Visame pasaulyje vykdomi projektai, kai konstruktoriai "užslaptinami" kuriam laikui. Bet tikriausiai tik TSRS, kuriant naują techniką, žmogų padarydavo visišku anonimu, "beveidžiu konstruktoriumi". Vienas tokių - visureigių konstruktorius Vitalijus Gračiovas. Neperdedant, tai vienas žymiausių XX a. didelio pravažumo technikos specialistas.
Inžinierius be diplomo
Būsimasis konstruktorius gimė 1903 m. Tomske, verslininko ir gydytojos šeimoje. 1922 m., baigęs vidurinę mokyklą, įstojo į Tomsko politechnikos institutą. Tačiau tapti diplomuotu inžinieriumi vaikinui nepavyko dėl "neproletariškos kilmės". Prasidėjo sudėtingas savarankiško gyvenimo kelias: V.Gračiovas dirbo antraeiliu konstruktoriumi gamykloje, kinomechaniku, tarnavo armijoje aviatechniku.
1931 m. jis atsidūrė Leningrade, kur nesuradęs nuolatinio darbo, buvo mobilizuotas ir išsiųstas į Nižnyj Novgorodą statyti automobilių gamyklą "NAZ". Taip ne savo valia 28-rių metų V.Gračiovo gyvenimas buvo susietas su automobilių gamyba.
Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.
Dėkojame už supratingumą.
Visureigių genijus - Vitalijus Gračiovas
Moderatoriai: rcepa, Moderatoriai
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Visureigių genijus - Vitalijus Gračiovas
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
"NAZ" gamykla, vėliau pervadinta į "GAZ", statyta su koncerno "Ford" pagalba. Ji turėjo gaminti automobilių "Ford" kopijas: lengvąjį "A", pusantros tonos sveriantį krovininį "AA" ir 6x4 tipo padidinto pravažumo sunkvežimį armijai. Specialistų katastrofiškai trūko. Vyriausiasis gamyklos konstruktorius Andrėjus Lipgartas paskyrė inžinieriaus diplomo neturintį V.Gračiovą atsakingu už triašio sunkvežimio gamybos parengimą.
Tačiau tuo metu "Ford" tokio automobilio negamino. Amerikoje "Ford" buvo perdirbami į triašius kartu su firma "Timken", gaminančia varančiuosius tiltus. TSRS teturėjo institute NATI pagamintą visai "žalią" sunkvežimio prototipą iš "Ford" agregatų. Tai, kad V.Gračiovas per trumpą laiką jį pavertė serijiniu "GAZ AAA", rodo jo neeilinius sugebėjimus. Jis perprato iki tol nematytą konstrukciją: išsiaiškino jos silpnąsias vietas, pašalino trūkumus ir sukūrė patikimą automobilį, kuris vėliau buvo gaminamas vienuolika metų.
"Mėlynoji paukštė"
Tačiau tuo metu "Ford" tokio automobilio negamino. Amerikoje "Ford" buvo perdirbami į triašius kartu su firma "Timken", gaminančia varančiuosius tiltus. TSRS teturėjo institute NATI pagamintą visai "žalią" sunkvežimio prototipą iš "Ford" agregatų. Tai, kad V.Gračiovas per trumpą laiką jį pavertė serijiniu "GAZ AAA", rodo jo neeilinius sugebėjimus. Jis perprato iki tol nematytą konstrukciją: išsiaiškino jos silpnąsias vietas, pašalino trūkumus ir sukūrė patikimą automobilį, kuris vėliau buvo gaminamas vienuolika metų.
"Mėlynoji paukštė"
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Automobiliai, pralenkiantys laiką
Tačiau iš motinos paveldėtas tvirtas, kompromisų nepripažįstantis charakteris vos nesužlugdė gerai prasidėjusios konstruktoriaus karjeros. Gavęs kitą užduotį, gamybai paruošti lengvąjį triašį "GAZ TK", V.Gračiovas pareiškė, kad konstrukcija, suprojektuota tuo metu garsaus išradėjo Leonido Kurčevskio, yra nemokšiška ir automobilis nevažiuos. "Liaudies priešu" jo nepavadino, bet iš konstruktorių biuro pervedė dirbti į cechą.
Dienos šviesą išvydę "GAZ TK" pradėjo lūžti: būtent ten, kur raporte minėjo V.Gračiovas. Tad automobilių gamyba buvo nutraukta, o "pranašas" grąžintas į konstravimo biurą. V.Gračiovui buvo liepta sukurti geresnį, nei nelemtasis "GAZ TK". Tai V.Gračiovas ir padarė: sukonstravo ir pagamino 6x4 tipo "GAZ AAAA", su kuriuo jis asmeniškai dalyvavo auto žygyje per Kara-Kumus ir Kaukazą. Įveikęs 13,5 tūkstančio kilometrų be gedimų, pirmasis V.Gračiovo visureigis grįžo į gamyklą.
Bet tuo metu, 1936 m., Gorkyje jau buvo pradėta modernesnio lengvojo "GAZ M-1" gamyba. V.Gračiovas sukūrė dar geresnį automobilį ,,emkos" agregatų pagrindu - "GAZ-21". Puikiai įvertintas, jis buvo paruoštas serijinei gamybai, bet tuo metu pats konstruktorius kreipėsi į liaudies gynybos komisarą Klimentą Vorošilovą su netikėtu pasiūlymu: negaminti "GAZ-21", skirto armijai, kaip moraliai pasenusio! Vietoje jo V.Gračiovas siūlė projektuoti TSRS dar nematyto 4x4 tipo visureigį.
K.Vorošilovui sutikus, 1939 m. jis pateikė bandymams pirmąjį tikrą visureigį "GAZ 61". Tai buvo automobilis, savo pravažumo parametrais pralenkęs laiką. Tuo metu pasaulyje komfortabilių lengvųjų visureigių ("GAZ 61" turėjo lengvojo automobilio "M-1" kėbulą) niekas negamino. Turėdamas tik bendro pobūdžio informaciją apie pastovaus kampinio greičio šarnyrus ir jų gamybos technologiją, V.Gračiovas savarankiškai sukonstravo šarnyrus naujo automobilio priekiniam varančiajam tiltui, kuriuos buvo galima gaminti su "GAZ" esančiais įrengimais. Automobiliai "GAZ-61" buvo gaminami per karą aukštiems karininkams nedidelėmis partijomis ir sėkmingai atlaikė fronto kelius. Pravažumu jiems neprilygo nei vokiški visureigiai, nei legendinis "Willys MB".
1941 m. per du mėnesius buvo sukonstruotas ir pradėtas gaminti specialiai mūšio laukams skirtas pirmasis tarybinis visureigis "GAZ-64". Vėliau jis buvo modernizuotas ir pervadintas "GAZ-67B". Jis buvo gaminamas iki 1953 m. pabaigos.
GAZ-64
Tačiau iš motinos paveldėtas tvirtas, kompromisų nepripažįstantis charakteris vos nesužlugdė gerai prasidėjusios konstruktoriaus karjeros. Gavęs kitą užduotį, gamybai paruošti lengvąjį triašį "GAZ TK", V.Gračiovas pareiškė, kad konstrukcija, suprojektuota tuo metu garsaus išradėjo Leonido Kurčevskio, yra nemokšiška ir automobilis nevažiuos. "Liaudies priešu" jo nepavadino, bet iš konstruktorių biuro pervedė dirbti į cechą.
Dienos šviesą išvydę "GAZ TK" pradėjo lūžti: būtent ten, kur raporte minėjo V.Gračiovas. Tad automobilių gamyba buvo nutraukta, o "pranašas" grąžintas į konstravimo biurą. V.Gračiovui buvo liepta sukurti geresnį, nei nelemtasis "GAZ TK". Tai V.Gračiovas ir padarė: sukonstravo ir pagamino 6x4 tipo "GAZ AAAA", su kuriuo jis asmeniškai dalyvavo auto žygyje per Kara-Kumus ir Kaukazą. Įveikęs 13,5 tūkstančio kilometrų be gedimų, pirmasis V.Gračiovo visureigis grįžo į gamyklą.
Bet tuo metu, 1936 m., Gorkyje jau buvo pradėta modernesnio lengvojo "GAZ M-1" gamyba. V.Gračiovas sukūrė dar geresnį automobilį ,,emkos" agregatų pagrindu - "GAZ-21". Puikiai įvertintas, jis buvo paruoštas serijinei gamybai, bet tuo metu pats konstruktorius kreipėsi į liaudies gynybos komisarą Klimentą Vorošilovą su netikėtu pasiūlymu: negaminti "GAZ-21", skirto armijai, kaip moraliai pasenusio! Vietoje jo V.Gračiovas siūlė projektuoti TSRS dar nematyto 4x4 tipo visureigį.
K.Vorošilovui sutikus, 1939 m. jis pateikė bandymams pirmąjį tikrą visureigį "GAZ 61". Tai buvo automobilis, savo pravažumo parametrais pralenkęs laiką. Tuo metu pasaulyje komfortabilių lengvųjų visureigių ("GAZ 61" turėjo lengvojo automobilio "M-1" kėbulą) niekas negamino. Turėdamas tik bendro pobūdžio informaciją apie pastovaus kampinio greičio šarnyrus ir jų gamybos technologiją, V.Gračiovas savarankiškai sukonstravo šarnyrus naujo automobilio priekiniam varančiajam tiltui, kuriuos buvo galima gaminti su "GAZ" esančiais įrengimais. Automobiliai "GAZ-61" buvo gaminami per karą aukštiems karininkams nedidelėmis partijomis ir sėkmingai atlaikė fronto kelius. Pravažumu jiems neprilygo nei vokiški visureigiai, nei legendinis "Willys MB".
1941 m. per du mėnesius buvo sukonstruotas ir pradėtas gaminti specialiai mūšio laukams skirtas pirmasis tarybinis visureigis "GAZ-64". Vėliau jis buvo modernizuotas ir pervadintas "GAZ-67B". Jis buvo gaminamas iki 1953 m. pabaigos.
GAZ-64
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Paskutinį kartą redagavo Kipshas 16 Sau 2005, 23:23, redaguota 1 kartą(us).
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Dvi "Stalino" premijos
V.Gračiovo nuopelnai karo metu buvo įvertinti ne tik 1942 m. paskirta "Stalino premija", bet ir naujomis pareigomis. Jis tapo naujos Dnepropetrovsko automobilių gamyklos vyriausiuoju konstruktoriumi.
Čia V.Gračiovas suprojektavo pirmuosius TSRS hidraulinius pakrovėjus, sunkvežimį "DAZ150" ir visureigį - amfibiją "DAZ485" su slėgio reguliavimo padangose sistema. Taip pat jis dalyvavo amfibijos bandymuose Azovo jūroje. Deja, dar nepradėjusi veikti, Dnepropetrovsko gamykla buvo perduota karinei pramonei, o V.Gračiovas perkeltas į "ZIS" gamyklą. Čia jis organizavo savo amfibijos, pervadintos į "ZIS-485" gamybą. Už šį darbą jam antrą kartą skirta "Stalino premija".
Tapęs vyriausiojo konstruktoriaus pavaduotoju, V.Gračiovas perdirbo ne itin vykusį 6x6 tipo "ZIS-151" į pirmąjį tikrai didelio pravažumo visureigį "ZIL-157K". Beje, kaip tik tada prasidėjo "užslaptintas" jo veiklos periodas gynybos ministro Georgijus Žukovo iniciatyva "ZIL" buvo organizuotas Specialusis konstravimo biuras (toliau - SKB aut. past.), kurio uždavinys - sukurti itin didelio pravažumo automobilius raketų kariuomenei. Pagal sumanymą, jie turėjo daug geriau įveikti bekelę, nei vikšrinė technika. Iki tol pasaulyje niekas tokių automobilių nekūrė.
Didžiulė patirtis, nepaprasta konstruktoriaus intuicija bei autoritetas ne tik tarp kolegų, bet ir tarp kitų žinybų atstovų, padėjo gana greit sukurti 8x8 tipo visureigių prototipus. 1958 m. pasirodė pirmieji "ZIL 135K" 8x8 tipo visureigiai su dviem varikliais ir stiklaplasčio kabina. Kiekvienas variklis varė vieno šono ratus (tiltų, įprastų automobiliuose, iš viso nebuvo), o vairuojami buvo pirmosios ir ketvirtosios poros ratai. Transmisijoje nebuvo diferencialų, viduriniai ratai be pakabos, tačiau dėl specialiai šiam visureigiui sukurtų minkštų padangų jis galėjo išvystyti iki 75 km/h greitį ir manevringai sukinėtis. Pravažumas - fantastiškas, nes visi vieno šono ratai veikė kaip vikšras: automobilis plačius griovius paprasčiausiai "peržengdavo" dėl ilgos bazės. Jis galėjo važiuoti, net jei neveikdavo vienas variklis ar nebūdavo vieno rato. Po "135K" pradėti gaminti armijoje dar populiaresnis "ZIL 135LM".
Taigi, V.Gračiovo visureigiai transportavo raketas, o konstruktorius kūrė dar unikalesnius automobilius. 1965 m. sukurta keturašė amfibija "135 P" su hermetišku stiklaplasčio kėbulu, sugebanti vandenyje išvystyti 16,4 km/h greitį. Vėliau jos pagrindu gaminti naujieji taktinių raketų transporteriai.
GAZ-61
V.Gračiovo nuopelnai karo metu buvo įvertinti ne tik 1942 m. paskirta "Stalino premija", bet ir naujomis pareigomis. Jis tapo naujos Dnepropetrovsko automobilių gamyklos vyriausiuoju konstruktoriumi.
Čia V.Gračiovas suprojektavo pirmuosius TSRS hidraulinius pakrovėjus, sunkvežimį "DAZ150" ir visureigį - amfibiją "DAZ485" su slėgio reguliavimo padangose sistema. Taip pat jis dalyvavo amfibijos bandymuose Azovo jūroje. Deja, dar nepradėjusi veikti, Dnepropetrovsko gamykla buvo perduota karinei pramonei, o V.Gračiovas perkeltas į "ZIS" gamyklą. Čia jis organizavo savo amfibijos, pervadintos į "ZIS-485" gamybą. Už šį darbą jam antrą kartą skirta "Stalino premija".
Tapęs vyriausiojo konstruktoriaus pavaduotoju, V.Gračiovas perdirbo ne itin vykusį 6x6 tipo "ZIS-151" į pirmąjį tikrai didelio pravažumo visureigį "ZIL-157K". Beje, kaip tik tada prasidėjo "užslaptintas" jo veiklos periodas gynybos ministro Georgijus Žukovo iniciatyva "ZIL" buvo organizuotas Specialusis konstravimo biuras (toliau - SKB aut. past.), kurio uždavinys - sukurti itin didelio pravažumo automobilius raketų kariuomenei. Pagal sumanymą, jie turėjo daug geriau įveikti bekelę, nei vikšrinė technika. Iki tol pasaulyje niekas tokių automobilių nekūrė.
Didžiulė patirtis, nepaprasta konstruktoriaus intuicija bei autoritetas ne tik tarp kolegų, bet ir tarp kitų žinybų atstovų, padėjo gana greit sukurti 8x8 tipo visureigių prototipus. 1958 m. pasirodė pirmieji "ZIL 135K" 8x8 tipo visureigiai su dviem varikliais ir stiklaplasčio kabina. Kiekvienas variklis varė vieno šono ratus (tiltų, įprastų automobiliuose, iš viso nebuvo), o vairuojami buvo pirmosios ir ketvirtosios poros ratai. Transmisijoje nebuvo diferencialų, viduriniai ratai be pakabos, tačiau dėl specialiai šiam visureigiui sukurtų minkštų padangų jis galėjo išvystyti iki 75 km/h greitį ir manevringai sukinėtis. Pravažumas - fantastiškas, nes visi vieno šono ratai veikė kaip vikšras: automobilis plačius griovius paprasčiausiai "peržengdavo" dėl ilgos bazės. Jis galėjo važiuoti, net jei neveikdavo vienas variklis ar nebūdavo vieno rato. Po "135K" pradėti gaminti armijoje dar populiaresnis "ZIL 135LM".
Taigi, V.Gračiovo visureigiai transportavo raketas, o konstruktorius kūrė dar unikalesnius automobilius. 1965 m. sukurta keturašė amfibija "135 P" su hermetišku stiklaplasčio kėbulu, sugebanti vandenyje išvystyti 16,4 km/h greitį. Vėliau jos pagrindu gaminti naujieji taktinių raketų transporteriai.
GAZ-61
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Ne viskas "įkūnyta metale".
SKB gaudavo vis sudėtingesnes užduotis: visureigiai su pneumovolais vietoj ratų, visureigiai su pneumatiniais vikšrais, visureigiai - amfibijos su šnekorotorine važiuokle. Ir visus šiuos uždavinius SKB kolektyvas įveikdavo: V.Gračiovas mokėjo suburti kolektyvą, įtikinti juos tuo, kuo tikėjo pats, ir padėti rasti, atrodo, neįveikiamų problemų sprendimus. Kita vertus, broko vyriausiajam konstruktoriui "pakišti" nebuvo įmanoma: jis intuityviai, iš pirmo žvilgsnio pamatydavo klaidas ir blogai veikiančias konstrukcijas.
Labai atsakingą ir skubų užsakymą SKB gavo 1965 m. Reikėjo sukurti Žemėn nusileidžiančių kosmonautų gelbėjimo kompleksą, nes neretai nusileidimo modulis pasiekdavo Žemės paviršių negyvenamose, sunkiai pasiekiamose vietovėse. Pasinaudodamas savų visureigių konstrukcijomis, V.Gračiovas sukūrė ir paruošė gamybai itin didelio pravažumo 6x6 tipo visureigį - amfibiją "PEU". Visureigis - amfibija, su lengvu ir tvirtu stiklaplasčio korpusu, buvo aprūpinta retu tais laikais radionavigaciniu orientavimosi įrenginiu. Jis neįžengiamoje taigoje leido orientuotis metrų tikslumu. Kompleksą sudarė du "PEU": 8 vietų keleivinis ir krovininė platforma su hidrauliniu kranu, galinčiu pakelti kosminio aparato nusileidimo kapsulę. "PEU" kėbule buvo gabenamas ypatingo pravažumo dvimotoris visureigis su šnekorotorine važiuokle, be problemų įveikiančia net bedugnę pelkę ar plaukiantį smėlį. Dėl plastmasinių kėbulų bei iš aliuminio pagamintų rėmų ir agregatų korpusų "PEU" buvo labai lengvi. Tokių automobilių tuomet pasaulyje nebuvo. Šiais laikais gaminamas paieškos kompleksas "Mėlynoji paukštė" (ZIL 4906), turintis visus ankstesnių V.Gračiovo visureigių konstrukcijų principus ir privalumus.
Būdamas SKB vadovu, V.Gračiovas dalyvavo kuriant apie 80 visureigių tipų. Tik dalis jų pateko ant konvejerio. Kiti taip ir liko slapti projektai, nes gamyklos neturėjo galimybių ar noro įsisavinti konstrukcijų, kurioms dar nebuvo atėjęs laikas.
Dabar, po visureigių genijaus mirties, pripažįstama, kad buvo dar viena, būdinga ne tik sovietiniams laikams priežastis. SKB formaliai buvo "ZIL" padalinys, tačiau gamyklai biuras praktiškai nedirbo. Jis gamyklai tiekdavo unikalių eksperimentinių prototipus ir agregatus. Tačiau tai nereiškė, kad gamykla juos gamindavo. Tik plano vykdymu besirūpinusi gamyklos vadovybė trukdė "metale įkūnyti" V.Gračiovo projektus. Esant tokioms, ne itin palankioms, darbo sąlygoms konstruktoriui vis dėlto pavyko sukurti dešimtis pasaulyje analogų neturinčių automobilių.
GAZ-AAA 1934m.
SKB gaudavo vis sudėtingesnes užduotis: visureigiai su pneumovolais vietoj ratų, visureigiai su pneumatiniais vikšrais, visureigiai - amfibijos su šnekorotorine važiuokle. Ir visus šiuos uždavinius SKB kolektyvas įveikdavo: V.Gračiovas mokėjo suburti kolektyvą, įtikinti juos tuo, kuo tikėjo pats, ir padėti rasti, atrodo, neįveikiamų problemų sprendimus. Kita vertus, broko vyriausiajam konstruktoriui "pakišti" nebuvo įmanoma: jis intuityviai, iš pirmo žvilgsnio pamatydavo klaidas ir blogai veikiančias konstrukcijas.
Labai atsakingą ir skubų užsakymą SKB gavo 1965 m. Reikėjo sukurti Žemėn nusileidžiančių kosmonautų gelbėjimo kompleksą, nes neretai nusileidimo modulis pasiekdavo Žemės paviršių negyvenamose, sunkiai pasiekiamose vietovėse. Pasinaudodamas savų visureigių konstrukcijomis, V.Gračiovas sukūrė ir paruošė gamybai itin didelio pravažumo 6x6 tipo visureigį - amfibiją "PEU". Visureigis - amfibija, su lengvu ir tvirtu stiklaplasčio korpusu, buvo aprūpinta retu tais laikais radionavigaciniu orientavimosi įrenginiu. Jis neįžengiamoje taigoje leido orientuotis metrų tikslumu. Kompleksą sudarė du "PEU": 8 vietų keleivinis ir krovininė platforma su hidrauliniu kranu, galinčiu pakelti kosminio aparato nusileidimo kapsulę. "PEU" kėbule buvo gabenamas ypatingo pravažumo dvimotoris visureigis su šnekorotorine važiuokle, be problemų įveikiančia net bedugnę pelkę ar plaukiantį smėlį. Dėl plastmasinių kėbulų bei iš aliuminio pagamintų rėmų ir agregatų korpusų "PEU" buvo labai lengvi. Tokių automobilių tuomet pasaulyje nebuvo. Šiais laikais gaminamas paieškos kompleksas "Mėlynoji paukštė" (ZIL 4906), turintis visus ankstesnių V.Gračiovo visureigių konstrukcijų principus ir privalumus.
Būdamas SKB vadovu, V.Gračiovas dalyvavo kuriant apie 80 visureigių tipų. Tik dalis jų pateko ant konvejerio. Kiti taip ir liko slapti projektai, nes gamyklos neturėjo galimybių ar noro įsisavinti konstrukcijų, kurioms dar nebuvo atėjęs laikas.
Dabar, po visureigių genijaus mirties, pripažįstama, kad buvo dar viena, būdinga ne tik sovietiniams laikams priežastis. SKB formaliai buvo "ZIL" padalinys, tačiau gamyklai biuras praktiškai nedirbo. Jis gamyklai tiekdavo unikalių eksperimentinių prototipus ir agregatus. Tačiau tai nereiškė, kad gamykla juos gamindavo. Tik plano vykdymu besirūpinusi gamyklos vadovybė trukdė "metale įkūnyti" V.Gračiovo projektus. Esant tokioms, ne itin palankioms, darbo sąlygoms konstruktoriui vis dėlto pavyko sukurti dešimtis pasaulyje analogų neturinčių automobilių.
GAZ-AAA 1934m.
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Liucijus SUSLAVIČIUS
(šaltinis: http://monitoring.press.lt/Article_m.as ... &ID=446507 )
Šnekoratorinis visureigis
(šaltinis: http://monitoring.press.lt/Article_m.as ... &ID=446507 )
Šnekoratorinis visureigis
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
kitoks
- Forumietis

- Pranešimai: 2019
- Užsiregistravo: 20 Vas 2004, 10:31
- Miestas: Vilnius
idomu, bet va sitos vietos nesuprantu. cituoju dali:
" ... Bet tuo metu, 1936 m., Gorkyje jau buvo pradėta modernesnio lengvojo "GAZ M-1" gamyba. V.Gračiovas sukūrė dar geresnį automobilį ,,emkos" agregatų pagrindu - "GAZ-21". Puikiai įvertintas, jis buvo paruoštas serijinei gamybai, bet tuo metu pats konstruktorius kreipėsi į liaudies gynybos komisarą Klimentą Vorošilovą su netikėtu pasiūlymu: negaminti "GAZ-21", skirto armijai, kaip moraliai pasenusio! ..."
kas cia parasyta ???
" ... Bet tuo metu, 1936 m., Gorkyje jau buvo pradėta modernesnio lengvojo "GAZ M-1" gamyba. V.Gračiovas sukūrė dar geresnį automobilį ,,emkos" agregatų pagrindu - "GAZ-21". Puikiai įvertintas, jis buvo paruoštas serijinei gamybai, bet tuo metu pats konstruktorius kreipėsi į liaudies gynybos komisarą Klimentą Vorošilovą su netikėtu pasiūlymu: negaminti "GAZ-21", skirto armijai, kaip moraliai pasenusio! ..."
kas cia parasyta ???
-
Paulius43
- Forumietis

- Pranešimai: 1354
- Užsiregistravo: 20 Geg 2004, 09:16
- Miestas: neKaunas
Kitoks: cia yra emkos bazeje sukurti 6x4 didelio pravazumo sunkvezimiukas ir stabo automoblisi. Pikapo/sunkvezimiuko nuotrauku yra internete, sedano nelabai esu mates (abioeju turiu modelius).
Va foto: http://www.oldtimers.lt/files/rus-994.jpg ir http://www.oldtimers.lt/files/2_247.jpg <- tie juodi
Ar cia foto tamsios, ar mano monitorius neisnesa spalvu nežinau 
Beje, tu Gaz-21 gamybos nepatvirtino, nes netrukus sukure patikimesne 4x4 vaziuokle.
Va foto: http://www.oldtimers.lt/files/rus-994.jpg ir http://www.oldtimers.lt/files/2_247.jpg <- tie juodi
Beje, tu Gaz-21 gamybos nepatvirtino, nes netrukus sukure patikimesne 4x4 vaziuokle.
-
kitoks
- Forumietis

- Pranešimai: 2019
- Užsiregistravo: 20 Vas 2004, 10:31
- Miestas: Vilnius
aciu. apie sita girdejau... bet buvau paimirsesPaulius43 rašė:Kitoks: cia yra emkos bazeje sukurti 6x4 didelio pravazumo sunkvezimiukas ir stabo automoblisi. Pikapo/sunkvezimiuko nuotrauku yra internete, sedano nelabai esu mates (abioeju turiu modelius).
Va foto: http://www.oldtimers.lt/files/rus-994.jpg ir http://www.oldtimers.lt/files/2_247.jpg <- tie juodiAr cia foto tamsios, ar mano monitorius neisnesa spalvu nežinau
Beje, tu Gaz-21 gamybos nepatvirtino, nes netrukus sukure patikimesne 4x4 vaziuokle.