolierius, nors ir dirba kažkokioje įmonėje, bet teisiškai yra laikomas valstybės pareigūnu,ir turi kitokią atsakomybę. Taip pat ten ir kontrolė tokia, kur gedimai pastebimi daugiau tokie, kuriuos tie patys servisai gali ir nori sutaisyti. Pvz, klibantys šarnyrai, sudilę stabdžių kaladėlės. Bet mašinos būna gauna techninę apžiūrą su skirtingomis padangomis ant ašių, su stipriai skilusiu priekiniu stiklu, su degančiomis Airbag ar ABS lemputėmis. Kur pas mus be kyšių - niekaip, o kas matosi per kameras arba matuojama stendais, neina ir su kyšiais. Žmonės iš artimiausio rato, gyvai mačiau tas mašinas. Sakė, kad važiuoja į servisus, kuriuose dirba lietuviai, lenkai arba latviai. Kyšių jokių neduoda. Tiesiog jiems suranda trūkumų, juos ištaiso, viskas atrodo labai švariai. Jie gauna pinigų už remontą ir antkainį nuo dalių, tu gauni sėkmingai atliktą techninę apžiūrą. Nesakau, kad tai labai sisteminga, bet tikrai vyksta, ir dažnai.
Aš gal net visai patenkintas, kad pas mus tai kontroliuojama valstybės, yra sistema kontrolierių darbui tikrinti, yra imuniteto taisyklės ir jų laikomasi. Žinoma, kyšininkavimo vis dar likę, bet visai neprimena to, kas buvo prieš 10 metų, kad galėjai atvirai pasiūlyt pinigų nepažįstamam kontrolieriui arba prieš 20-25 metus, kai galėjai gauti apžiūros lapą ir lipduką atvažiavęs į stotį troleibusu. Dabar reikia turėti pažįstamų žmonių, sudėtinga susitarti datą ir laiką, būna jiems netikėtas patikrinimas ir nieko nepeši. O dar ir kainuoja dabar visai nemažai, dažnai būna pigiau tiesiog susitaisyti, jei automobilis dar ne laužas.
Bet dėl istorinių sutinku. Nebūtinai tų sertifikatų ar atestacijos reikia, svarbiau, kai žmogus moka ir gali pats susirasti jam reikalingą informaciją. Bet apie tai, kad pasirašius ant bet ko, būtų galimybė prarasti teisę vertinti, ir tai būtų reali galimybė, o ne teorinė. Jei daromos nuotraukos apžiūros metu, tuomet nereikėtų įrodinėti, kad žmogus persidarė po sertifikavimo, nes aiškiai būtų matoma.