Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.

benzino priedai

Čia diskutuojama apie viską kas susiję su senovinėmis transporto priemonėmis, išskyrus sritis kurios patenka į kitas forumo kategorijas.

Moderatoriai: Baronas, Moderatoriai

Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.

Plačiau: Visos taisyklės
Vartotojo avataras
GERASS
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1241
Užsiregistravo: 20 Rgs 2008, 23:14
Miestas: Panevėžys

Standartinė GERASS »

Bandžiau i Tula turist ipilti žibalo,pagal norma,ir šnipštas.Kol važiuoji tol dar nieko,užgesini nebeužvesi :lol:
babauzis
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 174
Užsiregistravo: 01 Lap 2007, 09:29
Miestas: Telsiu raj. varniai

Standartinė babauzis »

8 litrus benzino ir2 litrai zibalo toki misini darau .kuriasi ir dirba normaliai variklis gaz69
Vartotojo avataras
GERASS
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1241
Užsiregistravo: 20 Rgs 2008, 23:14
Miestas: Panevėžys

Standartinė GERASS »

Gal motociklas kitaip reguoja i žibala :-)
Bulldog
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 187
Užsiregistravo: 21 Sau 2009, 23:10
Miestas: Kaunas

Standartinė Bulldog »

Raimis rašė:
type4ozone2 rašė:tai skystimelis i benzina ipilti, kad sumazetu oktaninis skaicius kiek zinau. Degalinej pilna lentyna. Kai uzvaziuosiu kitakart ten tai pameginsiu nufotografuot, jei kam idomu. O gal yra tikinciu kad tai tik lietuviska beda?

Taip nebūna. Arba išrado kažkokią stebuklingą medžiagą.

Yra tokia medžiaga HEPTANAS, jo oktaninis skaičius lygus 0 (nulis). Tačiau yra problema su įsigijimu:
1. Tai akcizinė prekė.
2. STATOIL galėtų atvežti ne mažiau kaip 1100 ltr konteinerį. Jo kaina prieš metus buvo apie 7 Lt/ltr.
Yra Lietuvoje laboratorinio HEPTANO, bet jo puslitris kainuoja apie 11-12 Lt.
Man reikėtų kokio 100 litrų.
kestis
Naujokas
Naujokas
Pranešimai: 3
Užsiregistravo: 17 Gru 2004, 11:48
Miestas: Kelmė

Standartinė kestis »

Žemesnio oktaninio skaičiaus benzino galima pasigaminti, tiksliau susimaišyti, namų sąlygomis.
Benzinas yra mišinys pačių įvairiausių angliavandenilių, kurių sunkiausieji visiškai išgaruoja 180°C temperatūroje (žibalas - 45...280°C, dyzelis - 62...360°C, tepalai, gudronas, bitumas ir mazutas distiliuojami tik vakuume, nes 400°C temperatūroje angliavandeniliai pradeda skilti).

T-Heptanas - angliavandenilis kurio atsparumas detonacijai prilyginamas nuliui oktaninių vienetų.
Izooktanas - angliavandenilis kurio atsparumas detonacijai prilyginamas šimtui oktaninių vienetų.
95-benzinas - tai angliavandenilių mišinys, kurio atsparumas detonacijai (oktaninis skaičius) yra toks pats, kaip ir mišinio iš 95% izooktano ir 5% T-heptano.

Tačiau yra angliavandenilių, kurių atsparumas detonacijai yra gerokai didesnis už izooktano, kaip kad yra angliavandenilių kurių atsparumas detonacijai yra mažesnis už T-heptano. Taigi 0 ir 100 oktanų nėra kažkokios ribos, už kurių neįmanoma išeiti (čia daugeliui asocijuojasi su 0 ir 100%, dėl to daroma klaidinga prielaida kad 0 ir 100 yra ribos). Taigi visiškai realu kad gali būti benzinas, kurio oktanas 110, 120 ir t.t.

Be to, dar yra benzino priedai didinantys oktaną, tokie kaip tetra-etil-švinas (nuodingas, bet jo reikia labai mažai - apie100 gramų tonai benzino kad iš 62-benzino gautume 92-benziną), metil-tetra-butilo eteris, (jo reikia daug - apie 10%), ir kiti. 62-benzinas natūraliai išdistiliuojamas iš naftos, nenaudojant jokių priedų ir sudėtingų cheminių technologijų. Bet tokiu būdu jo gaunama tik apie 10% nuo naftos kiekio. Katalizatorių pagalba skaidant gudrono-bitumo frakcijas (labai sudėtinga technologija) gaunamas natūralus aukšto oktaninio skaičiaus benzinas (92...9. Į jį dar pridedant priedų, visai realu pagaminti benziną, kurio oktaninis skaičius 110 ir daugiau (aviaciniai benzinai tokie ir būna). Dujų oktaninis skaičius natūraliai yra gerokai virš 100.

Apie detonaciją. Oro-kuro mišinį spaudžiant, jis įkaista. Jeigu slėgis viršija kuro atsparumo detonacijai ribą, benzine vyksta cheminiai virsmai, susidaro vandenilio peroksidai, kuras savaime užsidega. Natūraliomis sąlygomis oro-benzino mišinys cilindre dega 20...40 m/s greičiu, švelniai perduodamas slėgimo jėgą į stūmoklį. Detonacijos metu jis dega 800...1200 m/s greičiu, t.y. sprogsta, gaunami stiprūs smūgiai į stūmoklį, ko rezultate variklis greitai sugenda. Dujos nepasižymi detonacija. Yra gaminami netgi dujiniai-dyzeliniai varikliai, kurių suspaudimo laipsnis 29...32 (80-benzinas naudojamas esant suspaudimo laipsniui 7...8; 92 - 9...10; 95 - 10...11; 98 - 11 ir daugiau). Žibalo (reaktyvinio kuro) ir dyzelinio kuro oktaniniai skaičiai yra viso labo apie 45, todėl skiriasi kuro uždegimo principas - kuras įpurškiamas į jau suspaustą orą.


Dabar dėl kuro oktaninio skaičiaus.
žibalo oktaninis skaičius - 45.
Bendru atveju formule yra tokia:

45 x Vžib + A x Vbenz = Z x (Vžib+Vbenz),

cia Vžib - žibalo kiekis litrais, Vbenz - benzino kiekis litrais, A - benzino oktaninis skaičius, Z - gauto mišinio oktaninis skaičius.

Kai nori gauti kieki benzo, kuri reikia įmaišyti i žibalą, šita formule pasidaro tokia:

Vbenz=Vzib x (Z - 45)/(A - Z).

Paprastesniu atveju, kai benzinaas 95 ir turi 1 litrą žibalo, tada ji reikia maišyti su

Vbenz = (Z-45)/(95-Z).
Kai reikia oktaninio skaiciaus Z=80, tada
Vbenz = (80-45)/(95-80) = 35/15=2.33 litro benzino. Šį kieki benzino maišai su 1 litru žibalo.
Pastaba: dyzelinas nėra žibalas. Čia kaip sakoma gudrumas labai panašus į protą, bet toli gražu nėra protas. Jeigu kas prisimena blokados laikus, tai ne vienam nuo benzino su dyzelinu labai padidėjo tepalo lygis ir tas skystimas praplovė indėklus.
Vartotojo avataras
Joris
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 137
Užsiregistravo: 10 Lie 2009, 17:39

Standartinė Joris »

Užmačiau šitą temą. Įdomu, ar eitų benziną maišyti su dyzeliu ir be probelmu važiuoti, tarkim, su IŽ49 motociklu? Gal kas nors esate bandę?
Vartotojo avataras
donatas_s
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 124
Užsiregistravo: 20 Kov 2006, 14:29

Standartinė donatas_s »

O nenorite perskaityti prieš jus esančią žinutę, ypač jos pabaigą, paskutinius sakinius. Manau tuo viskas ir pasakyta.
Gamta davė žmogui ginklą, intelekto jėgą, bet jis tą ginklą panaudoja ir piktam, todėl žmogus be dorovinių principų tampa brutaliausia laukine būtybe.
Bulldog
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 187
Užsiregistravo: 21 Sau 2009, 23:10
Miestas: Kaunas

Standartinė Bulldog »

Pagal šias formules gaunasi, kad seni automobiliai turetų važiuoti žibalu...
Kad gauti 66 oktaninio skaičiaus benziną reikėtų maišyti 0,72 litro 95 oktaninio skaičiaus benzino ir 1 litrą žibalo. Kiek ištvers variklis?

kestis rašė:Žemesnio oktaninio skaičiaus benzino galima pasigaminti, tiksliau susimaišyti, namų sąlygomis.
Benzinas yra mišinys pačių įvairiausių angliavandenilių, kurių sunkiausieji visiškai išgaruoja 180°C temperatūroje (žibalas - 45...280°C, dyzelis - 62...360°C, tepalai, gudronas, bitumas ir mazutas distiliuojami tik vakuume, nes 400°C temperatūroje angliavandeniliai pradeda skilti).

T-Heptanas - angliavandenilis kurio atsparumas detonacijai prilyginamas nuliui oktaninių vienetų.
Izooktanas - angliavandenilis kurio atsparumas detonacijai prilyginamas šimtui oktaninių vienetų.
95-benzinas - tai angliavandenilių mišinys, kurio atsparumas detonacijai (oktaninis skaičius) yra toks pats, kaip ir mišinio iš 95% izooktano ir 5% T-heptano.

Tačiau yra angliavandenilių, kurių atsparumas detonacijai yra gerokai didesnis už izooktano, kaip kad yra angliavandenilių kurių atsparumas detonacijai yra mažesnis už T-heptano. Taigi 0 ir 100 oktanų nėra kažkokios ribos, už kurių neįmanoma išeiti (čia daugeliui asocijuojasi su 0 ir 100%, dėl to daroma klaidinga prielaida kad 0 ir 100 yra ribos). Taigi visiškai realu kad gali būti benzinas, kurio oktanas 110, 120 ir t.t.

Be to, dar yra benzino priedai didinantys oktaną, tokie kaip tetra-etil-švinas (nuodingas, bet jo reikia labai mažai - apie100 gramų tonai benzino kad iš 62-benzino gautume 92-benziną), metil-tetra-butilo eteris, (jo reikia daug - apie 10%), ir kiti. 62-benzinas natūraliai išdistiliuojamas iš naftos, nenaudojant jokių priedų ir sudėtingų cheminių technologijų. Bet tokiu būdu jo gaunama tik apie 10% nuo naftos kiekio. Katalizatorių pagalba skaidant gudrono-bitumo frakcijas (labai sudėtinga technologija) gaunamas natūralus aukšto oktaninio skaičiaus benzinas (92...9. Į jį dar pridedant priedų, visai realu pagaminti benziną, kurio oktaninis skaičius 110 ir daugiau (aviaciniai benzinai tokie ir būna). Dujų oktaninis skaičius natūraliai yra gerokai virš 100.

Apie detonaciją. Oro-kuro mišinį spaudžiant, jis įkaista. Jeigu slėgis viršija kuro atsparumo detonacijai ribą, benzine vyksta cheminiai virsmai, susidaro vandenilio peroksidai, kuras savaime užsidega. Natūraliomis sąlygomis oro-benzino mišinys cilindre dega 20...40 m/s greičiu, švelniai perduodamas slėgimo jėgą į stūmoklį. Detonacijos metu jis dega 800...1200 m/s greičiu, t.y. sprogsta, gaunami stiprūs smūgiai į stūmoklį, ko rezultate variklis greitai sugenda. Dujos nepasižymi detonacija. Yra gaminami netgi dujiniai-dyzeliniai varikliai, kurių suspaudimo laipsnis 29...32 (80-benzinas naudojamas esant suspaudimo laipsniui 7...8; 92 - 9...10; 95 - 10...11; 98 - 11 ir daugiau). Žibalo (reaktyvinio kuro) ir dyzelinio kuro oktaniniai skaičiai yra viso labo apie 45, todėl skiriasi kuro uždegimo principas - kuras įpurškiamas į jau suspaustą orą.


Dabar dėl kuro oktaninio skaičiaus.
žibalo oktaninis skaičius - 45.
Bendru atveju formule yra tokia:

45 x Vžib + A x Vbenz = Z x (Vžib+Vbenz),

cia Vžib - žibalo kiekis litrais, Vbenz - benzino kiekis litrais, A - benzino oktaninis skaičius, Z - gauto mišinio oktaninis skaičius.

Kai nori gauti kieki benzo, kuri reikia įmaišyti i žibalą, šita formule pasidaro tokia:

Vbenz=Vzib x (Z - 45)/(A - Z).

Paprastesniu atveju, kai benzinaas 95 ir turi 1 litrą žibalo, tada ji reikia maišyti su

Vbenz = (Z-45)/(95-Z).
Kai reikia oktaninio skaiciaus Z=80, tada
Vbenz = (80-45)/(95-80) = 35/15=2.33 litro benzino. Šį kieki benzino maišai su 1 litru žibalo.
Pastaba: dyzelinas nėra žibalas. Čia kaip sakoma gudrumas labai panašus į protą, bet toli gražu nėra protas. Jeigu kas prisimena blokados laikus, tai ne vienam nuo benzino su dyzelinu labai padidėjo tepalo lygis ir tas skystimas praplovė indėklus.