Būklė jo nebloga, išorinė tai tikrai, tikiuosi ir vidinė.
Šiuo metu bandoma kažką daryti su dokumentais. Turiu juos rankose, surašytus 1978aisiais, bet žmogaus kaip ir nėra ir nežinoma.
Nuotraukų ir darbų aprašymų dar nepateiksiu, bet keliu ir kuriu temą, kurioje galėčiau užduoti klausimų, neteršdamas forumo. Vėliau viskas bus, eiga, kažkiek nuotraukų (šiaip jau iš tingumo jomis sunku piktnaudžiauti
Restauracijos čia greičiausiai nebus, remonto darbai, priverčiantys techninius agregatus veikti, kaip priklauso. Nėra čia baisiai senovinis ir tuo labiau ne antikvarinis, bet pasidaryti transporto priemonę vaiskioms vasaros dienoms ir šiltoms naktims (tikiuosi, kad originalios faros šviesa bus pakankama ramiai važiuoti naktimis) bus smagu. Gal ir ne viskas bus originalu, bet tai ne dėl siekio perdaryti, o dėl įvairių kitų priežasčių, ir ne esminiai skirtumai. Pvz: akumuliatorius, padangos, vairo rankenos, lemputės, jeigu nepakankamai švies, papildomas bardačioko apšvietimas. Svajojau apie motociklą, o įsigijau motorolerį. Kodėl, ir pats nežinau. Važinėjau kelias vasaras su naujesniu, 93ųjų malaguti f10, užteko ir laisvės ir polėkio. Ir labai patogu, gal tai suviliojo
Pradedam:
1. Kaip turi veikti spynelė ir elektros sistema dar neužvedus? Nupirkau ir prijungiau 6V akumuliatorių. Tačiau: sukant raktelį į vieną, į kitą pusę ir centrinėj padėty - jokios reakcijos: posūkiai nemirksi, lempos nešviečia, pypsis neveikia, lemputė šalia spynelės nerodo gyvybės. Ar taip ir turi būti, kol neužvestas, ar yra kažkas pridirbta arba defektai su elektros sistema? Kibirkštis yra, ir lyg ir priklauso nuo spynelės padėties.
2. Kur yra rėmo numeris?
3. Skaičiau jau keliose temose, kad jie buvo dažomi be grunto. Pas mane keliose vietose ant įvairių kėbulo dalių, kur patrinti dažai, aiškiai matomas rudas grunto sluoksnis po dažais. Dažų danga kokybiška, spalva irgi atrodo originaliai, kiek esu matęs pagal nuotraukas. Ar grunto buvimas gali reikšti, kad motoroleris buvo kokybiškai perdažytas?
4. Kaip turi atrodyti kranelio valdymo mechanizmas? Kiek pamenu, ten yra kažkokia svirtelė, tvirtinama prie pačio kranelio ir valdoma per tą skylė didžiajame variklio dangtyje?
5. Pagal elektros schemą nelabai supratau, šio "automobilio" masėje yra pliusas ar minusas? Pas mani iš babinos pliusinis laidas prijungtas prie rėmo. Gaunasi - pliusas masėje. Bet gal kas pridirbta?
6. Kaip čia reikalai su spidometro pašvietimu? Motoroleryje į jį neateina jokis laidas. Nematyti tokios lemputės ir elektros schemoje. Ar toks apšvietimas buvo numatytas, su sąlyga, kad spidometro korpuso galinėje dalyje yra numatyta skylė tokiai lemputei jungti? Gal turite nuotraukų, kaip atrodė tas lemputės korpusas prie tokio spidometro?
7. Kokia funkcija prie spynelės esančios lemputės? Anot Volkovo knygelės, ten neutralią pavarą rodanti lemputė, anot elektros schemos - posūkio signalo informacinė lempelė. Na, prie pavarų dėžės nematyti jokių laidelių ir daviklių.
8. Kaip realiai su tepalais? Pats visąlaik buvau nuomonės, kad jei knygoje parašyta Autolas, į kurą reikia ir maišyti kažką tokio, kaip M8V nurodytu santykiu 1:25. Gal galite pasidalinti savo patirtimi naudojant vakarietiškus mėlynus, žalius ar raudonus tepalus senovinėje technikoje ir su gerokai aukštesnio, nei priklauso, oktaninio skaičiaus, benzinu? Ar galima jį naudoti ir koks santykis logiškai pakankamas? Mano nuomone, šiuolaikiniams tinkamas 1:50 čia mažokas, bet gal aš neteisus?
Ačiū už atsakymus.
Kolkas atlikti darbai: rasta kibirkštis, nupirkta nauja juodojo korpuso A11 žvakė (pagal dvi skirtingas knygeles, priklauso A10 arba A11), trūkstama kuro žarna ir neoriginalus papildomas popierinis kuro filtriukas.
Kai išsiaiškinsiu su karbiuratoriumi ir išsivalysiu kuro baką, bandysiu užvesti. Kolkas, kol nėra aiškumų dėl dokumentų, nesinori labai smarkiai ardyti. Rankose turėdamas (arba žinodamas, kad dar kurį ar ilgą laiką negalėsiu turėti) naujo pavydžio techninį pasą ir numerį su (deja) Europos Sąjungos vėliava, galėsiu ramiai žerti į smulkius gabaliukus. Bent jau tuos mechanizmus, kurie reikalauja didelio ar nedidelio remonto.
Nepatiko - užvedimo kojelė neteisingoje pusėje. Kodėl? Ar tai dėl techninių savybių ir savitumų ar istoriškai susiklostę (kaip pvz angliškuose ar nuo jų kopijuotuose motocikluose) ?




