Čia diskutuojama apie viską kas susiję su senovinėmis transporto priemonėmis, išskyrus sritis kurios patenka į kitas forumo kategorijas.
Moderatoriai:Baronas, Moderatoriai
Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos. 5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.
AGspecial rašė:Visų pirma reikia pasakyti, kad netgi pats k-750 modelis (su svirtinėmis šakėmis) buvo dviejų laidų, o tarp jų irgi labai daug skirtumų -pradedant lopšiu , priekine šake, demferiu, priekiniu sparnu, stabdžių būgnu, priekine lempa, ir netgi variklio priekiniu dangciu (Buvo su skirtingais alsuokliais, pats pirmas modelis su mažesniu) toje temoje kur diskutuota apie variklius yra abiejų nuotraukos. O dėl aušinimo briaunų tai vienareikšmiškai - visi k-750 turėjo tas briaunas. Vėliau - k-750m jau buvo be jų.
Tik štai nežinau iki kelintų metų buvo tie patys pirmieji k-750, nes esu mates 1961 m. motociklą, ir lopšys buvo ant gumų.
Keletas foto 1959m. modelio
Gal neisingai supratau is tavo pasisakimo,tai iseitu kad K750 buvo ir be svirtiniu sakiu?
Niekada neperženk ribos.Neperženges ribos niekada nesužinosi,kur ji yra.
Realybei as nemaciau neivieno motociklo,gamyklinio,kuris butu be svirtiniu sakiu is k750 modeliu arba butu su ranteliais ant variklio is k750m modeliu.Dar cia toks klausimas kilo(tik prasau neisizeisti)-kam ir ka jus bandot irodyti ,stengdamasis paneigti daugumos nuomone?
boolidas rašė:Realybei as nemaciau neivieno motociklo,gamyklinio,kuris butu be svirtiniu sakiu is k750 modeliu arba butu su ranteliais ant variklio is k750m modeliu.Dar cia toks klausimas kilo(tik prasau neisizeisti)-kam ir ka jus bandot irodyti ,stengdamasis paneigti daugumos nuomone?
Nuomones nenoriu paneigti nei vienos,noriu zinoti kaip yra istikruju,pasakyti kad realybeje,tai realybe gaunasi taip kaip surinkai,as realybe isivaizduoju kitaip,man realybe tokia kokia yra dokumentuose.Del neismetamu daliu tai teisingai ,lauk ju nemete,jos buvo pardavinejamos kiek pamenu galejai nusipirkti ir net susirinkti is daliu motocikla,tai jai kazkieno dieduko,surinkta nupirkai,niekas nebuvo keista tai ir yra realybe?Nuotrauku taipat restauruotu internete yra daug M72,K750 o kiek juose orginalumo,tai neaisku.
Niekada neperženk ribos.Neperženges ribos niekada nesužinosi,kur ji yra.
Mano nuomone, spręsti apie originalumą pagal leidinius ar kaip pasiūlyta boolido pagal realius modelius tikrai įmanoma, tačiau nei vienas iš šių kelių nėra geresnis už kitą.
boolido nuomonė gerbtina - "kataloge taip pat galejo isivelti kokia klaida,arba tiesiog skirtingu leideju katalogai buvo"
bet kas užtikrins kad taip pat neatsitiko ir su "modeliu realybeje (nuotrauka) su tokiu motociklu"?
Originalumas iki smulkiausiu detaliu - slidus reikalas. Įsivaizduoju gamyboj veržlių kokių pristigo, tai suko kokias turėjo.
Gal reiktų susitarti dėl bendrų principų, kaip vertinti originalumą?
Kaip fizikas siulau gana universalų principą - atitikimas etalonui.
Sutariam kas yra etalonas (kažkurių metų, konkretaus patikimo leidėjo katalogas ar motociklas stovintis gamyklos muziejuje ar dar kazkas)
Ir kai tik iškyla klausimas dėl originalumo - žiurim į etaloną ir viskas aišku...
Dėl katalogų tai esu įsitikinęs, kad brėžinių dėl kokių kelių juostelių ten niekas neperbraižinėjo, o dėdavo ir iš senesnių katalogų. Kaip jau ir minėta, pasikeitus modeliui kurį laiką detalės galėjo būti ir susimaišę.
Mano tokia nuomonė.
Gal neisingai supratau is tavo pasisakimo,tai iseitu kad K750 buvo ir be svirtiniu sakiu?[/quote]
Aš taip parašiau būtent dėl to, kad visi k-750 buvo su svirtinėmis šakėmis ir kad jie tarpusavyje dar buvo skirtingi (kai kuriuos skirtumus pabandžiau išvardinti)
Mintis dėl etalono labai gera, bet... tik teoriškai. Šiuo atveju tai būtų sudėtinga įgyvendinti dėl nuolatinės gamybos kaitos. Nebent reikėtų surasti daug etalonų kiekvienam gamybos periodui. Bet čia vėl iškiltų klausimai dėl tų periodų pradžios ir pabaigos laiko bei jiems būdingų požymių.
Tuo ši technika ir įdomi, kad diskutuoti galima be galo.