Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.

Chromuotų dalių restauravimas

Čia diskutuojama apie viską kas susiję su senovinėmis transporto priemonėmis, išskyrus sritis kurios patenka į kitas forumo kategorijas.

Moderatoriai: Baronas, Moderatoriai

Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.

Plačiau: Visos taisyklės
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Standartinė npn »

diesel rašė:Butu malonu, kad ir Moderatoriai pritartu del smeliavimo, nes vyrai prisidaro laaabai daug papildomo darbo.


Moderatoriai tai neuždraus smėliavimo :) Kiekvienas laisvai renkasi kaip jam dirbti, mokosi iš svetimų ar savų klaidų...
bojarinas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 240
Užsiregistravo: 21 Sau 2007, 10:24
Miestas: Linksmakalnis netoli Garliavos

Standartinė bojarinas »

kaip nuimti xroma
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Vartotojo avataras
milzinas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1603
Užsiregistravo: 26 Kov 2009, 20:17
Miestas: Kretinga

Standartinė milzinas »

Cia forume buvau rades,vienas kolega buvo aprases kaip su druskos tirpalu nuesdinti,bndziau,gaunasi tik reik sekt kad nenuestu per daug.Temos pavadinimo neatsimenu.
Niekada neperženk ribos.Neperženges ribos niekada nesužinosi,kur ji yra.
eimontas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 173
Užsiregistravo: 19 Sau 2009, 21:23
Miestas: panevezys

Standartinė eimontas »

Bandziau ir as toki buda su druskos rugstimi ,bet nežinau kaip jums bet man trumpina druskos tirpale elektrodai :? jau viena kart dumai pasipile is maitinimo blokelio.
iz-misraine (t.y. sudetas is puse kadanors buvusiu iz modeliu)
iz-56 po truputi kapitaliskai remontuojamas
npn
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 543
Užsiregistravo: 11 Lap 2007, 20:46
Miestas: Kaunas

Standartinė npn »

eimontas rašė:Bandziau ir as toki buda su druskos rugstimi ,bet nežinau kaip jums bet man trumpina druskos tirpale elektrodai :? jau viena kart dumai pasipile is maitinimo blokelio.


Druskos rūgštim ar druska? Aprašyta tai su natrio šarmo tirpalu nuėmimas. Ir maitinimo "blokelis" šiaip jau nevaikiškas turi būti. 5-15 amperų kv. decimetrui tai čia jau šis tas.
Vartotojo avataras
dambras
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 357
Užsiregistravo: 01 Bal 2009, 14:07
Miestas: Kaunas

Standartinė dambras »

Paprasčiausia daryt elektrolizės būdu naudojant druskos TIRPALĄ ir 12V akumuliatorių (jei chromo daug - gali ir dviejų reikėt). Detalė jungiama prie pliuso, o elektrodas (kurio plotas turėtų būti kuo artimesnis detalei - kad greičiau vyktų procesas) jungiamas prie minuso.
eimontai: būsi visą laidą nuo pliuso į tirpalą/rūgštį įmerkęs, todėl ir trumpino.
vaidasvai
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 68
Užsiregistravo: 23 Rgp 2009, 11:10
Miestas: Kaunas

Standartinė vaidasvai »

dambras rašė:Paprasčiausia daryt elektrolizės būdu naudojant druskos TIRPALĄ ir 12V akumuliatorių (jei chromo daug - gali ir dviejų reikėt). Detalė jungiama prie pliuso, o elektrodas (kurio plotas turėtų būti kuo artimesnis detalei - kad greičiau vyktų procesas) jungiamas prie minuso.
eimontai: būsi visą laidą nuo pliuso į tirpalą/rūgštį įmerkęs, todėl ir trumpino.


Gal galima šiek tiek plačiau apie visą šią procedūrą? :) :?:
Vartotojo avataras
dambras
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 357
Užsiregistravo: 01 Bal 2009, 14:07
Miestas: Kaunas

Standartinė dambras »

Esu taip daręs mašinos grotelėms, bet nefiksavau nuotraukomis, o su vaizdine medžiaga būtų daug paprasčiau..:(
Kai vandenyje maišai maišai druską ir ji nebetirpsta, tai gaunamas druskos tirpalas, toks naudojamas šiuo atveju. Reik stengtis naudoti minimaliai vandens (nederėtų varžtuko dėti į kibirą tirpalo, reikia kad tik detalę apsemtų (šitoj vietoj tiktų nuotrauka)), bet čia tam, kad druskos mažiau sunaudoti :) Detalę reikia jungti prie akumuliatoriaus pliuso (čia tiktų nuotrauka, kad parodyt kaip laidas jungiamas prie detalės, laidas turi būti virš tirpalo), elektrodą jungiam prie minuso (elektrodas, tai metalo gabalas savo plotu kuo artimesnis detalei, su kuria dirbama, kad procesas greičiau vyktų). Na ir lauki. Jei reakcija nebevyksta (vyksmas, tai kai elektrodas putoja, o prie detalės atsiranda spalvotų nuosėdų ar tai žalių, ar tai geltonų), o chromo dar likę, tai reikia nuvalyti apnašas nuo elektrodo, jei nepadeda - keisti druskos tirpalą. Tikėtina, kad po to liks chromo ar vario taškelių, tai tuomet su rankytėm ar įrankiais reikia šveisti.
vaidasvai
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 68
Užsiregistravo: 23 Rgp 2009, 11:10
Miestas: Kaunas

Standartinė vaidasvai »

dambras rašė:Esu taip daręs mašinos grotelėms, bet nefiksavau nuotraukomis, o su vaizdine medžiaga būtų daug paprasčiau..:(
Kai vandenyje maišai maišai druską ir ji nebetirpsta, tai gaunamas druskos tirpalas, toks naudojamas šiuo atveju. Reik stengtis naudoti minimaliai vandens (nederėtų varžtuko dėti į kibirą tirpalo, reikia kad tik detalę apsemtų (šitoj vietoj tiktų nuotrauka)), bet čia tam, kad druskos mažiau sunaudoti :) Detalę reikia jungti prie akumuliatoriaus pliuso (čia tiktų nuotrauka, kad parodyt kaip laidas jungiamas prie detalės, laidas turi būti virš tirpalo), elektrodą jungiam prie minuso (elektrodas, tai metalo gabalas savo plotu kuo artimesnis detalei, su kuria dirbama, kad procesas greičiau vyktų). Na ir lauki. Jei reakcija nebevyksta (vyksmas, tai kai elektrodas putoja, o prie detalės atsiranda spalvotų nuosėdų ar tai žalių, ar tai geltonų), o chromo dar likę, tai reikia nuvalyti apnašas nuo elektrodo, jei nepadeda - keisti druskos tirpalą. Tikėtina, kad po to liks chromo ar vario taškelių, tai tuomet su rankytėm ar įrankiais reikia šveisti.


Ačiū už aprašymą. Iškilo keletas klausimų: Elektrodas (metalo gabalas) tai bet koks tinka metalas ar butent kažkoks turi būti?
Ir antras klausimas: su kuom geriausiai nuvalyti likusį chroma?
Vartotojo avataras
dambras
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 357
Užsiregistravo: 01 Bal 2009, 14:07
Miestas: Kaunas

Standartinė dambras »

Tinka bet koks metalas, tik turėtų būti 'plikas' metalas ir, mano nuomone, geriausia būtų metalo lakštas, o ne ten koks plaktukas... Kita vertus, tai priklauso nuo detalės, kokio dydžio vonelėje, tai daroma, kad pačiam patogu būtų. O likusį chromą valyt galima ir bulgarke su šepečiu, ir švitriniu popierium, priklauso nuo detalės dydžio, kiek chromo liko ir kaip pačiam patogiau.