Puslapis 66

Parašytas: 27 Gru 2008, 14:05
TadasK-RDYS
[quote="Arvis"]neteko vaziuot niekada su 76 ar 80 benzinu su Jawa tai negaleciau palyginti. kaitimas su 95 sioks toks yra. reikes is "Ruskyno" parsivezt 76 pamegint, tada pamatysiu skirtuma. del stumokliu vaziuojant su 95 neapkepa suodziais stumokliu virsutines dalys ir galvutes. bet gal del to kad gera tepala pilu. gal galit kas pasakyt kiek i 5 litrus 95 benzino reikia ipilt zibalo kad gautusi bent 80 markes kuras ?[/quote

Truputi daugiau nei 2l žibalo.

Parašytas: 27 Gru 2008, 23:59
tadas1991
Tai gal nedaug važiavot su ta jawa, kad neapkepa viršūnės?
Nes išardęs šiuolaikinio motorolerio, kur pilamas tik pilnai sintetinis "low smoke" ir "low ash" tepalas, variklį, radau tikrai apdegusį.
Ar ten galėjo būti pilamas prastas tepalas? Galėjo, bet kaži kaip ten būtų važiavęs tiek kilometrų tada jis.

Parašytas: 31 Gru 2008, 16:39
minde
suinteresuotas rašė:Manyciau, kad nereikia duminti Lietuveles, o reiketu pasidometi ar didesnis oktaninis skaicius kaip nors neigiamai atsiliepia varikliui (cia mano manymu turetu buti pagrindine "vinis"). Is teorines puses didesnis oktaninis skaicius kaip tik turetu atsiliepti ekonomijai ir geresnei traukai, nes galima truputi paliesinti misini (proto ribose) nebijant detonacijos (nes oktaninis skaicius didesnis) ka galime pralaimeti - tai nezinome senesnes konstrukcijos varikliu voztuvu atsparumo didesniam kaitrumui kuris neisvengiamai dides geriau sudegant misiniui. Cia aisku pamastymai daugiau is teorines puses, todel kad labiau priartetume prie tiesos reikia rimtu diskusiju ir argumentu (kaip suprantu dauguma siam forume apie variklius gerai ismano ir is praktines puses) :wink:

Pratęsiant teorinius postringavimus, problema turėtų būti skaidoma į dvi dalis: didelis oktaninis skaičius ir švino trūkumas, kurios faktiškai yra diametraliai priešingos.

Švinas.
Tetraetilšvinas buvo naudojamas būtent oktaninio skaičiaus padidinimui, todėl kalbant apie žemos kompresijos variklius švino trūkumas neturėtų būti problema. Žemo oktaninio skaičiaus benzine jo nebūdavo, todėl ir dabar jo neturėtų kažkodėl staiga pritrūkti. Čia kalba galėtų būti apie kokius nors Žiguliukus, kuriems jau reikėdavo aukštesnio oktaninio skaičiaus benzino, matomai, jau ir švino. Pavartinėjau/pasikonsultavau vokietukų forume, tai švino poreikis yra ne tiek tepimo reikmėms, kaip pas mus įprasta manyti, o daugiau vožtuvų lizdų apsaugai nuo ištrupėjimo prie didesnių apsukų. Matyt, švinas sudaro kaip ir paminkštinantį sluoksnelį, kad vožtuvai mažiau į lizdus trankytųsi. Kalio papildai, matyt, skirti irgi tam pačiam tikslui. Švino papildų reikia varikliams, kurių vožtuvai neturi papildomų įpresuotų plieninių žiedų, o lizdai išfrezuoti tiesiai galvutės špižiuje. Švino papildus vokiečiai naudoja Castrol firmos, pavadinimas "Castrol TBE" (čia, tikriausiai, išversta vokiškai – BE = Bleiersatz).

Mažas oktaninis skaičius.
Čia, matyt, kalba eina ne apie tokius nežymius skirtumus, kaip tarp 92 ir 95, o apie tokius variklius, kuriems reikia kokio nors 72 ar 67 benzino. Kažkur buvo parašyta, kad didesnio oktaninio skaičiaus benzinas ilgiau dega, be to, prie mažesnės kompresijos gerai neįsidega (kaip tik atvirkščiai, negu pats sakai), todėl mišinys pro vožtuvus išmetamas dar tebedegantis. Mažas slėgimo sumažėjimas darbinio takto metu irgi prisideda prie nepakankamo mišinio atvėsimo. Viskas šitas turėtų deginti išmetimo vožtuvus. Bet vokietukams tokia problema nėra žinoma. Sako, kaip tik atvirkščiai – žemos kompresijos varikliai, paprastai apatinių vožtuvų, turi dideles sudėtingos konfigūracijos degimo kameras, todėl praeina daug daugiau laiko, kol degantis mišinys iki vožtuvų nukeliauja. Didelių apsukų čia irgi nėra, vožtuvai atidaromi toliau link išmetimo takto pabaigos, todėl mišinys turi daug daugiau laiko sudegti, dujos pro vožtuvus praeina jau atvėsusios. Apie tai galima spręsti iš apatinių vožtuvų variklio garso be duslintuvo – parpia daug dusliau negu šiuolaikinis, reiškia, pro vožtuvus dujos praeina jau išsikvėpę. O pagrindinė apsaugos priemonė nuo vožtuvų nudegimo – teisingas degimo kampo ir vožtuvų tarpelių reguliavimas. Vožtuvų tarpeliai ypatingai svarbūs, juos siūlo tikrinti kas 1000 km, nes daug pavojingiau, kai šiek tiek nudegus lizdui, sumažėja vožtuvo sandarumas, tada jau viskas dega daug labiau.

Parašytas: 01 Sau 2009, 11:07
Utena
Taip,didesnio oktaninio skaiciaus benzinas ilgiau dega.Isvada ta,kad dega kada nereikia,ir del tokio proceso,variklis tampa krosnimi :D :D

Parašytas: 01 Sau 2009, 12:05
suinteresuotas
Tai situacija paprasta ir jokio zibalo senoviniams automobiliams i benzina nereikia tik sureguliuoti degima ir daznai reguliuoti voztuvus :wink: . Beje del geresnio misinio sudegimo juk galima ji paliesinti (aisku protingai) ar as klystu ?

Parašytas: 05 Sau 2009, 10:59
minde
suinteresuotas rašė:Tai situacija paprasta ir jokio zibalo senoviniams automobiliams i benzina nereikia tik sureguliuoti degima ir daznai reguliuoti voztuvus :wink: .

O jeigu žibalas padeda, tai gal ir gerai? ;)
O jeigu rūpi oro teršimas, tai ar išmetimo dujos teisingos sudėties, pasakys Tuvlitos testeriai.
Švino pakaitalai irgi, aišku, nepakenks, tik to nereikėtų vadinti oktaninio skaičiaus mažinimu.

Beje del geresnio misinio sudegimo juk galima ji paliesinti (aisku protingai) ar as klystu ?

Mišinio sudėties keitimas turėtų įtakos, jeigu benzinas būtų sudarytas iš sunkesnių angliavandenilių – tada geram sudegimui reikėtų didesnio kiekio deguonies molekulių. Anksčiau, atrodo, taip ir būdavo – didesnio oktaninio skaičiaus benzinas būdavo sunkesnės frakcijos. Dabar jau lyg ir nebe. Reiktų dūmus su liambda zondu pamatuoti. Tik kaip tą paliesinimą suorganizuoti? Pakeisti žiklerius plonesniais? Be to, per didelis kaitimas juk yra būtent nuo "per gero" sudegimo, ar ne?

Parašytas: 05 Sau 2009, 19:21
Utena
Nuo per ilgo degimo...