Na va, labai šauniai patikslinai, mano žinios(ir tai teorinės) apsiriboja kolkas ties Jamz dyzeliais.
Jei sakykime proporcingai mažintume smagračio dantų skaičių(į inerciją, gabaritus ir t.t. nekreipiam dėmesio-pasvarstom grynai teoriškai) ir proporcingai didintume starterio dantų skaičių, kokią proporcija didėtų starterio galios poreikis(bet mažėtų apsukų poreikis)? Jaučiu kad tai nebūtų tiesiogiai proporcinga... Netiksliai aš čia...
Na kažkiek tokiais pasvarstymais galima būtų turbūt pasiremti, įvertinant elektros variklio galingumo poreikį.
Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.
Dėkojame už supratingumą.
Nuo zilo kompresoriaus iki rimto projekto...
Moderatoriai: Baronas, Moderatoriai
Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.
Plačiau: Visos taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.
Plačiau: Visos taisyklės
-
- Forumietis
- Pranešimai: 175
- Užsiregistravo: 08 Bir 2009, 15:56
- Miestas: Degučių k.
-
- Forumietis
- Pranešimai: 357
- Užsiregistravo: 16 Spa 2009, 02:06
npn rašė:imantas rašė:Kad kaip tik paskaičiavau kiek jis galėtų "išmesti" tūris variklio yra žinomas, va kiek jis oro galėtu "patraukti" pro vožtuvą ? O kam tas suspaudimo santykis ? Benzino tai jau nebepilsit juk, detonacijos jokios nebevyksta kompresoriuje.
Jau kelis kart minėjau, kad negalima taip tiesmukiškai skaičiuot. Įsiurbi litrą, o suspaudus tūris gaunasi jau nebe litras.
O kur tas tūris tada dingsta ? Mano manymu, tas suspaustas cilindre 1l oro tūris vėl lieka toks pat išėjas iš cilindro. Oro juk nesuspausi taip,kad iš 1l į 0.3l. Ir štangomis iki resiverio nekeliaus tas 0.3l suspaustas oro. Kaip kokia suspausta skardinė, jis vėl pataps juk tuo 1l. spaudimas prasidės tik resiveryje. Jai nusišneku, pataisykit.
Viskas apvalinama juk ( bent jau cia ), iš 100l įsiurbto oro bus realus išpumpuoti tik koks 90l. Taip ?
-
- Forumietis
- Pranešimai: 543
- Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
- Miestas: Kaunas
imantas rašė:O kur tas tūris tada dingsta ? Mano manymu, tas suspaustas cilindre 1l oro tūris vėl lieka toks pat išėjas iš cilindro. Oro juk nesuspausi taip,kad iš 1l į 0.3l. Ir štangomis iki resiverio nekeliaus tas 0.3l suspaustas oro. Kaip kokia suspausta skardinė, jis vėl pataps juk tuo 1l. spaudimas prasidės tik resiveryje. Jai nusišneku, pataisykit.
Viskas apvalinama juk ( bent jau cia ), iš 100l įsiurbto oro bus realus išpumpuoti tik koks 90l. Taip ?
Geras klausimas Tai kompresorių juk ir gaminat tam, kad orą slėgti ir sumažinti jo tūrį Čia ne hidraulika, dujas, kitaip nei skysčius galima suslėgti taip sumažinant jų tūrį. Lygiai taip pat sutalpinami keli kubiniai metrai kažkokių dujų nedideliame balione. Išleisi orą iš resiverio ir vėl bus litras. Tik būdamas supaustas dar jis gali ir kažkokį darbą atlikti (pradžioje reikia energijos suspaudimui, o paskui ji gali būti atiduodama).
Čia su spyruoklėm galima palygint, naudojai energiją - suspaudei - vietos erdvėje užima mažiau, bet metalo kiekis joje nekinta + gali atiduoti sukauptą energiją (aišku visada yra nuostoliai).
-
- Forumietis
- Pranešimai: 1625
- Užsiregistravo: 21 Sau 2007, 12:40
Nepykit, norėčiau įsikišti . Neturiu tokių resursų, kad galėčiau paskaičiuoti reikalingą elektrovariklio galingumą kokiam tai vidaus degimo varikliui/kompresoriui - palikim tai kol kas šone , tačiau bendrais bruožais nupiešiu, kaip aš viską įsivaizduoju.
1. Variklio/kompresoriaus paruošimas. Nuimame paskirstymo velenėlį. Tokiu būdu visi cilindrų vožtuvai bus pastoviai uždari ir atsidarinės veikiami vakuumo - kiekvienąkart stūmokliams leidžiantis žemyn (čia tik teorinės mano prielaidos). Oras įsiurbiamas pro išmetimo ir įsiurbimo angas, o išstumiamas per žvakių angas į jas įmontavus atbulinius vožtuvus ir suvedus į vieną išėjimą. Pagrindinis klausimas - tepimas. Ar būna variantų, kad siurblys būtų nepriklausomas nuo velenėlio?
2. Toliau - elektromotoras. Aš manau, kad Raimio pasiūlytas 11kw 970sūk/min motoras yra tinkamas variantas, nes galima jungti tiesiogiai, be perdavimo. Turint apie 1000sūk/min ir tokiu greičiu sukant, sakykim, 2,5 litro variklį kažkas jau išeitų . Gal koks 1,5 kub.m/min
3. Toliau - jeigu ankstesni du punktai pasiteisintų. Smėliavimui jungti be resiverio - iškart į šaldytuvą ir t.t. Sumontuoti apsauginį vožtuvą (8-10bar ???).
1. Variklio/kompresoriaus paruošimas. Nuimame paskirstymo velenėlį. Tokiu būdu visi cilindrų vožtuvai bus pastoviai uždari ir atsidarinės veikiami vakuumo - kiekvienąkart stūmokliams leidžiantis žemyn (čia tik teorinės mano prielaidos). Oras įsiurbiamas pro išmetimo ir įsiurbimo angas, o išstumiamas per žvakių angas į jas įmontavus atbulinius vožtuvus ir suvedus į vieną išėjimą. Pagrindinis klausimas - tepimas. Ar būna variantų, kad siurblys būtų nepriklausomas nuo velenėlio?
2. Toliau - elektromotoras. Aš manau, kad Raimio pasiūlytas 11kw 970sūk/min motoras yra tinkamas variantas, nes galima jungti tiesiogiai, be perdavimo. Turint apie 1000sūk/min ir tokiu greičiu sukant, sakykim, 2,5 litro variklį kažkas jau išeitų . Gal koks 1,5 kub.m/min
3. Toliau - jeigu ankstesni du punktai pasiteisintų. Smėliavimui jungti be resiverio - iškart į šaldytuvą ir t.t. Sumontuoti apsauginį vožtuvą (8-10bar ???).
-
- Forumietis
- Pranešimai: 543
- Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
- Miestas: Kaunas
Manau nebent su pakeistom spyruoklėm, nes tokios kur savaime atsidarytų būtų visai netinkamos motorui (pvz aukštose apsukose nespėtų uždarinėti vožtuvo, žiūrint sulėtintam video ir tos kietos šokinėja ten taip, kad sunku tikėtis)Black rašė: 1. Variklio/kompresoriaus paruošimas. Nuimame paskirstymo velenėlį. Tokiu būdu visi cilindrų vožtuvai bus pastoviai uždari ir atsidarinės veikiami vakuumo - kiekvienąkart stūmokliams leidžiantis žemyn (čia tik teorinės mano prielaidos).
Subjektyviai iš akies lyginant su vožtuvų skylėm tai mažokos, turi susidaryti papildomas pasipriešinimas, nuostoliai, kaitimas. Bet veikti turi.Oras įsiurbiamas pro išmetimo ir įsiurbimo angas, o išstumiamas per žvakių angas į jas įmontavus atbulinius vožtuvus ir suvedus į vieną išėjimą.
Pagrindinis klausimas - tepimas. Ar būna variantų, kad siurblys būtų nepriklausomas nuo velenėlio?
Vadinamose sauso karterio sistemose naudojami ir išoriniai tepalo siurbliai, bet čia sporte ar kur yra specifiniai poreikiai, "civilinėse" auto labai retai sutinkama. Naudojant ją tepalas laikomas ne karteryje, o atsiroje talpoje iš kurios tiekiamas tepimui ir surenkamas mažame karteryje ir gražinamas atgal. Nors šiaip būna siurbliai sukami ir nuo alkūninio. Sakyčiau nėra retas atvejis.
-
- Forumietis
- Pranešimai: 1625
- Užsiregistravo: 21 Sau 2007, 12:40
Npn, dėl pirmo tavo komentaro - mano supratimu su originaliomis spyruoklėmis problema gali būti tik įsiurbimo sunkumas. Beje, apsisukimai čia neturėtų labai viršyti 1000 per minutę.
Žvakių kiaurymes rekėtų didinti.
Dėl variklio tepimo supratau - ieškoti, kad siurblys sukimą gautų nuo veleno.
Belieka praktiškai išbandyti
Žvakių kiaurymes rekėtų didinti.
Dėl variklio tepimo supratau - ieškoti, kad siurblys sukimą gautų nuo veleno.
Belieka praktiškai išbandyti
-
- Forumietis
- Pranešimai: 175
- Užsiregistravo: 08 Bir 2009, 15:56
- Miestas: Degučių k.
Vag koncerno gaminiuose(VW, Audi) tepalo siurblys sukamas atskiru velenu, pavara - skirstymo diržas. Netinka. Šiuo metu vadeliojamos mazda 323 1.3 tepalo siurblys stovi ant alkūninio veleno. Tiktų šis variantas. Jei neklystu, senesnių ford modelių(ardyto escort 83m. 1.3) taip pat siurblys ant alkūninio.
Audi 80 Quattro
Iž Planeta 5
RIGA 13
Iž Planeta 5
RIGA 13
-
- Forumietis
- Pranešimai: 357
- Užsiregistravo: 16 Spa 2009, 02:06
-
- ekspertas
- Pranešimai: 8588
- Užsiregistravo: 09 Vas 2004, 11:24
- Miestas: Alytus
Su savaime atsidarančiais vožtuvais vargu ar pavyks. Tiesiog per mažas jų plotas. Originalios spyruoklės tikrai per stangrios, nebent labai tiksliai priderinti silpnesnes. Gal reikėtų pagalvoti apie specialų velenėlį? Tokį pagaminus- lieka ir velenėlio pavara ir tepimo sistema. Pakeitimai minimalūs (tik padidinti žvakių skylės ir jose įrengti atbulinius vožtuvus).
Forume rašome lietuviškai. !!!
-
- Forumietis
- Pranešimai: 543
- Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
- Miestas: Kaunas
Black rašė:Npn, dėl pirmo tavo komentaro - mano supratimu su originaliomis spyruoklėmis problema gali būti tik įsiurbimo sunkumas. Beje, apsisukimai čia neturėtų labai viršyti 1000 per minutę.
Žvakių kiaurymes rekėtų didinti.
Dėl variklio tepimo supratau - ieškoti, kad siurblys sukimą gautų nuo veleno.
Belieka praktiškai išbandyti
Taip, apsukos šiuo atveju neproblema (juk susitvarko spyruokliniai plokšteliniai vožtuvai), tad tikslinga dėt silpnesnes spyruokles (kažkaip labai abejoju originalių atsidarinėjimu )
Dėl surblio, kažkur turėjau besimėtantį tepalo siurblį iš 1,4l fordo fariklio, jei nepainioju tai, jis buvo tiesiog sukamas priekinio (ant kurio skriemulys) alkūninio veleno galo...