wilkas rašė:Praga 500 ?
Bingo .Mįslė įminta . Tai išmanaus čekų konstruktoriaus Jaroslavo Františeko Koch'o tvarinys. Gamybos periodas 1929-1935m. Jei pažiūrėjus į pirmuosius gamybos metus ,be abejonės variklis netgi labai pažangus( daugelis gamintojų net iki 1935m. "kepė" išsijuosę apatinių vožtuvų variklius, kurie nebuvo tokie sportiški ir techniškai pažangūs) . Viršutinių vožtuvų, 2 velenėlių (2OHC), 499 cm3 variklis BD500, 3pavarų, pasiekdavo 15a.j. galią .Raidės BD - (Braidfeld-Danek ) gamykla kur ir dirbo, kūrė žymusis konstruktorius .Šie 500 cm3 variklai buvo montuojami pradžiai BD markės pavadinimo motocikle ,po to kai firma įsiliejo į koncerną Praga ,motociklas vadinosi tiesiog Praga 500.
Man visiškai atsitiktinai papuolė akiratin šis variklis vienoje metalo supirktuvėje . Variklis stovėjo "apsiūtas" savadarbe kampuoto metalo konstrukcija su savadarbiu ventiliatoriumi ir kitais priedais .Greičiausiai buvo naudojamas kaip stacionarus variklis .,kokiem tikslam (lentpjūvė,savadarbis traktorius?) - deja neaišku. Kaip matyti galvutė buvo jau nuimta ,o jos vieta - patys jaučiat kur atsidūrė (pavyko rasti tik kampelį ) ... Kažkaip pagailo , lemtis jo buvo aiški: uždegtas autogeno antgalis ir plieniniai dantračiai į vieną ,išsilydę aliuminio blokai į kitą krūvą .... Džiugu ,kad pavyko intuityviai dar surasti paskirstymo veleną ir dingusios galvutės išimtus velenėlius ,dekompresoriaus rankeną . na ir dėkingas metalo supirktuvės darbuotojoms, kad pardavė