Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.

1000 taškų transporto priemonių originalumo vertinimas

Naudingų internetinių puslapių adresai ir vartotojų pateikta naudinga literatūra apie transporto priemones. Turite ko čia nėra? Kreipkitės į moderatorių

Moderatorius: Moderatoriai

Vartotojo avataras
Kipshas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2228
Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
Miestas: Kaunas

1000 taškų transporto priemonių originalumo vertinimas

Standartinė Kipshas »

Prisegtuose failuose, eilės tvarka, pagal puslapius, rasite 1000 taškų vertinimo sistemos instrukciją, restauruotiems senoviniams automobiliams.

Ši metodika buvo priimta Latvijoje kažkur 1970 metais. Daugiau apie tai galėtų papasakoti Wanderer.

Tikėtina, kad panaši sistema gali atsirasti ir pas mus Lietuvoje.

P.S. skanuotas sunkiai įžiūrimas tekstas, tad kam labai labai įdomu - parašykite man į PM - atvešiu atšviestų egzempliorių kur geriau matosi į Alytų arba mėnesio pabaigoje į Vilnių, "Laiko ratą".
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Vartotojo avataras
Kipshas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2228
Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
Miestas: Kaunas

Standartinė Kipshas »

Automobilio 1000 taškų vertinimo lentelė.
(rusų kalba)

Baudos taškai duodami už originalumą/tech. stovį.
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Vartotojo avataras
Kipshas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2228
Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
Miestas: Kaunas

Standartinė Kipshas »

1000 taškų motociklo vertinimo lentelė
(lietuvių kalba)
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
kitoks
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2019
Užsiregistravo: 20 Vas 2004, 10:31
Miestas: Vilnius

Standartinė kitoks »

labai idomu - kai kurie punktai gal ir gincytini (kaip pvz: -6 taskai uz neoriginalu akumuliatoriu), bet visuma verta demesio. beje, o kas rengia kazka panasaus LT ?
Vartotojo avataras
Kipshas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2228
Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
Miestas: Kaunas

Standartinė Kipshas »

Reikėtų žmogaus kuris galėtų išversti automobilio vertinimo lentelės įvairių agregatų pavadinimus iš rusų kalbos į lietuvių kalbą.

Jei trumpai apie visą vertinimą - tai priklausomai nuo renginio lygio kiekvienas metais nustatoma su kiek maksimum baudos taškų yra leidžiama dalyvauti tam tikrame renginyje.

Idėja ateičiai - pripažinti transporto priemonę istorine vertybe jei ji surenka ne daugiau xxx baudos taškų.

Vertinimą turėtų kontroliuoti Kultūros ministerija, kuri skirtų ekspertus, apmokant jiems už darbą, tuo pačiu ministerija išduotų atitinkamą dokumentą.

Mano nuomone transporto priemonės būklės ir originalumo įvertinimas yra pirmas žingsnis link tolimesnių privilegijų ar lengvatų įvairiose srityse.

Visa tai yra tik idėjos. Todėl laukiami įvairūs pasiūlymai, komentarai ir kitokia pagalba siekiant šį projektą padaryti realiu. FIVA vertinimo sistema yra žymiai supaprastinta, tačiau į ją irgi turėtų būti atsižvelgiama. (daugiau ieškoti www.fiva.org )
Vartotojo avataras
Kipshas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2228
Užsiregistravo: 29 Sau 2004, 12:38
Miestas: Kaunas

Standartinė Kipshas »

kitoks rašė:labai idomu - kai kurie punktai gal ir gincytini (kaip pvz: -6 taskai uz neoriginalu akumuliatoriu), bet visuma verta demesio. beje, o kas rengia kazka panasaus LT ?


Prašome apsilankyti "Laiko rate" kai vyksta susitikimai - ten yra aptariama ir ši tema. Diskusijose dalyvauja ir Kultūros ministerijos atstovas.
kitoks
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2019
Užsiregistravo: 20 Vas 2004, 10:31
Miestas: Vilnius

Standartinė kitoks »

Pirmas lapas:

Restauruotų automobilių vertinimo pagal 1000 taškų sistemą instrukcija

Automobilių restauracija tarp mėgėjų tampa vis populiaresnė ir daugėjant restauruotų automobilių skaičiui konkursuose ir sąskrydžiuose vis aktualesnis tampa jų įvertinimo klausimas. Konkurencija tarp geriausiųjų restauratorių vis didėja ir todėl, kasmet vis sunkiau išrinkti geriausiąjį tarp geriausių.

Tam, kad būtu palengvintas automobilių klasifikavimas ir vertinimas, KAA techninė komisija sukūrė šią sistemą. Pagrindu jai tapo Latvijos KAA ir kai kurių užsienio klubų šioje srityje sukaupta patirtis.

Kaip ETALONAS, su kuriuo atestacijos metu turi būti lyginimas pasirinktas automobilis turi būti pasirinktas kitas, identiškas, bet visiškai naujas automobilis. Kiekvienas tikrinamo automobilio detalė, agregatas ar mazgas turi būti sulygintas su tos pačios markės, modelio ir gamybos metų automobilio dalimis. Vertinant draudžiama lyginti restauruotus automobilius ir tokių būdu išrinkti santykinai geriausią – vertinimas turi būti absoliutus. Teisėjas visada turi atsiminti, kad vertina pagal rekomenduotą ETALONĄ ir vertinimui neturi turėti įtakos ankstesnis rezultatas.

Svarbu prisiminti, kad jeigu agregatui buvo skirtas minimalus taškų skaičius (tai yra nulis taškų), tai reiškia, kad šio agregato būklės jau nebegalima pagerinti (kalbama apie kokybę). Minimalų baudos taškų skaičių ( 0 )
END OF PAGE 1
reikia rezervuoti agregatui, kurio būklė nesiskiria (arba maksimaliai artima) tokiam, kuris yra naujas ir jokiais parametrais už jį yra ne blogesnis ir ne geresnis. Maksimalus baudos taškų skaičius – 1000 (automobiliui).

Visi automobiliai dalinami į tris grupes:
A – antikvariniai iki 1930 metų;
K – klasikiniai nuo 1931 iki 1941 metų;
J – juniorai nuo 1941 metų ne jaunesni kaip 20 metų;
S – specialūs ir krovininiai.
Visi toliau skirstomi į pogrupius pagal variklio darbinį tūrį. A = …….. , K = ……… , J = ……. .

Savo ruožtu kiekviena grupė dalinama į pogrupius:
P – dalyvaujantys parodoje;
V – dalyvaujantys varžybose.

Be to, automobiliai skirstomi pagal kokybę į tarptautinę, sąjunginę ir respublikinę grupes. Pagal šią klasifikaciją, kiekvienam automobiliui priskiriama formulė, kuri susideda iš trijų skaičių ir trijų raidžių. Pvz.: “A 2,0 P”. Pirma raidė reiškia amžiaus grupe: A – antikvarinis, skaičius 2,0 – variklio darbinis tūris 2,0l, P – demonstravimo kategorija - dalyvaujantys parodoje. Automobilio kokybės grupės nusako skersinė, tam tikros spalvos juosta ant paraiškos blanko:
Žalia juosta – tarptautinis;
Raudona juosta – sąjunginis;
Mėlyna juosta – respublikinis.

Prašymą, į kokią grupę pretenduoja automobilis, pateikia jo savininkas. Kokybės klasę nustato klubo techninė komisija, pagal automobiliui skirtus baudos taškus ir pagal nustatytą baudos taškų limitą kiekvienai klasei einamiesiems metams.Baudos taškų limitą kiekvienais metais nustato ir patvirtina klubo Taryba, naudodama tai kaip stimulą, restauracijos kokybei gerinti ir, kad sąjunginiuose ar tarptautiniuose renginiuose klubas butu pristatomas kokybiškiausiais automobiliais.

V – dalyvaujančių varžybose kategorija: techninė automobilių būklė turi atitikti kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimus. Vertinant, į pakeitimus, atliktus tam, kad automobilis atitiktų KET reikalavimus neatsižvelgiama, jeigu perdarant buvo naudoti lengvai demontuojami kronšteinai, o kėbulo išoriniai elementai nebuvo pažeisti.
END OF PAGE 2
kitoks
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2019
Užsiregistravo: 20 Vas 2004, 10:31
Miestas: Vilnius

Standartinė kitoks »

P kategorijos, dalyvaujančių varžybose kaip parodiniai automobiliai gali neatitikti KET reikalavimų ir jie gali būti nevažiuojantys, bet šiems automobiliams keliami aukštesni vizualiai nustatomai techninei būklei ir originalumui.

Kiekvieno automobilio atestaciją atlieka tam tikro klubo techninė komisija, o jos išduotas sertifikatas galioja einamuosius kalendorinius metus.

Ši vertinimo sistema numatyta kaip tiesioginė instrukcija techninei komisijai klubo aktyvių automobiliu OAML Latvijos TSR ir rekomenduojama priimti likusiems TSRS klubams, bei naudoti klubų vienijamų senovinių automobilių atestacijai. Idealus pritaikymas butų, jeigu visų klubų techninių komisijų vertinimas butų vienodai objektyvus, o kiekvieno klubo išduoti atestatai bei vertinimo sistemos butu palyginamos ir tarpusavyje pripažįstamos. Nesistenkite dirbtinai sumažinti baudos taškų skaičių skiriamų Jūsų klubo automobiliams, nes paaiškėjus situacijai, tai skaudžiai atsilieps Jūsų klubo prestižui!


ATESTACIJOS BAUDŲ SISTEMA

I Kėbulas - 400 baudos taškų.

Patikrinti kėbulą ir sparnus, ar nebuvo atliktas remontas, ar nėra kraštų įtrūkimų, sustiprinimų, rūdžių dėmių, ar gerai įsikomponuoja elementai ir ar teisingos jų proporcijos. Paviršiuose ir panelėse neturi būti nereikalingų skylių. Patikrinti paminų (sparnų pratesimų) originalumą, kronšteinų būklę, jų tvirtinimą, sparnų tvirtinimą. Patikrinkite kieto stogo minkštus intarpus (???), jų sandarinimo elementų būklę – ar neprasisunkia vanduo, ar teisingas jų tvirtinimas. Tikrindami kietus stogus patikrinkite: ar nėra įlinkimų; dažų sluoksnio storį (iš orig., teksto neaišku, koks tas sluoksnis turi būti); ar nesimato rūdžių, vandens nutekėjimo griovelių būklę. Reikia patikrinti, ar nėra atšokusių dažų, nutekėjimų, įtrūkimų, taškų, įbrėžimų, bendra dažyto paviršiaus būklė – ar nėra gruoblėtumų. Neišskaitomas žodis ir spalvų suderinimas, jeigu automobilis dažytas keliomis spalvomis, įsitikinti, ar dažymo technologija atitinka to meto technines dažymo galimybes ir markei bei modeliui naudota spalvų gamą.
END OF PAGE 3

Neleidžiama senovinių automobilių dažyti “pop” stiliumi.
Tikrinant apmušalus, reikia atkreipti dėmesį į medžiagos atitikimą automobilio pagaminimo metu naudotai: medžiagos spalva ir raštas, atskirų detalių iškirpimas ir atlikimo kokybė. Jeigu naudojamos kelios spalvos, jos turi būti tarpusavyje suderintos. Apmušalai turi būti švarūs ir be raukšlių. Reikia patikrinti sėdynių, durų ir šoniniu panelių apmušalus. Kabrioletų savininkai specialiai neskatinami papildomu taškų skaičiumi, nes manome, kad jiems jau ir taip pasisekė, nes jie turi tokią prabangą kaip kabrioletas.

Vertinant garnitūrą, reikia patikrinti pačių elementų autentiškumą ir jų dangą (dažai, poliravimas, nikelis, chromas), chromas negali būti atšokęs, jis neturi būti grublėtas, neturi būti įlinkimų, chromas turi būti tik ten, kur numatė gamintojas, o paviršiai turi būti švarūs ir atrodyti šviežiai. Nikelis buvo naudojamas nuo 1918 iki 1928 metų. Chromas nuo 1929 metų.

I. Kėbulas – 400 taškų.
Kėbulas – 140 taškų.
1. Kėbulas (kabina) ir jo nudažymas: 80;
2. Sparnai, variklio ir bagažinės dangčiai, paminos, išorinis
stogelis, virš priekinio stiklo: 40;
3. Krovinių platforma: 10;
4. Talpyklos (benzino, vandens, tepalo), stoglangiai (hm - ???) ir
specialūs mechanizmai (domkratai): 10;

Apmušalai – 40 taškų.
1. Šoniniai kėbulo apmušalai: 10;
2. Sėdynės: 30;
3. Vidiniai kieto stogo ar kabrioleto apmušalai: 30;

Prietaisų skydelis ir panelė – 50 taškų.
1. Prietaisų skydelis ir panelė: 50:

Garnitūra – 140 taškų.
1. Durų rankenos: 10;
2. Buferis: 15;
3. Vidiniai stogeliai nuo saulės: 5;
4. Radiatoriaus apdaila: 30;
5. Vairas: 10;
6. Emblemos ir užrašai: 20;
END OF PAGE 4
kitoks
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 2019
Užsiregistravo: 20 Vas 2004, 10:31
Miestas: Vilnius

Standartinė kitoks »

7. Rankenos (išskyrus durų), drabužių pakaba, kojų atramos
salone: 5;
8. Stiklo valytuvai: 5;
9. Posūkių rodymo svirtelė: 10;
10. Žibintų korpusai ir jų apvadai: 10;
11. Veidrodžiai, peleninės, cigarečių žiebtuvėlis (kurie yra
ne prietaisų skydelyje), benzino bako ir radiatoriaus kamščiai: 15;
12. Vairuotojo įrankių rinkinys: 5;

II Variklis – 210 taškų

Patikrinti visų komponentų išorini vaizdą, jų švara ir techninę būklę. Įsitikinti, ar variklis ir jo komponentai atitinka gamybos metus. Visi kronšteinai ir tvirtinimo elementai turi būti savo vietose, radiatorius turi turėti teisingus vamzdžius (???), jų sąvaržas (???) ir vandens išleidimo kranus. Aušinimo skysti turi būti švarus, be rūdžių. Oro filtras, ar įsiurbimo kolektoriaus triukšmo slopintuvas turi būti originalus. Patikrinti, ar filtrai ir kuro tiekimo vamzdynas yra originalūs. Karbiuratorius turi būti teisingo modelio. Aukštos įtampos laidų medžiaga turi būti identiška originalui.

A) Variklis – 90 taškų
1. Sukomplektuotas variklis be pagalbinių sistemų: 70;
2. Tvirtinimai ir kolektoriai: 10;
3. Tepimo sistema: 10;

B) Kuro tiekimo sistema – 50 taškų
1. Kuro bakas: 5;
2. Vamzdynas, filtrai ir kranai: 10;
3. Siurbliai: 8;
4. Karbiuratoriai: 20;
5. Dujų išmetimo sistemos vamzdynas ir duslintuvai: 7;

C) Aušinimo sistema – 40 taškų
1. Radiatorius: 20;
2. Vamzdynas: 5;
3. Siurblys (pompa) ir termostatai: 5;
4. Ventiliatorius, radiatoriaus žaliuzės: 10;
END OF PAGE 5

D) Degimo sistema – 30 taškų
1. Paskirstytojas ir aukštos įtampos laidai: 15;
2. Indukcinė ritė: 10;
3. Žvakės: 5;

III TRANSMISIJA IR VAŽIUOKLĖ – 220 taškų

Tam, kad patikrinti šią grupę, komisijai reikia galimybės apžiūrėti automobilį iš apačios. Patikrinti transmisijos ir važiuoklės originalumą bei techninę būklę, atskirų mazgų laisvą eigą ir sujungimus. Atkreipti dėmesį į tepalo nutekėjimus, įvorių ir ašių nusidėvėjimą. Važiuojant reikia patikrinti transmisijos ir važiuoklės triukšmo lygį. Kardaninio veleno sujungimai turi būti originalūs, kaip ir amortizatoriai bei tvirtinimo elementai. Centrinė tepimo sistema turi veikti visuose numatytuose taškuose. Tepimo angos (????) visos turi būti vienodos.

A) - 50 taškų
1. Sankaba (komplektas): 10;
2. Pavarų dėžė, paaukštinimo dėžė (????), demultiplikatorius,
hidrotransformatorius: 40;
3.

B) - 15 taškų
1. Kardaniniai velenai, sujungiamieji velenai, šoniniai kardanai: 15;

C) - 60 taškų
1. Varantysis tiltas: 60;

D) - 70 taškų
1. Priekinis tiltas, arba galinis nevarantysis: 60;
2. Centrinė tepimo sistema, arba jeigu tokios nebuvo, tepimo panelė: 10;

E) - 25 taškai
1. OPERENIJE (?????): 15;
2. Amortizatoriai ir reaktyvinės traukės: 10;

IV RĖMAS (PRIEKINIS PORĖMIS), LONŽERONAI, SKERSINIAI, KONSOLĖS – 15 taškų

END OF PAGE 6

V RATAI – 60 taškų

Reikia atkreipti dėmesį ar ratų diskai neperdirbti kitam dydžiui, ar NEISKAITOMA (diskai, mediniai stipinai, vieliniai atipiniai, NEISKAITOMA laikui laikmečiui, markei ir automobilio modeliui. Padangos ir ratai (????) turi būti teisingo dydžio (tam tarpe ir atsarginis ratas). Neleistini yra sulankstyti atipiniai, ar įlenkimai ant ratų diskų. Padangų protektorius turi būti nenutrintas,visų vienodas ir atitinkantis gamintojo specifikacijas.

A) Padangos ir kameros – 15 taškų
B) - 45 taškai
1. Ratų diskai, bortovyje (????) žiedai, oboda (????) ratu, stipinai,
ratų gaubtai,stebulių dangteliai: 40;
2. Atsarginio rato kronšteinas ir jo uždangalas: 5;

VI VAIRO MECANIZMAS – 10 taškų

Vairo mechanizmo šarnyrai turi būti originalūs, ant vairo mechanizmo karterio neturi būti tepalo nutekėjimo.

1. Vairo mechanizmas: 7;
2. Vairo mechanizmo trapecija (????), stiprintuvas: 3;

VII STABDŽIŲ SISTEMA – 25 taškai

Stabdžių sistema turi būti originali, ji neturi būti perdaryta iš mechaninės į hidraulinę. Šarnyriniai stabdžių sistemos mechanizmai neturi būti stipriai sudilę. Stabdžių pedalo guminiai paviršiai turi būti originalūs.

A) Pedalai, darbinis cilindras, traukės ir stiprintuvas: 10.
B) Stabdžių būgnai, atraminiai stabdžių kaladėlių diskai, stabdžių mechanizmai, rankinis stabdis: 15;
END OF PAGE 7
Vartotojo avataras
WANDERER
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 4225
Užsiregistravo: 31 Geg 2004, 20:39

Re: 1000 taškų transporto priemonių originalumo vertinimas

Standartinė WANDERER »

Kipshas rašė:Prisegtuose failuose, eilės tvarka, pagal puslapius, rasite 1000 taškų vertinimo sistemos instrukciją, restauruotiems senoviniams automobiliams.

Ši metodika buvo priimta Latvijoje kažkur 1970 metais. Daugiau apie tai galėtų papasakoti Wanderer.

Tikėtina, kad panaši sistema gali atsirasti ir pas mus Lietuvoje.

P.S. skanuotas sunkiai įžiūrimas tekstas, tad kam labai labai įdomu - parašykite man į PM - atvešiu atšviestų egzempliorių kur geriau matosi į Alytų arba mėnesio pabaigoje į Vilnių, "Laiko ratą".

Latvijos klubas"AAK"ikurtas 1972m>Si metodika sukurta 1979m.