Jį vadino paprastai - seru Aleku
Dvidešimtojo amžiaus pradžioje Didžioji Britanija, kaip ir visos panašios politinės formacijos, nebuvo vien baltųjų ponų britų ir spalvotųjų jų tarnų valstybė. Ją būtų galima palyginti su lydymo krosnimi, kurioje maišėsi tautos, rasės ir religijos. Norint tapti Didžiosios Britanijos piliečiu, nebereikėjo būti britu, škotu, velsiečiu ar airiu. Pilietybę galėjo gauti ir svetimšaliai, jei tik jie buvo naudingi imperijai. Taip Didžiosios Britanijos piliečiais tapo Turkijoje gyvenusių graikų Issigonių šeima. Prasidėjus Pirmajam pasauliniam karui, kurio metu, kaip žinia, Didžioji Britanija ir Turkija buvo priešininkės, Issigoniai, kartu su 1906 metais gimusiu sūnumi Aleku (Alec Issigonis), persikėlė į Maltą, o iš ten 1922-aisiais - į Didžiąją Britaniją.Problemų su pinigais nebuvo - šeimos galva buvo laivų variklių konstruktorius, tad jūrinėje valstybėje darbo jam netrūko. Alekas nuėjo tėvo pėdomis - baigė aukštąją technikos mokyklą ir tapo inžinieriumi. Pirmoji darbavietė - privatus projektavimo ir konsultavimo biuras Londone. Kaip visada, jauniausi darbuotojai dažniausiai siunčiami į komandiruotes, tad Alekas Issigonis per porą metų išmaišė visus Didžiosios Britanijos pramonės centrus, tarp jų ir automobilių pramone garsėjusį Koventrį. Čia veikusioje automobilių firmoje "Humber" atsirado vieta ir A.Issigoniui. Jis buvo pakviestas dirbti konstruktoriumi. Tuo metu "Humber" vyko automobilių konstrukcijos kaita - pradėtos gaminti pusiau automatinės pavarų dėžės "Laycoc-deNormanvilk", iš "Studebeker" kompanijos perviliotas Barnis Roosas sukūrė "hamberiams" nepriklausomą priekinių ratų pakabą. Ši patirtis labai pravertė, kai po dvejų metų darbo pas "Humber", A.Issigonis perėjo į firmą "Morris".Čia jam pavedama sukonstruoti kaip tik nepriklausomą priekinių ratų pakabą. Prasidėjus karui "Morris" konstruktorių biuras užsiėmė kariniais projektais, tad 1945 metais vėl pradedami gaminti pasenę prieškariniai modeliai su rėmine važiuokle ir lingine nedalomų tiltų pakaba. Štai tada išmušė didžioji A.Issigonio valanda - koncerno (tuo metu į "Morris" sudėtį jau įėjo "Wolseley" ir "Riley") vadovybė pavedė jam sukurti naujų pokario "Morris" automobilių kartą. Ji debiutavo 1948 m. spalio mėnesį Londono automobilių salone "Morris Minor", "Morris Oxford", "Morris Six". Visi šie automobiliai turėjo panašaus stiliaus aerodinamiškus laikančiuosius kėbulus, nepriklausomą torsioninę priekinių ratų pakabą, pavarų perjungimo svirtį prie vairo. Tik varikliai buvo prieškariniai - A.Issigonis, skirtingai nei jo tėvas, niekada nebuvo "motoristas".
Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.
Dėkojame už supratingumą.
"Morris"
Moderatoriai: rcepa, Moderatoriai
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Kitais metais viso koncerno vyriausiuojo konstruktoriumi tapusio inžinieriaus sukurtos naujovės įdiegiamos kituose koncerno padaliniuose bei V.Morrisui asmeniškai priklausančioje sportinių automobilių firmoje MG.
"Vanden Plas 1100"
"Vanden Plas 1100"
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
"Morris Minor" tampa "anglišku folksvagenu" ir išsilaiko ant konvejerio iki 1960 metų.
1952 metais "Morris Group" susijungė su "Austin" ir buvo suformuotas "British Motor Corporation". Prasidėjo gamybos racionalizavimas. Tai, ką darė nauja vadovybė ir nesiskaitymas su vyriausiojo konstruktoriaus nuomone, priverčia A.Issigonį pereiti į firmą "Alvis". 1955 metais jis suprojektavo visiškai naują automobilį su V-8 varikliu ir originalia kombinuota torsionine-hidrauline nepriklausoma pakaba. Deja, jo serijinei gamybai sutrukdė politikai. Įvedus 60 procentų mokestį prabangiems automobiliams, prestižinio "Alvis" gaminti firma nesiryžo.
"Austin 1800"
1952 metais "Morris Group" susijungė su "Austin" ir buvo suformuotas "British Motor Corporation". Prasidėjo gamybos racionalizavimas. Tai, ką darė nauja vadovybė ir nesiskaitymas su vyriausiojo konstruktoriaus nuomone, priverčia A.Issigonį pereiti į firmą "Alvis". 1955 metais jis suprojektavo visiškai naują automobilį su V-8 varikliu ir originalia kombinuota torsionine-hidrauline nepriklausoma pakaba. Deja, jo serijinei gamybai sutrukdė politikai. Įvedus 60 procentų mokestį prabangiems automobiliams, prestižinio "Alvis" gaminti firma nesiryžo.
"Austin 1800"
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Bet talentingą konstruktorių vėl sugrįžti paprašė BMC. Jam pavedama sukurti jau senstelėjusio "Morris Minor" palikuonį. Sąlyga viena - reikia panaudoti seną ilgaeigį 4 cilindrų variklį, visa kita konstruktoriaus nuožiūra. Taip gimė "Mini" - viena revoliucingiausių ir kartu daugeliui dešimtmečių automobilio raidą nulėmusių konstrukciją.
A.Issigonio koncepcija visiškai priešinga tuo metu mažoje klasėje vyravusiam automobilio su varikliu gale tipui. Jis kuria miesto automobilį keturiems asmenims, kuris turi užimti kuo mažiau vietos. Taigi variklis turi būti priekyje, o kad užimtų kuo mažiau vietos, pasukamas skersai. Bet tada pritrūksta vietos pavarų dėžei. Ne bėda. Konstruktorius ją perkelia į ... variklio karterį. Viskas! Pavaros blokas telpa po trumpučiu variklio dangčiu, visa kita atiduodama keleivių salonui. Kad važiuoklės mazgai užimtų kuo mažiau vietos, A.Issigonis pasirenka neregėtai mažus 10 colių skersmens ratlankius, ratų pakabą su guminiais elementais ir išdėsto juos automobilio kampuose. Automobilio ilgis - 3050 mm, o bazė - 2030 mm. Keleivių salonas ir virš galinių ratų esanti bagažinė sudarė 75 procentus automobilio ilgio. 1959 metais naujojo "Austin 7/Morris Minor" (pavadinimas "Mini" atsirado vėliau) debiuto metu kažkas pasakė šmaikščią pastabą: "Jis viduje didesnis nei išorėje!" Automobilis išbuvo ant konvejerio daugiau nei 40 metų, tai argi gali būti geresnis jo kūrėjo genialumo įrodymas!
Pirmosios serijos "Morris Minor II"
A.Issigonio koncepcija visiškai priešinga tuo metu mažoje klasėje vyravusiam automobilio su varikliu gale tipui. Jis kuria miesto automobilį keturiems asmenims, kuris turi užimti kuo mažiau vietos. Taigi variklis turi būti priekyje, o kad užimtų kuo mažiau vietos, pasukamas skersai. Bet tada pritrūksta vietos pavarų dėžei. Ne bėda. Konstruktorius ją perkelia į ... variklio karterį. Viskas! Pavaros blokas telpa po trumpučiu variklio dangčiu, visa kita atiduodama keleivių salonui. Kad važiuoklės mazgai užimtų kuo mažiau vietos, A.Issigonis pasirenka neregėtai mažus 10 colių skersmens ratlankius, ratų pakabą su guminiais elementais ir išdėsto juos automobilio kampuose. Automobilio ilgis - 3050 mm, o bazė - 2030 mm. Keleivių salonas ir virš galinių ratų esanti bagažinė sudarė 75 procentus automobilio ilgio. 1959 metais naujojo "Austin 7/Morris Minor" (pavadinimas "Mini" atsirado vėliau) debiuto metu kažkas pasakė šmaikščią pastabą: "Jis viduje didesnis nei išorėje!" Automobilis išbuvo ant konvejerio daugiau nei 40 metų, tai argi gali būti geresnis jo kūrėjo genialumo įrodymas!
Pirmosios serijos "Morris Minor II"
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Bet BMC reikėjo ne tik mažiausios klasės automobilių. Tai A.Issigonis 1962 metais parengė gamybai penkiavietį 3730 mm ilgio "Morris1100" - 5 durelių hečbeką su priekyje skersai įrengtu ir priekinius ratus varančiu varikliu. Tai pirmasis serijinis dabar labai populiarus "golfo klasės" atstovas, nors iki "VW Golf" debiuto buvo likę 12 metų! Įvertinkime A.Issigonio įžvalgumą!
"Morris Minor II" koncepcija
"Morris Minor II" koncepcija
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Naujame automobilyje (jis gaminamas ir kaip "Austin", "Wolseley", "Vanden Plas") konstruktorius pagaliau pritaikė visiškai naują hidraulinę, "Hydrolastic" pavadinimą gavusią, nepriklausomą visų ratų pakabą. Vietoje spyruoklių pakabos svirtys remiasi į teleskopinio amortizatoriaus principu veikiančius pakabos elementus. Jie sujungti poromis kiekvienoje automobilio pusėje. Važiuojant per kliūtį, priekinis ratas spaudžia elemento membraną ir perpumpuoja skystį (vandenį su spirito priemaiša, kad neužšaltų) į galinio rato elementą, ir automobilis nesvyruoja "nosimi" aukštyn žemyn, o tik sklandžiai visas kilsteli ir vėl nusileidžia. 1964 metais pasirodė dar didesnis tokios pat komponuotės modelis 1800, gamintas su "Morris", "Austin" ir "Wolseley" emblemomis. Jis irgi turėjo "Hydrolastic" pakabą, buvo itin erdvus ir komfortiškas.
"Wolseley 4/44" (1953)
"Wolseley 4/44" (1953)
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Bandyta modernią koncepciją pritaikyti taip pat ir aukštesnės klasės automobiliams. Pradedamas gaminti "Austin 2200" su 6 cilindrų varikliu, vėliau - originalios pleišto formos "Austin Princess" su patobulinta "Hydragas" tipo nepriklausoma pakaba, modelį 1100 keičia modernesnis "Alegro".
"Morris Minor" (1948)
"Morris Minor" (1948)
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Už nuopelnus Didžiajai Britanijai Turkijoje gimusiam graikui Didžiosios Britanijos karalienė suteikė riterio titulą. Jis tapo seru Aleku Issigoniu. Tačiau beveik pusę Didžiosios Britanijos automobilių firmų sukoncentravęs koncernas aštuntajame dešimtmetyje ėmė nesulaikomai ristis į bankrotą. Naujos A.Issigonio konstrukcijos jau nebegalėjo būti įgyvendintos. Jis pasitraukė iš aktyvios veiklos ir 1988 metais mirė. Genialusis "Mini" pergyveno savo kūrėją daugiau kaip dešimtmečiu.
Liucijus SUSLAVIČIUS
(šaltinis: http://monitoring.press.lt/Article_m.as ... &ID=371554 )
1 nuotrauka: "Morris Minor Tourer" (1949)
2 nuotrauka: Universalus "Morris 1100 Travelal"
3 nuotrauka: ISSIGONIS Alec (1906-1988)
Liucijus SUSLAVIČIUS
(šaltinis: http://monitoring.press.lt/Article_m.as ... &ID=371554 )
1 nuotrauka: "Morris Minor Tourer" (1949)
2 nuotrauka: Universalus "Morris 1100 Travelal"
3 nuotrauka: ISSIGONIS Alec (1906-1988)
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.