Čia diskutuojama apie viską kas susiję su senovinėmis transporto priemonėmis, išskyrus sritis kurios patenka į kitas forumo kategorijas.
Moderatoriai:Baronas, Moderatoriai
Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos. 5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.
senoji_mokykla rašė:Kas liečia kompresoriaus isiurbiamo oro kiekį ir našumą tai paskaičiavau to pačio vilnios kompresoriaus isiurbimą ir našumą:
vieno cilindro darbinis tūris 0.406 l per vieną kompresoriaus apsisukimą sudirba abu cilindrai taigi kompresoriaus darbinis tūris 0.812 l per minutę kompresorius apsisuka 1020 kartų taigi įsiurbimo tūris turėtų būti 828 l/min
gamintojo deklaruojamas kompresoriaus našumas esant 6atm - 500 l/min
Tai mano spėjimai pasiteisino . Kažkodėl man ir atrodė, kad norint išgauti 1,5m3/min reikės apie 2,5l d.tūrio variklio. Dabar reikėtų praktiškai išbandyti prasukti(rankiniu būdu) kokį nors variklį su pašalintu velenėliu, kad suprastume, kaip lengvai/sunkiai(ar išvis tai įmanoma ) stūmokliai nugali vožtuvų spyruokles. Gaila, bet neturiu jokio "bandomojo triušio" po ranka .
O dėl variklio galios skaičiavimo gal įmanoma pritaikyti analogų analizę?
Neseniai buvo skelbimuose parduodamas kompresorius:
Kompresorius stūmoklinis, KCE-5M su resiveriu.
Kompresorius 15kW\1500 aps/min. nasumas~ 3 m3/min.Slegis ~6 atm.
Resiveris 10 m3.
Pilnai paruostas darbui.
Kaina 3000 Lt.
Su 15 kW varikliu paruošia 3 m3/min. slegis ~6.
Tai jei perdirbtas variklis paruoš irgi panašų kiekį suslėgto oro, gal galima tegti, kad jam 15kW turėtų pakakti.
Na gal šiek tiek daugiau, nes galime daryti prielaidą, kad kompresorius veikia šiek tiek efektyviau nei perdarytas variklis.
skelbime kompresorius KCE-5M nera labai tinkamas pavyzdys. jis yra perdarytas ir neaišku kiek dabar jo realus našumas(reiktu skaičiuot kiek sukasi alkūninis) žiūrint is akies pagal skriemulių dydį jis turetų atiduot mažiau nei 3m3/min.
gamykliškai šis kompresorius eina su 33 ar 37kw 735rmp varikliu, o sukimo momentas perduodamas tiesiai į velaną. tada jo našumas - 5m3/min. beto jis dviejų suspaudimo pakopų: darbinis slegis 9atm...
nerandu šito kompresoriaus stumoklių eigos, būtų galima paskaičiuoti jo įsiurbimo ir našumo santykį. beje pirmo suspaudimo stumoklių skersmuo 210mm..
O tai gal galima parinkti kokį pramoninį, vienapakopį kurio darbinis tūris būtų panašus į planuojamo perdirbti variklio. Ir pažiūrėti su kokiu el. varikliu jis komplektuojamas. Orentacijai manau bus pats tas.
Aš daryčiau tokį kompresorių:
Antrojo ir trečiojo cilindrų įsiurbimo vožtuvų spaudinėjimo svirteles suvirinčiau į vieną. Taip bus spaudomi abu vožtuvai ir nuo kumštelio, skirto antram cilindrui, ir nuo kumštelio, skirto trečiam.
Taip gaunami du dvitakčiai cilindrai. Ta patį galima padaryti ir su kitais dviem cilindrais (pirmu ir ketvirtu), tačiau jie yra labai toli vienas nuo kito - problematiška sujungti svirteles. Todėl pirma ir ketvirtą cilindrus palikčiau veikti, kaip vidaus degimo variklį, kuris suktų visa kompresorių. Taip išvengčiau didelių išlaidų perkant galingą elektros variklį ir kompresorius būtų mobilus.
Beje, Galima taip pat suvirint ir išmetimo vožtuvų svirteles, tada nereiktu prie žvakių įsukimo angų montuot atbulinius vožtuvus, tačiau dėl vožtuvų persidengimo (Varikliuose tam tikrais ciklų momentais būtų šiek tiek prasivėrę abu vožtuvai, kai įkvėpimo vožtuvas baigia užsidaryti ir išmetimo pradeda atsiverti) oras pradėtų skverbtis lauk iš baliono. Dar išmetimo vožtuvo spyruoklės neatlaikytų didelio slėgio esančio resyveryje ir būtų atveriamas. Tad visgi oro išpūtima reiktų daryti per žvakės angą esant dideliems slėgiams.
Po viso to butų galima ir padaryti, kad kompresorius butu užvedinėjamas antru ir trečiu cilindrais suspaustu oru iš resyverio, po trumpalaikio sustabdymo (aišku tam reiktu didelio slėgio).
Beje, dėl minimalių variklio sūkių, tai apkrautam varikliui reikia apie 1400 aps/min (bent dyzelinių tai tikrai). Tik tokiu atveju užtikrinamas veleno tepimas. Kai variklis visiškai neapkrautas, tai, žinoma, jis gali suktis laisva eiga ir 900 aps/min ir mažiau (kiekivienam varikliui skirtingai), tačiau tai nereiškia, kad mes galime ramiai sau važiuoti 45 km/h greičiu įjungę penktą pavarą esant tokiems sūkiams. Na bet aišku kompresoriaus velenas niekada nebus tiek apkrautas, kaip vidaus degimo variklio.
Dar va manau, kad benzininis variklis tegalėtų išvystyti apie 12 bar slėgį, tai yra tokią slėgio reikšmę, kuri pasiekiama suspaudimo takto pabaigoje, o benzininių automobilių kompresija retokai viršyja 12-13 bar.
Tokiu atveju tektu naudoti dyzelinį variklį, kurio kompresija siekia 32 bar ir daugiau.
Jei klystu pataisykit.
Sugeneravau eskizinį vaizdelį kaip mano manymu būtų galima atsisakyti originalios variklio galvutės su dujų skirstymo mechanizmu ir pasigaminti naują galvos "sumuštinį" kompresoriui su paprasčiausiais plokšteliniais-spyruokliniais vožtuvais.
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.