Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.

Iliustruota GAZ istorija nuo A-iki Z (parenge kitoks)

Čia ieškokite straipsnių apie senovines transporto priemones

Moderatoriai: rcepa, Moderatoriai

kitoks
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2019
Užsiregistravo: 20 Vas 2004, 10:31
Miestas: Vilnius

Iliustruota GAZ istorija nuo A-iki Z (parenge kitoks)

Standartinė kitoks »

Pradžia (1929 - 1941 metai)

Akcinės bendrovės "GAZ" istorija prasideda 1929 metais. 1929 metų kovo 4 dieną, TSRS Liaudies ūkio Sąjunginio suvažiavimo metu buvo nuspręsta pastatyti automobilių gamyklą ir pasirašytas įsakymas apie jos statybą. Tų pačių metų balandžio 6 dieną buvo patvirtintas sprendimas, statyti gamykla prie NIŽNIJ NOVGOROD miesto (žemėlapio nuotrauka iš čia).

1929 metų gegužės 31 diena, tarp TSRS vyriausybės ir FORD MOTOR COMPANY buvo pasirašyta sutartis, dėl techninės pagalbos tiekimo padedant organizuoti gamybos linijas ir masinės automobilių tipo FORD-A ir FORD-AA ir gamybos pradžios. Technologinis ir statybinis projektavimas buvo atliekamas JAV, pagrinde, TSRS inžinierių, glaudžiai bendradarbiavusių su kompanija FORD MOTOR COMPANY. Architektūrinis statybos projektas buvo kuriamas kompanijos "AUSTIN & Co". Po vienerių metų nuo sutarties pasirašymo, 1930 gegužės 2 dieną, prie NIŽNIJ NOVGOROD miesto buvo įmūrytas pirmas būsimos gamyklos pamatinis akmuo. Dėl labai sėkmingo projekto, gamykla buvo pastatyta po 18 mėnesių ir 1932 metų sausio 1 dieną gamykla pradėjo darbą, Pirmas automobilis nuo konvejerio nuriedėjo 1932 metu sausio 29 dieną ir tai buvo sunkvežimis GAZ-AA (karo metais automobilio konstrukcija buvo kiek supaprastinta). Pirmasis lengvasis automobilis GAZ-A buvo pradėtas gaminti 1932 metų gruodžio mėnesį.

Pirmieji GAZ automobilių modeliai GAZ-A ir GAZ-AA buvo gaminami pagal FORD kompanijos brėžinius, bet automobiliai jau buvo pritaikyti Rusijos sąlygoms ir turėjo keletą skirtumu: buvo sustiprinti sankabos karteriai ir vairo mechanizmai. GAZ gamyklos konstruktoriai pasinaudodami FORD brėžiniais sugalvojo naujų idėjų ir greitai sukūrė nemažai GAZ-A modifikacijų. 1933 metais pasirodė autobusas GAZ-03-30, o 1934 metų pabaigoje konvejerio linijoje buvo pradėtas gaminti GAZ-AAA. Vėliau pasirodė savivartis GAZ-410, o 1937 metais, GAZ gamyklos filiale buvo pradėtas gaminti sanitarinis autobusas GAZ-55. Tuo pat laikotarpiu buvo sukurtas dujų generatorinis sunkvežimis GAZ-42. GAZ-A bazėje buvo sukurtas GAZ-4, kuris turėjo metalinį kėbulą ir galėjo vežti 500kg krovinio. Pirmieji GAZ-4 nuo konvejerio nuriedėjo 1933 metais.

100 000-asis GAZ automobilis buvo pagamintas 1935 metų balandžio 17 dieną - tai buvo lengvasis automobilis GAZ-A.

Nauja gairė GAZ gamyklos istorijoje tapo M-1 automobilio sukūrimas ir gamybos įsisavinimas.

Pagal sutartį su FORD MOTOR COMPANY, šiam automobiliui, kaip ir GAZ-A buvo pasirinktas FORD prototipas. GAZ konstruktorių biuras, kuriam tuo metu vadovavo talentingas inžinierius ir organizatorius A.A. Lipgartonas, kuris atsižvelgdamas ne tik į patirtį, įgyta gaminant ir eksploatuojant ankstesni modelį, bet ir į savo asmeninę rusiško automobilio viziją, atsisakė minties pilnai kopijuoti amerikiečių prototipą. Taip, vietoj V8 amerikietiško motoro, buvo modernizuotas (nuo 40 iki 50 Ag padidinta variklio galia) anksčiau gamintas motoras. Bet labiausiai buvo pakeista važiuoklė: buvo sukurtas sustiprintas rėmas ir nauja pakabos konstrukcija (vietoj dviejų skersinių lingių, buvo naudojamos keturios išilginės); stipinuoti ratų diskai buvo pakeisti štampuotais, metaliniais, bei padidintas padangų aukštis. Priežastys aiškios - kaip paaiškėjo, FORD važiuoklė buvo netinkama ekspluatacijai Rusijos keliuose. Konstruktorių idėjos pasiteisino ir M-1, kaip ir visi vėlesni GAZ modeliai, gavosi ištvermingas, tvirtas ir patikimas.

Išorinis automobilio vaizdas taip pat pakito: kadangi priekinė automobilio dalis tapo stambesnė, rėmas ilgesnis kaip ir ratų bazė pailgėjo, proporcijos tapo geresnės, o automobilio priekinės vaizdas tapo daug įdomesnis.

M-1 automobilio sukūrimas GAZ konstruktorių biurui tapo ne tik rimtu egzaminu, bet ir padėjo pamatus GAZ konstruktorių mokyklai. 1937 metais, M-1 automobilis garbingai atstovavo TSRS automobilių gamintojus Pasaulinėje pramonės parodoje Paryžiuje.

Modelis M-1 turi savotišką biografiją. Metai po metų modernizuojamas, automobilis ištikimai tarnavo žmonėms nuo 30-jų pabaigos iki 50-ųjų, o jo gamyba nebuvo nutraukta net karo metais. M-1 bazėje buvo sukurti ir serijomis gaminamas M-415 (keliamoji galia 400kg). Garsioji "Emkė" taip pat buvo komplektuojama šešių cilindrų, 3485 cc tūrio, 76 Ag varikliu ir turėjo ne tik geresnę dinamiką, bet ir suteikė galimybes ateityje, sunkvežimių gamyboje naudoti jau patikrintą variklį. Karo metais šis motoras buvo montuojamas lengvuose tankuos ir savaeigiuose pabūkluose. Lengvasis automobilis su naujuovarikliu turėjo indeksą M-11-73. Pirmieji egzemplioriai buvo pagaminti jau 1938 metais. Be variklio, juose buvo modernizuota ir daugelis kitų dalių: pailgintos priekinės lingės, pagerinti stabdžiai, nauja radiatoriaus apdaila ir t.t. M-11-73 bazėje buvo sukurtas automobilis M-11-40 faetono kėbulu, kurio gamybą pradėti sutrukdė karas. O štai modifikacija M-61-40 sukurta V.A. Gračiovo buvo gaminama serijomis. Automobilis galėjo įveikti įkalnę iki 38 laipsnių, o vandens griovius iki 72cm gylio. Specialistai tvirtino, kad su specialiomis padangomis M-61-40 pravažumu galėjo varžytis su pusiau vikšrinėmis transporto priemonėmis.

30-ūjų pabaigai, GAZ gamykla tapo pagrinde TSRS automobilių gamykla, kur buvo pagaminta 450 tūkstančių, 17 modelių ir modifikacijų automobilių, kas sudarė 68 procentus visų TSRS pagamintų automobilių. Didelis visų šių pasiekimų nuopelnas - tuometinis gamyklos direktorius S.S. Djakonovas (gyv. 1898 - 1938 metais).

apsilanke http://kitoks.150m.com/history/history.html (yra POP UP langu), rasite cia minimu automobiliu nuotraukas ir velesniu laiku istorija (kol kas aprasyta iki 1945 metu).

p.s. laukiu komentaru ir pastabu apie netikslumus ar klaidas.
kitoks
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2019
Užsiregistravo: 20 Vas 2004, 10:31
Miestas: Vilnius

Standartinė kitoks »

GAZ istorija papildyta 1941-1945 ir 1975-1970.

p.s. www yra POP UP langu.
Direktorius
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 659
Užsiregistravo: 16 Rgs 2004, 18:29
Miestas: Šiauliai

Standartinė Direktorius »

Tai kas gamino AMO-F-15?
kitoks
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2019
Užsiregistravo: 20 Vas 2004, 10:31
Miestas: Vilnius

Standartinė kitoks »

Direktorius rašė:Tai kas gamino AMO-F-15?
a prie ko cia AMO ?
na, garai, va info:

AMO
AMO (Automobilnoe Moskowvoskoe Obshchestov) began production in November 1924, exactly seven years after the end of the Great October Revolution, and marked the start of Russia's own motor-vehicle industry. The first truck, the AMO-F15, was based on Fiat 1 1/2-tonner.

Predicting a massive demand for trucks in the USSR, the Moscow factory was extended in 1931 and another model, AMO-2 for 2 1/2-ton payload, entered production. This was replaced by an improved version, the AMO-3 in 1932. The factory was renamed Zavod Imieni Stalina in 1933 and the products were accordingly relaunched as ZIS. ZIS trucks were to continue in production until 1956 when the factory was once again renamed as the Zavod Imieni Likhacheva (ZIL).
Direktorius
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 659
Užsiregistravo: 16 Rgs 2004, 18:29
Miestas: Šiauliai

Standartinė Direktorius »

Persiprašau :oops: Kažkaip maniau, kad GAZ istorija nuo AMO prasidėjo. Pasirodo ZIL istorija nuo AMO prasidėjo.
kitoks
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2019
Užsiregistravo: 20 Vas 2004, 10:31
Miestas: Vilnius

Standartinė kitoks »

Direktorius rašė:Persiprašau :oops: Kažkaip maniau, kad GAZ istorija nuo AMO prasidėjo. Pasirodo ZIL istorija nuo AMO prasidėjo.
a, nieko tokio. tam ir surinkta ta info, bei pateikta, kad butu bent kiek aiskiau, jeigu kam idomu :)
kitoks
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2019
Užsiregistravo: 20 Vas 2004, 10:31
Miestas: Vilnius

Standartinė kitoks »

pabaigtas oficialios GAZ istorijos versijos aprasymas.

http://www.pcpages.com/kitoks/history/history.html (yra POP UP langu)

cia http://www.pcpages.com/kitoks/history/1970_/engine.html (yra POP UP langu) rasite ir nedideli straipsneli apie prieskamerinio - fakelinio degimo sistema.

medziagos turiu dar didziules kruvas, todel bandysiu sudelioti i vietas visus man zinomus GAZ modelius ir prototipus, bei parengti ne tokia "rozine" GAZ istorijos versija :)

p.s. kadangi as ne istorikas, tai mano pateiktoje GAZ istorijos versijoje gali pasitaikyti klaidu ar netikslumu. laukiu komentaru.