Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?
Parašytas: 10 Gru 2020, 10:18
Tema daugiau skirta apklausai ir nuomonių surinkimui apie elektroinio degimo poreikį seniems motociklams ir automobiliams.
Aš daugiau domiuosi motoriniais dviračiais su D-4, D6, D8 varikliais. Visi jie pasižymi dideliu trūkumu: labai silpnas, vos 5 vatų generatorius, kuris jei duoda kibirkštį, tai šviesoms jau visai neužtenka. Prieš keletą metų entuziastai sugalvojo elektroninio degimo schemą, kurią aš ne kartą pakartojau. Šis degimas kibirkščiai sunaudoja niekingus 110mA, visa kita atiduodamas šviesai. Ir su D varikliais čia jau laiminga pabaiga, nes dar labiau sistemą supaprastinti reikia akumuliatoriaus, kurio motoriniame dviartyje tiesiog nėra kur padėti. Jei nenorima gadinti istorinio vaizdo, tokios "kišenės" jame nėra. Patikrinta.
O su motociklais galima būtų eiti toliau. Mano paskaičiavimu, jei būtų galima išnaudoti motociklo akumuliatorių arba jo vietoje dėti Li jonų akumuliatorių bloką, motociklui generatorius būtų praktiškai nereikalingas. Pirmas klausimas, kaip smarkiai problemų motocikluose kelia generatorius, ir kaip smarkiai būtų palengvintas gyvenimas jį pašalinus. Savaime aišku, paliktą akumuliatorių reikėtų krauti, bet klausimas, kaip dažnai. Jei jis būtų naudojamas vien tik degimui (bet taip nebus), tai krauti reikėtų du kartus į važinėjimo sezoną, o gal ir dar mažiau. Tai gi, didžiausias energijos vartotojas - šviesos. Parinkus tinkamus LED'us, ir čia galima rasti aukso vidurį, kai šviesos spektras bus imituotas analogiškai sovietinei lemputei, o energijos poreikis taip pat sumažėtų. Drąsiai sakau, su šviesomis važinėjant akmuliatorių reikėtų pakrauti kas 200-300 km. Kas tiek važiuoja senu motociklu? Kiek žinau, kelionė labai retai siekia 70-100 km.
Na štai, dauguma jau priėjo išvados: "Na ne brolyti... Aš savo motociklo originalumo nedraskysiu jokiais LED'ais"
Štai čia, kaip ir visur gyvenime, reikia kompromiso, kuriam pasiekti aš neturiu pakanakamų žinių. Aš nežinau, kiek vartoja senas motociklas. Klausimas ūkiškas: kiek kilometrų motociklas nuvažiuos be generatoriaus, vien tik nuo akumuliatoriaus? Aišku, čia turima omeny tik šviesos.
Pirmas atsargus kompromisas: kaip skausmingas orginalaus akumuliatoriaus pakeitimas ličio jonų bloku? Mano nuomone, jei vietoje originalaus kontaktinio degimo dedame elektroninį, tai tam tikras originalumas, nors ir paslėptas, vis gi eliminuojamas. Tai kodėl tada negalima pakeisti paslėpto akumuliatoriaus kitu, kurį galima bet kada krauti?
Apskritai, originalumo klausimas yra labai opus ir supratimas labai ne vienodas. Kažkas nori 100 proc. originalumo ir ieško sovietinių laikų rato kameros su užrašu Сделано в СССР, kiti drąsiai su CNC staklėmis pagamina 1:1 priekinio stabdžio rankenėlės kopiją, nudažo ir ramia sąžine kitiems pristato kaip originalą.
Labai daug raidžių. Bijau, kad daug kas neskaitys iki galo.
Dar du žodžiai apie paties degimo konstrukciją. Degimas susideda iš kumščio dydžio elektroninio bloko. Nuo jo 3 plonyčiais laidais prijungtas holo daviklis, maždaug degtuko galvutės dydžio, kuris reaguoja į magneto praėjimą. Būtų galima ant alkūninio veleno ašies prilipinti 5mm skermsens magnetuką, ir puikiai veiktų. Priklijavus 2 magnetukus drąsiai veiktų uždegimas dviems cilindrams. Degimo bloko pagaminimui reikia maždaug 16-20 valandų elektroniko darbo. Schema visai ne slapta, jei tik bus susidomėjusių - iš karto įkeliu, tik perspėju, neįgudusiai akiai ji pasirodys labai sudėtinga.
Pamršau paminėti, kad degimas su automatiniu uždegimo kampo reguliavimu.
Aš daugiau domiuosi motoriniais dviračiais su D-4, D6, D8 varikliais. Visi jie pasižymi dideliu trūkumu: labai silpnas, vos 5 vatų generatorius, kuris jei duoda kibirkštį, tai šviesoms jau visai neužtenka. Prieš keletą metų entuziastai sugalvojo elektroninio degimo schemą, kurią aš ne kartą pakartojau. Šis degimas kibirkščiai sunaudoja niekingus 110mA, visa kita atiduodamas šviesai. Ir su D varikliais čia jau laiminga pabaiga, nes dar labiau sistemą supaprastinti reikia akumuliatoriaus, kurio motoriniame dviartyje tiesiog nėra kur padėti. Jei nenorima gadinti istorinio vaizdo, tokios "kišenės" jame nėra. Patikrinta.
O su motociklais galima būtų eiti toliau. Mano paskaičiavimu, jei būtų galima išnaudoti motociklo akumuliatorių arba jo vietoje dėti Li jonų akumuliatorių bloką, motociklui generatorius būtų praktiškai nereikalingas. Pirmas klausimas, kaip smarkiai problemų motocikluose kelia generatorius, ir kaip smarkiai būtų palengvintas gyvenimas jį pašalinus. Savaime aišku, paliktą akumuliatorių reikėtų krauti, bet klausimas, kaip dažnai. Jei jis būtų naudojamas vien tik degimui (bet taip nebus), tai krauti reikėtų du kartus į važinėjimo sezoną, o gal ir dar mažiau. Tai gi, didžiausias energijos vartotojas - šviesos. Parinkus tinkamus LED'us, ir čia galima rasti aukso vidurį, kai šviesos spektras bus imituotas analogiškai sovietinei lemputei, o energijos poreikis taip pat sumažėtų. Drąsiai sakau, su šviesomis važinėjant akmuliatorių reikėtų pakrauti kas 200-300 km. Kas tiek važiuoja senu motociklu? Kiek žinau, kelionė labai retai siekia 70-100 km.
Na štai, dauguma jau priėjo išvados: "Na ne brolyti... Aš savo motociklo originalumo nedraskysiu jokiais LED'ais"
Štai čia, kaip ir visur gyvenime, reikia kompromiso, kuriam pasiekti aš neturiu pakanakamų žinių. Aš nežinau, kiek vartoja senas motociklas. Klausimas ūkiškas: kiek kilometrų motociklas nuvažiuos be generatoriaus, vien tik nuo akumuliatoriaus? Aišku, čia turima omeny tik šviesos.
Pirmas atsargus kompromisas: kaip skausmingas orginalaus akumuliatoriaus pakeitimas ličio jonų bloku? Mano nuomone, jei vietoje originalaus kontaktinio degimo dedame elektroninį, tai tam tikras originalumas, nors ir paslėptas, vis gi eliminuojamas. Tai kodėl tada negalima pakeisti paslėpto akumuliatoriaus kitu, kurį galima bet kada krauti?
Apskritai, originalumo klausimas yra labai opus ir supratimas labai ne vienodas. Kažkas nori 100 proc. originalumo ir ieško sovietinių laikų rato kameros su užrašu Сделано в СССР, kiti drąsiai su CNC staklėmis pagamina 1:1 priekinio stabdžio rankenėlės kopiją, nudažo ir ramia sąžine kitiems pristato kaip originalą.
Labai daug raidžių. Bijau, kad daug kas neskaitys iki galo.
Dar du žodžiai apie paties degimo konstrukciją. Degimas susideda iš kumščio dydžio elektroninio bloko. Nuo jo 3 plonyčiais laidais prijungtas holo daviklis, maždaug degtuko galvutės dydžio, kuris reaguoja į magneto praėjimą. Būtų galima ant alkūninio veleno ašies prilipinti 5mm skermsens magnetuką, ir puikiai veiktų. Priklijavus 2 magnetukus drąsiai veiktų uždegimas dviems cilindrams. Degimo bloko pagaminimui reikia maždaug 16-20 valandų elektroniko darbo. Schema visai ne slapta, jei tik bus susidomėjusių - iš karto įkeliu, tik perspėju, neįgudusiai akiai ji pasirodys labai sudėtinga.
Pamršau paminėti, kad degimas su automatiniu uždegimo kampo reguliavimu.