Re: VOLVO T-31 1952 metų
Parašytas: 03 Kov 2020, 08:04
Ko gero esmė ta, kad raketiniam (reaktyviniam) kurui atsparumas detonacijai neaktualus.
Senovinių transporto priemonių gerbėjai
https://www.oldtimers.lt/
Jei kalbate apie ta kura, kuriuo varomi sovietiniu/rusisku sraigtasparniu varikliai, tai tikrai mazmenineje rinkoje jo dabar jau nebera taip laisvai. Tiek degalinese, tiek antrineje rinkoje, kur budavo galima nesunkiai gauti is su aviacija susijusiu imoniu. Nes, tarkim, atliekant remonta reikia isleisti ir nuimti kuro baka. Su tuo kuru viskas gerai, bet pagal aviacijos saugumo standartus jo nebegalima supilti atgal del galimo uzterstumo, reikia utilizuoti. Tarkim buvo pilnas, berods apie 500L, bakų du. Utilizavimas kainuoja. Net jei verte neigiama ir is tikruju lyg ir pliusini priduodamas, dazniausiai transportas ir saugojimas nepadengia, ir dar rupintis tuo. Todel seniau labai laisvai daugumoj vietu budavo galima truputi to gerio nusirasyti darbuotojams. Kas plovimui ar lempoms, kas vietoj kuro seniems dyzeliniams automobiliams. Isbandyta, veikia, vaziuoja ir kuriasi net ir dideliam salty puikiai, ir dumingumas mazesnis. Tik kai naudojau gryna, pildavau truputi dvitaktes alyvos, siurblio ir purkstuku tepimui, nes zibalas truputi sausesnis uz dyzeli. Zmones sako, veikia ir su senesnemis Common rail sistemomis, bet del saugumo maisydavo 50/50 su dyzeliu. Dabar labai sugrieztejusi apskaita ir saugumo standartai, todel priejimas toks, kad net turintiems pazistamu ar giminiu kraniukai neatsisuka. Tektu pirkti legaliai, turbut tik dideli kieki, gal net reikia tam tikru licenciju ar talpu. Na, kaip ir pats sakai, o gal kazkur panasiai ir dirbi Budavo jo ir kitose degalinese, kol Lukoil dar buvo Lukoil. Teko matyti ir Alytuje, ir kazkurioj vienoj Kaune. Bet tai buvo seniai.marjaxxx rašė:Teisingai Raimis sako. Reaktyviniuose varikliuose atsparumas detonacijai nėra aktualus, ten kitoks veikimo principas. Tikrai nežinau, ar toks išvalytas ir be priemaišų žibalas tinka seniems vidaus degimo varikliams, ar nepakenks. Dirbu su šiuo kuru, bet įsigyti ir pats nelabai galiu.
Seniau būdavo galima nusipirkti žibalo Baltic Petroleum degalinėje Kalvarijų g, Vilniuje.
Tik nereikia jo maišyti su aviaciniu benzinu (jo oktanas ~100)
Nežinau ar galima laikyti pravarde. Čia kaip su benzinu, bendrai tai taip vadiname, tačiau tai apima viską nuo automobilinio su žemu oktaniniu skaičium, etanoliu iki aviacinio švinuoto avgas ar kitų variantų. Žibalas irgi, lempai užtenka, kad dega (dažnai tuos skysčius įvardina aptakiai net be žodžio žibalas), o aviacijoje kuro parametrai ir kokybė gyvybiškai svarbūs - 10 km aukštyje temperatūros visada labai žemos ir vandens buvimas degaluose gali reikšti katastrofą. Reaktyvinių variklių kuras turi variantų. Jet A užšalimo taškas -40, Jet A-1 iki -47, Jet B retai naudojamas, skirtas ypač atšiaurioms sąlygoms, lakus, su atsparumu -60. Ir pastarasis, regis, žibalo ir benzino mišinys.kęstutis rašė:Kad bandyti pilti į traktorių aviacinį kurą (dar vadinamą žibalu) , tai neturiu nei minčių. Bet ar tai nėra aviacinio kuro JET A-1 pravardė - žibalas?
https://www.orlenlietuva.lt/LT/OurOffer ... T-A-1.aspx