Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.
Dėkojame už supratingumą.
Liudwigas Krausas, sukūręs "Audi"!
Moderatoriai: rcepa, Moderatoriai
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Liudwigas Krausas, sukūręs "Audi"!
1964 m. gruodžio 16 d. be jokių iškilmių ar sveikinimo kalbų Vakarų Vokietijos automobilių pramonės lyderis koncernas "Volkswagen" perpirko iš koncerno "DaimlerChrysler" 50,3% automobilių firmos "Auto Union" akcijų. Ši pradžioje vien biržoje pastebėta transakcija jau netolimoje ateityje ėmė daryti esminį poveikį abiem sandorio šalims, o vėliau - ir viso pasaulio automobilių rinkai.
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Iki Antrojo pasaulinio karo du Vokietijos automobilių pramonės gigantai - koncernai "Daimler-Benz" ir "Auto Union" - varžėsi visuose rinkos sektoriuose be žymesnės kurio nors gamintojo persvaros. Vokietijai pralaimėjus karą, "Auto Union" prarado visas savo gamyklas, likusias TSRS okupuotoje Rytų Vokietijoje, o koncerno vadovai, pasitraukę į Vakarų Vokietiją, 1947 m. kovo 25 d. įkūrė naują firmą su būstine Ingolštate, pavadinę ją "Auto Union GmbH". Sekdami prieškarinėmis tradicijomis ir taip pat pasitraukusių į Vakarus senojo koncerno inžinierių idėjomis, jie organizavo automobilių su dvitakčiais varikliais ir priekinių ratų pavara gamybą.
L.Krausas kūrė ir garsiuosius "Mercedes-Benz"300-osios serijos sportinius bolidus
Pirmasis veiklos dešimtmetis buvo labai sėkmingas, tačiau apie 1956-1957 m. automobilių su dvitakčiais varikliais paklausa ėmė kristi, o 1958 m., turinčią finansinių problemų įmonę nupirko senasis konkurentas "Daimler-Benz". Naujieji savininkai nieko nekeitė - nei "Auto Union" vadovų, nei konstruktorių, tvirtai tikėjusių dvitakčio variklio perspektyvomis. Norėdami, kad naujasis koncerno padalinys dirbtų pelningai, savo lėšomis ėmėsi kurti naują keturtaktį variklį, pavadintą "Mitteldruckmotor", o jo gamybos paruošimui vėliau komandiravo į Ingolštatą savo žmogų "Daimler-Benz" koncepcinio lengvųjų automobilių projektavimo skyriaus vadovą Ludwigą Krausą. Tai buvo pirmasis lemtingas sprendimas, nors jo pasekmių tuomet dar niekas negalėjo numatyti.
L.Krausas kūrė ir garsiuosius "Mercedes-Benz"300-osios serijos sportinius bolidus
Pirmasis veiklos dešimtmetis buvo labai sėkmingas, tačiau apie 1956-1957 m. automobilių su dvitakčiais varikliais paklausa ėmė kristi, o 1958 m., turinčią finansinių problemų įmonę nupirko senasis konkurentas "Daimler-Benz". Naujieji savininkai nieko nekeitė - nei "Auto Union" vadovų, nei konstruktorių, tvirtai tikėjusių dvitakčio variklio perspektyvomis. Norėdami, kad naujasis koncerno padalinys dirbtų pelningai, savo lėšomis ėmėsi kurti naują keturtaktį variklį, pavadintą "Mitteldruckmotor", o jo gamybos paruošimui vėliau komandiravo į Ingolštatą savo žmogų "Daimler-Benz" koncepcinio lengvųjų automobilių projektavimo skyriaus vadovą Ludwigą Krausą. Tai buvo pirmasis lemtingas sprendimas, nors jo pasekmių tuomet dar niekas negalėjo numatyti.
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Kai po pusantrų metų "Auto Union" perėjo koncerno "Volkswagen" kontrolėn, jo vadovas profesorius H.Nordhofas, garsėjęs autoritariniu vadovavimo stiliumi, per dvi savaites atleido dar nuo pokario metų dirbusius "Auto Union" valdybos narius, direktorius, išvaikė konstruktorių biurą, paniekinamai atsiliepęs apie ten kurtus naujus dvitakčius variklius. Vienintelis iš direktorių savo postą išlaikė Ludwigas Krausas. Gal H.Nordhofas turėjo apie jį savos informacijos, gal jam tiesiog reikėjo specialisto, kuris užbaigtų keturtakčių variklių įdiegimą "Auto Union" gamykloje, bet dabar aišku, kad tai buvo antrasis lemtingas sprendimas, juolab kad vadovauti "Auto Union" H.Nordhofas paskyrė koncerno gamyklos Kaselyje direktorių Rudolfą Leidingą, kuris iškart rado bendrą kalbą su L.Krausu. Abu buvo tos pačios kartos, o ir abiejų gyvenimo kelias buvo labai panašus.
"Audi 60"
"Audi 60"
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Liudwigas Krausas gimė 1911 m. gruodžio 26 d. Pfafenhofene, netoli Ingolštato. 1931 m. baigęs aukštesniąją realinę mokyklą vėliau studijavo mašinų gamybą Miuncheno, Hanoverio, Štutgarto aukštosiose mokyklose. Puikiai užbaigęs mokslus, 1937 m. rugsėjo 1 d. jaunas inžinierius priimamas dirbti koncerno "Daimler-Benz" dirižablių ir torpedinių katerių variklių konstruktoriumi. Karui prasidėjus, jis pašaukiamas į vermachtą, bet po sužeidimo 1940 m. atleidžiamas nuo karinės tarnybos. Nuo 1941 m. vėl dirba "Daimler-Benz" variklių konstravimo skyriuje.
Po dešimties metų, 1951-aisiais, jam pavedama vadovauti lenktyninių automobilių projektavimo skyriui. Jis dirbo su F.Nalingeriu ir R.Ūlenhautu, kurdamas garsiuosius 300-osios serijos sportinius bolidus, tarp jų ir "formulę" W196. Už nuopelnus vystant automobilio konstrukciją, 1954 m. L.Krausui suteikiamas garbės inžinieriaus vardas. "Daimler-Benz" pasitraukus iš automobilių sporto, L.Krausas nuo 1956 m. užsiėmė aerodinaminių prototipų konstravimu, vėliau vadovavo jau minėtam koncepcinio lengvųjų automobilių projektavimo skyriui, kol 1963 m. tapo "Auto Union GmbH" techninio vystymo skyriaus direktoriumi. Kaip palikimą iš ankstesniųjų laikų, jis gavo gana dailius ir techniškai perspektyvius automobilius, deja, su archaiškais dvitakčiais varikliais, kuriuos reikėjo keisti naujais, projektuojamais "Daimler-Benz". L.Krausas turėjo ir daugiau naujų idėjų, bet, pasikeitus savininkui, jo galimybės veikti buvo apribotos - vietoje nepaklausių dvitakčių "Auto Union" automobilių Ingolštate pradėti montuoti "vabalai" VW-1300.
L.Krausas ir R.Leidingas prie pirmojo "Audi 72"
Po dešimties metų, 1951-aisiais, jam pavedama vadovauti lenktyninių automobilių projektavimo skyriui. Jis dirbo su F.Nalingeriu ir R.Ūlenhautu, kurdamas garsiuosius 300-osios serijos sportinius bolidus, tarp jų ir "formulę" W196. Už nuopelnus vystant automobilio konstrukciją, 1954 m. L.Krausui suteikiamas garbės inžinieriaus vardas. "Daimler-Benz" pasitraukus iš automobilių sporto, L.Krausas nuo 1956 m. užsiėmė aerodinaminių prototipų konstravimu, vėliau vadovavo jau minėtam koncepcinio lengvųjų automobilių projektavimo skyriui, kol 1963 m. tapo "Auto Union GmbH" techninio vystymo skyriaus direktoriumi. Kaip palikimą iš ankstesniųjų laikų, jis gavo gana dailius ir techniškai perspektyvius automobilius, deja, su archaiškais dvitakčiais varikliais, kuriuos reikėjo keisti naujais, projektuojamais "Daimler-Benz". L.Krausas turėjo ir daugiau naujų idėjų, bet, pasikeitus savininkui, jo galimybės veikti buvo apribotos - vietoje nepaklausių dvitakčių "Auto Union" automobilių Ingolštate pradėti montuoti "vabalai" VW-1300.
L.Krausas ir R.Leidingas prie pirmojo "Audi 72"
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Atrodė, jog siekis sukurti savarankišką modernų vidutinės klasės automobilį nebus įgyvendintas. Visgi H.Nordhofas nupirko licenciją "Daimler-Benz" sukurtam varikliui gaminti ir 1965 m. pasirodė "nesantuokinis sūnus" (taip L.Krausas pats ne kartą vadino pirmąjį "Audi" su keturtakčiu varikliu) "Audi 72" su torsionine priekine pakaba. Po jo sekė "Audi 80", ištaigingesnis "Audi 90", o po poros metų - "Audi 60" ir "Audi 75". Bet visi šie automobiliai - vis dar senojo "Auto Union" palikuonys savo konstrukcija, o L.Krausas norėjo gaminti visai naują, "nesugadintos reputacijos" modelį.
"Audi 80" (1972 m.)
"Audi 80" (1972 m.)
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Firmos generalinio direktoriaus R.Leidingo palaikomas, jis "pramušė" du dalykus nepriklausomo nuo koncerno "Volkswagen" konstravimo ir tyrimų centro statybą (pradėta 1969 m.) ir naujo didesnio "Audi" kūrimą, pastarąjį užmaskuodamas kaip "kėbulo formos pakeitimą". Tai buvo labai svarbu, nes iki tol naujų modelių kūrimas buvo Volfsburgo prerogatyva, o ten "kietai" laikytasi oru aušinamo variklio ir galinių ratų pavaros. Slapčia pagamintas "Audi 100", netikėtai pademonstruotas H.Nordhofui, abiem "sąmokslininkams" stebintis, gavo senojo konservatoriaus palaiminimą. Iki 1976 m. buvo pagaminta per 800 000 pirmosios kartos "Audi 100"! Bet gal svarbiausia buvo ne tiek prekybinė sėkmė, o tai, jog L.Krausas šiuo pirmuoju "didžiuoju Audi" apgynė markės savarankiškumą ir realiai pagrindė "Audi" siekius užimti rinkoje vietą aukštesnės klasės automobilių kategorijoje, t.y. tai, ką mes dabar ir turime.
"Audi 50"
"Audi 50"
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Svarbiausiu L.Krauso, kaip konstruktoriaus ir gamybos organizatoriaus pasiekimu reikia laikyti 1972 m. modelį "Audi 80" antrąją šio populiaraus ir talentingai sukonstruoto automobilio kartą. "Audi 80" po dailiu neįmantrių formų kėbulu neturėjo nei vieno agregato ar mazgo iš ankstesnių modelių. Net variklį su paskirstymo velenėliu galvutėje L.Krausas sukonstravo naujai! Beje, iki šiol tai populiariausias koncerno "Volkswagen Audi" variklis! "Audi 80" gavo dviejų įstrižai sujungtų kontūrų stabdžius bei inžinieriaus Detlefo Bahnholzerio sukonstruotą priekinį tiltą su taip vadinamu neigiamu rato posūkio ašies kampu, o kartu ir naujajam "Audi" iki tol nepasiektą stabilumą tiek stabdant, tiek važiuojant nelygiu keliu. Mat automobilio su tokia pakaba ratas, esant didesniam pasipriešinimui, stabdymo jėgos automatiškai pasukamas taip, kad automobilio judėjimo kryptis stabilizuojama. Pirmą kartą kai kurie kėbulo elementai imti dengti cinku.
"Audi 90"
"Audi 90"
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Taip 1972-jų "Audi 80" tampa sensacija, o variantas su hečbeko tipo kėbulu pradėtas gaminti Volfsburge, kaip ir "VW Passat". Taip L.Krauso idėjos ir techniniai sprendimai pakeitė ne tik "Audi", bet ir gigantiško koncerno "Volkswagen" techninę politiką. "Audi" tapo madas diktuojančia firma, o L.Krausas nuosekliai vystė savo koncepciją šalia vidutinio ir didelio modelio (t.y. "Audi 80" ir "Audi 100") turėjo būti nebrangus mažas automobilis pradedantiesiems vairuotojams. Na ir kas, kad nuo pokario metų vokiečiai nemėgo mažų automobilių, nes šie priminė pokario metų motorinius vežimėlius. "Audi" sukūrė vos 3,5 m ilgio hečbeką "Audi 50". Mažylis buvo įsisavintas Volfsburge (nes Ingolštate gamyklos konvejeriai buvo perkrauti modeliais "80" ir "100"), kur netrukus imta gaminti ir pigesnė versija, mums gerai žinoma kaip "VW Polo".
"Audi 80" (1972 m.)
"Audi 80" (1972 m.)
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas
Iš esmės pasiekęs ko norėjo, Ludwigas Krausas 1973 m. pasitraukė iš aktyvios veiklos. Po trejų metų jis pakviečiamas į "Audi" priežiūros tarybą, kurios nariu liko iki 1985 m. Jo vardu dar nepavadintas nei vienas automobilis, bet visi "Audi", pagaminti nuo 1965 m. iki dabar, turi savyje ne vieną L.Krauso sukonstruotą ar pasiūlytą techninį sprendimą. Juk ir "Audi" reklaminį šūkį "Vorsprung durch Technik" ("Pranašumas technikos dėka") sumanė taip pat L.Krausas!
L.Krausas prie "Metų automobilio’1972 "Audi 80"
L.Krausas prie "Metų automobilio’1972 "Audi 80"
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
-
Kipshas
- Forumietis

- Pranešimai: 2228
- Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
- Miestas: Kaunas