Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.
Dėkojame už supratingumą.
Atsakyta: sudurtinis ratlankis
Moderatorius: Moderatoriai
Forumo taisyklės
V dalis. Skyrelis „Auto/moto mįslės“
1) Leidžiama talpinti tik tokias mįsles, kurių autorius tiksliai žino atsakymą.
2) Temos pavadinimą turi sudaryti: mįslės numeris, vartotojo vardas, transporto priemonės tipas [motociklas / autobusas / sunkvežimis / kita]. Jei mįslės objektas yra automobilis – temos pavadinime to nurodyti nereikia. Kiekvienas vartotojas dėdamas savo mįsles pats kontroliuoja savo mįslių numerius. Mįslės numeruojamos įprasta tvarka.
3) Pateikiant atsakymą į mįslę autorius turi nurodyti atsakymo šaltinį ir pateikti kiek įmanoma daugiau mįslėje buvusios transporto priemonės aprašymo ir (ar) charakteristikos. (Išimtis - nesant jokios literatūros ar šaltinių ta tema. Šiuo atveju autorius turi pagrįsti savo atsakymą).
4) Kai mįslė atspėjama, temos pavadinimas turi būti pakeičiamas, paliekant tik metus (pageidautina), transporto priemonės pavadinimą ir tipą (jei tai ne automobilis).
Plačiau: Visos taisyklės
V dalis. Skyrelis „Auto/moto mįslės“
1) Leidžiama talpinti tik tokias mįsles, kurių autorius tiksliai žino atsakymą.
2) Temos pavadinimą turi sudaryti: mįslės numeris, vartotojo vardas, transporto priemonės tipas [motociklas / autobusas / sunkvežimis / kita]. Jei mįslės objektas yra automobilis – temos pavadinime to nurodyti nereikia. Kiekvienas vartotojas dėdamas savo mįsles pats kontroliuoja savo mįslių numerius. Mįslės numeruojamos įprasta tvarka.
3) Pateikiant atsakymą į mįslę autorius turi nurodyti atsakymo šaltinį ir pateikti kiek įmanoma daugiau mįslėje buvusios transporto priemonės aprašymo ir (ar) charakteristikos. (Išimtis - nesant jokios literatūros ar šaltinių ta tema. Šiuo atveju autorius turi pagrįsti savo atsakymą).
4) Kai mįslė atspėjama, temos pavadinimas turi būti pakeičiamas, paliekant tik metus (pageidautina), transporto priemonės pavadinimą ir tipą (jei tai ne automobilis).
Plačiau: Visos taisyklės
-
- Forumietis
- Pranešimai: 4780
- Užsiregistravo: 08 Sau 2006, 15:47
-
- Forumietis
- Pranešimai: 267
- Užsiregistravo: 29 Sau 2005, 12:25
Auto/moto myslės
Taip su stipinais, bet ne dviračio (sutinku, kad galime vadinti ir dviračio šnekamojoje kalboje) bet pereikim prie pačio ratlankio. Sėkmės.
-
- Forumietis
- Pranešimai: 267
- Užsiregistravo: 29 Sau 2005, 12:25
Auto/moto myslės
Jei daugiau minčių nebėra, laikysim mįsle atspėta gerbiamo ciorto.
Nuo XVI a. šaltiniuose minima, kad Lietuvoje „valstiečių vežimų ratai buvo iš vieno gabalo medžio taisyklingos formos stipinais šonuose sujungti“, arba „tekinius daro, išlenkdami medžio šaknis“. Lietuvoje XIX a, II pusėje valstiečiai vartojo dviejų tipų ratlankius; lenktinius, iš vieno medžio gabalo, ir sudurtinius, iš 5-6 gabalų, vadinamų zvanais (žemaičiuose), arba stukais (Sūduvoje, taip pat Jurbarko, Tauragės, Kelmės raj.). Terminai – stukas, dzvanas, reiškiantys ratlankio dalis. Ypač nuo XX a. VI dešimtmečio visoje Lietuvoje pradėta vartoti ratlankiai daugiausiai iš 5-6 beržinių gabalų, o vėliau ir iš 8-10 gabalų. Jei dar neatsibodo dar šiek tiek žinių, iš gabalų sudėtus ratlankius padaryti buvo paprasta, ir juos dirbo visi račiai ir moką vežimus pasidirbti valstiečiai. Kol važiuota medinašiais nekaustytais tekiniais, jų išorinė dalis neobliuota. XIX a. pab. Dzvanai jau obliuojami iš abiejų pusių. Gabaliniams ratlankiams daugiausiai naudota ąžuolas, beržas dažnai uosis, retai guoba, skirpstas ar vinkšna. Visada buvo stengiamasi parinkti ruplį ąžuolą ar beržą (nuo kamieno), auganti laukuose, sausoje vietoje.
Ir kada pamatysite nenudundėjusi negrįžtamai praeitin, palubėje pakabintą ratą, tai žinosite ar tai dzvanas ar ne ir bus puiki tema gurkšnojant alų.
Sėkmės toliau spėliojant.
Nuo XVI a. šaltiniuose minima, kad Lietuvoje „valstiečių vežimų ratai buvo iš vieno gabalo medžio taisyklingos formos stipinais šonuose sujungti“, arba „tekinius daro, išlenkdami medžio šaknis“. Lietuvoje XIX a, II pusėje valstiečiai vartojo dviejų tipų ratlankius; lenktinius, iš vieno medžio gabalo, ir sudurtinius, iš 5-6 gabalų, vadinamų zvanais (žemaičiuose), arba stukais (Sūduvoje, taip pat Jurbarko, Tauragės, Kelmės raj.). Terminai – stukas, dzvanas, reiškiantys ratlankio dalis. Ypač nuo XX a. VI dešimtmečio visoje Lietuvoje pradėta vartoti ratlankiai daugiausiai iš 5-6 beržinių gabalų, o vėliau ir iš 8-10 gabalų. Jei dar neatsibodo dar šiek tiek žinių, iš gabalų sudėtus ratlankius padaryti buvo paprasta, ir juos dirbo visi račiai ir moką vežimus pasidirbti valstiečiai. Kol važiuota medinašiais nekaustytais tekiniais, jų išorinė dalis neobliuota. XIX a. pab. Dzvanai jau obliuojami iš abiejų pusių. Gabaliniams ratlankiams daugiausiai naudota ąžuolas, beržas dažnai uosis, retai guoba, skirpstas ar vinkšna. Visada buvo stengiamasi parinkti ruplį ąžuolą ar beržą (nuo kamieno), auganti laukuose, sausoje vietoje.
Ir kada pamatysite nenudundėjusi negrįžtamai praeitin, palubėje pakabintą ratą, tai žinosite ar tai dzvanas ar ne ir bus puiki tema gurkšnojant alų.
Sėkmės toliau spėliojant.