GAZ 69 pakeitė karo metais sukurta GAZ 67B, kuris Gorkio automobilių gamykloje buvo gaminamas iki 1952 metų (visiškai gamyba nutraukta 1953 metais), kai jį pakeitė GAZ 69. 1954 metais GAZ 69 gamyba buvo perkelta į UAZ gamyklą, kur be didelių pakeitimų automobilis buvo gaminamas iki 1972 metų (kai kur teigiama, kad iki 1976 metų), kol nebuvo pakeistas UAZ 469 modeliu. Nors GAZ 69 Gorkio gamykloje buvo gaminami tik iki 1956 metų ir GAZ 69 buvo oficialiai pervadintas į UAZ 69, naujas vardas neprigijo net ir oficialiuose dokumentuose. Automobilis TSRS tapo tikra legenda ir buvo mėgiamas. Vienintelis nusiskundimas - per silpnas variklis, kurį GAZ 69 "paveldėjo" iš GAZ M20 POBIEDA. Tiesa, nežinia kodėl, konstruktoriai nenumatė išorinių šoninio vaizdo veidrodžių. Mažas galinio vaizdo veidrodėlis, kuris buvo montuojamas ant priekinio stiklo salono viduje tikrai nebuvo pakankamai patogus, ypač, kai tentas buvo uždengtas. Juk pro tento mažyti galini langelį tikrai beveik nieko nesimato...
Automobilis turėjo keletą kėbulo tipų: 2 durų, 4WD, 8 vietų (arba 2 vietų + 500 kg ) su pakeliamais galiniais suolais, arba 4 durų, 4WD, 5 vietų karininko automobilis. Buvo sukurta specialiai jam skirta priekaba - GAZ 704 (keliamoji galia - 500kg).
Padangos, variklis ir kai kurios kitos dalys yra identiškos GAZ M20 , M72, UAZ (išskyrus variklius), 450, 451, 469 Lenkijoje gamintiems NYSA ir ZHUK, bei Ruminojoje nuo 1964 iki 1979 metų gaminti ARO M 461. Pastarūjų buvo pagaminta 80 000 vienetų. Juose buvo montuojamas Rumūnijoje gamintas 77Ag variklis, kas leido automobiliui pasiekti iki 115 km/h greitį.
Pagrindiniai GAZ 69/69A parametrai
Variklis: 55Ag/3600 aps/min, keturių cilindrų eilėje, 2112 cc tūrio. Išmatavimai: ilgis - 3850mm, plotis -1850mm (69A - 1750mm)
Išmatavimai: aukštis - 2030mm (69A - 1920mm), ratų bazė - 2300mm, provėža - 210mm (abiejų ašių).
Svoris (pilnai pakrauto): 2175 kg (69A - 1960 kg).
Maksimalus greitis: 90 km/h.
Kuro sąnaudos: 14 L/100km (iki 30 km/h).
Viso buvo pagaminta 634256 vienetai visų GAZ 69 modifikacijų.
GAZ 69 modifikacijos
Eil. Nr Markė Modelis Komentarai Nuotrauka
1 GAZ 19 2WD pašto pristatymo automobilis kietu stogu (eksperimentinis) Nuotrauka
2 GAZ 46 (arba MAV) amfibija Nuotrauka
3 GAZ 69 2-durų, 2+6-vietų/2+500kg bazinis modelis Nuotrauka
4 GAZ 69 A 4-durų, 5-vietų vado automobilis Nuotrauka
5 GAZ 69 AM eksportinė GAZ 69A versija su 2432cc 65Ag modifikuotu varikliu Nėra
6 GAZ 69 AE GAZ 69A versija su aukštos įtampos laidų ekranavimu Nėra
7 GAZ 69 B lauko remonto pagalbinis automobilis Nėra
8 GAZ 69 M eksportinė GAZ 69 versija su 2432cc 65Ag modifikuotu varikliu. Nėra
9 GAZ 69 AE GAZ 69 versija su aukštos įtampos laidų ekranavimu Nėra
Specialios GAZ 69 modifikacijos
radijo stotis (R 125), gaisrinis automobilis, gatvių šlavimo, su gręžimo įranga, priešradiacinis, raketų paleidimo platforma, sanitarinis (GAZ 69, salono gale buvo galimybė įtvirtinti neštuvus) minu naikinimui skirtas automobilis. Nuo1970 metų tentas turėjo po du šoninius langus.
Specialios GAZ 69 modifikacijos
milicijos patrulinis furgonas, kietu stogu, su sulaikytiems asmenims skirtu gabenti narvu automobilio gale.
Kelios ekpsrimentinės GAZ 69 modifikacijos
Keturašis modelis (4x8), savivartis ir su balnine priekaba.
Asmeniniai įspūdžiai apie GAZ 69
Labai nepatiko, kad yra labai sudėtinga įlipti į automobilį. Vairuotojui patekti prie vairo, kai uždėtas tentas… Čia reikia kažkokių akrobatinių sugebėjimų L Aišku, apie triukšmo izoliacija nėra ir kalbos, nes nėra jokios izoliacijos L Tas nėra blogai, nes dėl automobilio keliamo triukšmo, nesinori važiuoti didesniu nei 70km/h greičiu J Jeigu automobilis su tentu, važiuoti juo mieste, kai didelis transporto srautas ir manevruoti praktiškai neįmanoma L Nors automobilis skirtas blogiems keliams, jis yra pakankamai komfortiškas ir jame ne taip stipriai krato, kaip galima būtu tikėtis iš linginės pakabos J
Dar galėčiau paminėti, kad priekinis tiltas (žr. nuotrauką) yra labai silpna konstrukcijos vieta - balkį reikėjo daryti ištisini, kaip buvo padaryta UAZ 469. Apie legendinės GAZ 69 galimybes ten, kur baigiasi asfaltas negaliu nieko pasakyti - bandyti kol kas neteko.
Apie mano anksčiau turėta
Automobilis pagamintas 1970m. Mano žiniomis, nuo 1992 metų nebuvo naudojamas pagal paskirti. Kiek anksčiau, lyg ir priklausė kažkokiam kolūkiui, Pabradės rajone, Gal juo koks agronomas po laukus važinėjo, o gal veterinorius karves lankė... Įsigijau aš jį 2002 metų pavasari, pas žmogų, kuris turėjo minčių iš šio automobilio padaryti kažką kito, tinkamo 4x4 varžyboms, bet laiku persigalvojo
Nusipirkus, teko sutvarkyti galini tiltą (tekėjo tepalai iš reduktoriaus), sutvarkyti elektros įrangą, pakeisti visus žibintus, sutvarkyti ratų stabdžius, rankini stabdį, įstatyti amortizatorius, pakeisti vairą. Motorui buvo padarytas kapitalinis remontas ir atlikta daugelis kitų smulkių darbų, reikalingu TA.
Po vienerių metu darbo, važinėjimo dėl registravimo į Pabradę ir Zarasų rajoną, daugybės skambučių, 2003 birželio mėnesi pagaliau pavyko automobili įregistruoti savo vardu. Po keliu mėnesiu, važiuojant plentu, nutrūko tepalinė žarna viena ir motorą vėl reikėjo taisyti... Automobiliui buvo reikalingas naujas tentas, nes senasis prastos būklės. Nepalankiai susiklosčius aplinkybėms, mašina buvo parduota ir 2004m liepos mėnesį iškeliavo i Prancūzija.
Kelias jos nuotraukas galima pamatyti žemiau.
GAZ 69 A 1970 m
p.s. nuotraukas galima pamatyti: http://www.pcpages.com/kitoks/gaz69.html (yra POP UP langu). tiesa, www yra man bent viena zinoma klaida. laukiu komentaru


