Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.

Atsakyta: 1953 OAF type 6D 130 (sunkvežimis)

Pabandykite pasitikrinti savo žinias ir atspėti kokia istorinė transporto priemonė yra nuotraukoje

Moderatorius: Moderatoriai

Forumo taisyklės
V dalis. Skyrelis „Auto/moto mįslės“
1) Leidžiama talpinti tik tokias mįsles, kurių autorius tiksliai žino atsakymą.
2) Temos pavadinimą turi sudaryti: mįslės numeris, vartotojo vardas, transporto priemonės tipas [motociklas / autobusas / sunkvežimis / kita]. Jei mįslės objektas yra automobilis – temos pavadinime to nurodyti nereikia. Kiekvienas vartotojas dėdamas savo mįsles pats kontroliuoja savo mįslių numerius. Mįslės numeruojamos įprasta tvarka.
3) Pateikiant atsakymą į mįslę autorius turi nurodyti atsakymo šaltinį ir pateikti kiek įmanoma daugiau mįslėje buvusios transporto priemonės aprašymo ir (ar) charakteristikos. (Išimtis - nesant jokios literatūros ar šaltinių ta tema. Šiuo atveju autorius turi pagrįsti savo atsakymą).
4) Kai mįslė atspėjama, temos pavadinimas turi būti pakeičiamas, paliekant tik metus (pageidautina), transporto priemonės pavadinimą ir tipą (jei tai ne automobilis).

Plačiau: Visos taisyklės
Vartotojo avataras
Gintukas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 4780
Užsiregistravo: 08 Sau 2006, 15:47

Atsakyta: 1953 OAF type 6D 130 (sunkvežimis)

Standartinė Gintukas »

Iš kur yra kilęs šis sunkvežimis ir koks jo pavadinimas?
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Paskutinį kartą redagavo Gintukas 14 Rgs 2006, 18:51, redaguota 1 kartą(us).
AWD
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1217
Užsiregistravo: 22 Rgp 2005, 14:20

Re: Mįslė Nr 183 ( Sunkvežimis)

Standartinė AWD »

Gintukas rašė:Iš kur yra kilęs šis sunkvežimis ir koks jo pavadinimas?
Šios markės ir tokio modelio sunkvežimiai, tik kaip balniniai vilkikai buvo eksploatuojami Lietuvoje šeštajame ir septintajame dešimtmetyje. Toliau tegu pasisako dar kas nors...
Vartotojo avataras
Gintukas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 4780
Užsiregistravo: 08 Sau 2006, 15:47

Standartinė Gintukas »

Nenoriu abejoti tamstos žiniomis, bet argi tai tiesa? Aš pats tai pirmą kartą tokią markę atradau. Pasufleruok tada kitiems nors šalies pavadinimą.
AWD
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1217
Užsiregistravo: 22 Rgp 2005, 14:20

Standartinė AWD »

Gintukas rašė:Nenoriu abejoti tamstos žiniomis, bet argi tai tiesa? Aš pats tai pirmą kartą tokią markę atradau. Pasufleruok tada kitiems nors šalies pavadinimą.
Ar tikrai to norite? Prašom - tai OAF , greičiausia modelis 6D130, iš Austrijos. Iššifruoju: O-Osterreichische A-Automobil, F-Fabrik, 6 cilindrai, D-dyzelis, 130 - galia AG. Jei tai vėlesnis modelis, jo indeksas gali būti ir "745". Būtent su tokiu indeksu sidabrine spalva dažyti vilkikai pasirodė Kauno gatvėse apie 1956 metus. Paskutinį kartą važiuojantį šio modelio OAF mačiau Vilniuje apie 1975 metus.
Vartotojo avataras
Paulius43
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1354
Užsiregistravo: 20 Geg 2004, 09:16
Miestas: neKaunas

Standartinė Paulius43 »

ÖAF is pradziu lygtai buvo licencijiniai sunkvezimiai (vokieciu?), o paskui pradejo savo gamyba individualiai, ar klystu?
AWD
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1217
Užsiregistravo: 22 Rgp 2005, 14:20

Standartinė AWD »

Paulius43 rašė:ÖAF is pradziu lygtai buvo licencijiniai sunkvezimiai (vokieciu?), o paskui pradejo savo gamyba individualiai, ar klystu?
ÖAF – Österreichische Automobilfabriks AG (Austrijos automobilių gamykla) buvo įkurta 1907 metais Vienos priemiestyje Floridsdorfe kaip Italijos firmos FIAT dukterinė įmonė“Austro-FIAT”, skirta čia montuoti “fiatus” ir aprūpinti jais visą Austrijos-Vengrijos imperiją. Netrukus jos direktorių taryba inicijavo savos konstrukcijos automobilių – lengvųjų, autobusų ir sunkvežimių – gamybą, o po Pirmojo pasaulinio karo pirmoji Austrijoje pradėjo tiems laikams greitaeigių 1,5 – 2 tonų sunkvežimių su pneumatinėmis padangomis gamybą. Kaip tik tada ją pavadino naujai – ÖAF. Ketvirtojo dešimtmečio viduryje tai buvo klestinti įmonė, gaminanti ir eksportuojanti įvairiausių tipų automobilius. Svarbus žingsnis - 1936 metais įsigyta firmos MAN licenzija tada vieniems iš moderniausių dyzelinių variklių. Tačiau vyko ir atvirkščias procesas – koncernas MAN nepraleido progos supirkti didelę dalį “Austro-FIAT” akcijų, taip užsitikrindamas esminę įtaką įmonės veiklai. Todėl prasidėjus Antrajam pasauliniam karui, Floridsdorfe vietoje originalių austriškų konstrukcijų imtas gaminti vienas vermachtui tinkantis sunkvežimio modelis – 4,5 tonos MAN SML su 110 AG dyzeliu. Po karo ne vienas toks dūmijantis sudilusiu varikliu trofėjinis sunkvežimis važinėjo ir Kauno gatvėmis…Sąjungininkai paskutiniaisiais karo metais dažnai bombardavo pramoninius objektus Vienoje. Bombos stipriai apgriovė ir automobilių gamyklos korpusus – tik 1946 metų pavasarį iš sandėliuose likusių ir naujai pagamintų dalių surinkti pirmieji tokio pat kaip karo metais modelio nauji sunkvežimiai. Gamyba įsibėgėjo sunkiai – Austriją, nors formaliai nepriklausomą, valdė tarybinė karinė administracija, austrų įmonių problemomis ji ne itin rūpinosi. Tačiau Floridsdorfe po kurio laiko pavyko pradėti naujų modelių dyzelinių sunkvežimių ir autobusų gamybą. 1953 metais debiutuoja ÖAF 6D130 – klasikinės konstrukcijos kiek “barokinių” formų sunkvežimis su 6 cilindrų 130 AG dyzeliu po ilga “nosimi”. Jis gaminamas kaip 6 tonų sunkvežimis, savivartis, balninis vilkikas su pailginta miegama kabina. Vėl prasideda eksportas, tame skaičiuje ir į TSRS. Tačiau masinis austriškų automobilių tiekimas prasideda nuo modelio ÖAF 745. Tai modernizuotas “6D130” su iki 145 AG padidintos galios varikliu. Štai tokie automobiliai atsidūrė ir tuometinėje LTSR.
Vartotojo avataras
Raimis
ekspertas
ekspertas
Pranešimai: 8606
Užsiregistravo: 09 Vas 2004, 11:24
Miestas: Alytus

Standartinė Raimis »

AWD rašė:
Paulius43 rašė:ÖAF is pradziu lygtai buvo licencijiniai sunkvezimiai (vokieciu?), o paskui pradejo savo gamyba individualiai, ar klystu?
ÖAF – Österreichische Automobilfabriks AG (Austrijos automobilių gamykla) buvo įkurta 1907 metais Vienos priemiestyje Floridsdorfe kaip Italijos firmos FIAT dukterinė įmonė“Austro-FIAT”, skirta čia montuoti “fiatus” ir aprūpinti jais visą Austrijos-Vengrijos imperiją. Netrukus jos direktorių taryba inicijavo savos konstrukcijos automobilių – lengvųjų, autobusų ir sunkvežimių – gamybą, o po Pirmojo pasaulinio karo pirmoji Austrijoje pradėjo tiems laikams greitaeigių 1,5 – 2 tonų sunkvežimių su pneumatinėmis padangomis gamybą. Kaip tik tada ją pavadino naujai – ÖAF. Ketvirtojo dešimtmečio viduryje tai buvo klestinti įmonė, gaminanti ir eksportuojanti įvairiausių tipų automobilius. Svarbus žingsnis - 1936 metais įsigyta firmos MAN licenzija tada vieniems iš moderniausių dyzelinių variklių. Tačiau vyko ir atvirkščias procesas – koncernas MAN nepraleido progos supirkti didelę dalį “Austro-FIAT” akcijų, taip užsitikrindamas esminę įtaką įmonės veiklai. Todėl prasidėjus Antrajam pasauliniam karui, Floridsdorfe vietoje originalių austriškų konstrukcijų imtas gaminti vienas vermachtui tinkantis sunkvežimio modelis – 4,5 tonos MAN SML su 110 AG dyzeliu. Po karo ne vienas toks dūmijantis sudilusiu varikliu trofėjinis sunkvežimis važinėjo ir Kauno gatvėmis…Sąjungininkai paskutiniaisiais karo metais dažnai bombardavo pramoninius objektus Vienoje. Bombos stipriai apgriovė ir automobilių gamyklos korpusus – tik 1946 metų pavasarį iš sandėliuose likusių ir naujai pagamintų dalių surinkti pirmieji tokio pat kaip karo metais modelio nauji sunkvežimiai. Gamyba įsibėgėjo sunkiai – Austriją, nors formaliai nepriklausomą, valdė tarybinė karinė administracija, austrų įmonių problemomis ji ne itin rūpinosi. Tačiau Floridsdorfe po kurio laiko pavyko pradėti naujų modelių dyzelinių sunkvežimių ir autobusų gamybą. 1953 metais debiutuoja ÖAF 6D130 – klasikinės konstrukcijos kiek “barokinių” formų sunkvežimis su 6 cilindrų 130 AG dyzeliu po ilga “nosimi”. Jis gaminamas kaip 6 tonų sunkvežimis, savivartis, balninis vilkikas su pailginta miegama kabina. Vėl prasideda eksportas, tame skaičiuje ir į TSRS. Tačiau masinis austriškų automobilių tiekimas prasideda nuo modelio ÖAF 745. Tai modernizuotas “6D130” su iki 145 AG padidintos galios varikliu. Štai tokie automobiliai atsidūrė ir tuometinėje LTSR.
Įdomu... Nepamenu, kad būčiau matęs tokį gatvėse. Gal neitin daug buvo, o gal mano prisimenami laikai per jauni.
Forume rašome lietuviškai. :Lietuva: !!!
Vartotojo avataras
Paulius43
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1354
Užsiregistravo: 20 Geg 2004, 09:16
Miestas: neKaunas

Standartinė Paulius43 »

Istorija - geriau nei kokioj knygoj ar enciklopedijoj... :labas: :pirmas:

va, susimaisiau tarp Fiat (licencijos) ir MAN rysiu..
Vartotojo avataras
Gintukas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 4780
Užsiregistravo: 08 Sau 2006, 15:47

Standartinė Gintukas »

Ką čia bepridursi, kai pademonstruotos enciklopedinės žinios. Pagarba istorikams.
Atsakymas:
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Vartotojo avataras
Gintukas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 4780
Užsiregistravo: 08 Sau 2006, 15:47

Standartinė Gintukas »

Dar: modelių gama
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.