Sveiki, forumiečiai,
Šimtą metų nesilankiau forume, bet dabar, įsisukus vienam projektui (MOTOpress žurnalas), galiu vėl skirt laiko oldtaimeriams. Tiesa, kita prasme. Norėčiau žurnale plėtoti retro skyrelį (restauruoti senoviniai motociklai, patarimai, gal kiek istorijos). Pažįstu keletą forumiečių, kurie labai puikiai atrestauravo savuosius žirgus, bet tikiu, kad jų yra dar daugiau.
Jei tik turete noro prisidėti prie šios skilties popiliarinimo, turite atrestauravę (ar žinote kas turi) ekskliuzyvinį motociklą - mielai "apdoročiau" betkokią informaciją šia tema. Laukiami betkokie pasiūlymai ar pastabos. Galite rašyti tiek čia (forume ar PM), tiek paštu mindaugas@motopress.lt.
Аčiū!
Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.
Dėkojame už supratingumą.
Restauruotų motociklų skiltis MOTOpress žurnale
Moderatoriai: Baronas, Moderatoriai
Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.
Plačiau: Visos taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.
Plačiau: Visos taisyklės
-
- Forumietis
- Pranešimai: 169
- Užsiregistravo: 15 Bal 2004, 07:26
- Miestas: Vilnius
Restauruotų motociklų skiltis MOTOpress žurnale
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Niekada nesakyk niekada!
-
- Forumietis
- Pranešimai: 536
- Užsiregistravo: 24 Bal 2006, 21:27
- Miestas: Klaipėda
-
- Forumietis
- Pranešimai: 169
- Užsiregistravo: 15 Bal 2004, 07:26
- Miestas: Vilnius
Motociklą "čiupinėjome" gyvai - auksinių rankų darbas! Daugiau info yra straipsnyje, bei kelių žmonių (gamyklos darbuotojo bei vyro, kurį prieš ~50 m. p. Antanas pavėžino, prisiminimuose).
Technikos yra "konvejerinę" ir vienetinę neskirstysime, Lietuvoje oldtaimerių tiek mažai, jog liktume laimingi parašę ir apie serijinius, bet retai sutinkamus modelius...
Technikos yra "konvejerinę" ir vienetinę neskirstysime, Lietuvoje oldtaimerių tiek mažai, jog liktume laimingi parašę ir apie serijinius, bet retai sutinkamus modelius...
Niekada nesakyk niekada!
-
- Forumietis
- Pranešimai: 175
- Užsiregistravo: 08 Bir 2009, 15:56
- Miestas: Degučių k.
Re: Restauruotų motociklų skiltis MOTOpress žurnale
Gal galima didesnę straipsnio foto, kad paskaityti būtų galima? Arba nuoroda straipsnin (jei yra elektroninė versija).mindazzz rašė:Sveiki, forumiečiai,
Šimtą metų nesilankiau forume, bet dabar, įsisukus vienam projektui (MOTOpress žurnalas), galiu vėl skirt laiko oldtaimeriams. Tiesa, kita prasme. Norėčiau žurnale plėtoti retro skyrelį (restauruoti senoviniai motociklai, patarimai, gal kiek istorijos). Pažįstu keletą forumiečių, kurie labai puikiai atrestauravo savuosius žirgus, bet tikiu, kad jų yra dar daugiau.
Jei tik turete noro prisidėti prie šios skilties popiliarinimo, turite atrestauravę (ar žinote kas turi) ekskliuzyvinį motociklą - mielai "apdoročiau" betkokią informaciją šia tema. Laukiami betkokie pasiūlymai ar pastabos. Galite rašyti tiek čia (forume ar PM), tiek paštu mindaugas@motopress.lt.
Аčiū!
Ačiū
Audi 80 Quattro
Iž Planeta 5
RIGA 13
Iž Planeta 5
RIGA 13
-
- Forumietis
- Pranešimai: 169
- Užsiregistravo: 15 Bal 2004, 07:26
- Miestas: Vilnius
Re: Restauruotų motociklų skiltis MOTOpress žurnale
AM – Ukmergėje gimęs motociklas_Valdas_ rašė:Gal galima didesnę straipsnio foto, kad paskaityti būtų galima? Arba nuoroda straipsnin (jei yra elektroninė versija).mindazzz rašė:Sveiki, forumiečiai,
Šimtą metų nesilankiau forume, bet dabar, įsisukus vienam projektui (MOTOpress žurnalas), galiu vėl skirt laiko oldtaimeriams. Tiesa, kita prasme. Norėčiau žurnale plėtoti retro skyrelį (restauruoti senoviniai motociklai, patarimai, gal kiek istorijos). Pažįstu keletą forumiečių, kurie labai puikiai atrestauravo savuosius žirgus, bet tikiu, kad jų yra dar daugiau.
Jei tik turete noro prisidėti prie šios skilties popiliarinimo, turite atrestauravę (ar žinote kas turi) ekskliuzyvinį motociklą - mielai "apdoročiau" betkokią informaciją šia tema. Laukiami betkokie pasiūlymai ar pastabos. Galite rašyti tiek čia (forume ar PM), tiek paštu mindaugas@motopress.lt.
Аčiū!
Ačiū
Tekstas Mindaugo Šimėno
Nuotraukos Tomo Kavaliausko
Ar yra tekę girdėti motociklų gamintoją AM? Tai itin mažu, vos vieno vieneto tiražu išleistas motociklas, sukurtas ir išbandytas Ukmergėje daugiau nei prieš 50 metų.
Ukmergėje įsikūrusios gamyklos „Vienybė“ teritorijoje stovi motociklas, apie kurį sužinojome iš gero pažįstamo. Žinojome tik tiek, kad tai savomis rankomis pagaminta transporto priemonė, o jos kūrėjas, Antanas Monkevičius (inicialai – AM), jau palikęs šį pasaulį. Atvykome į Ukmergę tikėdamiesi rasti motociklą ir bent vieną žmogų, galintį papasakoti jo istoriją.
Pasakoja senas „vienybietis“ Zenonas Augutis, dirbantis gamykloje nuo 1965 metų
Zenonai, kokia šio motociklo istorija?
Nesu daug prisidėjęs prie šio motociklo gamybos, bet bandysiu šiek tiek prisiminti. Tai Antano Monkevičiaus, buvusio Ukmergės „Vienybės“ darbuotojo, kūrinys. Antanas buvo žmogus, kuriam kiekvienas naujas iššūkis atverdavo vis naujas galimybes. Šis motociklas buvo ne išimtis. Panaudodamas vokiečių karinės technikos atliekas bei „Vienybės“ darbo sąlygas jis galėjo įgyvendinti kiekvieną savo idėją. Motociklui netgi buvo numatyta šoninė priekaba, bet po to, kai kai Antanas užsiėmė lengvojo automobilio gamyba, motociklas buvo paliktas nuošalėje. Be to, tokiam sunkiam motociklui (manyčiau, jog jo svoris siekia 400 kg – red. past.) priekabos nebuvimas reikštų ir valdymo nebuvimą, tad Antanas daug juo nevažinėjo.
Kada jis pradėtas gaminti?
Tiksliai neatsakysiu, bet apie 1955–1960 metus.
Kokiu tikslu buvo gaminamas motociklas?
Antano pasaulėžiūrą galėčiau prilyginti garsiam keliautojui Matui Šalčiui. Galbūt ir jo idėja buvo pakeliauti po pasaulį. O ar motociklas būtų pasiteisinęs, ar ne, tai čia jau kitas klausimas. Antanas buvo toks žmogus, kuris greitai išspręsdavo visas problemas. Tačiau ne viskas buvo jo valioje. Tuometinė valdžia iš Antano atėmė jo paties sukonstruotą automobilį, teigdama, jog tai gali būti pinigų pasipelnymo šaltinis. Neva automobiliais reikia važinėti svarbesniems žmonėms. Kiek vėliau jis sukonstravo ir katerį su GAZ A („polutarka“) varikliu, kuris dar ilgai buvo naudojamas pramogoms.
Grįžkime prie motociklo. Gal žinote tikslesnes jo charakteristikas?
Iš tiesų tai vienas iš dviejų pagamintų variklių šiam motociklui. Šis – tobulesnis. 2 cilindrai eilėje, keturtaktis, „kabantys“ vožtuvai. Tikslaus darbo tūrio nežinau, bet maždaug apie vieną litrą, gal kiek mažiau. Viskas buvo pagaminta čia pat, „Vienybėje“: alkūninis velenas, stūmokliai, švaistikliai. „Vienybė“ daug metų gamino stūmoklius Panevėžio autokompresorių gamyklai. Gamykloje taip pat veikė liejykla, tad nebuvo jokių problemų išlieti ir variklio bloką. Tiesa, karbiuratorius panaudotas nuo kito agregato. Tik juo oro srautas eina ne žemyn, kaip įprasta, o kyla į viršų. Generatorius pritaikytas nuo automobilio. Starteris – kojinis. Savadarbė pavarų dėžė taip pat kiek neįprasta. Nežinau kodėl, bet Antanas vietoj krumpliaratinės sistemos pasirinko grandininę. Šakutės stumdo žvaigždes ir šios keičia perdavimo skaičių. Toliau sukamasis judesys perduodamas kardanu į reduktorių. Šis – irgi savadarbis. Sankaba ir rankinė, ir kojinė, nes pavaros perjungiamos dešiniąja ranka. Gaila, bet trūksta kai kurių variklio vidaus detalių, dangtelių. Vargu ar jas kas suras – juk motociklas, prieš vėl sugrįždamas į mūsų gamyklą, ilgai stovėjo paliktas likimo valiai.
Zigmas Krogertas, vienas iš nedaugelio Antano pavėžintų žmonių, kiek vėliau prisijungė prie mūsų ir taip pat pasidalijo savo prisiminimais.
Zigmai, kokia buvo Jūsų pažintis su šiuo motociklu?
Motociklas pradėtas kurti dar Smetonos laikais. Aš buvau trečiokas ketvirtokas, kai Antanas svarstė įvairius variklio montavimo variantus: ir skersai, ir išilgai. Kadangi „Vienybės“ įmonė buvo sukurta bendradarbiaujant su vokiečiais, tad nemažai vokiškos technikos „Vienybėje“ buvo remontuojama. Tačiau pats motociklas galutinai buvo užbaigtas tik rusų laikais, kai Antanas baldų kombinate dirbo vyr. mechaniku inžinieriumi. Antanas gyveno netoli manęs. Vieną dieną jis pasiūlė mane pavežti – atsisakyti negalėjau. Nors pervažiavus per visą miestą atgal turėjau ateiti pėsčias, įspūdžių buvo tiek daug, jog mintyse vis svajojau, kaip pats kažką panašaus pasigaminsiu. Motociklo garsas buvo su niekuo kitu nesupainiojamas, kaip ir jo išdėstymas. 2 cilindrus, pastatytus išilgai, man regis turėjo tik tuometiniai „Nortonai“. Panašų variklį turėjo ir HARLEY-DAVIDSON. Šiame variklyje abu stūmokliai į viršų kildavo kartu, tik vienas atlikdavo suspaudimo veiksmą, kai tuo tarpu kitas – jau išleisdavo sudegusį mišinį. Ko gero, viduje aptiktume ir balansinį veleną. Taip niekada ir nepaskaičiavome, kiek pavarų motociklas turi – tam reikėtų užvesti variklį, bet sukimo momento variklis „pagamindavo“ į valias. Tais metais, kai buvo pradėtas gaminti šis motociklas, sportiniai NSU turėjo 3 pavaras ir jų pakakdavo. Šis motociklas juk galios ir „momento“ turi dar daugiau.
Ar buvo kokių nors keblumų gamybos procese?
Antanas, gamindamas šį motociklą, netgi specialiai buvo pasigaminęs koordinatines tekinimo stakles. Bloko viduje yra tokių ertmių, jog su paprastomis staklėmis jų tiesiog nebūtų įmanoma padaryti. Pasigaminti įrangą visuomet būdavo daug daugiau darbo, nei pagaminti patį daiktą. Antanui visa tai atrodydavo paprasta, viskas jam sekdavosi ir niekur nematydavo jokių sunkumų. O tuo metu jam buvo vos 30 metų.
Koks motociklo likimas?
Minčių yra visokių. Kadangi „Vienybėje“ planuojama sukurti muziejų, neabejoju, kad ir Antano motociklas čia atras vietą. Buvo žmonių, kurie norėjo šį motociklą nupirkti, bet čia jo vieta, čia jis gimė, lai čia ir lieka.
Niekada nesakyk niekada!
-
- Forumietis
- Pranešimai: 831
- Užsiregistravo: 27 Rgs 2005, 14:33
- Miestas: Rokiškis-Vilnius
-
- Forumietis
- Pranešimai: 991
- Užsiregistravo: 16 Spa 2004, 16:48
- Miestas: Žemaitija
-
- Forumietis
- Pranešimai: 175
- Užsiregistravo: 08 Bir 2009, 15:56
- Miestas: Degučių k.
-
- Forumo rėmėjas
- Pranešimai: 1145
- Užsiregistravo: 03 Gru 2005, 10:38
- Miestas: Kaunas
-
- Forumietis
- Pranešimai: 169
- Užsiregistravo: 15 Bal 2004, 07:26
- Miestas: Vilnius