"HANOMAG"-tai "Hannoverische Maschinenbau AG"trumpinys.Tai labai sena Vokietijos firma kuri buvo ikurta net 1835m.Ji buvo gerai zinoma Vokietijos gelezinkelininkams,nes gamino garvezius.Savo debiuta transporto gamyboje,kuris juda ne gelezinkeliais padare 1905m,kada pradejo gaminti garo sunkvezimius.Bet tikroji slove atejo 1924m.,kada pagamino pirmaji lengvaji automobili"Hanomag Kommissbrod",
Nuo to laiko ,kai Hitleris tapo Vokietijos kancleriu,jis pastoviai puoselejo"liaudisko automobilio"ideja.Si ideja ji domino,ne kaip transporto priemone,bet kaip moksklo ir dideles darbo apimties pramoninis produktas.Kuris gali aprupinti darbo uzimtumu dideli bedarbiu skaiciu ir tuo paciu nuimti socialine itampa.
Daugelis Vokietijos automobiliu gamintoju-ZUNDAPP,NSU,STANDART SUPERIOR,OPEL ir tame tarpeHanomag-pasiule savo projektus(liaudiskus vezimus).Bet pas visus buvo vienas pagrindinis trukumas:del siu projektu realizavimo neturejo nei papildomu lesu bei gamybiniu plotu.Apie ka galima kalbeti ,jeitas pats "Volkswagen KdF"kurio gamybai pinigus rinko visa salis,taip ir nesugebejo pastatyti pilnai gamyklos ir iki karo buvo surinkti38(30 buvo surinkti Daimler Benz A.G.)egzemplioriai.
"Vabalas"ir "Hanomag 1.3"-Hanoverio variantas "liaudisko automobilio"kuom tai panasus viens i kita ir ne del to kad kazkuris nuo kito persipaise eskiza.Paprasciausiai mada egzistavo ne tik maudimosi kostimeliu iskarpose.
"Hanomag 1,3"kebulo stampus gamino amerikieciu firmos"Ambi Budd"
Vokietijos filialas.Tarp kitko tas pats filialas pagamino pagal Tedo Ulricho brezinius,aptakius kebulusir "ADLER" ir "VOLVO' ir kitoms europietiskoms firmoms.Sis kebulu tipas vadinosi"Autobahn Kurier"Ir cia mada susiliejo su praktiskumu.30-uju viduryje Vokietijoje buvo isvystytas geru autostradu tinklas,Ir automobiliu kebulu projektavimo darbuose kebulo aptakumo skaiciavimas tapo pirmaeiliu dalyku.Tradicinis kebulas lyg tai su nukirstu galu ir skrynios formos bagazine sudare salygas paskui save oro sukuriams,kas didino kuro sanaudas.O automobilis su laso formos kebulu priekyje ir nuozulnia galine kebulo dalimi leido sutaupyti iki 2ltr. kiekvienam 100km.
Pirkejas atsivertes"Hanomag 1,3"firmini prospekta is karto pamatydavo uzrasa"Naujiems keliams-nauji reikalavimai"ir toliau tekstas
![Pajuoka :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Pilnai metalinis ,dvieju duru kebulas"Hanomag 1,3"su nuozulnia galine stogo dalimi,zibintais sumontuotais priekiniuose sparnuose su "V"formos priekiniu stiklu buvo istikruju paskutiniu mados sauksmu.Konkurentai-OPEL,FIAT-NSU 1100,ir netgi MERCEDES BENZ 130,170H su savo priekiniu langu ir zibintais sumontuotais atskirai ant sparnu,ziurejosi kaip keistuolis kuris issipuose i pliaza su dryzuotu triko pagal amziaus pradzios mada, nors 30-taistaip rengesi gal tik gimnastai cirke-shapito.
Madingas kebulas buvo ,ne vienintelis charakteringas "Hanomag 1,3"bruozas
Variklis(1298ccm) 4 cilindru eileje isvystydavo 32A.J.prie 3600aps/min,
galinguma.,gaudamas kuro misini parosta "SOLEX"karbiuratoriaus su pneumatiniu kuro stabdimu.
Pirmos dalies pabaiga
tesinys sekanti karta