Na įkišiu ir aš savo trigrašį.
Dėl oktaninio skaičiaus:
Daugelis tai žino, bet nežinantiems paaiškinsiu. Kibirkštis į cilindra paduodama prieš stumokliui pasiekiant aukščiausią padėtį. Tai yra alkūniniam velenui esant apie
10º prieš VMT (tas taškas kai pirmas stumoklis yra aukščiausioje padėtyje). Nuo kibirkšties prasideda degimas, kuro ir oro mišinys dega ir yra toliau spaudžiamas. Sprogimas įvyksta pasiekus VMT. Pagal tai ar sprogimas vėluoja ar įvyksta per anksti yra reguliuojamas tas
10º.
Ši dalis yra apie tai kaip suprantu aš, todėl gali būti, kad labai klystu: Degant mišiniui (iki pasiekiant VMT) susidaro dujos, kurios taip pat didina suspaudimą cilindre. Pasiekus VMT cilindre susidaro tas slegis, nuo kurio benzinas detonuoja savaime, t.y. sprogsta ir ta benzino dalis kurios liepsna dar nepasiekia. Aukštesnis oktatinis skaičius mus informuoja, kad benzinas yra atsparesnis suspaudimui. Kai benzinas atsparesnis suspaudimui detonacija įvyksta gerokai po VMT ir nebe nuo stūmoklio, o nuo dujų susidariusių degimo metu, slėgimo. Kai šis sprogimas vyksta atsidarinėjant vožtuvams arba prieš pat jų atsidarymą vožtuvai dėga. Aukštesniam oktanui reikia didesnio suspaudimo, kurį dalinai galima pasiekti ankstinant degimą arba pilnai pasiekti didinant stūmoklio sudaromą spaudimą (forsuoti variklį.)
Apie kurą: Kaip rašyta forume ieškoti knygnešių nešančių 76-92 metų literatūrą.
Dar laukiu atsakymo iš muitinės dėl galimybės atsivežti legaliai.
P.S. skirtas zaz. Nepamirškite kad zaz varikliuose nuspaudus akseleratorių į dugną dėgimas yra vėlinamas, o ne ankstinamas. Todėl turėtumėte girdėti šaudymą ir tai yra gerai sureguliuoto degimo požymis.
