Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.

Guolių įklijavimas/įtvirtinimas išdilusiose guoliavietėse.

Čia diskutuojama apie viską kas susiję su senovinėmis transporto priemonėmis, išskyrus sritis kurios patenka į kitas forumo kategorijas.

Moderatoriai: Baronas, Moderatoriai

Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.

Plačiau: Visos taisyklės
Justas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 66
Užsiregistravo: 15 Vas 2004, 11:59
Miestas: Alytus

Re: Guolių įklijavimas/įtvirtinimas išdilusiose guoliavietės

Standartinė Justas »

tauras000 rašė:
zazrali rašė:
Zhynys rašė:Tam, kad prie guolio liptu lydmetalis, jis turi but ikaitintas iki lydmetalio lydymosi temperaturos. Tai yra 260 laipsniu. Nebent imsi zemos lydymosi temp. lydmetali. Tada bus maziau, bet vistiek daug.

Guoliai rudyja, kai jie saugomi be ipakavimo ir netinkamomis salygomis. Aprudyje ar saugoti atviri (supraskit - pilni dulkiu) guoliai tinkami tik i kuusakoski.
As guoliais neprekiauju, bet 15 metu guoliu versle esu.
nerasyk nesamoniu ,nieko guoliui neatsitinka lituojant, patikrinta jau ne karta o jus TEORETIKAI verkit ir malkit suda toliau , o as darysiu kaip man reikia :verkti2:
Ir dar is kur jie istrauke tokia teorine medziaga, 260 laipsniu...kosmosas, fantastika

Kas dėl temperatūros - tai alavo lydymosi teperatūra 231.9 laipsniai celsijaus, todėl ne kosmosas ,o tikrovė.
tauras000
Forumo rėmėjas
Forumo rėmėjas
Pranešimai: 831
Užsiregistravo: 30 Kov 2011, 15:37
Miestas: Druskininkai

Re: Guolių įklijavimas/įtvirtinimas išdilusiose guoliavietės

Standartinė tauras000 »

Idomu kaip su lituokliu iki tokios temperaturos visa guoli ikaitinsi, parodyk, idomu butu, o as neikaitines guolio tiek prilituosiu, atvaziuok, pabandyk nugrauzti prilituota alava
Beje jei jau toks protingas, tai apsviek laudi, kiek reikia ikaitinti guoli kad pasikeistu jo savybe t.y. atleisti metala gal irgi 231.9 laipsnio? Jeigu jau deklaruoji, kad 231.9 peilis guoliui
Perku Jawa 353 duslintuvus, alkūnes, ratlankių lankus
Traktorius: DT-20 1964
Tula TMZ
M-72
Jawa 353
Vartotojo avataras
tadas1991
moderatorius
moderatorius
Pranešimai: 2067
Užsiregistravo: 15 Lap 2006, 20:03
Miestas: Kaunas

Re: Guolių įklijavimas/įtvirtinimas išdilusiose guoliavietės

Standartinė tadas1991 »

Man čia irgi patiko dalis apie guolio metalo savybių pakitimą įkaitinus :)
Tepalui kažkas gali atsitikti, jei dengimas guminis - taip pat ir jam, bet legiruotus cementuotus plienus pakeisti vos viršijus vandens virimo temperatūrą - OU JĖ. Juk oru aušinamam varikly guolio darbinė temperatūra gali būt net iki 130-140C.
Taip pat dalis, kur guolį reikia įkaitinti, kad liptų. Deja nereikia. Nes jei įkaitintum iki tiek, lydmetalį būtų kaip tik sunku prilipinti, jis bėgtų lauk.
tauras000
Forumo rėmėjas
Forumo rėmėjas
Pranešimai: 831
Užsiregistravo: 30 Kov 2011, 15:37
Miestas: Druskininkai

Re: Guolių įklijavimas/įtvirtinimas išdilusiose guoliavietės

Standartinė tauras000 »

tadas1991 rašė:Man čia irgi patiko dalis apie guolio metalo savybių pakitimą įkaitinus :)
Tepalui kažkas gali atsitikti, jei dengimas guminis - taip pat ir jam, bet legiruotus cementuotus plienus pakeisti vos viršijus vandens virimo temperatūrą - OU JĖ. Juk oru aušinamam varikly guolio darbinė temperatūra gali būt net iki 130-140C.
Taip pat dalis, kur guolį reikia įkaitinti, kad liptų. Deja nereikia. Nes jei įkaitintum iki tiek, lydmetalį būtų kaip tik sunku prilipinti, jis bėgtų lauk.
Guminis guolio dengimas labai sėkmingai išsiima ir vėl įsideda, galima pertepti guolį konsistenciniu tepalu :puiku:
Perku Jawa 353 duslintuvus, alkūnes, ratlankių lankus
Traktorius: DT-20 1964
Tula TMZ
M-72
Jawa 353
Vartotojo avataras
Nerijus666
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 272
Užsiregistravo: 13 Geg 2007, 15:42
Miestas: Kupiskis

Re: Guolių įklijavimas/įtvirtinimas išdilusiose guoliavietės

Standartinė Nerijus666 »

Na matau užvirė karšta diskusija :-) . taip kad pratęsimui paklausiu: šiuo metu remontui papuolė iž jupiter 5 motoras. aišku prieš tai buvo sukaupta daug atsarginių detalių. tarp jų ir alkūninių velenų porų. pastebėjau vieną tendenciją, kad daugumos velenų ašys yra apdilę ir guoliai užsideda ir nusiima rankomis. kaikurie guoliai laikosi tvirtai. iž motociklų remonto knygoje parašyta, kad tarpelis šis paliktas tam kad palengvinti surinkimą. tai vat daabr ir galvoju ar klijuot juos klijais guolių ar palikt šitaip kaip yra? aišku viena guolį radau užsikirtusį. juos keisiu naujais. bet va ne visi guoliai nusiima ranka nuo veleno.
tauras000
Forumo rėmėjas
Forumo rėmėjas
Pranešimai: 831
Užsiregistravo: 30 Kov 2011, 15:37
Miestas: Druskininkai

Re: Guolių įklijavimas/įtvirtinimas išdilusiose guoliavietės

Standartinė tauras000 »

Nerijus666 rašė:Na matau užvirė karšta diskusija :-) . taip kad pratęsimui paklausiu: šiuo metu remontui papuolė iž jupiter 5 motoras. aišku prieš tai buvo sukaupta daug atsarginių detalių. tarp jų ir alkūninių velenų porų. pastebėjau vieną tendenciją, kad daugumos velenų ašys yra apdilę ir guoliai užsideda ir nusiima rankomis. kaikurie guoliai laikosi tvirtai. iž motociklų remonto knygoje parašyta, kad tarpelis šis paliktas tam kad palengvinti surinkimą. tai vat daabr ir galvoju ar klijuot juos klijais guolių ar palikt šitaip kaip yra? aišku viena guolį radau užsikirtusį. juos keisiu naujais. bet va ne visi guoliai nusiima ranka nuo veleno.
Tas guolis kuris buvo uzstriges reiskia prasuktas, vat ji gal reiketu iklijuot aneorobiniais klijais, pasikonsultuok su iz-istais, ju cia pastu, manau ne vienas susidure su panasiu atveju ir prieme prendima
Perku Jawa 353 duslintuvus, alkūnes, ratlankių lankus
Traktorius: DT-20 1964
Tula TMZ
M-72
Jawa 353
Zhynys
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 146
Užsiregistravo: 08 Bir 2010, 16:58

Re: Guolių įklijavimas/įtvirtinimas išdilusiose guoliavietės

Standartinė Zhynys »

tauras000 rašė:Idomu kaip su lituokliu iki tokios temperaturos visa guoli ikaitinsi, parodyk, idomu butu, o as neikaitines guolio tiek prilituosiu, atvaziuok, pabandyk nugrauzti prilituota alava
Beje jei jau toks protingas, tai apsviek laudi, kiek reikia ikaitinti guoli kad pasikeistu jo savybe t.y. atleisti metala gal irgi 231.9 laipsnio? Jeigu jau deklaruoji, kad 231.9 peilis guoliui
Nereikia guolio atkaitint net iki 230 laipsniu, kad pasikeistu.
Paprasti guoliai yra atleidziqmi gamybos metu iki 150 laipsniu. Toki guoli pakaitinus virs sios temperaturos, guolyje prasideda metalo strukturos kitimas. Viena is to pasekmiu yra guolio matmenu pokytis. Dazniausiai neproporcingai ir ne ten kur norit. Tada riedejimo takai pasidaro neapvalus ir guolis trumpiau tarnauja. Pokytis gali but iki 70 mikronu ant 100 mm diametro guolio.

Kita beda - guolio kaitinimas atvira liepsna. Siuo atveju nereikia guolio net perkaitint. Anglis is guolio pavirsiaus isdega ir jo kietumas sumazeja.

Dengtu guoliu guminiai sandarikliai ir tepalas paprastai laiko iki 100 laipsniu temperatura.
tauras000
Forumo rėmėjas
Forumo rėmėjas
Pranešimai: 831
Užsiregistravo: 30 Kov 2011, 15:37
Miestas: Druskininkai

Re: Guolių įklijavimas/įtvirtinimas išdilusiose guoliavietės

Standartinė tauras000 »

Zhynys rašė:
tauras000 rašė:Idomu kaip su lituokliu iki tokios temperaturos visa guoli ikaitinsi, parodyk, idomu butu, o as neikaitines guolio tiek prilituosiu, atvaziuok, pabandyk nugrauzti prilituota alava
Beje jei jau toks protingas, tai apsviek laudi, kiek reikia ikaitinti guoli kad pasikeistu jo savybe t.y. atleisti metala gal irgi 231.9 laipsnio? Jeigu jau deklaruoji, kad 231.9 peilis guoliui
Nereikia guolio atkaitint net iki 230 laipsniu, kad pasikeistu.
Paprasti guoliai yra atleidziqmi gamybos metu iki 150 laipsniu. Toki guoli pakaitinus virs sios temperaturos, guolyje prasideda metalo strukturos kitimas. Viena is to pasekmiu yra guolio matmenu pokytis. Dazniausiai neproporcingai ir ne ten kur norit. Tada riedejimo takai pasidaro neapvalus ir guolis trumpiau tarnauja. Pokytis gali but iki 70 mikronu ant 100 mm diametro guolio.

Kita beda - guolio kaitinimas atvira liepsna. Siuo atveju nereikia guolio net perkaitint. Anglis is guolio pavirsiaus isdega ir jo kietumas sumazeja.
Dengtu guoliu guminiai sandarikliai ir tepalas paprastai laiko iki 100 laipsniu temperatura.
Oho žinios, perkiauju ir tepalais ir guoliais ne pirmus metus, bet tokiu išvedžiojimų negirdėjau, papraščiausas akcentas, matau toliau diskutuoti beprasmiška su visažiniais, taigi pigiausias guolių tepalas RUS Litol-24 laiko temperatūrą 130 laipsnių, brangesnis Berner universalus konsistencinis tepalas 190 laipsnių, tai ponai teoretikai apie ką mes kalbam ir kokias teorijas, o čia jau vos ne apie guolio lydymosi temperatūrą prie 150 laipsnių įrodinėjate
Perku Jawa 353 duslintuvus, alkūnes, ratlankių lankus
Traktorius: DT-20 1964
Tula TMZ
M-72
Jawa 353
mikode
Naujokas
Naujokas
Pranešimai: 18
Užsiregistravo: 06 Vas 2009, 14:25

Re: Guolių įklijavimas/įtvirtinimas išdilusiose guoliavietės

Standartinė mikode »

SKF oficiali informacija

"Dauguma guolių gali dirbti aplinkoje, kurios temperatūra neviršija +125 laipsnių Celsijaus, tačiau kai kurie guoliai (pvz. sferiniai ritininiai) gali dirbti aplinkoje, kurios temperatūra gali siekti net 200 laipsnių."

"Guoliams, kurių išorinis skersmuo mažesnis nei 62 mm, naudojamas ličio muilo tepalas, kurio konsistencija NLGI 2 (MT 47) ir temperatūrų ruožas nuo –30 oC iki +110oC. Guoliams, kurių išorinis skersmuo didesnis, naudojamas NLGI 3 (MT 33) konsistencijos ličio pagrindu pagamintas tepalas, galintis dirbti temperatūrų ruože nuo -30oC iki +120oC."

Ištrauka iš indukcinio guolių kaitintuvo instrukcijos:
SKF TMBH 1
Guolių kaitintuvas
"- Niekada nekaitinkite iki temperatūros didesnės, kaip 200oC."

Drąsiai naudokite lydmetalį ir nesukite sau galvos!
Zhynys
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 146
Užsiregistravo: 08 Bir 2010, 16:58

Re: Guolių įklijavimas/įtvirtinimas išdilusiose guoliavietės

Standartinė Zhynys »

mikode rašė:SKF oficiali informacija

Drąsiai naudokite lydmetalį ir nesukite sau galvos!
Sito sakinio as i instrukcija as nerasiau :)

Naudokit jus ka norit. Nors ir zalvariu aplydydkit guoli. Man negaila. Bet neklaidinkit zmoniu, kad guoliam auksta temperatura nekenkia