Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.

“Harley-Davidson”: nuo 1903 m. iki šių dienų

Čia ieškokite straipsnių apie senovines transporto priemones

Moderatoriai: rcepa, Moderatoriai

Vartotojo avataras
Kipshas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2228
Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
Miestas: Kaunas

“Harley-Davidson”: nuo 1903 m. iki šių dienų

Standartinė Kipshas »

Žymi motociklų kompanija “Harley-Davidson” šiemet švenčia 100 metų jubiliejų. Tai istorija, kurios dar niekas nesugebėjo pakartoti. Jauni vyrai, eksperimentuodami su vidaus degimo varikliais, sugebėjo sukurti motociklus, kuriais galima nuvažiuoti daug tūkstančių mylių. Jie tarnauja kartų kartoms ir tai dar tik pradžia.

1903 m.
21 metų Villiamas S.Harley ir Arthuras Davidsonas sukūrė pirmąjį savo motociklą, kurį pavadino “Harley-Davidson” vardu. Šio motociklo variklio cilindro skersmuo ir stūmoklio eiga buvo atitinkamai 8 cm ir 8,89 cm.
1905 m.
Liepos 4 dieną “Harley-Davidson” motociklu buvo laimėtos pirmosios oficialios varžybos Čikagoje.
1906 m.
“Harley-Davidson” kompanija įsikūrė naujose dirbtuvėse, kompanijoje dirbo šeši darbuotojai.
1907 m.
Kompanija buvo juridiškai įregistruota rugsėjo 17 dieną “Harley-Davidson Company” vardu. Du kartus padidėjo gamykla, darbuotojų skaičius išaugo iki aštuoniolikos žmonių.
1908 m.
Buvo parduotas pirmasis motociklas, skirtas policijos reikmėms.

1909 m.
Pagamintas pirmasis motociklas, turintis “V-twin” tipo variklį. Jo darbinis tūris buvo 0,811 litro (7 AG). Šis variklis tapo “Harley-Davidson” kompanijos firminiu ženklu.
1911 m.
Pradėti gaminti “F-head“ tipo varikliai (gaminti iki 1929 m.).
1912
Pradėtas “Harley-Davidson” motociklų eksportas į Japoniją.
1914
Pradėti gaminti motociklai su “lopšeliais”. Pradėtos montuoti sankabos ir stabdžių rankenėlės (su “F-head“ ir “V-twin” tipo varikliais).
1915 m.
Visų motociklų modelių transmisija tapo trijų pavarų.
1917 m.
Viena trečioji dalis tais metais pagamintų motociklų buvo parduota Jungtinių Amerikos Valstijų kariuomenei.
1918 m.
Pusė tais metais pagamintų motociklų parduota JAV armijai. Iš 20 tūkst. JAV kariuomenėje eksploatuotų motociklų didžioji dauguma buvo pagaminti “Harley-Davidson” kompanijoje.


1919m.
Motocikluose pradėtas montuojamas opozicinio tipo variklis (0,6 litro darbinio tūrio). Šis variklis buvo ypatingas tuo, kad veikė neįtikėtinai tyliai.
1920 m.
“Harley-Davidson” kompanija tapo didžiausia motociklų gamintoja pasaulyje.
1921 m.
1,2 litro darbinio tūrio “V-twin” varikliai pradėti montuoti FD ir JD modeliuose.

1925 m.
Pradėti gaminti motociklai su lašo formos degalų bakais, visi vėliau pagaminti modeliai turėjo šios formos degalų bakus.
1926 m.
Vėl pradėti gaminti vieno cilindro varikliai, kurių gamyba buvo nutraukta 1918 metais.
1928m.
Priekiniai stabdžiai montuojami visuose gaminamuose motocikluose.
1929m.
0,74 litro darbinio tūrio variklis pradėtas montuoti D modelyje. Jis taip pavyko, kad šio variklio modifikacijos buvo gaminamos iki 1972 metų.
1933 m.
Ant degalų bako pradėtas piešti legendinis “Harley-Davidson” logotipas - erelis.
1936 m.
“Harley-Davidson” kompanija pristatė EL modelį, su 1 litro darbinio tūrio varikliu.

1941 m.
Jungtinės Amerikos Valstijos įsijungė į Antrąjį pasaulinį karą, todėl motociklai gaminami tik kariniams tikslams. Pradėta gaminti FL motociklų serija.
1945 m.
Nuo 1941 iki 1945 metų buvo pagaminta 90 tūkstančių kariniams tikslams skirtų motociklų. Gruodžio mėnesį buvo atnaujinta civilinių motociklų gamyba.
1946 m.
Pagamintas WR modelis, kuris buvo pripažintas vienu iš geriausių tų metų lenktyninių motociklų.
1948 m.
1 ir 1,2 litro darbinio tūrio varikliai pradėti gaminti su aliuminėmis galvutėmis ir hidrauliniais vožtuvų kėlikliais.
1949 m.
Pasirodė “Hydra-Glide” modelis su priekiniais hidrauliniais amortizatoriais.
1952 m.
Pasirodė K modelis su integruota į variklį pavarų dėže. Tai leido sumažinti variklio ir pavarų dėžės dydį. Vėliau šis modelis pavadintas “Sportster”.
1956 m.
Naujajam KH modeliui reklamuoti buvo pakviestas Elvis Preslis.
1957 m.
Buvo pristatytas naujasis motociklas pavadintas “Sportster”. Į jį buvo montuojamas 0,9 litro darbinio tūrio OHC tipo variklis.
1958 m.
Naujajame “Duo – Glide” modelyje pradėta montuoti hidraulinė galinė pakaba.

1965 m.
“Elektra-Glide” pakeitė “Duo-Glide” modelį. Naujas modelis buvo ypatingas tuo, kad jame buvo pradėtas montuoti elektrinis starteris. Netrukus starteris buvo pradėtas montuoti ir į “Sportster” modelį.
1966 m.
“Shovelhead‘‘ tipo variklis pakeitė “Panhead” variklius “Electra-Glide” modeliuose.
1971 m.
Pradėtas gaminti “FX1200 Super Glide” modelis, davęs pradžią naujai klasei, vadinamai kruizerių klase. Pagamintas pirmasis sniegomobilis.
1972 m.
Pasirodė atnaujintas XR-750.
1977 m.
“Harley-Davidson” kompanija pristatė “FXS Low Rider”. “Low Rider” vardas pasirinktas dėl labai žemos vairuotojo sedėsenos. Tais pačiais metais pasirodė “The Cafe Racer” - dinamiška “Sportster” versija.
1980 m.
Galinė varančioji grandinė buvo pakeista į kevlarinį diržą. Diržas geresnis tuo, kad jis tyliau veikia, nereikalinga nuolatinė priežiūra. Neilgai trukus diržinė pavara tapo standartine “Harley-Davidson” motocikluose.
1982 m.
Pradėti gaminti daug naujovių turintys “FXR/FXRS Super Glide II” modeliai.
1984 m.
“Harley-Davidson” kompanija pristatė 1,340 litro darbinio tūrio “V Evoliution” variklį. Jis buvo montuojamas penkiuose motociklų modeliuose įskaitant ir “Softail” modelį.
1986 m.
Pristatytas naujas “Heritage Softail” modelis.
Į “Sportster” modelį pradėtas montuoti “Evoliution V-twin” tipo variklis.
1988 m.
“Harley-Davidson” kompanija švenčia savo 85-ąjį jubiliejų. Pristatytas “Sportster 1200” modelis.
1990 m.
Pritatytas legendinis “FLSTF Fat boy” modelis, pasižymėjęs naujovišku dizainu.
1994 m.
Kompanija pristato modelį VR1000, su dviem paskirstymo velenėliais ir skysčiu aušinamu varikliu. Šis modelis buvo skirtas “Superbike” lenktynėms.
1995 m.
Pristatytas “FLHR Road King” modelis.
1999 m.
Pradėtas gaminti naujas “Twin Cam 88” variklis.
2000 m.
Pritatytas “FXSTD Softail Deuce”. Į 2000 metų “Softail” ir “Dyna” modelius montuojamas “Twin Cam 88B” variklis.
2001 m.
Pristatytas “VRSCA V-Rod” modelis. Tai pirmas “Harley-Davidson” motociklas, turintis degalų įpurškimą.

Parengė Nerius Markevičius
( www.4ratai.lt )
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.