Puslapis 57

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 25 Vas 2017, 01:15
Artiom Patron
Variklio paviršių apdirbimas
Apdirbimo tikslas buvo pašalinti emalinių dažų likučius nuo variklio paviršių ir pasiekti reprezentatyvią išvaizdą neišardant variklio. Neišardytą variklį nusmėlioti nepavyko, kadangi patyrės smėliotojas perspėjo, kad smėlis patenka į vidų, net gi gerai užsandarinus variklio angas. Nusmėlioti pavyko tik vieną variklio dangtį, kuris buvo atskirtas nuo variklio. Pasekoje visi variklio paviršiai buvo apdirbami rankomis. Darbas labai nuobodus ir užimantis nemažai laiko. Sakyčiau darbas projektų killeris , po tokio darbo gali neatlaikyti nervai norint pasiekti tobulą rezultatą :dingau: .

Variklio paviršių apdirbimui naudotos skirtingo grūdėtumo šlifavimo kempinėlės. Kempinėlių minkštumas neleidžia nušlifuoti paviršių iki lygumos, bei prisitaiko prie išgaubimų. Emalininių dažų nuėmimui panaudojau plieninių šepetėlių rinkinį. Plieniniai šepetėliai tiko sunkiai pasiekiamoms vietoms apdirbti ir emaliniams dažams šalinti. Taipat emalio šalinimui naudojau Rilak dažų nuėmėją.

Nusmėliotas variklio dangtis su smėliasrove įgavo grubią tekstūrą, todėl kempinėlėmis apdirbinėti teko ir jį. Šlifavosi efektyviau naudojant vandenį, taip pat kylo mažiau dulkių. Emaliniai dažai šlifavimui kempinėlėms nepasidavė, dėl to teko įsigyti plieninius šepetėlius. Rizikingas sprendimas, bet man pavyko. Nuimant emalį su šepetėliais svarbu su saiku naudoti jėgą ir neužsibūti vienoje zonoje - ritmiškai judinti šepetėlį.

Darbo kaina
Nusmėliota: priekinė šakė, variklio gaubtas, priekinė lempa, galinių amortizatorių gaubtai. Smėliavimo kaina 40eu. Išpradžiu užprašė 50eu. Man pasirodė per brangu kaip už 20min. darbą. Šlifavimo medžiagos apie 10 eu.

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 02 Kov 2017, 19:39
Artiom Patron
Variklio spidometro kronšteinai

Iš keturių variklių, kuriuos turėjau tik viename išliko sveiki spidometro kronšteinai. Spėju, kad tai šių variklių lyga. Dėl neapdairumo buvo parinktas variklis su nulūžusiai spidometro kronšteinais. Šiame restauravimo etape reikėjo atstatyti spidometro kronšteinus, neišardant variklio.

Prieš variklio kronšteinų tvarkymą, kilo klausymai:

Variklio aliuminis tinkamas virinimui ?
Prieš virinimą būtiną išardyti variklį?

Variklio aliuminis porėtas, kilo abejonės ar jis tinkamas virinimui. Bandymas virinti davė teigiamus rezultatus. Variklis virinosi gerai. Meistras perspėjo, kad variklį reikia ardyti, kadangi virinant aliuminį didelės temperatūros gali išlydyti nemetalinės konstrukcijas variklio viduje. Surizikavau. Po virinimo darbų variklis buvo užkurtas - išbandytas. Variklio virinimas nepadarė aiškiai aptinkamų pažeidimų. Po virinimo variklį ardyti nereikėjo

Apibrėžimai pagal paveiklėlio pažymėjimus
Viršutinis kronšteinas 1
Apatinis kronšteinas 2

Prieš virinimą buvo paruošti paviršiai, pašalintas menkiausias purvas ir nupjauti nelygumai. Išpjautas nedidelis gabalėlis aliuminio iš seniau išardyto variklio korpuso, kuris turėjo tvirtintis prie apatinio kronšteino. Viršutinis kronšteinas buvo lipdomas sluoksniais. Po virinimo teko apdirbti siūles ir padaryti sriegį naujai pagamintame kronšteine.

Darbo kaina:
40eu
Suvirinti variklio korpuso trukiai, privirintas kronšteinas.

Įdomu kokia kronšteinų nulužimo priežastis, netinkama variklio eksplotacija ar konstrukcinės savybės ? :galvoti:

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 02 Kov 2017, 19:41
Artiom Patron
Variklio spidometro kronšteinai
Dar nuotrauka

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 02 Kov 2017, 20:28
marjaxxx
Panašu, jog bloką sulaužė trūkusi varomoji grandinė

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 03 Kov 2017, 11:25
Artiom Patron
marjaxxx rašė:Panašu, jog bloką sulaužė trūkusi varomoji grandinė
Geras pastebėjimas. Niekada nebuvau susidūręs su varomosios grandinės trūkimu. Pasekmės turėtu būti panašios visiems varikliams IŽ, JAWA ir t.t

3 iš 4 variklių truko grandinės. Pannonijų grandinės silpnos?

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 07 Kov 2017, 11:23
Artiom Patron
Variklio tarpinių gamyba
Restauruojant variklį teko gamintis tarpines. Pritaikiau gan paprastą tarpinių pagaminimo būdą, kuris išdėstomas žemiau.

Metodika
  • 1. Ant paviršiaus, kuriam gaminama taprinė naudojant pieštukinius klijus lipdomas paprastas popieriaus lapas. Jeigu popieriaus lapas per mažas suklijuoti kelis lapus.
    2. Trupinamas pieštuko grafitas ant popieriaus paviršiaus
    3. Grafitas paskirstomas lapo paviršiuje iki aiškaus tarpinės kontūro atsiradimo. Jeigu grafito per mažai pakartoti antrą žingsnį.
    4. Popierius su tarpinės kontūru priklijuojamas prie būsimos tarpinės medžiagos.
    5. Pagal popierinį kontūrą išpjaunama tarpinė
Įrankiai
  • - Kanceliarinis peiliukas
Medžiagos
  • - Pieštukiniai klijai
    - Paprastas popierius
    - Tarpinės medžiaga (Paranitas - Temac TemaFlexD 750x1000x0.6 mm).
Paranitą įsigyjau http://www.autoaibe.lt. Autoaibė tuo tarpu įsigyja paranitą iš http://www.plastena.lt. Plastena turi didėsnį paranito asortimentą.

Apibendrinimas
0.6mm paranitas pasirodė per storas. Naudočiau plonėsnį.

Įdomu iš kokių medžiagų galimą pasigaminti panašios paskirties tarpines?

Nufilmavau tarpinės gamybos procesą. Jis nelabai dėtalus. Filmavau nepasiruošęs.

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 09 Kov 2017, 15:33
Laimiss123
Įdomus tarpinių gaminimo būdas. Aš gaminu tarpines sunkiojo transporto pavarų dėžėm, tai renkuosi paprastesnį būdą - korpusą, kur bus tarpinė patepu "atrabotke", uždedu paranitą, švelniai patrinu ir gaunasi puikus antspaudas, belieka tik iškirpti. Dėl paranito tai Plastenoj yra ir plonesnių - 0,5 ar 0,3 mm storio, tik kad parduodama dideliais lapais 2x2 m. Taip pat mano gamybos metodui labiau tinka Reinz paranitas, nes viena jo puse neslidi.

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 09 Kov 2017, 18:31
Zhynys
Dar paprastesnis būdas yra uždėt elektrokartoną ar paranitą ant korpuso ir su mažu plaktuku apkalti per kantą. labai getai atsispaudžia kontūrai. Kad nepasislinktų reikia į dvi skyles varžtus įkišti per paranitą.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 15 Kov 2017, 21:16
Artiom Patron
Variklio cilindro dažymas
Internete pilna pavyzdžių Pannonijų variklių su nudažytais cilindrais. Nusprendžiau savo cilindrą tai pat pagražinti. Dažytojai cilindrą dengti milteliniais dažais mane atkalbino, kadangi cilindrui įkaitus dažai suminkštėja - trumpėja tarnavimo laikas. Cilindrui nudažyti senukuose radau aerozolinius karščiui atsparius dažus skirtus išmetimo kolektoriams dažytis. Jie atlaiko temperatūrą iki 600~650 laipsnių. Nudažius rezultatu likau patenkintas.

Prieš dažymą cilindro paviršius buvo smėliuojamas (cilindras buvo smėliuojamas kartu su detalėm, kurios paminėtos Variklio paviršių apdirbimas poste) ir nuriebintas acetonu.
Cilindrą dažiausi penkiais dažų sluoksniais(užtikrintai). Po kiekvieno sluoksnio cilindrą kepiau įkaitusioje orkaitėje maksimalioje temperatūroje po 15min. Leisdavau cilindrui atvėsti. Tada procesą pakartodavau iš naujo. Ir taip penkis kartus kol višta galutinai iškepė.

Kilo klausymas ar tikrai šio modelio motociklams būdingi juodai nudažytas cilindras ? :galvoti:

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 03 Bal 2017, 23:25
Artiom Patron
Variklio greičio dėžės alyva
Pannonia variklio sankaba šlapi. T.y. greičių dėžė ir sankaba mirksta toje pačioje alyvoje. Pagal dokumentaciją į variklį alyva pilama vasara SAE 50 1,5 l., žiema SAE 35 1,5 l. Tokių tepalų neradau, įpyliau Manol alyvą UNIVERSAL SAE 15W-40 API SG/CD. Pasekoje pradėjo buksuoti sankaba.

Vėliau patarė pilti dyzelinių variklių alyvą M-10G2K. Jeigu patarėjas neklysta M10 seniau buvo pilama į tokio tipo variklius. Pakeitus variklio alyvą, sankaba kabina užtikrintai. :taip: