Kai kalbam apie senovinę techniką, tai visada geriau, kai ten kuo daugiau metalo ir kuo mažiau plastiko. Jeigu tas plastikines dalis galite gauti naujas, t.y. ne nenaudotas, o pagamintas iš kokybiško neperdirbto plastiko šiais laikais, tuomet gal ir ok, jums gal ir užteks. Bet dalykai, kurie pagaminti prieš 30 ar daugiau metų, arba kad ir ne taip seniai, bet į rytus nuo mūsų, geriau venkit.
Kai metalas surūdija, jeigu ne visas, galima dalį pakeisti, privirinti, prilituoti, žodžiu kažką padaryti. Kai sensta plastikas, jis tiesiog pavirsta lipnia smirdančia koše, kitaip sakant - grįžta į savo pirminį pavidalą - naftą. Arba į dulkes ir prisiminimus.
Vakarietiški senoviniai plastikai būdavo tikrai kokybiški, ir dar dabar yra pakankamai gerai išsilaikiusių formoje ir vis dar labai tvirtų plastikinių durų rankenėlių arba bamperių iš 80taisiais pagamintų automobilių, bet sovietinės autopramonės, o ir neoriginalių atsarginių dalių plastiko kokybė kartais būdavo tiesiog tragiška. Stiklo pluoštas irgi yra tiek ilgaamžiškas, kiek laikysis jį rišantis polimeras - epoksidinė ar pan. derva. Nesakau, kad visas sovietinis plastikas buvo prastas. Turime tikrai gerų pavyzdžių. Bet šiame forume yra aprašyta ir daug labai prastų. GAZ21 vairai, durų rankenos, skydelio spalvoti difuzoriai, Moskvič 402/3/7 (turbūt, tiksliai nežinau) panelės apdailos, sparnų trikampiai ir t.t.
Kai kurie metalai irgi turi panašių senėjimo požymių, pvz žinau, kad yra tam tikrų aliumininių motociklų variklių blokų iš tarpukario, kurių beveik nebeįmanoma kokybiškai patikimai suvirinti. Bet tai vistiek yra apie 100metų ir daugiau. O plieno ir geležies gaminių turim gerai išsilaikiusių šimtmečiais ir gal net tūkstantmečiais.
O dėl variklio keitimo, tai:
SAABakas rašė:
Kuriais matavimais geriau remtis, tais kuriuos ismatavo gamintojas pries daugiau nei 25 metus, ar tais kuriuos as gaunu dabar, kai variklis jau pravaziaves virs 300 tukstanciu kilometru?
Naudojama projektinė galia, t.y. tokia, kokią pateikė variklio gamintojas. Variklio nusidėvėjimas nėra vertinamas, nes tai iš esmės yra gedimas, kurį reikėtų pašalinti. O beje, žinau ne vieną tokį atvejį, kai tikrinant 200-300kkm nuvažiavusio variklio galią ant tikrai pakankamai tikslaus stendo, gaunamas skaičius beveik siekia, tiksliai sieka arba netgi truputį viršija gamintojo pateiktą projektinę galią. Taip kad...
Turėsi pateikti variklio įsigijimo dokumentus. Tai tuose variklio įsigijimo dokumentuose turės būti nurodyta, koks tai tiksliai variklis. Jei nebus nurodyta, manau su tuo gali būti ir problemų, nes teks gauti gamintojo atstovo kokią nors pažymą, koks tai variklis ir kiek jis turi galios. Dauguma dylerių tokių paslaugų neteikia - labai gražiai ir formaliai atsisako tai padaryti. Ypač bet kam, kas seniau, nei kokia 10 metų. O jei ir teiktų, tai SAAB, kaip nepriklausomas gamintojas, nebeegzistuoja nuo 2001mųjų, o kaip GM koncerno prekės ženklas, nebeegzistuoja nuo 2011tų metų. Todėl tikrai geriau būtų, jei galėtum pateikti automobilio, iš kurio naudosi variklį, nuosavybės dokumentus, savo vardu arba su pirkimo sutartimi. O kaip daryti toliau, teks aktyviai domėtis iš anksto tose įstaigose, kurios išduoda leidimus tokius perdirbtus automobilius registruoti legaliai. Pvz gali tekti padaryti nuotraukas prieš variklio išėmimą ar pan. Domėkis ten, o ne čia forume. Čia yra daug žmonių, kurie yra keitę variklius iš vienokių į kitokius, yra netilpę į galios ribas ir pan., bet galiu duoti ranką nukirsti, kad 99proc. tokių atvejų tai nebuvo legalizuota, ir TA buvo einama arba patyliukais, naudojantis tuo, kad nelabai matosi arba kad ne visi ir visada kreipia dėmesį, arba pritaikius poveikio priemones. Arba kad tiesiog dokumentuose buvo nenurodomi tokie dalykai, kaip variklio darbinis tūris, galia ir pan. O paskui koks variklis priklausė, gali būti teisiškai sunku įrodyti tiek savininkui, tiek pačioms kontroliuojančioms įstaigoms, todėl daugeliu atveju, kai gamintojas nesiskyrė, niekas ir nesigilindavo. Žinau vieną atvejį apie Citroen Xantia, kuri važinėjo su 1,6i 65kw dokumentais ir 2,9i V6 142kw varikliu.
SAABakas rašė:
Tik kol kas niekur nerandu to "Tvarkos aprašo".
Jeigu nieko nemaišau, tai naujausia galiojanti suvestinė yra čia:
https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct ... raGjPdXHWB