Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.

Viatka ELektron 1977 remontas

Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.

Moderatoriai: TVR, rcepa, Moderatoriai

Forumo taisyklės
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.

Plačiau: Visos taisyklės
Vartotojo avataras
tadas1991
moderatorius
moderatorius
Pranešimai: 2068
Užsiregistravo: 15 Lap 2006, 20:03
Miestas: Kaunas

Viatka ELektron 1977 remontas

Standartinė tadas1991 »

2012-01-21 įsigytas ir priekaba iš Vilniaus į Kauną parsigabentas motoroleris.
Būklė jo nebloga, išorinė tai tikrai, tikiuosi ir vidinė.
Šiuo metu bandoma kažką daryti su dokumentais. Turiu juos rankose, surašytus 1978aisiais, bet žmogaus kaip ir nėra ir nežinoma.
Nuotraukų ir darbų aprašymų dar nepateiksiu, bet keliu ir kuriu temą, kurioje galėčiau užduoti klausimų, neteršdamas forumo. Vėliau viskas bus, eiga, kažkiek nuotraukų (šiaip jau iš tingumo jomis sunku piktnaudžiauti :) ).

Restauracijos čia greičiausiai nebus, remonto darbai, priverčiantys techninius agregatus veikti, kaip priklauso. Nėra čia baisiai senovinis ir tuo labiau ne antikvarinis, bet pasidaryti transporto priemonę vaiskioms vasaros dienoms ir šiltoms naktims (tikiuosi, kad originalios faros šviesa bus pakankama ramiai važiuoti naktimis) bus smagu. Gal ir ne viskas bus originalu, bet tai ne dėl siekio perdaryti, o dėl įvairių kitų priežasčių, ir ne esminiai skirtumai. Pvz: akumuliatorius, padangos, vairo rankenos, lemputės, jeigu nepakankamai švies, papildomas bardačioko apšvietimas. Svajojau apie motociklą, o įsigijau motorolerį. Kodėl, ir pats nežinau. Važinėjau kelias vasaras su naujesniu, 93ųjų malaguti f10, užteko ir laisvės ir polėkio. Ir labai patogu, gal tai suviliojo :)

Pradedam:
1. Kaip turi veikti spynelė ir elektros sistema dar neužvedus? Nupirkau ir prijungiau 6V akumuliatorių. Tačiau: sukant raktelį į vieną, į kitą pusę ir centrinėj padėty - jokios reakcijos: posūkiai nemirksi, lempos nešviečia, pypsis neveikia, lemputė šalia spynelės nerodo gyvybės. Ar taip ir turi būti, kol neužvestas, ar yra kažkas pridirbta arba defektai su elektros sistema? Kibirkštis yra, ir lyg ir priklauso nuo spynelės padėties.

2. Kur yra rėmo numeris?

3. Skaičiau jau keliose temose, kad jie buvo dažomi be grunto. Pas mane keliose vietose ant įvairių kėbulo dalių, kur patrinti dažai, aiškiai matomas rudas grunto sluoksnis po dažais. Dažų danga kokybiška, spalva irgi atrodo originaliai, kiek esu matęs pagal nuotraukas. Ar grunto buvimas gali reikšti, kad motoroleris buvo kokybiškai perdažytas?

4. Kaip turi atrodyti kranelio valdymo mechanizmas? Kiek pamenu, ten yra kažkokia svirtelė, tvirtinama prie pačio kranelio ir valdoma per tą skylė didžiajame variklio dangtyje?

5. Pagal elektros schemą nelabai supratau, šio "automobilio" masėje yra pliusas ar minusas? Pas mani iš babinos pliusinis laidas prijungtas prie rėmo. Gaunasi - pliusas masėje. Bet gal kas pridirbta?

6. Kaip čia reikalai su spidometro pašvietimu? Motoroleryje į jį neateina jokis laidas. Nematyti tokios lemputės ir elektros schemoje. Ar toks apšvietimas buvo numatytas, su sąlyga, kad spidometro korpuso galinėje dalyje yra numatyta skylė tokiai lemputei jungti? Gal turite nuotraukų, kaip atrodė tas lemputės korpusas prie tokio spidometro?

7. Kokia funkcija prie spynelės esančios lemputės? Anot Volkovo knygelės, ten neutralią pavarą rodanti lemputė, anot elektros schemos - posūkio signalo informacinė lempelė. Na, prie pavarų dėžės nematyti jokių laidelių ir daviklių.

8. Kaip realiai su tepalais? Pats visąlaik buvau nuomonės, kad jei knygoje parašyta Autolas, į kurą reikia ir maišyti kažką tokio, kaip M8V nurodytu santykiu 1:25. Gal galite pasidalinti savo patirtimi naudojant vakarietiškus mėlynus, žalius ar raudonus tepalus senovinėje technikoje ir su gerokai aukštesnio, nei priklauso, oktaninio skaičiaus, benzinu? Ar galima jį naudoti ir koks santykis logiškai pakankamas? Mano nuomone, šiuolaikiniams tinkamas 1:50 čia mažokas, bet gal aš neteisus?

Ačiū už atsakymus.

Kolkas atlikti darbai: rasta kibirkštis, nupirkta nauja juodojo korpuso A11 žvakė (pagal dvi skirtingas knygeles, priklauso A10 arba A11), trūkstama kuro žarna ir neoriginalus papildomas popierinis kuro filtriukas.
Kai išsiaiškinsiu su karbiuratoriumi ir išsivalysiu kuro baką, bandysiu užvesti. Kolkas, kol nėra aiškumų dėl dokumentų, nesinori labai smarkiai ardyti. Rankose turėdamas (arba žinodamas, kad dar kurį ar ilgą laiką negalėsiu turėti) naujo pavydžio techninį pasą ir numerį su (deja) Europos Sąjungos vėliava, galėsiu ramiai žerti į smulkius gabaliukus. Bent jau tuos mechanizmus, kurie reikalauja didelio ar nedidelio remonto.

Nepatiko - užvedimo kojelė neteisingoje pusėje. Kodėl? Ar tai dėl techninių savybių ir savitumų ar istoriškai susiklostę (kaip pvz angliškuose ar nuo jų kopijuotuose motocikluose) ?
Vartotojo avataras
AdIs123
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 127
Užsiregistravo: 12 Spa 2009, 19:23
Miestas: Rietavas

Re: Viatka ELektron 1977 remontas

Standartinė AdIs123 »

pagal viska, pasukus rakteli turi degti posukiai bei gabaritai.
Vartotojo avataras
tadas1991
moderatorius
moderatorius
Pranešimai: 2068
Užsiregistravo: 15 Lap 2006, 20:03
Miestas: Kaunas

Re: Viatka ELektron 1977 remontas

Standartinė tadas1991 »

Į kurią pusę? Pagal laikrodžio rodyklę ar prieš? Išvis koks yra skirtumas tarp trijų turimų spynelės padėčių?
Vartotojo avataras
AdIs123
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 127
Užsiregistravo: 12 Spa 2009, 19:23
Miestas: Rietavas

Re: Viatka ELektron 1977 remontas

Standartinė AdIs123 »

Bijau dabar pameluoti, nebeatmenu ar tik ikisus rakteli dege posukiai, ar ir pasukus i kaire.
Vartotojo avataras
RPM
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 912
Užsiregistravo: 19 Kov 2009, 18:13
Miestas: Vilnius

Re: Viatka ELektron 1977 remontas

Standartinė RPM »

Malonu, kad mano buvusi į geras rankas pakliuvo ir ne už oldtimerio ribų :-) .Rėmo nr. vietą nurodžiau nuotraukoje, o kas dėl degimo spynelės tai į bet kuria pusę pasukus užsivedinėjo aišku be akumuliatoriaus, jis pats reikalingas tik apšvietimui.Koki nusipirkau toks ir liko nieko neperdarinėjau, buvo nupirktas vasarai pasivažinėti prie ežeriuko galvojau daryt sau, bet dėl kol kas mažų patalpų ir laiko stygiaus moto buvo iškeistas.Turiu apie šį moto kažkiek literatūros, jai įdomu parašyk.
Šiaip tai šį tema ( http://www.oldtimers.lt/viewtopic.php?f=40&t=32873 ) o ir temos autorius manau nemažai informacijos suteiktu.
P.S Sėkmes darbuojantis.
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Paskutinį kartą redagavo RPM 03 Vas 2012, 15:03, redaguota 1 kartą(us).
Vartotojo avataras
tadas1991
moderatorius
moderatorius
Pranešimai: 2068
Užsiregistravo: 15 Lap 2006, 20:03
Miestas: Kaunas

Re: Viatka ELektron 1977 remontas

Standartinė tadas1991 »

RPM rašė:Malonu, kad mano buvusi į geras rankas pakliuvo ir ne už oldtimerio ribų :-) .Rėmo nr. vietą nurodžiau nuotraukoje, o kas dėl degimo spynelės tai į bet kuria pusę pasukus užsivedinėjo aišku be akumuliatoriaus, jis pats reikalingas tik apšvietimui.Koki nusipirkau toks ir liko nieko neperdarinėjau, buvo nupirktas vasarai pasivažinėti prie ežeriuko galvojau daryt sau, bet dėl kol kas mažų ir laiko stygio moto buvo iškeistas.Turiu apie šį moto kažkiek literatūros, jai įdomu parašyk.
Šiaip tai šį tema ( http://www.oldtimers.lt/viewtopic.php?f=40&t=32873 ) o ir temos autorius manau nemažai informacijos suteiktu.
P.S Sėkmes darbuojantis.
Malonu susigirdėti su buvusiu savininku :)

Numeris (juodasis, kaip matau, šioje nuotraukoje dar yra) nusėdo kuriame gale, pas jus ar pas zazrali? Nors greičiausiai jo registravimui neprireiks, jei pavyks dėl jo suderinti, vistiek būtų smagu tokį turėt, pagal popierius :-) Gal turit kokius buvusio savininko ar jo giminių/draugų/pažįstamų konktaktus? Nors jei žmogaus jau nebėra, gal tai ir mažai naudos, su tais paveldėjimais, kiek domėjaus, nemažai vargo(laiko) ir pinigų, kol pereini visas reikalingas instancijas.
Literatūros jau susiradau ir buvau susiradęs ir pats, kai bandėm pradėti tvarkyti draugo daug prastesnį elektroną prieš kokius 3-4metus, bet sustojom dėl draugo entuziazmo trūkumo. Bet jei ko prireiks, bandysiu kreiptis, dėkui :)

Dėl spynelės, tai viskas taip ir veikia, kaip sakai. Bent jau kibirkštis yra pasukus į abi puse. Bet noris susitvarkyt ir su akumu ir noriu susižinot, kaip realiai turėtų veikti ta elektra pagal priklausymą. Kažkaip man net svarbiau, kad gerai veiktų, nei kad gerai atrodytų. Šiaip kol jį turėjai, visi "elektriniai priborai" veikė?
Vartotojo avataras
RPM
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 912
Užsiregistravo: 19 Kov 2009, 18:13
Miestas: Vilnius

Re: Viatka ELektron 1977 remontas

Standartinė RPM »

tadas1991 rašė:Malonu susigirdėti su buvusiu savininku :)

Numeris (juodasis, kaip matau, šioje nuotraukoje dar yra) nusėdo kuriame gale, pas jus ar pas zazrali? Nors greičiausiai jo registravimui neprireiks, jei pavyks dėl jo suderinti, vistiek būtų smagu tokį turėt, pagal popierius :-) Gal turit kokius buvusio savininko ar jo giminių/draugų/pažįstamų konktaktus? Nors jei žmogaus jau nebėra, gal tai ir mažai naudos, su tais paveldėjimais, kiek domėjaus, nemažai vargo(laiko) ir pinigų, kol pereini visas reikalingas instancijas.
Literatūros jau susiradau ir buvau susiradęs ir pats, kai bandėm pradėti tvarkyti draugo daug prastesnį elektroną prieš kokius 3-4metus, bet sustojom dėl draugo entuziazmo trūkumo. Bet jei ko prireiks, bandysiu kreiptis, dėkui :)

Dėl spynelės, tai viskas taip ir veikia, kaip sakai. Bent jau kibirkštis yra pasukus į abi puse. Bet noris susitvarkyt ir su akumu ir noriu susižinot, kaip realiai turėtų veikti ta elektra pagal priklausymą. Kažkaip man net svarbiau, kad gerai veiktų, nei kad gerai atrodytų. Šiaip kol jį turėjai, visi "elektriniai priborai" veikė?
Numeri pasilikau kaip suvenyrą be to kolekcionuoju senus numerius. Nesuk sau galvos tau jis nebus reikalingas perrašant tp. priemonę. Kas dėl savininko tai pirkau ne iš jo, bet iš jo pažįstamo kuris iš jo nusipirko motorolerį sau. Abudu yra senyvo amžiaus žmonės dėl pačio savininko nesu tikras ar yra gyvas, bet aišku reikia teirautis giminių, jokių kontaktų pačio savininko neturiu. Važinėjau be akumuliatoriaus šviesos dega, bet silpnai.
Vartotojo avataras
armand
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 212
Užsiregistravo: 19 Rgp 2005, 15:06
Miestas: Antalieptė

Re: Viatka ELektron 1977 remontas

Standartinė armand »

jei reikės "manualo" sakyk, atsiusiu el. paštu.
turklis
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 67
Užsiregistravo: 30 Lap 2010, 09:59

Re: Viatka ELektron 1977 remontas

Standartinė turklis »

Kibirkstis turi buti tik ispaudus rakteli iki galo.
Tada i kaire: ijungta : degimas, fara, nr. apsvietimas.
i desine: ijungta : degimas, gabaritines lempos, stop signalo lempa.
{Elektron manualas, 17 psl.}

As savo baigiau tvarkyt rugsėjo mėnesi, tad jei pagabos reiks, kreipkis. Turiu ir originalu manuala, ir nuskanuota, galiu atsiust, jei reikia. O siaip, atvaziuok paziuresi, viskas bus daug aiskiau. Pas mane gal tik pacios rankenos neoriginalios...
Vartotojo avataras
tadas1991
moderatorius
moderatorius
Pranešimai: 2068
Užsiregistravo: 15 Lap 2006, 20:03
Miestas: Kaunas

Re: Viatka ELektron 1977 remontas

Standartinė tadas1991 »

Turkli, aš jum pasiskambinsiu, kai bus koks laisvesnis savaitgalis ar popietė - pavakarys, gal tiks ir jum ir pavyks susitikti, pabendrauti, apsižiūrėti, ką nors ir nužiūrėti :)

Motoroleris užsivedė. Ir nors patalpoje buvo -10-15, užmoviau tiesiog ant karbiuratoriaus žarnelę, į ją įpyliau kuro mišinio. Po pirmo pamynimo pradėjo kabinti, trečiu užsivedė. Duslintuvas vos laikosi, todėl labai garsiai dirba, bet lyg ir baisių garsų iš variklio nėra. Užvedus veikia šviesos, bando pypti signalas, visa kita neveikia. Matyt bus šiek tiek darbelio prie elektrytės. Kolkas radau atitrūkusį vieną spynelės kontaktą.

Dar kartą bandau domėtis, kaip yra su šio motorolerio elektros sistema, tiksliau masės pobūdžio? Elektros schemoje tas nelabai matosi arba kol kas dar jos neperpratau, o gyvai sujungta babinos pliusas su rėmu, bet kaip turėtų būti? Schemoje vienas babinos kontaktas pajungtas į masę, nuo kito kontakto vienas laidas į komutatorių, kitas laidas spynelėje, kur per jungiklį susijungia taip pat su mase. Taip vyksta gesinimas?

Gal kas galėtumėte įdėti nuotrauką, kaip buvo jungiama lemputė į spidometrą CP 115 B? Skylutė ten yra, bet buvo užklijuota lipnia juosta. Elektros schemoje šios lemputės taip pat nėra, bet aš jos noriu.